آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • صبحانه سالم برای مدرسه
    لیست صبحانه سالم برای دانش آموزان شهریور 26, 1403
  • غذا با گوشت چرخ کرده
    لیست انواع غذاها با گوشت چرخ کرده شهریور 26, 1403
  • طرز تهیه گراتن بادمجان
    طرز تهیه گراتن بادمجان شهریور 25, 1403
صفحه پیدا نشد!
ایده میان وعده سالم برای کاهش وزن
آموزش آشپزی
2/5 - (1 امتیاز)
بدون نظر

لیست میان وعده های رژیمی

مینا اسماعیل بیگی 09 شهریور 1403 5 دقیقه

 میان‌وعده‌های رژیمی جایگاه ویژه‌ای در رژیم‌های غذایی دارند و با وجود کالری کم، انرژی شما را در بین وعده‌های غذایی حفظ می‌کنند. به‌علاوه، جلوی ریزه‌خواری‌های گاه و بیگاه شما را می‌گیرند و باعث می‌شوند که در مسیر کاهش وزن، درست پیش بروید. اما آیا ایده‌ای برای یک میان وعده رژیمی و ساده دارید؟ اگر پاسخ شما منفی است یا به‌دنبال تجربه مزه‌ها و طعم‌های جدید هستید، حتما تا پایان این مقاله از اسنپ فود ما را همراهی کنید.

۱. موز و کره بادام زمینی

موز و کره بادام زمینی

این میان وعده رژیمی ظاهر جذابی دارد و خیلی هم زود آماده می‌شود. کافی است موزها را به شکل دایره‌ای برش بزنید و میان هر دو برش، مقداری کره بادام زمینی بمالید. این میان‌وعده، حدود 50 کالری انرژی دارد.

۲. جوی دو سر با آجیل و عسل

جوی دو سر با آجیل و عسل

این میان‌وعده مقوی و لذیذ، سرشار از مواد مغذی است و به بهبود سلامت قلب و عروق کمک می‌کند. برای تهیه آن باید ترکیب جوی دوسر، مغزهای دلخواه و مقداری عسل را روی یک کاغذ روغنی در سینی فر پهن کنید و آن را به مدت 15 تا 20 دقیقه در فر با دمای حدود 180 درجه سانتی‌گراد حرارت دهید. میزان کالری این ترکیب بستگی به مقدار و نوع مغزهای مصرفی دارد.

۳. سیب با گرانولا و کره بادام زمینی

سیب با گرانولا و کره بادام زمینی

این میان وعده رژیمی فقط حدود 35 کالری انرژی دارد و برای تهیه آن باید سیب‌ها را به شکل حلقه‌ای برش بزنید. بعد از خارج کردن دانه‌ها، بین هر دو برش مقداری کره بادام زمینی بمالید و روی آن مقداری گرانولا بریزید.

۴. میوه های خشک

میوه های خشک

اگر برای میان وعده رژیمی خود به‌دنبال یک انتخاب ساده هستید که نیازی به طبخ نداشته باشد، میوه‌های خشک را به شما پیشنهاد می‌کنیم. به میوه خشک، برگه هم می‌گویند و شما باید ترکیب این برگه‌ها را با توجه به میزان کالری هر میوه در نظر بگیرید تا از رژیم لاغری خارج نشوید.

۵. نخود پخته همراه با ادویه

نخود پخته همراه با ادویه

هر 28 گرم نخود پخته، 110 کالری انرژی دارد و سرشار از پروتئین گیاهی است. برای تهیه آن، حتما نخود را از شب قبل بخیسانید، سپس آن را آبکش کنید و با مقداری آب بپزید. در اواخر پخت، نمک و فلفل را اضافه کنید و اگر دوست داشتید، مقداری هم آبلیمو به آن بزنید.

۶. اسموتی

اسموتی

اسموتی‌ها تنوع زیادی دارند و به طور معمول از ترکیب میوه و سبزیجات مختلف با شیر یا آب درست می‌شوند؛ البته در بعضی مدل‌ها، برای طعم‌دهی و ارزش غذایی بیشتر از انواع آجیل و ادویه هم استفاده می‌شود. میزان کالری هر اسموتی بستگی به ترکیبات آن دارد و باید مراقب مقدار کالری دریافتی خود باشید.

۷. خیار و گوجه با پنیر کوتاژ

خیار و گوجه با پنیر کوتاژ

برای تهیه این میان‌وعده دلچسب، خیار و گوجه را به صورت نگینی در کاسه‌ای خرد کنید و مقداری پنیر کوتاژ داخل آن بریزید. در نهایت، مقداری نمک و فلفل هم اضافه کرده و آن را نوش جان کنید. پنیر کوتاژ کالری کمی دارد و بافت خامه‌ای و لطیف آن، ظاهر جالبی به این میان‌وعده رژیمی می‌دهد. این میان‌وعده چیزی حدود 290 کالری انرژی دارد.

۸. تست آووکادو

تست آووکادو

برای تهیه این میان‌وعده خوشمزه و جذاب، یک آووکادوی رسیده را با چنگال له کرده و روی یک تکه نان تست قهوه‌ای بمالید. حالا کمی نمک و فلفل روی آن بپاشید و اگر دوست داشتید، کمی سرکه هم اضافه کنید. این میان وعده رژیمی، 260 کالری انرژی دارد.

۹. تخم مرغ آبپز

تخم مرغ آبپز

هر تخم‌مرغ آبپز حدود 80 کالری انرژی دارد و یکی از ساده‌ترین میان‌وعده‌ های رژیمی است که می‌توانید در برنامه غذایی خود در نظر بگیرید. تخم‌مرغ آبپز، حاوی کلسترول خوب است. به‌علاوه، انواع اسید آمینه‌های موجود در زرده آن به فرایند پروتئین‌سازی در بدن کمک می‌کنند.

۱۰. پاپ کورن خانگی

پاپ کورن خانگی

پاپ کورن یک میان وعده رژیمی سیر کننده است و خیلی زود آماده می‌شود. کافی است ذرت‌ها را با کمی روغن و نمک در قابلمه‌ای درب‌دار حرارت دهید تا پاپ کورن خوشمزه خانگی شما آماده شود. این میان‌وعده لذیذ، سرشار از فیبر و ترکیبات آنتی‌اکسیدانی است و هر 2 فنجان از آن، فقط حدود 62 کالری انرژی دارد.

۱۱. توپ گرانولا

توپ گرانولا

برای تهیه این توپک‌های رژیمی و خوشمزه، 2 عدد موز له‌شده را با گرانولا مخلوط کنید و از این مخلوط، توپک‌هایی کوچک و یکدست بسازید. حالا این توپک‌ها را روی سینی فر که از قبل با کاغذ روغنی پوشانده‌اید و کمی روغن نارگیل به آن زده‌اید، بچینید. توپک‌ها باید بین 15 تا 20 دقیقه در دمای 180 درجه سانتی‌گراد حرارت ببینید تا آماده سرو شوند. این میان‌وعده لذیذ، 250 کالری انرژی دارد.

۱۲. تن ماهی در آب نمک

تن ماهی در آب نمک

آیا می‌دانید که هر 100 گرم تن ماهی در آب نمک، فقط حدود 90 کالری دارد؟ پس این هم می‌تواند یک انتخاب مناسب برای میان وعده رژیمی باشد. کافی است تن ماهی را 20 دقیقه در آب بجوشانید و آن را با مخلفات دلخواه مثل کاهو، لیموترش و گوجه‌فرنگی سرو کنید.

۱۳. ماست یخ زده با گرانولا و چیپس شکلاتی

ماست یخ زده با گرانولا و چیپس شکلاتی

برای تهیه این میان وعده رژیمی، یک کاغذ روغنی را روی یک سینی مناسب بگذارید. سپس، یک لایه نیم سانتی ماست یونانی را با لیسک روی کاغذ پهن کنید و روی آن مقداری گرانولا و چیپس شکلاتی بپاشید. حالا سینی را داخل فریزر بگذارید تا کاملا ببندد. سپس آن را به شکل‌های دلخواه برش بزنید و سرو کنید. این میان‌وعده متفاوت و خوشمزه، 250 کالری انرژی دارد.

برای تهیه میان وعده های سالم، روی اسنپ فود هم حساب کنید…

گاهی پیش می‌آید که حتی برای درست کردن یک میان‌وعده ساده و سالم هم وقت کافی وجود ندارد. در چنین مواردی، امکان این که وسوسه شوید و به سراغ بیسکوییت‌های شکلاتی داخل کابینت بروید، زیاد است. پس چه بهتر که برای این مواقع هم چاره‌اندیشی کنید و با کمک اسنپ فود، انواع میان وعده های رژیمی و دلخواه خود را به صورت آنلاین سفارش دهید. به این ترتیب، دست شما در انتخاب انواع میان‌وعده‌ها باز است و می‌توانید با توجه به رژیم غذایی خود، بهترین انتخاب‌های ممکن را داشته باشید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 2716 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود