آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • طرز تهیه گراتن سیب زمینی
    طرز تهیه گراتن سیب زمینی شهریور 24, 1403
  • عفونت چشم گربه
    همه چیز درباره عفونت چشم گربه، از علائم تا روش های درمان شهریور 24, 1403
  • مزاج چیست؟ آشنایی با اخلاط چهارگانه شهریور 23, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه میگو سوخاری به سبک رستوران ها
آموزش آشپزی
5/5 - (1 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه میگو سوخاری

مینا اسماعیل بیگی 08 شهریور 1403 5 دقیقه
4 نفر
مناسب برای
غذای اصلی
نوع
متوسط
سطح
بیش از 2 ساعت
زمان آماده سازی
30 دقیقه
پخت

اگر به غذاهای دریایی علاقه‌مند هستید، میگو سوخاری پفکی را از قلم نیندازید. این غذای لذیذ، بسیار مقوی است و حجم قابل توجهی از ترکیبات آنتی‌اکسیدانی، ویتامین‌ها و مواد معدنی مهمی مثل ید را به بدن شما می‌رساند. برای طرز تهیه میگو سوخاری ، میگوهای پاک‌شده را با سیر خرد‌شده، آبلیمو، نمک و فلفل سیاه مزه‌دار کنید و 2 ساعت در یخچال قرار دهید. سپس آن‌ها را به ترتیب در آرد سفید، تخم‌مرغ و آرد سوخاری بغلطانید و در روغن داغ سرخ کنید.

در ادامه، جدول مشخصات غذایی میگو سوخاری را با هم می‌بینیم:

میگو  سوخاری
4 نفر تعداد نفرات
کمی بیشتر از 2 ساعت زمان آماده سازی
حدود 30 دقیقه زمان پخت غذا
کم میزان سختی

طرز تهیه میگو سوخاری ساده

طرز تهیه میگو سوخاری ساده

روش‌های متنوعی برای تهیه میگو سوخاری وجود دارد که در هر یک از آن‌ها از ترکیبات مختلفی برای طعم‌دار کردن انواع میگوها استفاده می‌شود. مهم این است که در طرز پخت میگو سوخاری ، به بافتی ترد و پوک برسید. در این بین، آنچه در ادامه می‌خوانید، طرز تهیه میگو سوخاری به روش فرانسوی است که هم طعم فوق‌العاده‌ای دارد و مثل میگو کبابی خیلی زود آماده می‌شود. برای دورچین غذا هم می‌توانید از انواع سبزیجات دلخواه یا سیب‌زمینی سرخ‌شده استفاده کنید.

مواد لازم برای تهیه میگوی سوخاری

مواد اولیه را مطابق جدول زیر آماده کنید.

مقدار مورد نیاز مواد لازم
600 گرم میگوی پاک شده
1 لیوان آرد سفید
1 لیوان آرد سوخاری
2 عدد تخم‌مرغ
5 حبه سیر
3 قاشق غذاخوری آبلیمو
به مقدار لازم نمک و فلفل سیاه
به مقدار لازم روغن سرخ کردنی

طرز پخت میگو سوخاری

طرز پخت میگو سوخاری

برای تهیه میگوی سوخاری، مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله اول

ابتدا باید رگ سیاه پشت میگوها را خارج کنید. برای این کار، با استفاده از یک کارد تیز، برشی کوچک در پشت میگو ایجاد کنید و با نوک چاقو یا خلال دندان، رگ سیاه را بیرون بیاورید. سپس میگوها را بشویید و آن‌ها را داخل آبکش بگذارید تا آب اضافی میگوها خارج شود.

مرحله دوم

در ادامه، میگوها را همراه با سیر خرد‌شده، آبلیمو و نمک و فلفل داخل ظرفی بزرگ بریزید و همه مواد را خوب زیر و رو کنید تا تمام قسمت‌های میگوها طعم‌دار شود.

مرحله سوم

حالا روی ظرف را با سلفون بپوشانید و آن را به مدت حداقل 2 ساعت در یخچال قرار دهید. پس از گذشت این مدت، ظرف را از یخچال خارج کنید و چند دقیقه‌ای روی میز آشپزخانه بگذارید تا هم‌دمای محیط شود.

مرحله چهارم

در این مرحله از طرز تهیه میگو سوخاری ، تخم‌مرغ‌ها را در کاسه‌ای مناسب بشکنید و کمی بزنید تا از حالت لختگی خارج شوند. در دو کاسه جداگانه هم آرد سفید و آرد سوخاری بریزید و هر 3 ظرف را کنار دست خود بگذارید.

مرحله پنجم

در ظرفی گود و کوچک مثل شیرداغ‌کن روغن بریزید و آن را روی حرارت متوسط رو به بالا قرار دهید. صبر کنید تا روغن کاملا داغ شود.

مرحله ششم

حالا میگوها را به ترتیب در آرد سفید، تخم‌مرغ و آرد سوخاری بغلطانید و در روغن بیندازید. میگوها خیلی سریع سرخ و طلایی می‌شوند؛ پس سرعت عمل داشته باشید و به محض سرخ شدن، آن‌ها را از روغن خارج کنید تا خشک نشوند.

مرحله هفتم

میگوهای سرخ‌ شده را داخل یک توری فلزی یا روی یک دستمال حوله‌ای قرار دهید تا روغن اضافی آن‌ها گرفته شود. حالا میگو سوخاری شما آماده است. آن‌ها را در ظرفی مناسب بریزید و همراه سس دلخواه سرو کنید.

  • اگر شما هم به این غذای دریایی علاقه دارید، پیشنهاد می کنیم طرز تهیه خورشت میگو را از همین بلاگ بخوانید.

میگو سوخاری با سس تارتار

میگو سوخاری با سس تارتار

یکی از انتخاب‌های پرطرفدار برای سس میگو سوخاری، سس تاتار است. برای تهیه آن، به صوت زیر عمل کنید:

  • 2 عدد خیارشور را با 1 حبه سیر و 1 ساقه متوسط پیازچه به صورت ریز در ظرفی خرد کنید و 1 قاشق غذاخوری جعفری خرد‌شده را هم داخل ظرف بریزید.
  • 1 تخم‌مرغ آبپز و ریز‌شده را با 1 قاشق غذاخوری آبلیمو مخلوط کنید و به ظرف حاوی خیارشوربیفزایید.
  • 1 پیمانه سس مایونز را با 1 قاشق غذاخوری سس خردل و مقداری نمک و فلفل مخلوط کنید و در ظرف حاوی مواد سس بریزید.
  • همه مواد را خوب با هم مخلوط کنید و به مدت 1 تا 2 ساعت در یخچال قرار دهید تا سس تاتار میگو پفکی آماده مصرف شود.

چند نکته مهم در طرز تهیه میگو سوخاری

چند نکته مهم در طرز تهیه میگو سوخاری

برای درست کردن یک میگو سوخاری لذیذ، نکات زیر را هم در نظر داشته باشید:

  • حتما برای سرخ کردن میگوها از روغن سرخ‌کردنی استفاده کنید. این روغن مقاومت خوبی در حرارت بالا دارد و به‌راحتی نمی‌سوزد؛ بنابراین، میگوها سیاه نمی‌شوند. به‌علاوه، میزان جذب آن توسط میگو خیلی کم است و میگوهای تردتری خواهید داشت.
  • شما می‌توانید در آرد سوخاری از ادویه‌های دلخواه مانند دارچین استفاده کنید یا کمی جعفری خرد‌شده در آن بریزید. به این ترتیب، میگو سوخاری ساده ، تبدیل به میگویی با طعم دلخواه شما خواهد شد.
  • تهیه میگو سوخاری پفکی با ماءالشعیر هم فرق زیادی با دستور بالا ندارد و کافی است هنگام طعم‌دار کردن میگوها، علاوه بر مواد گفته‌شده، نصف فنجان ماءالشعیر کلاسیک بدون طعم هم اضافه کنید.
  • در استفاده از ماءالشعیر زیاده‌روی نکنید، زیرا باعث می‌شود که بافت میگوها هنگام سرخ کردن از هم بپاشد.
  • اگر رژیم دارید و باید مراقب میزان کالری دریافتی خود باشید، میگو کبابی را جایگزین میگو سوخاری کنید.
  • میگو سوخاری با سس تارتار واقعا خوشمزه است، اما یکی دیگر از انتخاب‌های شما برای تهیه سس میگو سوخاری می‌تواند ترکیب سس فلفل تایلندی و سویا سس به نسبت 2 به 1 باشد.
  • اگر سس فلفل تایلندی در اختیار ندارید، به‌جای آن از ترکیب 2 قاشق غذاخوری سس کچاپ، 1 قاشق سرکه بالزامیک و 1 قاشق پودر پاپریکا استفاده کنید.

میگو سوخاری؛ انتخابی برای خاص پسندان

میگو سوخاری؛ انتخابی برای خاص پسندان

در بالا طرز تهیه میگو سوخاری را به طور کامل برای شما گفتیم. حال، اگر وقت یا حوصله تهیه این غذا را ندارید، میگو سوخاری لذیذ را به صورت آماده و اینترنتی سفارش دهید. کافی است وارد سایت اسنپ فود شوید و با رفتن به بخش سفارش آنلاین غذا، تمام موارد دلخواه خود را همراه با درج آدرس دقیق مقصد، در سایت ثبت کنید تا در اسرع وقت به درب منزل یا محل اقامت شما ارسال شود.

سوالات متداول

چکار کنیم تا میگو سوخاری بافت تردی داشته باشد؟

برای این منظور، هنگام طعم‌دار کردن میگوها از مقداری ماء‌الشعیر کلاسیک بدون طعم استفاده کنید و حواستان باشد که میگوها را بیش از اندازه سرخ نکنید.

سس همراه / کنار میگو سوخاری چه سسی باشد؟

می‌توانید از ترکیب سس فلفل تایلندی و سویا سس استفاده کنید یا انواع سس‌های دلخواه مثل سس سیر، سس پستو یا سس تاتار را در کنار میگو سوخاری پفکی قرار دهید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 2715 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود