آموزش طرز تهیه اسموتی سیب موز؛ ترکیبی خوشمزه و سالم

2/5 - (2 امتیاز)

در کوچه رنگارنگ پاییز از خانه‌ای کوچک، صدای شادی مهمان‌ها و قهقهه خنده‌های آن‌ها به گوش می‌رسید، در کنار صفا و صمیمیت بی‌حد، عطر خاصی از این خانه به مشام می‌رسید که هر کس را مجذوب خود می‌کرد.

وقتی صاحب‌خانه با سینی نوشیدنی در دست ظاهر شد، اسموتی خوش‌رنگ و خوش‌عطری در دست داشت. طعم و عطر بی‌نظیر سیب و موز، خاطره فراموش‌نشدنی است که از آن شب زیبا برای همیشه در خاطره‌ها می‌ماند.


                   عکس اسموتی سیب موز

نوشیدنی یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین ابزار پذیرایی از مهمان‌ها است که انتخاب درست آن، در نحوه پذیرایی بسیار اهمیت دارد. ترکیب سیب و موز و درست‌کردن یک اسموتی خاص و خوشمزه برای شب‌های طولانی پاییز، یک انتخاب ایده‌آل است که علاوه بر طعم و عطر خارق‌العاده‌، خواص شگفت‌انگیزی نیز دارد.

برای این که طرز تهیه اسموتی سیب موز را یاد بگیرید در سفری کوتاه برای چند دقیقه با ما همراه شوید.

کالری در هر 100 گرم 200 کالری
زمان آماده‌سازی 25 دقیقه
زمان لازم برای پخت
تعداد نفرات 3 نفر

آموزش طرز تهیه اسموتی سیب موز؛ ترکیبی خوشمزه و سالم

یکی از مقوی‌ترین و خوشمزه‌ترین اسموتی‌های دنیا، اسموتی موز است، حالا تصور کنید که ترکیب سیب با این اسموتی خاص، چه خواهد شد.

یکی از مهم‌‎‎ترین دغدغه‌های بیشتر مادران، بدغذایی فرزندان دلبند آن‌ها است که همواره باعث نگرانی و دلهره آن‌ها می‌شود. یک راه‌حل ساده برای این دسته از کودکان، درست‌کردن نوشیدنی‌های مغذی از میوه‌ها و سبزی‌ها تازه است.

برای این منظور اسموتی سیب موز و اسموتی اسفناج، بهترین گزینه‌ها هستند. زیرا هم عطر خاص آن هوس‌بر‌انگیز است و هم سیب و موز، دو میوه‌ای هستند که تقریباً همه بچه‌ها دوست دارند. با توجه به این که این اسموتی را می‌توان به روش‌های مختلف درست و تزیین کرد، پس می‌توان به‌راحتی کودکان را برای خوردن آن ترغیب کرد. . طرز تهیه اسموتی سیب و موز را در ادامه خواهیم گفت.

 

اسموتی سیب موز با خواص بی‌شمار، تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن

اسموتی سیب و موز یک ترکیب مغذی است در کنار لذت خاصی که دارد، مواد لازم و کمبودهای بدن را تأمین می‌کند.

اگر می‌خواهید یک اسموتی سیب و موز رژیمی میل کنید از افزودن ترکیبات اضافی به آن برحذر باشید. در ادامه طرز تهیه اسموتی سیب موز را به روش‌های مختلف مطالعه خواهید کرد.

مواد لازم برای تهیه اسموتی سیب موز:

موز 3 عدد متوسط
سیب شیرین 1 عدد بزرگ
شیر 1 فنجان
دارچین و زنجبیل به مقدار دلخواه

 

آموزش مرحله‌به‌مرحله درست‌کردن اسموتی سیب و موز

برای تهیه اسموتی موز و سیب در مرحله اول و قبل از هر کاری سیب و موز را پوست بگیرید و به قطعات کوچک تقسیم کنید. بعد برای 20 دقیقه داخل فریزر بگذارید تا مقداری یخ بزنند.

بعدازاین مدت و یخ‌زدن سیب و موز، آن‌ها را داخل مخلوط‌کن ریخته و با هم میکس کنید تا یک پوره خوش‌رنگ و نرم درست شود. ترکیب سیب و موز بی‌نظیر است.

پس از آن نوبت به افزودن سایر مواد رسیده، شیر و دارچین و زنجبیل را به ترکیب بیفزایید و مواد را با هم میکس کنید.

اسموتی خاص و خوشمزه شما به این سادگی آماده شد. حالا برای تزیین از ورقه‌های نازک موز و پودر دارچین و پودر پسته استفاده کنید.

طرز تهیه آب میوه سیب موز یا همان اسموتی سیب موز را آموختیم در ادامه سایر روش‌های درست کردن این نوشیدنی خوشمزه را آموزش خواهیم داد.

سایر روش‌های تهیه اسموتی سیب موز

همان‌طور که قبل‌تر اشاره کردیم، آب سیب و موز یک ترکیب و خاص و فوق‌العاده است که طرز تهیه‌های متفاوتی دارد.

در یک طرز تهیه خاص می‌توان اسموتی موز و سیب بدون شیر درست کرد. در این دستور تهیه به‌جای شیر از آب‌پرتقال استفاده کنید و دو قاشق شکر به ترکیب اضافه کنید.

 

اسموتی سیب موز، خوش‌رنگ و خوش‌مزه

اسموتی موز و سیب و پرتقال نیز یک نوشیدنی بسیار خوشمزه و خاص است و به آن کوکتل سیب موز پرتقال گفته می‌شود.

برای تهیه  اسموتی موز بدون شیر، این نوشیدنی خوشمزه به مواد زیر نیاز دارید:

موز 1 عدد بزرگ
سیب 3 عدد بزرگ
آب‌پرتقال 1 لیوان
عسل یک قاشق غذاخوری
یخ چندتکه

 

ابتدا سیب را پوست بگیرید و به چهار تکه تقسیم کنید. بعد موز را نیز به‌صورت ورقه‌های نازک برش بزنید.

حالا سیب و موز را در میکسر ریخته و مخلوط کنید و بعد عسل و آب‌پرتقال و یخ را به آن‌ها اضافه کرده و مخلوط کنید. مواد را خوب با هم میکس کنید تا ترکیب یکدست و غلیظی درست شود.

اگر به هر یک از این میوه‌ها آلرژی دارید، تنها از یکی از آن‌ها متناسب با ذائقه شما است استفاده کنید یا می‌توانید از انواع اسموتی دیگر برای لذت‌بردن و تأمین ویتامین‌های بدن استفاده کنید.

ترفندهای خاص در تهیه اسموتی سیب موز

اگر اسموتی رقیق‌تر دوست دارید به‌جای آن که از میوه‌های یخ‌زده استفاده کنید، یخ را ترکیب خود به کار ببرید.

همچنین می‌توانید به‌جای سیب از آب سیب استفاده کنید و اگر ذائقه شما بیشتر به سمت نوشیدنی‌های شیرین است به ترکیبات اسموتی دو قاشق شکر یا یک قاشق عسل (هرکدام را که بیشتر دوست دارید) اضافه کنید.

. اگر از دوست‌داران اسموتی هستید با مطالعه طرز تهیه اسموتی گلابی می‌توانید یک اسموتی خوشمزه و متفاوت درست کنسد و از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید.

خواص اسموتی سیب موز

اسموتی سیب و موز، ترکیبی از دو میوه پرخاصیت است که سرشار از مواد معدنی و ویتامین‌های مفید برای بدن هستند. همچنین استفاده از شیر و عسل نیز فواید بیشتری را به این اسموتی می‌افزاید که نوشیدن آن را برای تقویت و حفظ سلامت بدن، واجب می‌کند.

  • سیب منبعی مغذی از ترکیبات مفید است که بر سلامت اعصاب و روان جسم تأثیر دارند. خواص آنتی‌اکسیدانی سیب تا حدود زیادی از ابتلا به بیماری سرطان جلوگیری می‌کند. پس با توجه به خواص آنتی‌اکسیدانی موز، ترکیب سیب و موز در قالب یک نوشیدنی می‌تواند به تقویت هر چه بیشتر بدن در مبارزه با ابتلا به سرطان مؤثر باشد.
  • علاوه بر این، این نوشیدنی به‌موجب برخورداری از سیب در ترکیبات خود، قابلیت جلوگیری از حملات آسم و کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را دارد.

به یاد داشته باشید که سیب مؤثرترین میوه برای تقویت سیستم ایمنی بدن است؛ ازاین‌رو وجود آن در هر نوع نوشیدنی و ترکیب آن با هر میوه‌ای، فواید بسیاری برای بدن خواهد داشت.

  • موز سرشار از ویتامین‌های A و C بوده و از منابع غنی ویتامین B، پتاسیم و آهن است. با توجه به وجود مقادیر بالای ویتامین و مواد معدنی در موز، می‌توان این میوه را سلطان میوه‌ها و تقویت‌کننده بدن دانست.
  • اگر شما یک بدنساز هستید، توصیه می‌کنیم که حتماً روزانه یک لیوان اسموتی سیب موز را میل کنید. زیرا خواص موز باعث تقویت عضلات خواهد شد.
  • همچنین برای خانم‌هایی که از سندرم درد پیش از قاعدگی رنج می‌برند، نوشیدن اسموتی سیب موز به سبب خواصی که موز دارد، بسیار مفید خواهد بود.
  • با وجود ویتامین B6 در ترکیبات اسموتی سیب موز، نوشیدن این اسموتی تا حد بسیار زیادی علائم افسردگی را در شخص کاهش خواهد داد.
  • سیب در بهبود عارضه‌های پوستی مؤثر است و موز نیز به‌موجب پتاسیم موجود در آن باعث شفافیت پوست می‌شود. پس با میل‌کردن اسموتی سیب موز، پوستی سالم‌تر و شفاف‌تر داشته باشید.

 

سفارش انوع اسموتی و آبمیوه از اسنپ فود با قیمت مناسب و کم‌ترین هزینه

اما چنانچه دچار مشکلات گوارشی و یبوست هستید، باید در مصرف آب سیب موز احتیاط کنید. پس درصورتی‌که به بیماری یبوست مبتلا هستید، تنها اسموتی سیب را میل کنید و موز را از ترکیبات آن حذف کنید.

کلام آخر

اسموتی‌ها یکی از عالی‌ترین نوشیدنی‌ها هستند که می‌توان به‌صورت چهارفصل آن‌ها را درست کرد. به سبب ترکیب میوه‌های مختلفی که در تهیه اسموتی استفاده می‌شوند، این نوشیدنی خواص درمانی و تقویتی بسیار برای بدن دارند. به همین سبب نباید از تهیه و نوشیدن آن‌ها غافل شد.

همان‌طور که در مقاله مطالعه کردید، طرز تهیه اسموتی سیب موز بسیار ساده است و مواد اولیه کمی نیاز دارد، اما در مقابل خواص شگفت‌انگیزی در تقویت سیستم ایمنی بدن و حفظ سلامت بدن دارد.

اگر دوست دارید که این نوشیدنی خوشمزه یا بستنی یا هر نوع آبمیوه دیگری را در این گرمای تابستان میل کنید، اما به هر دلیلی زمان کافی برای درست‌کردن آن را ندارید می‌توانید با سفارش ابمیوه بستنی انلاین از اسنپ فود از نزدیک‌ترین  مکان به محل اقامت خود، هر آنچه که دوست دارید را سفارش دهید.

نظرات کاربران