آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • شام مناسب برای فشار خون بالا
    شام مناسب برای فشار خون بالا مهر 18, 1403
  • کدام قهوه کافئین بیشتری دارد
    کدام قهوه کافئین بیشتری دارد؟ (معرفی انواع قهوه با کافئین بالا) مهر 18, 1403
  • سرماخوردگی عروس هلندی
    سرماخوردگی عروس هلندی: علائم، علل و درمان کامل مهر 18, 1403
صفحه پیدا نشد!
غذا با خمیر یوفکا
آموزش آشپزی
5/5 - (1 امتیاز)
بدون نظر

با خمیر یوفکا چه غذایی درست کنیم؟

مینا اسماعیل بیگی 18 مهر 1403 7 دقیقه

خمیر یوفکا خمیری نازک و ترد است که استفاده‌های زیادی در آشپزی دارد. معمولا در طرز تهیه غذا با خمیر یوفکا ، مخلوطی از مواد مختلف و لایه‌هایی از خمیر یوفکا حضور دارند. مواد میانی غذا می‌توانند گوشتی یا گیاهی باشند و گاهی یک سس طعم‌دهنده هم میان لایه‌های خمیر خودنمایی می‌کند.

نکته قابل‌توجه، تنوع زیاد غذا با خمیر یوفکا است. شما می‌توانید با این خمیر آماده، انواع پیراشکی، سمبوسه، لازانیا، انواع غذاهای گیاهی و… را به‌عنوان غذای اصلی، پیش‌غذا یا میان‌وعده درست کنید و از طعم فوق‌العاده آن‌ها لذت ببرید. بنابراین، جواب‌های زیادی برای این سوال که با خمیر یوفکا چی درست کنیم ، وجود دارد و در این مطلب، به‌عنوان نمونه، چند مدل غذا با خمیر یوفکا را با هم می‌بینیم:

غذا با سیب زمینی و خمیر یوفکا

غذا با سیب زمینی و خمیر یوفکا

این نوع غذا از نظر ظاهری شبیه سمبوسه است و خیلی ساده و راحت تهیه می‌شود. معمولا همراه با آن از سس کچاپ استفاده می‌کنند و می‌تواند انتخاب مناسبی برای شام یا یک عصرانه سبک باشد.

مواد لازم برای تهیه این غذا

مواد مورد نیاز برای تهیه این غذا با خمیر یوفکا به صورت جدول زیر است:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
سیب‌زمینی بزرگ 2 عدد
خمیر یوفکا 1 بسته
پیازداغ 3 قاشق غذاخوری
کالباس 300 گرم
نمک و فلفل به میزان لازم
روغن به میزان لازم

طرز تهیه سیب زمینی با خمیر یوفکا

سیب‌زمینی‌های نگینی را با افزودن مقداری نمک و فلفل در روغن سرخ کنید. سپس پیازداغ و کالباس نگینی را به آن بیفزایید. در ادامه، خمیر یوفکا را به صورت مستطیل‌های هم اندازه برش بزنید و روی هر خمیر مقداری از این مواد قرار دهید. سپس، یک خمیر مستطیلی دیگر روی اولی بگذارید و لبه‌های دو خمیر را با چنگال به هم بچسبانید. حالا خمیرها را در روغن فراوان سرخ کنید  و روی دستمال قرار دهید تا روغن اضافی آن‌ها گرفته شود.

پای اسفناج با خمیر یوفکا

پای اسفناج با خمیر یوفکا

اگر به‌دنبال پیش غذا با خمیر یوفکا هستید، این پای متفاوت و خوشمزه را امتحان کنید. آماده‌سازی و پخت این غذا حدود 1 ساعت زمان می‌برد و ظاهر اشتهاآوری دارد.

مواد لازم برای تهیه پای اسفناج با خمیر یوفکا

مواد مورد نیاز را مطابق جدول زیر آماده کنید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
خمیر یوفکا 8 تا 9 ورقه
اسفناج خام 200 گرم
پیاز 1 عدد
سیر رنده‌شده 1 قاشق مرباخوری
پنیر پارمزان رنده‌شده 3 قاشق غذاخوری
شیر نصف لیوان
کره 20 گرم
نمک، فلفل و زردچوبه به مقدار لازم
پنیر پیتزا به مقدار لازم

طرز تهیه پای اسفناج با خمیر یوفکا

اسفناج‌ ها را با حدود ¼ لیوان آب در قابلمه‌ای مناسب بپزید. پیاز را خرد کنید، در مقداری روغن با ادویه‌های لازم تفت دهید و کنار بگذارید. حالا در ظرفی دیگر، سیر رنده‌شده را کمی در کره تفت دهید. سپس، مقداری شیر و نمک به آن اضافه کنید و قبل از جوش آمدن شیر، شعله را خاموش کنید. در ادامه، کف قالب پای را چرب کنید. سپس، 5 لایه ورق یوفکا را داخل ظرف روی هم بچینید و بین لایه‌ها مقداری مایه شیر بمالید. اضافه لایه‌های خمیر را قیچی کنید تا شکلی یکدست پیدا کنند.

حالا اسفناج پخته‌شده را با پیازداغ، پنیر پارمزان و 3 قاشق مایه شیر مخلوط کنید و این مواد را به صورت یکدست روی سطح خمیر قرار دهید و مقداری هم پنیر پیتزا بریزید. 4 لایه باقیمانده خمیر یوفکا را هم به صورت لایه قبلی روی مواد بگذارید و روی پای را با پنیر پیتزا بپوشانید. این غذا با خمیر یوفکا باید به مدت 45 دقیقه داخل فر با حرارت 170 درجه سانتی‌گراد حرارت ببیند تا آماده سرو شود.

لازانیا با خمیر یوفکا

لازانیا با خمیر یوفکا

معمولا برای تهیه لازانیا از ورقه‌های آماده لازانیا استفاده می‌شود، اما این غذا با خمیر یوفکا هم لذیذ و دلچسب است. در ادامه، طرز تهیه لازانیای گوشت چرخ‌کرده را با هم می‌خوانیم، اما اگر طرز تهیه انواع لازانیا برایتان جالب است، مجله اسنپ فود را ورق بزنید و این مطلب را به صورت کامل‌تر در صفحات دیگر بخوانید. اگر هم به‌دنبال سفارش لازانیای آماده هستید، از سفارش آنلاین غذا در اسنپ فود کمک بگیرید تا غذای شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن به صورت گرم و تازه به درب منزل برسد.

مواد لازم برای تهیه لازانیا با خمیر یوفکا

مواد اولیه را مطابق جدول زیر آماده کنید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
گوشت چرخ‌کرده 250 گرم
پیاز متوسط 1 عدد
قارچ 200 گرم
فلفل دلمه‌ای رنگی 3 عدد
خمیر یوفکا 1 بسته
شیر 1 لیوان
پنیر پیتزای ورقه‌ای به مقدار لازم
آرد سفید 3 قاشق غذاخوری
رب گوجه‌فرنگی 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه لازانیا با خمیر یوفکا

برای تهیه این غذا با خمیر یوفکا و گوشت چرخ کرده ، قارچ‌های خرد‌شده را در تابه تفت دهید و وقتی آب آن‌ها کشیده شد، فلفل دلمه‌ای و پیاز خرد‌شده را اضافه کنید. چند دقیقه بعد، گوشت چرخ‌کرده را در تابه بریزید و رب و ادویه‌های لازم را هم بیفزایید.

در ظرفی دیگر، آرد و شیر را با هم مخلوط کرده و روی حرارت ملایم بگذارید تا غلیظ‌تر شود. حالا ورقه‌های یوفکا را در ظرف پیرکس بچینید و روی آن به ترتیب، مایه لازانیا، سس سفید و ورقه‌های پنیر پیتزا قرار دهید. این کار را تا جایی ادامه دهید که ارتفاع لازانیا به ارتفاع ظرف برسد. در نهایت لازانیا را به مدت 20 دقیقه در فر با دمای 180 درجه سانتی‌گراد بگذارید و اجازه دهید پنیر روی لازانیا کاملا طلایی شود.

پیتزا با خمیر یوفکا

پیتزا با خمیر یوفکا

اگر فکر می‌کنید خمیر یوفکا نازک است و به درد خمیر پیتزا نمی‌خورد، عجله نکنید و این روش درست کردن پیتزا با خمیر یوفکا را بخوانید.

مواد لازم برای تهیه پیتزا با خمیر یوفکا

مواد اولیه را به صورت جدول زیر آماده کنید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
خمیر یوفکا به مقدار لازم
تخم‌مرغ 1 عدد
سوسیس 3 عدد
فلفل دلمه‌ای سبز 1 عدد
گوجه‌فرنگی 1 عدد
زیتون 4 عدد
شیر نصف لیوان
روغن نصف لیوان
سس کچاپ 3 قاشق سوپ خوری
نمک، فلفل سیاه و آویشن به مقدار لازم
پنیر پیتزا به مقدار لازم

طرز تهیه پیتزا با خمیر یوفکا

از ترکیب تخم‌مرغ، شیر، روغن مایع و نمک، مقداری سس درست کنید و کنار بگذارید. سپس، خمیر یوفکا را در قالب مورد نظر خود پهن کنید و روی آن را با مقداری از این سس بپوشانید. حالا یک خمیر دیگر روی خمیر قبلی بگذارید. تکه‌های اضافی خمیرها را جدا کنید و همراه با مقداری پنیر پیتزا، روی سطح خمیر قرار دهید. در ادامه، روی پیتزا سوسیس‌های حلقه‌ای، زیتون، برش‌های فلفل دلمه‌ای و گوجه‌فرنگی بریزید، سپس پنیر رنده‌شده و مقداری آویشن اضافه کنید و پیتزای یوفکا را به مدت 30 تا 40 دقیقه با حرارت 180 درجه سانتی‌گراد داخل فر بپزید.

پیراشکی با خمیر یوفکا

پیراشکی با خمیر یوفکا

این پیراشکی خوشمزه، مواد اولیه نسبتا مفصلی دارد، اما درست کردن آن کار سختی نیست و برای کسانی که منع مصرف گوشت قرمز دارند، بسیار مناسب است. به‌علاوه، استفاده از خمیر آماده یوفکا هم کار شما را آسان‌تر می‌کند.

مواد لازم برای تهیه پیراشکی با خمیر یوفکا

مواد مورد نیاز برای تهیه این غذا با خمیر یوفکا و مرغ ، شامل موارد زیر است:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
سینه مرغ 1 عدد
خمیر یوفکا به مقدار لازم
پیاز کوچک 3 عدد
سیر 2 حبه
فلفل دلمه‌ای بزرگ 1 عدد
قارچ 250 گرم
پنیر پیتزا 200 گرم
برگ بو 2 عدد
چوب دارچین 1 عدد
رب گوجه‌فرنگی 1 قاشق غذاخوری
کنجد 2 قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، آویشن و پودر پاپریکا به مقدار لازم
کره و روغن به مقدار لازم

طرز تهیه پیراشکی با خمیر یوفکا

برای تهیه این پیراشکی با خمیر یوفکا، مرغ را با پیاز و ادویه‌جات بپزید تا بوی زهم آن گرفته شود. سپس، مخلوطی از مرغ ریش‌ریش با پیاز، سیر، فلفل دلمه‌ای و قارچ درست کنید و تمام ادویه‌ها و طعم‌دهنده‌های لازم را اضافه کنید. در نهایت، مواد پیراشکی را همراه پنیر پیتزا داخل ورقه‌های خمیر یوفکا بپیچید و داخل فر بپزید. برای دیدن جزئیات بیشتر، طرز تهیه پیراشکی خانگی را در همین مجله ببینید و با انواع دیگر پیراشکی مانند پیراشکی گوشت و پیراشکی سبزیجات هم آشنا شوید.

بورک گوشت

بورک گوشت

بورک گوشت یکی از مشهورترین غذاهایی است که با خمیر یوفکا درست می‌شود و اصالت آن به کشور ترکیه برمی‌گردد. این غذای لذیذ، ظاهر جذابی دارد و می‌توانید آن را به‌عنوان یک فینگرفود خوشمزه در مهمانی‌ها سرو کنید.

مواد لازم برای تهیه بورک با خمیر یوفکا

برای تهیه این غذای لذیذ، مواد اولیه زیر را فراهم کنید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
خمیر یوفکا 1 بسته
گوشت چرخ‌کرده 500 گرم
پیازداغ 3 قاشق غذاخوری
قارچ 300 گرم
فلفل دلمه‌ای رنگی 2 عدد
پنیر پیتزا 200 گرم
تخم‌مرغ 1 عدد
شیر ½ فنجان
روغن مایع ½ فنجان
رب گوجه‌فرنگی 1 قاشق غذاخوری
نمک، فلفل و زردچوبه به مقدار لازم
کنجد مقداری برای تزئین

بورک با خمیر یوفکا

این غذا به صورت یک خمیر رول شده است که داخل آن با مخلوطی از گوشت چرخ‌کرده، ادویه‌جات، قارچ و پنیر پیتزا پر می‌شود. در نهایت باید بورک‌ها را در سینی فر بچینید و به مدت 30 تا 40 دقیقه با حرارت 180 درجه سانتی‌گراد بپزید. برای دانستن جزئیات بیشتر، می‌توانید مطلب طرز تهیه بورک گوشت را در همین مجله ببینید.

سمبوسه با خمیر یوفکا

سمبوسه با خمیر یوفکا

خیلی‌ها با شنیدن نام سمبوسه به یاد یک غذای جمع‌و‌جور مثلثی شکل با نان لواش می‌افتند، اما اگر می‌خواهید مزه متفاوتی را تجربه کنید، این بار سمبوسه با خمیر یوفکا را به کار ببرید و ببینید که سمبوسه‌های شما چه بافت ترد و مزه فوق‌العاده‌ای پیدا می‌کنند.

مواد لازم برای تهیه سمبوسه با خمیر یوفکا

مواد مورد نیاز به صورت جدول زیر است:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
سیب‌زمینی متوسط 4 عدد
خمیر یوفکا 1 بسته
جعفری 100 گرم
کره 200 گرم
نمک، فلفل سیاه و قرمز، زردچوبه، پودر سیر و پاپریکا به مقدار لازم
روغن به مقدار لازم

طرز تهیه سمبوسه با خمیر یوفکا

در این روش باید داخل ورقه‌های خمیر یوفکا را با مخلوطی از سیب‌زمینی آبپز، کره، ادویه‌جات و جعفری خرد‌شده پر کنید. نحوه پیچیدن خمیر به شما امکان می‌دهد که غذا با خمیر یوفکا مثلثی ، مربعی یا مستطیلی داشته باشید و حتی می‌توانید خمیرها را به شکل دلمه بپیچید. به هر‌ حال، این سمبوسه مواد ساده و در دسترسی دارد، اما اگر می‌خواهید سمبوسه گوشت درست کنید، دیدن مطلب طرز تهیه سمبوسه با خمیر یوفکا در همین مجله، راهنمای بسیار خوبی است.

با خمیر یوفکا، آشپزی را آسان‌تر کنید…

در این مطلب از اسنپ فود، طرز تهیه چند نوع غذا با خمیر یوفکا را با هم دیدیم، اما استفاده از این خمیر پرکاربرد فقط به غذاها ختم نمی‌شود و رد پای آن در بسیاری از شیرینی‌ها مثل شیرینی ناپلئونی و باقلوا هم به چشم می‌خورد. از این خمیر نازک و کاغذی، انتظار پف کردن نداشته باشید، اما بدانید که همین بافت ترد و سبک هم مزه غذاهای شما را زیر و رو می‌کند. اگر می‌گویید نه، طرز تهیه غذا با خمیر یوفکا را مطابق یکی از دستورهای بالا امتحان کنید و تجربه‌های خود را با ما در میان بگذارید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 2733 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود