انواع صبحانه با کره بادام زمینی پرخاصیت

انواع صبحانه با کره بادام زمینی

دستورالعمل های زیادی وجود دارد که می توانید با کمک آن ها هم صبحانه خود را متنوع تر کنید و هم ارزش غذایی این وعده را بالا ببرید. برای مثال انواع صبحانه با کره بادام زمینی موجود است که برای شروع یک روز جدید عالی بنظر می رسند.

لازم نیست حتماً به دستورهای ایرانی برای مصرف کره بادام زمینی تکیه کنید. گاهی اوقات برخی از صبحانه های فرنگی هم نه تنها مزه فوق العاده ای دارند، بلکه در نوع خود بی نظیر و پر خاصیت هستند و انرژی لازم برای شما را فراهم می کنند. شاید تا به حال از کره بادام زمینی استفاده نکرده باشید، اما داشتن ایده های خلاقانه در مصرف این ماده غذایی مغذی می تواند آن را به یکی از محبوب ترین ترکیبات صبحانه شما تبدیل کند.

ساندویچ کره بادام زمینی

انواع صبحانه با کره بادام زمینی: ساندویچ کره بادام زمینی

یک نمونه صبحانه خوشمزه با کره بادام زمینی، ترکیب این ماده با موز است. این صبحانه خوشمزه می تواند چربی های غیر اشباع سالم، کربوهیدرات های پیچیده، فیبر و پروتئین زیادی را برای بدن فراهم کند. فیبر و پروتئین این صبحانه باعث می شود که به صورت طولانی مدت احساس سیری داشته باشید. از طرفی کربوهیدرات موجود در این ساندویچ در داشتن انرژی پایدار به شما کمک می کند. برای تهیه این ساندویچ مغذی طبق دستورالعمل زیر عمل کنید.

مواد اولیه

  • 8 عدد نان تست تازه
  • 2 عدد موز حلقه شده
  • 4 قاشق کره بادام زمینی
  • 2 قاشق شکلات ذوب شده
  • 3 قاشق غذاخوری عسل
  • مقدار کمی روغن

صبحانه مقوی

طرز تهیه ساندویچ کره بادام زمینی

  1. برای تهیه یکی از انواع صبحانه با کره بادام زمینی می توانید روی 4 عدد از نان ها را با مقداری کره بادام زمینی بپوشانید این کار را طوری انجام دهید که کره از گوشه های نان ساندویچی بیرون نریزد.
  2. در ادامه باید موزهای خرد شده را روی نان بچینید، سپس یک نان دیگر را روی آن قرار دهید.
  3. در این مرحله کمی از روغن را درون یک تابه یا ساندویچ ساز اسپری کنید. بعد از داغ شدن ساندویچ های را درون آن قرار دهید.
  4. بعد از اینکه یک طرف نان کمی برشته شد آن را به آرامی برگردانید. زمان تقریبی برای سرخ شدن هر طرف ساندویچ حدود 3 تا 4 دقیقه است.
  5. در انتها ساندویچ را درون شکلات ذوب شده قرار دهید. سپس با ریختن کمی عسل روی هر ساندویچ آن ها را سرو کنید. این بهترین صبحانه ای است که می توانید برای کودکان خود تهیه کنید.

نکته: بهتر است در تهیه این صبحانه از نان ساندویچ سبوس دار استفاده کنید. این نان جزء غلات کامل محسوب می شود که تمام فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی موجود در گندم را حفظ و آن را به خوبی به بدن منتقل می کند.

کره بادام زمینی و موز

انواع صبحانه با کره بادام زمینی: گرانولا کره بادام زمینی

کره بادام زمینی را می توان تقریباً با هر چیزی ترکیب و میل کرد. ترکیب گرانولا به عنوان یک صبحانه خوشمزه با کره بادام زمینی می تواند به عنوان یک وعده غذایی سالم و کامل محسوب شود. خصوصاً اگر در کنار این صبحانه یکی از لبنیات مثل شیر را هم سرو کنید. در ادامه طرز تهیه این ترکیب غذایی بی نقص را در اختیار شما قرار می دهیم.

مواد اولیه

  • 2 فنجان جو دوسر
  • 2/1 فنجان کره بادام زمینی
  • 1 قاشق غذاخوری دانه کنجد
  • 2 قاشق غذاخوری خلال بادام
  • 3 قاشق غذاخوری عسل
  • 2/1 قاشق چای خوری دارچین
  • 2 قاشق تخمه آفتابگردان
  • 2 قاشق روغن زیتون
  • ماست چکیده یا شیر
پنکیک

طرز تهیه گرانولا کره بادام زمینی

  1. برای تهیه یکی دیگر از انواع صبحانه با کره بادام زمینی باید ابتدا عسل و کره بادام زمینی را کمی گرم کنید. این کار را با حرارت ملایم و دورن یک قابلمه انجام دهید.
  2. در ادامه جو دو سر را به مخلوط کره اضافه کنید و ترکیب را خوب هم بزنید. سپس دارچین را مخلوط کرده و شعله را خاموش کنید.
  3. در این مرحله سایر مغزیجات را به همراه روغن زیتون به مخلوط کره و جو دوسر اضافه کنید و این بار هم ترکیب را به خوبی هم بزنید.
  4. فر را از قبل در دمای 160 درجه گرم کنید.
  5. کف سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و مخلوط جو دو سر را کف آن به صورت یکنواخت پهن کنید. اجازه دهید گرانولا شما کمی قطر داشته باشد تا کاملاً خشک نشود.
  6. در انتها سینی را درون فر قرار داده و ترکیب را حدوداً 15 تا 20 دقیقه بپزید. سپس گرانولا را با ماست چکیده یا شیر سرو و میل کنید.

انواع صبحانه با کره بادام زمینی: پنکیک با کره بادام زمینی

اگر اهل تنوع باشید و معمولاً در آشپزی خلاقیت را چاشنی کار قرار می دهید، شاید قبلاً پنکیک را برای صبحانه تهیه کرده اید. پنکیک نوعی نان یا یک کیک کوچک است که به راحتی با هر ترکیبات مایع گوناگون از عسل و خامه گرفته تا نوتلا، انواع مربا، کره، ارده، شیره و حتی کره بادام زمینی فوق العاده می شود. برای تهیه یک صبحانه خوشمزه با کره بادام زمینی و البته پنکیک طبق روش زیر پیش بروید.

گرانولا

مواد اولیه

  • 250 گرم کره بادام زمینی
  • 50 گرم کره بدون نمک
  • 300 گرم آرد
  • 3 قاشق عسل
  • 1 قاشق چای خوری بکینگ پودر
  • 1 قاشق شکر
  • 2 عدد تخم مرغ
  • 350 میلی لیتر شیر
  • روغن به میزان لازم
  • میوه برای سرو (اختیاری)

طرز تهیه پنکیک با کره بادام زمینی

  1. برای تهیه پنکیک به عنوان یکی دیگر از انواع صبحانه با کره بادام زمینی باید عسل و کره را درون مایکروویو برای چند دقیقه ای گرم کنید. این روند را می توانید روی اجاق گاز هم انجام دهید. پس از مخلوط کردن و نرم شدن دو ماده، ظرف را از روی شعله بردارید.
  2. بکینگ پودر، شکر، آرد و نمک را درون یک کاسه بزرگ مخلوط کنید. سپس تخم مرغ ها را شکسته و به آن اضافه کنید. در انتها شیر و 4/3 از مخلوط کره بادام زمینی را به ترکیب اضافه کنید. مواد را به خوبی هم بزنید تا یک ترکیب کاملاً یکدست ایجاد شود.
  3. یک قاشق کوچک کره و دو قطره روغن را درون تابه بریزید تا کره کف کند. سپس با استفاده از یک قاشق غذاخوری از مایه خمیر بردارید و در وسط تابه بریزید. دقت داشته باشید که حتماً از تابه نچسب برای این کار استفاده کنید.
  4. در این مرحله باید مطمئن شوید که یک طرف پنکیک خود را گرفته و سرخ شده است. یکی از نشانه های آماده شدن یک سمت پنکیک حباب زدن سطح آن است. سپس به آرامی طرف دیگر آن را هم برگردانید تا به خوبی و با شعله کم بپزد.
  5. تمامی مواد خمیر را مرحله به مرحله و طبق همین روند آماده کنید. در انتها پنکیک ها را درون بشقاب قرار داده و با مقداری کره بادام زمینی باقیمانده و میوه به دلخواه تزیین و سرو کنید. اگر کره بادام زمینی شما سفت شده بود می توانید کمی آن را گرم کنید.

خواص بادام زمینی

خواص کره بادام زمینی

تا به اینجا انواع صبحانه با کره بادام زمینی را به شما معرفی کردیم. اما شاید شما هم کنجکاو باشید که بدانید این خوراکی تا چه اندازه برای بدن مفید است. در صورتی که کره بادام زمینی را به اندازه مصرف کنید، می توانید از طیف گسترده ای از مزایای سلامتی آن بهره مند شوید. البته ناگفته نماند که کره بادام زمینی یکی از بهترین پیشنهادات برای کودکان و کسانی که در سن رشد قرار دارند محسوب می شود.

  • در هر دو قاشق کره بادام زمینی بیش از 7 گرم پروتئین وجود دارد. این ماده برای رشد و سلامت استخوان ها و همچنین عضله سازی بسیار مهم است.
  • هر وعده از کره بادام زمینی بیش از 15 درصد از نیاز بدن به فسفر را تأمین می کند. فسفر نیز در استخوان سازی و فعالیت سالم تر سلول ها کمک کننده است.
  • کره بادام زمینی به دلیل اسیدهای چرب غیر اشباع و موادی مثل نیاسین، منیزیم و ویتامین E در سلامت قلب نقش زیادی دارد.
  • مصرف کره بادام زمینی از سنین پایین خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می دهد. این خاصیت به دلیل وجود آنتی اکسیدان های مختلف مثل رسوراترول است که می توانند در کنترل بیماری های مزمن کمک کننده باشند.
  • در هر 100 گرم کره بادام زمینی 70 میلی گرم پتاسیم وجود دارد. این ماده در کنترل فشار خون بالا و همچنین افزایش شادابی و تحرک افراد نقش سازنده ای دارد.

نکته: با وجود تمام خواصی که برای کره بادام زمینی برشمردیم، مصرف زیاد آن به دلیل چربی زیادی که دارد توصیه نمی شود. این مسئله خصوصاً برای افراد بزرگسال بیشتر اهمیت دارد. از طرفی قبل از مصرف این ماده حتماً از نداشتن آلرژی به آن مطمئن شوید.

نتیجه گیری

شروع یک روز جدید با انواع صبحانه با کره بادام زمینی بسیار ایده آل است. همانطور که نشان دادیم راه های زیادی برای استفاده از این ماده خوشمزه و قرار دادن آن در وعده صبحانه وجود دارد. صبحانه به عنوان مهم ترین وعده غذایی در کشور ما چندان مورد توجه نیست و تنها به چند مورد غذای معمول و اغلب تکراری ختم می شود. پس بهتر است خودمان با ایجاد تنوع و مغذی تر کردن این وعده غذایی در جهت تغییر سبک صبحانه خوردن قدم برداریم.

نظرات کاربران

رکسانا
22.مهر.1402

سلام ساندویچ کره بادام زمینی واقعا تغذیه خوب و مقوی
برای بچه ها و بزرگترها هستش عصرونه و صبحانه خیلی
خوبی هستش مرسی تنوع به غذاها میدید