آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • صبحانه سالم برای مدرسه
    لیست صبحانه سالم برای دانش آموزان شهریور 26, 1403
  • غذا با گوشت چرخ کرده
    لیست انواع غذاها با گوشت چرخ کرده شهریور 26, 1403
  • طرز تهیه گراتن بادمجان
    طرز تهیه گراتن بادمجان شهریور 25, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه همبرگر خانگی
آموزش آشپزی
5/5 - (1 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه همبرگر خانگی

مینا اسماعیل بیگی 29 مرداد 1403 5 دقیقه

همبرگر یک فست فود خوشمزه و پرطرفدار است که مجبور نیستید همیشه آن را در رستوران میل کنید. برای طرز تهیه همبرگر در خانه، گوشتی که چند بار چرخ کرده‌اید را با پیاز و سیر رنده‌شده مخلوط کنید. سپس، تخم‌مرغ، نمک و فلفل را به آن بیفزایید و مخلوط گوشت را پس از ورز دادن، به صورت همبرگرهای گرد درآورید و 1 ساعت در یخچال استراحت دهید. در نهایت، همبرگرها را روی صفحه گریل یا در تابه بپزید و با مخلفات دلخواه میل کنید.

در ادامه، جدول مشخصات غذایی همبرگر خانگی را با هم می‌بینیم:

همبرگر خانگی

تعداد نفرات 4 نفر
زمان آماده سازی بیشتر از 1 ساعت
زمان پخت غذا کمتر از 10 دقیقه
میزان سختی متوسط
میزان کالری یک ساندویچ همبرگر با نان مخصوص بیش از 600 کالری

طرز تهیه همبرگر خانگی

طرز تهیه همبرگر خانگی و دستی

طرز تهیه همبرگر خانگی اصلا دشوار نیست، اما نکات ریزی وجود دارند که حتما باید رعایت کنید. در ضمن فراموش نکنید که همبرگر، چه از نوع خانگی و چه نوع رستورانی، یک غذای پرکالری و چاق‌کننده است که نباید در مصرف آن افراط کرد. در ادامه، مواد لازم را فراهم کنید و طرز تهیه همبرگر خانگی مرحله به مرحله را ببینید:

مواد لازم برای طرز تهیه همبرگر خانگی با گوشت

مواد اولیه برای طرز تهیه همبرگر خانگی با گوشت چرخ کرده به صورت جدول زیر است:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
گوشت چرخ‌کرده 600 گرم
پیاز بزرگ 1 عدد
تخم‌مرغ 1 عدد
سیر 2 حبه
آرد سوخاری 2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
نان همبرگر 4 عدد

مراحل تهیه همبرگر مخصوص

مراحل تهیه همبرگر مخصوص

طرز تهیه همبرگر مخصوص شامل مراحل زیر است:

مرحله اول

ابتدا گوشت چرخ‌کرده را یکی دو بار دیگر چرخ کنید. سپس پیاز را بشویید، پوست بگیرید و به صورت ریز رنده کنید.

مرحله دوم

پیاز رنده‌شده را با دست فشار دهید، تا آب آن گرفته شود. سپس پیاز و گوشت را با هم مخلوط کنید. در ادامه، سیرهایی را که به صورت ریز رنده کرده‌اید هم به مخلوط گوشت و پیاز اضافه کنید.

مرحله سوم

حالا تخم‌مرغ را اضافه کنید. پس از آن به مواد همبرگر، نمک و فلفل بزنید و خوب همه مواد را با هم مخلوط کنید. اگر مایه همبرگر شل بود، 1 قاشق غذاخوری آرد سوخاری در آن بریزید و اگر این مشکل برطرف نشد، آرد سوخاری بیشتری اضافه کنید.

  • نکته مهم: دقت داشته باشید که زیاده‌روی در مصرف آرد سوخاری، همبرگر شما را خشک خواهد کرد.

مرحله چهارم

در این مرحله، مخلوط گوشت را حسابی ورز دهید تا منسجم و چسبناک شود. این کار حداقل 15 دقیقه طول می‌کشد.

مرحله پنجم

در ادامه، مایه همبرگر را به 4 قسمت مساوی تقسیم کنید و هر کدام را به شکل گرد قالب بزنید. برای این کار، یک لایه پلاستیک داخل یک قالب گرد مناسب قرار دهید و مایه همبرگر را داخل آن بریزید. مواد همبرگر را فشار دهید تا حالت بگیرد.

مرحله ششم

همبرگرهای گرد را داخل پوشش‌های پلاستیکی قرار دهید و آن‌ها را 1 ساعت در یخچال بگذارید تا مواد همبرگر استراحت کنند.

مرحله هفتم

حالا زمان پختن همبرگرها است و می‌توانید آن‌ها را در تابه سرخ کنید یا روی ذغال گریل کنید. برای سرخ کردن، تابه‌ای مناسب را با کمی روغن چرب کنید و آن را روی حرارت قرار دهید تا داغ شود. سپس، همبرگرها را در تابه بگذارید و هر دو طرف آن‌ها را کاملا سرخ کنید.

مرحله هفتم

برای گریل کردن، گریل را با کمی روغن چرب کنید و روی منقل ذغال آماده قرار دهید. سپس، همبرگر‌ها را روی گریل بگذارید. از جابه‌جا کردن همبرگرها خودداری کنید و صبر کنید تا یک طرف آن‌ها کاملا بپزد. سپس برگرها را برگردانید تا سمت دیگر هم خوب برشته شود.

مرحله هشتم

در نهایت، هر کدام از همبرگرها را همراه با خیارشور، کاهو و گوجه‌فرنگی داخل نان‌های مخصوص همبرگر قرار دهید و آن‌ها را با نوشیدنی دلخواه سرو کنید. نوش جان

چند نکته خواندنی و مفید در طرز تهیه همبرگر خانگی

نکات مهم در طرز تهیه همبرگر خانگی

اگر می‌خواهید همبرگر خانگی شما چیزی کمتر از همبرگرهای رستورانی نداشته باشید، نکات زیر را رعایت کنید:

  • ضخامت همبرگرها باید با اندازه مناسبی باشد. اگر بیش از حد پهن باشند، داخل آن‌ها خام می‌ماند و اگر خیلی نازک باشند، زود می‌سوزند.
  • در بعضی رسپی‌های طرز تهیه همبرگر، علاوه بر پیاز رنده‌شده، از نوک قاشق چایخوری پودر پیاز هم استفاده می‌شود.
  • در طرز تهیه همبرگر رستورانی از صفحه گریل استفاده می‌شود. در این روش، آب همبرگرها به سرعت تبخیر نشده و به همین دلیل جمع و کوچک نمی‌شوند. بنابراین با این نحوه پخت، برگرهای آبداری خواهید داشت.
  • در صورت دسترسی نداشتن به صفحه گریل، بهتر است از تابه‌های دو طرفه استفاده کنید. در این صورت، سمت خط‌‌دار تابه را کمی چرب کنید و همبرگرها را در این قسمت قرار دهید. سپس آن‌ها را با حرارت بالا بپزید.
  • در طرز تهیه همبرگر خانگی با گوشت و سویا برای 4 نفر، 300 گرم گوشت چرخ‌کرده را با نصف پیمانه سویا مخلوط کنید. البته لازم است که سویا را از یک ربع قبل در آب سرد بخیسانید و سپس با دست فشار دهید تا آب اضافی آن خارج شود. در ادامه، چند دقیقه آن را در تابه تفت دهید و پس از خنک شدن، با گوشت مخلوط کنید.
  • البته شما می‌توانید در طرز تهیه همبرگر با سویا ، به‌جای گوشت قرمز، از سینه مرغ چرخ‌شده هم استفاده کنید.
  • ممکن است وسوسه شوید که برای تهیه این غذا، از چاشنی‌های متنوع کمک بگیرید. این به خودی خود بد نیست، اما تجربه نشان می‌دهد که بهتر است برای حفظ مزه اصلی این فست فود لذیذ، به نمک و فلفل اکتفا کنید.
  • هنگام طرز تهیه همبرگر دستی، آن را زیر نظر داشته باشید تا پخت یکدستی اتفاق بیفتد. معمولا 4 تا 5 دقیقه حرارت دیدن برای هر طرف برگرها کافی است و بیشتر از این، فست فود شما را خشک خواهد کرد.
  • بهتر است برای تهیه همبرگر خانگی از مخلوط گوشت گوساله و گوسفندی استفاده کنید و به یاد داشته باشید که گوشت مناسب برای پخت همبرگر، گوشتی است که کمی چربی هم داشته باشد.
  • هیچ وقت هنگام پخت برگرها، آن‌ها را با کفگیر فشار ندهید. اگر نمی‌خواهید وسط برگرها برآمده شود، با انگشت شصت، کمی وسط آن‌ها را گود کنید و از جابه‌جا کردن یا تکان دادن برگرها موقع پخت، خودداری کنید.

آیا برای تهیه همبرگر خانگی فرصت ندارید؟…

دستور همبرگر خانگی

یکی از نکات مهم در طرز تهیه همبرگر خانگی، ورز دادن و استراحت کافی گوشت است. بنابراین، اگر برای این کارها وقت ندارید اما هوس یک همبرگر خوشمزه را کرده‌اید، از اسنپ فود کمک بگیرید. کافی است وارد سایت شوید و از طریق سفارش آنلاین غذا، همبرگر دلخواه خود را به صورت اینترنتی سفارش دهید. پیک‌های اسنپ فود، در زمانی کوتاه، سفارش شما را به صورت گرم و تازه به درب منزل می‌رسانند و می‌توانید از طعم این ساندویچ دلچسب در کنار عزیزانتان لذت ببرید.

سوالات متداول

پخت همبرگر روی صفحه گریل چه مزایایی دارد؟

در این حالت، آب همبرگر به سرعت تبخیر نمی‌شود. بنابراین، همبرگرها کوچک و جمع نمی‌شوند و بافت آبداری خواهند داشت.

مناسب‌ترین گوشت برای پخت همبرگر خانگی چیست؟

بهتر است از مخلوط گوشت گوساله و گوسفندی با کمی چربی استفاده کنید.

نسبت گوشت و سویا در طرز تهیه همبرگر با سویا چقدر باشد؟

برای 4 نفر، به‌ازای 300 گرم گوشت چرخ‌کرده، نصف پیمانه سویا نیاز است.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 2716 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود