طرز تهیه اسموتی تابستانی

5/5 - (1 امتیاز)

روزهای گرم تابستان جان را می‌سوزانند و خیلی خسته‌کننده هستند، آیا شما نیز به دنبال راهی هستید که در یک عصر گرم تابستانی هم شما را خنک کند و هم به شما انرژی دهد؟

 

عکس اسموتی‌ تابستانی

با درست‌کردن انواع اسموتی خانگی، خیلی راحت هم خود را خنک کنید و هم انرژی خود را بازیابید. اسموتی‌های تابستانی با خواص بی‌شمار و طعم لذت‌بخش خود بهترین گزینه برای یک میان‌وعده در تابستان هستند.

با کمی خلاقیت و با استفاده از مواد اولیه ساده می‌توان انواع اسموتی کافی‌شاپ را در خانه تهیه کرده و از نوشیدن آن‌ها در کنار دوستان و خانواده لذت برد.

اگر می‌گویید که طرز تهیه اسموتی را نمی‌دانید با بازدید از بلاگ اسنپ فود، می‌توانید طرز تهیه انواع اسموتی و شیک را یاد بگیرید و باذوق و خلاقیت خود، همه را شگفت‌زده کنید.

طرز تهیه اسموتی تابستانی

در این مقاله قصد داریم 5 نوع از بهترین اسموتی‌های پرطرفدار تابستانی را به شما آموزش دهیم. اسموتی‌های بسیار لذیذ و خوشمزه‌ای که در کم‌ترین زمان ممکن آماده شده و بهترین گزینه برای پذیرایی از مهمان‌ها در گرمای تابستان هستند.

 

اسموتی‌های تابستانی، خنک‌کننده‌هایی طبیعی و پرخاصیت

البته اگر رژیم دارید و نمی‌توانید هر چیزی را بخورید و بیاشامید، نگران نباشید در این مقاله اسموتی تابستان رژیمی را نیز به شما آموزش می‌دهیم با همراه شوید.

میزان کالری در لیوان 100 الی 110 کالری
زمان آماده‌سازی 15 الی 20 دقیقه
زمان لازم برای پخت
تعداد نفرات 3 نفر

 

طرز تهیه اسموتی توت‌فرنگی

یکی از خوشمزه‌ترین اسموتی‌ها که در بین همه گروه‌های سنی پرطرفدار است، اسموتی توت‌فرنگی است. اسموتی توت‌فرنگی بافتی نرم و رنگ و عطر بی‌نظیری دارد؛ ازاین‌رو از هر 10 نفر، 9 نفر عاشق این اسموتی هستند.

مواد لازم برای تهیه اسموتی توت‌فرنگی

توت‌فرنگی 8 عدد
موز 1 عدد متوسط
شیر پرچرب 1.2 فنجان
ماست خامه‌ای 1 فنجان
عسل یا شکر (به‌دلخواه) 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

توت‌فرنگی‌ها را شسته و برگ آن را جدا کنید و بگذارید تا خشک شوند. در این فاصله پوست موز را بگیرید و آن را به‌صورت حلقه‌ای برش بزنید. اجازه دهید توت‌فرنگی و موز به مدت 1 ساعت در فریزر بمانند تا یخ بزنند.

 

طراوت و تازگی را با نوشیدن اسموتی توت‌فرنگی تجربه کنید!

موز و توت‌فرنگی منجمد شده را به همراه ماست درون مخلوط‌کن ریخته و با هم میکس کنید. بعد از آن نوبت به افزودن شیر و عسل می‌رسد، آن‌ها را نیز به ترکیب افزوده و برای چند دقیقه مواد را با هم میکس کنید.

حالا اسموتی تابستانی ساده شما آماده شده از خوردن آن لذت ببرید.

اسموتی هلو، تمشک و آجیل

یکی از بهترین انواع اسموتی که در بلاگ اسنپ فود توضیح داده شده‌اند، اسموتی هلو، تمشک و آجیل است. این اسموتی علاوه بر طعم و لذت خاصی که دارد به‌موجب ترکیبات مغذی که در تهیه آن استفاده شده‌اند، بسیار مغذی بوده و یک میان‌وعده کامل به شمار می‌آید.

همچنین بسیار پرخاصیت بوده و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و قادر به تأمین 15 درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین C است.

مواد لازم برای تهیه اسموتی هلو، تمشک و آجیل

هلو 2 عدد بزرگ
تمشک 1 پیمانه
گردو، بادام، پسته (هر نوع آجیلی که دوست دارید) به مقدار دلخواه
ماست 1.2 پیمانه
شکر 2 قاشق غذاخوری
آب هلو 1.2 پیمانه
یخ 2 تکه

طرز تهیه:

  • میوه‌ها را بشویید و بگذارید تا کامل آبکش شوند، بعد هلو را دونیم کرده و هسته آن را جدا کنید.
  • برای این که اسموتی شما طعم و غلظت بهتری داشته باشد، میوه‌ها را برای 1 الی 2 ساعت در یخچال بگذارید تا یخ بزنند.
  • در این فاصله آجیل‌های دلخواه خود را داخل آسیاب ریخته و پودر کنید.
  • در مرحله بعدی تمشک و هلو را با ماست داخل میکسر ریخته و خوب با هم مخلوط کنید تا ترکیبی صاف و یکدست درست شود.

 

اسموتی هلو، تمشک و آجیل؛ ترکیبی بی‌نهایت خوشمزه و متفاوت

  • در نهایت شکر و یخ و آب هلو و همچنین پودر آجیل‌ها را نیز داخل میکسر ریخته و دوباره میکسر را روشن کنید تا ترکیبی خامه‌ای با بافتی نرم و خوش‌رنگ درست شود.

با برش نازکی از هلو و یک عدد تمشک، این اسموتی را تزیین و میل کنید.

اسموتی انبه

انبه از خوشمزه‌ترین میوه‌های تابستانی است که می‌توان بهترین اسموتی‌ها و نوشیدنی‌ها را با آن درست کرد. این میوه پرخاصیت و انرژی‌زا در هر ترکیبی که استفاده شود، خواص فراوانی را به آن می‌افزاید؛ ازاین‌رو اسموتی انبه از مغذی‌ترین و دلچسب‌ترین نوشیدنی‌ها برای یک روز گرم تابستانی است.

مواد لازم برای تهیه اسموتی انبه

انبه 3 عدد
بستنی وانیلی 5 قاشق غذاخوری
شیر 1 لیوان
خامه 1 قاشق غذاخوری
گردو 3 عدد
پودر نارگیل به مقدار دلخواه برای تزیین
عسل یا شکر (به‌دلخواه) 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

  • انبه را از قبل شسته، پوست بگیرید و برش بزنید و داخل یخچال قرار دهید تا منجمد شود. گردو را نیز آسیاب کرده و پودر کنید.
  • برای درست‌کردن اسموتی انبه، ابتدا باید انبه را با استفاده از مخلوط‌کن یا میکسر، پوره کرده و بعد بستنی و شیر و خامه و شکر (عسل) و گردو آسیاب شده را به آن اضافه نموده و مواد را برای چند دقیقه با هم میکس کنید.

 

با اسموتی انبه، جانی تازه بگیرید!

به همین سادگی اسموتی شما حاضر شد، اکنون با برش ظریفی از انبه و پودر نارگیل، آن را تزیین کرده و از طعم دلچسب آن لذت ببرید.

اسموتی انبه و موز

اسموتی انبه و موز با غلظت بسیار عالی و طعم دلچسبی که دارد، از پرطرفدارترین انواع اسموتی است که در یک روز گرم تابستانی بدن را خنک کرده و مانع از گرمازدگی می‌شود.

مواد لازم برای تهیه اسموتی انبه و موز

انبه رسیده 2 عدد
موز رسیده 2 عدد
شیر 1 لیوان
عسل 1 قاشق غذاخوری (در صورت تمایل)

طرز تهیه:

همواره برای درست‌کردن اسموتی‌های تابستانی به‌ جای استفاده از یخ بهتر است که میوه‌های مورداستفاده در اسموتی را منجمد کنید، زیرا با این روش اسموتی شما هم طعم و هم غلظت بهتری خواهد داشت.

پس برای درست‌کردن اسموتی انبه و موز نیز پس از شستن میوه‎‌ها و پوست کندن آن‌ها، آن‌ها را تکه‌تکه کرده و در فریزر بگذارید تا کامل یخ بزنند.

 

اسموتی انبه و موز، ترکیبی معجزه‌آسا و پرخاصیت

انبه و موز یخ‌زده را با شیر و عسل داخل مخلوط‌کن با هم میکس کنید تا ترکیبی یکدست و غلیظ حاصل آید.

این اسموتی خوشمزه را می‌توان با تکه‌‌هایی از موز و انبه و خلال پسته و بادام و یک برگ نعنا تزیین و سرو کرد.

طرز تهیه اسموتی جعفری و لیموترش

اگر دلتان یک اسموتی تابستانی رژیمی می‌خواهد، اسموتی جعفری و لیموترش همان معجون لاغری است که مدت‌ها به دنبالش بودید.  این اسموتی، یک نوشیدنی مخصوص لاغری و سم‌زدایی بدن است.

مواد لازم برای تهیه اسموتی جعفری و لیموترش

جعفری 1 دسته
لیموترش 1 عدد
آب 1 لیوان
یخ چندتکه

طرز تهیه:

برای تهیه این اسموتی رژیمی، قبل از انجام هر کاری باید جعفری را خوب پاک‌کرده و با آب بشویید. سپس برای این که بهتر تمیز شود آن را در یک تشت محلول سرکه و آب برای 10 دقیقه خیسانده و بعد دوباره بشویید و آبکش کنید.

پس از آبکش کردن جعفری، آن را با یک لیوان آب در مخلوط‌کن، ترکیب کنید تا پوره‌ای سبز و یکدست از جعفری حاصل آید.

 

با اسموتی جعفری و لیموترش، لاغر شوید و لاغر بمانید!

در گام بعدی باید آب لیموترش را بگیرید. برای این کار آن را دونیم کرده و با استفاده از آب‌میوه‌گیری دستی، آب آن را کامل بگیرید.

در نهایت آب لیموترش را با چندتکه یخ به پوره جعفری اضافه کرده و ترکیب را با هم میکس کنید. این اسموتی پرخاصیت و سالم را با ورقه‌ای از لیموترش و چند برگ جعفری تزیین کرده و سرو نمایید.

سفارش آنلاین اسموتی‌های تابستانی با اسنپ فود

با خواندن این مقاله با چند روش تهیه اسموتی تابستانی ساده آشنا شدید. اسموتی‌های تابستانی بهترین میان‌وعده برای این روزهای گرم تابستانی هستند، زیرا هم پرخاصیت بوده و هم انرژی‌‍زا هستند.

البته غیر از انواع اسموتی که در بالا از آن‌ها نام‌برده‌شدند، می‌توانید با درست‌کردن اسموتی آلو نیز در این روزهای گرم تابستان خنک شده و طراوت و شادابی را به خودتان هدیه دهید.

 

اسموتی‌های تابستانی سرشار از انرژی و خاصیت، نگویید که نگفتیم!

برای شما که خیلی پرمشغله هستید و در این روزهای طولانی، انرژی زیادی از شما گرفته می‌شود، سفارش آبمیوه بستنی انلاین ساده‌ترین راه برای دفع خستگی و یک استراحت کوتاه است.

 

نظرات کاربران