اسموتی آلو؛ بمب انرژی

به این مقاله امتیاز دهید

شما هم مثل ما خیلی گرمتان شده و از شدت عطش و گرما دارید می‌سوزید؟ ای بابا نوشیدن آب یخ و آبمیوه هم که دیگر حس خوبی نمی‌دهد. هوس خوردن یک چیز خنک را کرده‌اید؛ اما نمی‌دانید چیست؟

می‌دانید اسموتی چیست؟ اصلا با اسموتی آشنایی دارید؟ اسموتی همان چیزی است که در این گرما هوس آن را کرده‌اید، همان نوشیدنی که عطش درون شما را فرونشانده و آتش گرما را خاکستر می‌کند.

 

عکس اسموتی آلو

حالا می‌پرسید چه اسموتی درست کنیم؟ این که سؤال ندارد، آلو با آن مزه ترش از لذیذ‌ترین میوه‌های تابستانی است که پیش همه عزیز است. پس قطعاً اسموتی که با آلو درست شده باشد را همه می‌پسندند.

برای رقم زدن یک روز متفاوت حاضر هستید؟ پس برویم که طرز تهیه اسموتی آلو را یاد بگیریم.

اسموتی آلو؛ بمب انرژی

اگر دارید برای یک دورهمی دوستانه تدارک می‌بینید اسموتی آلو، بهترین گزینه برای پذیرایی از دوستان است. اگر دوست دارید چند نوع اسموتی خوشمزه را درست کنید تا میز پذیرایی رنگارنگی داشته باشید، طرز تهیه  انواع اسموتی در بلاگ اسنپ فود، می‌تواند به شما کمک کند.

بین خودمان بماند اصلاً اسموتی آلو به نوعی یک دوپینگ است که انرژی جمع دوستانه شما را بیشتر کرده و یک شادی‌آوری طبیعی به شمار می‌آید.

 

اسموتی آلو موز، طعمی ملایم و دلپذیر

 

حالا دوست داشتید اسموتی آلو سیاه یا اسموتی آلوچه سبز درست کنید، این دیگر به ذائقه شخصی شما بستگی دارد یا می‌توانید با افزودن موز به ترکیب یک اسموتی بی‌نتظیرتر و خاص را تهیه کنید.

میزان کالری در هر لیوان 80 کالری
زمان آماده‌سازی 20 دقیقه
زمان لازم برای پخت
تعداد نفرات 3 نفر

 

طرز تهیه اسموتی آلو ساده

آلو، میوه بی‌نظیری که به‌تنهایی مزه فوق‌العاده‌ای دارد، پس بهترین پایه برای درست‌کردن یک اسموتی خاص با طعم ناب‌ناب است.

 

طراوت و تازگی طبیعت را در یک گیلاس اسموتی آلو حس کنید!

البته که در درست‌کردن اسموتی آلو نیز دست شما باز است و شما این امکان را دارید که با افزودن هر نوع میوه و مغزی، طعم آن را متناسب با ذائقه خود تغییر دهید و اسموتی را برای دوستانتان سرو کنید که امضای خود شما را داشته باشد.

حالا برویم ببینیم برای درست‌کردن اسموتی آلو ساده چه موادی لازم داریم:

آلو 8 عدد
شکر یا عسل به مقدار دلخواه
یخ چند قالب مکعبی کوچک
آب سرد 1 لیوان

مراحل آماده‌سازی:

مواد را که آماده کردید، آلوها را بشویید و صبر کنید تا آبکش شوند. اگر دوست داشتید می‌توانید پوست آلو را بگیرید و استفاده از آلو با پوست هم مزه خوبی به اسموتی می‌دهد.

هسته آلوها را خارج کرده و بعد آن‌ها را در یک نایلون زیپ‌دار برای 2 ساعت داخل فریزر قرار دهید، زیرا برای این که اسموتی غلظت و حالت خامه‌ای داشته باشد، آلوها باید یخ‌زده باشند.

آلو را با آب سرد و یخ و شکر داخل مخلوط‌کن ریخته و چند دقیقه دستگاه را روشن کرده تا مواد با هم ترکیب شوند. این کار را تا جایی ادامه دهید که اسموتی بافتی نرم و یکنواخت به خود بگیرید.

 

آغاز صبحی پرنشاط و پرانرژی با اسموتی آلو

نکته: میزان شکر یا عسلی که استفاده می‌کنید بستگی به ذائقه شما دارد اگر میل شما به شیرینی است، مقدار شکر یا عسل اسموتی را بیشتر کنید.

طرز تهیه اسموتی آلو کافی‌شاپی

همه به نوشیدن و خوردن دسرهای کافی‌شاپی علاقه خاصی دارند به همین دلیل ادامه طرز تهیه اسموتی آلو کافی‌شاپی را آموزش می‌دهیم.

برای درست‌کردن اسموتی به مواد زیر نیاز دارید:

آلو 1.2 لیوان
انگور قرمز 1.2 لیوان
عسل 1 الی 2 قاشق غذاخوری
بادام به مقدار دلخواه
عصاره وانیل 1.8 قاشق‌چای‌خوری
شیر 1.4 لیوان
یخ 3 الی 4 قالب مکعبی کوچک
خامه فرم گرفته به مقدار لازم

خوب برویم که این اسموتی خوشمزه را درست کنیم:

مرحله اول: میوه‌‎ها را خوب شسته و در آبکش بگذارید تا خشک شوند. سپس انگور را از خوشه جدا کرده و داخل یک ظرف بریزید. آلو را نیز دونیم کرده و هسته آن را خارج کنید و آن را نیز در ظرف انگور ریخته و در یخچال بگذارید تا خنک شود.

مرحله دوم: آلو و انگور را از یخچال خارج کنید و داخل مخلوط‌کن بریزید. آلو و انگور را پوره کرده و بعد از آن یخ، شیر، عسل، عصاره وانیل و بادام را به ترکیب بیفزایید. توجه داشته باشید که باید بادام را از قبل با آسیاب پودر کنید و پودر آن را داخل ترکیب بریزید. حالا میکس‌کردن را ادامه دهید تا مواد کامل با هم ترکیب شده و در اسموتی محو شوند.

 

اسموتی آلو کافی‌شاپی، ترکیبی خاص از شیرینی انگو و ترشی آلو

مرحله سوم: به همین سرعت و سادگی اسموتی آلو کافی‌شاپی شما آماده شده، آن را در لیوان‌ها ریخته و روی آن خامه فرم گرفته بریزید. بعد خامه را با خلال بادام و ترافل تزیین کنید.

نکته: در این دستور تهیه می‌توانید به‌جای شیر معمولی از شیرهای طعم‌دار استفاده کنید تا اسموتی مزه بهتر و خاص‌تری داشته باشد.

طرز تهیه اسموتی آلو و هلو

تصور کنید هلو را به ترکیبات اسموتی آلو اضافه کنیم، چه می‌شود؟ یک نوشیدنی و عصاره‌ای خوشمزه و بسیار لذیذ تهیه می‌شود که علاوه بر طعم عالی، رنگ بسیار زیبا و خواص فراوانی نیز دارد.

اسموتی هلو و آلو از بهترین انواع اسموتی خانگی است که ویتامین‌های بسیاری را جذب می‌کند و یک نوشیدنی عالی و مغذی برای صبحانه یا میان‌وعده یک روز طولانی است.

اگر هوس کردید که اسموتی هلو درست کنید، در بلاگ اسنپ فود طرز تهیه آن منتشر شده ومی‌توانید بهترین و لذیذترین رسپی‌های آن را یادبگیرید ودرست کنید.

خوب پس برویم مواد این اسموتی را آماده کنیم:

هلو 3 عدد متوسط
آلو 8 عدد
بستنی وانیلی 3 اسکوپ
عسل 1 قاشق غذاخوری
یخ 2 قالب مکعبی کوچک

 

روش تهیه:

  • هلو و آلو را پس از شستن پوست گرفته و هسته آن‌ها را جدا کنید. هلو را به قطعه‌های کوچک‌تر تقسیم کنید و همراه آلو داخل یک ظرف ریخته و درون یخچال قرار دهید. بگذارید برای چند ساعت در یخچال بمانند تا کامل خنک شوند.
  • هلو و آلو خنک را با بقیه مواد داخل مخلوط‌کن بریزید و میکس‌کردن را آغاز کنید، اصلاً دست نگه ندارید تا مواد خوب با هم مخلوط شوند، پایان! اسموتی شما آماده سرو است.
  • دیواره لیوان‌ها را به کمی عسل آغشته کنید و بعد با سس شکلات خطوط منحنی نامنظمی روی دیوارها بکشید. حالا اسموتی را به‌آرامی داخل لیوان‌ها ریخته و روی آن، خامه فرم گرفته بریزید و یک آلو روی خامه قرار دهید.

 

اسموتی هلو و آلو، یک نوشیدنی ملایم و انرژی‌زا

نکته: دقت داشته باشید که کیفیت و تازگی میوه‌ها تأثیر بسیار زیادی روی طعم و خاصیت اسموتی دارد. اگر زمان رفتن به بازار را ندارید می‌توانید با سفارش میوه انلاین از سرویس اسنپ فود از بهترین سوپرمیوه‌های شهر خرید کنید.

نوشیدنی با آلو سیاه؛ یک دستور ساده و خوشمزه

آلو سیاه میوه پرخاصیتی است که می‌توان در تهیه انواع اسموتی، نوشیدنی‌های خوشمزه و مربا از آن استفاده کرد.

در ادامه طرز تهیه بهترین نوشیدنی با آلو سیاه برای 15 نفر را مطالعه خواهید کرد. برای تهیه این نوشیدنی مواد زیر را از قبل آماده کنید:

آلو سیاه 1 کیلو
شکر 600 گرم
آب لیموترش 1 قاشق‌چای‌خوری

طرز تهیه:

آلوها را بشویید و اجازه دهید تا آبکش شوند. یک قابلمه بزرگ و جادار انتخاب کنید.

سپس آلو و شکر را در داخل قابلمه به‌صورت لایه‌لایه روی‌هم بریزید. برای این کار ابتدا یک‌لایه آلو و سپس روی آن شکر بریزید. این کار را تا آخر ادامه دهید.

پس از اتمام این مرحله قابلمه را برای 10 ساعت داخل یخچال بگذارید. این کار باعث می‌شود تا شکر و آلو انداخته و نیازی به‌اضافه کردن آب به شربت نباشد.

بعد از اتمام این زمان، قابلمه را از یخچال خارج کرده و در محیط قرار دهید تا مواد داخل آن به دمای محیط برسد. سپس آن را روی حرارت ملایم قرار دهید و به مدت 40 دقیقه بجوشانید.

 

شربت آلو سیاه، عصاره‌ای سرشار از زندگی

در طول مدت زمانی که ترکیب می‌جوشد مرتباً کف روی شربت را با کفگیر بگیرید. در پایان عصاره آلو و شکر را از صافی رد کنید تا آلوهای له‌شده از آن جدا شوند.

بعد از انجام این کار آب لیموترش تازه را به عصاره آلو اضافه کرده و آن را برای چند دقیقه بجوشانید. کار تمام شد. بعد از خنک‌شدن از نوشیدن شربت آلو سیاه لذت ببرید.

نکته: آلوهای له‌‍شده را می‌توانید برای تهیه لواشک یا رانی هلو استفاده کنید. پس آن‌ها را دور نریزید.

خواص اسموتی آلو

اسموتی آلو از ترکیبات غنی است که فواید بسیاری برای بدن دارد. از جمله خواص اسموتی آلو عبارت‌اند از:

  • بهبود سلامت استخوان: مقدار قابل‌توجهی ویتامین K در آلو وجود دارد که برای سلامت استخوان‌ها بسیار مفید است و می‌تواند به پیشگیری از هشدارهای پیری مرتبط با ضعف استخوان‌ها کمک کند.
  • مؤثر در درمان کم‌خونی: حاوی مقدار خوبی آهن است که جهت بهبود عملکرد سیستم ایمنی و پیشگیری از کم‌خونی مؤثر است.

 

حس سرزندگی و سلامتی با  اسموتی آلو

  • سم‌زدایی و تقویت سیستم ایمنی بدن: آلو حاوی مواد آنتی‌اکسیدانی قوی مانند فلاوانوئیدها، کاروتنوئیدها و فنولیک‌ها است. این آنتی‌اکسیدان‌ها می‌توانند مواد مضر و رادیکال‌های آزاد را از بدن دفع کرده و سلول‌های بدن را از آسیب‌ها و بیماری‌ها محافظت کنند.
  • کنترل فشارخون: آلو حاوی پتاسیم است که برای حفظ کنترل فشارخون بسیار مهم است. مصرف آلو به‌عنوان یک منبع طبیعی پتاسیم، می‌تواند در کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و مشکلات مربوط به فشارخون بالا مؤثر باشد.
  • سرشار از فیبر: آلو حاوی مقدار زیادی فیبر غذایی است که برای حفظ سلامت روده و گوارش بسیار مفید است. فیبر کمک می‌کند در حفظ سطح قند خون، کاهش خطر بیماری‌های قلبی عروقی و بهبود حرکت روده‌ای مؤثر است.
  • تقویت بینایی: حاوی مقدار قابل‌توجهی ویتامین A است که برای حفظ سلامت چشم‌ها بسیار مهم است. این ویتامین مواد آنتی‌اکسیدانی قوی دارد که موجب حفظ سلامت بینایی و جلوگیری از مشکلات شب‌بینی و کمبود ویتامین A می‌شود.
  • جلوگیری از پیری زودرس و کمک به کلاژن‌سازی: آلو حاوی مقدار زیادی ویتامین C است که به سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند، مقابله با التهاب‌ها و عفونت‌ها مؤثر است و همچنین در تولید کلاژن برای سلامت پوست نقش داشته و علائم پیری را کاهش می‌دهد.

با اسنپ فود سالم و مغذی، خنک شوید!

مطمئناً با این دستورهای تهیه خوشمزه‌ای که یاد گرفتید می‌توانید روزهای دلپذیر و به‌یادماندنی از تابستان را سپری کنید؛ روزهایی با طعم شیرین اسموتی آلو که طعم خاص و بی‌نظیری دارد.

 

اسموتی آلو، رؤیایی متفاوتی از دنیای مزه‌ها

همان‌طور که مطالعه کردید طرز تهیه اسموتی آلو بسیار ساده است و در زمانی کوتاه آماده می‌شود. البته افراد زیادی هستند که برای درست‌کردن این اسموتی طرز تهیه مخصوص یا خانوادگی دارند، خوشحال می‌شویم اگر شما جزو آن افراد هستید، دستور تهیه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

البته هر چند که هنر نزد ایرانیان است و بس، اما با این‌ حال همه ما گاهی اوقات حوصله و انرژی لازم برای درست اسموتی یا بستنی را نداریم در این مواقع با سفارش ابمیوه بستنی انلاین  سرویس اسنپ فود از خوردن لذیذترین آبمیوه‌ها و بستنی‌ها لذت ببرید.

 

 

نظرات کاربران