طرز تهیه اسموتی موز و شکلات؛ پرانرژی و سالم

1/5 - (1 امتیاز)

با یادگیری طرز تهیه اسموتی موز و شکلات می‌توانید یک دسر خوشمزه و عالی برای مهمانی‌ها و دورهمی‌هایتان تهیه کنید. هر کسی که طعم خوشمزه این نوشیدنی را بچشد، بدون‌شک طرفدار پروپاقرص آن می‌شود. طعم عالی، بافت بی‌نظیر، عطروبوی خاص و … همه از ویژگی‌های وسوسه‌انگیز این نوشیدنی هستند.

عکس اسموتی موز و شکلات

 

شما با موز می‌توانید اسموتی‌های مختلفی تهیه کنید. مثلاً اگر طرز تهیه اسموتی موز و گردو، دستورالعمل تهیه اسموتی موز و سیب یا طرز تهیه اسموتی موز و بیسکویت را یاد بگیرید، می‌توانید در مهمانی‌ها و مراسم‌هایتان میز پذیرایی‌تان را با انواع نوشیدنی‌های مختلف رنگارنگ کنید.

اسموتی موز و شکلات فواید و مزیت‌های زیادی برای بدنتان دارد. در صورتی که به‌طور مداوم این نوشیدنی را مصرف کنید، از مزیت‌های خارق‌العاده آن بهره‌مند شوید.

طرز تهیه اسموتی موز و شکلات؛ پرانرژی و سالم

موز و شکلات به‌تنهایی جزء خوراکی‌های خوشمزه و پرخاصیتی هستند که نمی‌توانید به‌راحتی دست رد به سینه آنها بزنید. موز با خواصی مثل مدیریت دیابت، مدیریت فشار خون، حفظ سلامت دستگاه گوارش و شکلات نیز با خاصیت‌هایی مثل بهبود خلق‌وخو، تولید اندورفین و کاهش مشکلات بارداری به حفظ سلامتی‌تان کمک می‌کنند.

با خوردن اسموتی موز و شکلات از خواص این خوراکی‌ها به‌طور همزمان بهره‌مند می‌شوید. بنابراین حتماً با تهیه این اسموتی در خانه به‌حفظ سلامت بدنتان کمک کنید.

میزان کالری 617 کالری
مدت زمان لازم برای آماده‌سازی 20 تا 30 دقیقه
زمان تهیه 10 دقیقه
تعداد نفرات 2 نفر یا بیشتر

 

مواد اولیه:

موز 2 عدد
شیر 2 فنجان
سس با پودر کاکائو 2 قاشق غذاخوری
یخ خردشده 2 تکه
شکر به‌مقدار لازم

طرز تهیه:

  1. ابتدا شیر را روی حرارت گاز بگذارید تا بجوشد. بعد از جوشیدن آن را در یخچال بگذارید.
  2. در این حین موز‌ها را پوست بگیرید و تکه‌تکه کنید. اکنون آنها را داخل فریزر بگذارید تا بافت یخمکی پیدا کنند.
  3. در صورتی که از شکلات معمولی استفاده می‌کنید، آنها را به‌روش بن‌ماری ذوب کنید. شما باید برای این کار شکلات‌ها را درون یک ظرف قرار دهید و ظرف را روی حرارت کتری یا قابلمه بگذارید.

اسموتی موز و شکلات، نوشیدنی شیرین و مقوی

  1. یک قالب یخ از فریزر بیرون بیاورید و آن را خرد کنید.
  2. اکنون تمام مواد را داخل مخلوط‌کن بریزید و دستگاه را روشن کنید.
  3. شما می‌توانید با تکه‌های موز یا با کمی پودر کاکائو لیوان اسموتی‌تان را تزیین کنید.

ما در مطلبی جداگانه طرز تهیه اسموتی شکلات را به‌صورت کامل توضیح داده‌ایم. بنابراین در صورت تمایل به تهیه اسموتی بدون موز به این مقاله مراجعه کنید.

طرز تهیه اسموتی موز و گردو

گردو یکی از انواع مغزیجات خوشمزه است که خواص زیادی برای بدن دارد. از جمله خاصیت‌های گردو می‌توان به حفظ سلامت استخوان‌ها، بهبود سلامت پوست و مو، تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود عملکرد مغز اشاره کرد. ترکیب این ماده مقوی خوشمزه با موز به‌عنوان اسموتی می‌تواند یک میان‌وعده کامل باشد.

مواد لازم:

موز سرد 2 عدد
بستنی ساده 1 لیوان
شیرز 1/2 لیوان
گردو 3 عدد
خرما به‌مقدار دلخواه
یخ خردشده به‌مقدار لازم

طرز تهیه:

  1. اگر زمان کافی برای تهیه اسموتی دارید، موز‌ها را داخل فریزر بگذارید تا کاملاً یخ بزنند. درغیراین‌صورت می‌توانید بدون نیاز به فریزکردن از آنها استفاده کنید.
  2. گردو‌ها را پوست بگیرید و پوره کنید.
  3. هسته خرما‌ها را جدا و آنها را له کنید.
  4. میکسر را روشن کنید و مواد را داخل آن بریزید.
  5. 1 یا 2 دقیقه برای ترکیب کامل مواد زمان نیاز است.

اکنون نوشیدن‌تان آماده صرف است.

طرز تهیه اسموتی موز و سیب

سیب یکی از خوشمزه‌ترین میوه‌ها است که به‌دلیل فواید زیاد از آن در بسیاری از خوراکی‌ها از جمله اسموتی استفاده می‌شود. این میوه به‌دلیل داشتن خواص مختلف مثل تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش کلسترول، درمان دیابت، سم‌زدایی کبد و … می‌تواند یک پزشک حرفه‌ای برای درمان بیماری‌هایتان باشد.

اسموتی موز و سیب، نوشیدنی پر فایده و خوشمزه

با ترکیب موز و سیب به‌عنوان اسموتی، می‌توانید از مزیت‌های فوق‌العاده این میوه در کنار موز بهره‌مند شوید.

مواد لازم:

موز 3 عدد
سیب 1 عدد
شیر 1 فنجان
دارچین به‌مقدار لازم
زنجبیل به‌مقدار لازم

طرز تهیه:

  1. برای تهیه اسموتی موز و سیب باید میوه‌ها بافت یخ‌زده‌ای داشته باشند. موز و سیب خیلی زود یخ می‌زنند، بنابراین حدود 20 تا 30 دقیقه آنها را داخل فریزر بگذارید.
  2. بعد از یخ‌زدن مواد، آنها را داخل میکسر بریزید. شیر، دارچین و زنجبیل را نیز اضافه کنید. حالا با روشن‌کردن میکسر، اسموتی‌تان آماده می‌شود.

طرز تهیه اسموتی موز و بیسکویت

بیسکوییت‌ها یکی از انواع خوراکی‌های خوشمزه هستند که مواد معدنی و ویتامین‌های موردنیاز بدن را تأمین می‌کنند. این خوراکی‌ها به‌عنوان منبع غنی پروتئین و فیبر روی سلامتی بدن نیز تأثیر زیادی دارند.

حالا اگر بیسکویت‌ها را با موز تلفیق کنید، یک بمب انرژی به‌وجود می‌آید. شما می‌توانید از طریق اسموتی موز و بیسکویت این بمب انرژی را وارد بدنتان کنید.

مواد لازم:

موز متوسط 1 عدد
شیر کم‌چرب 1 لیوان
بیسکویت رژیمی 5 عدد
عسل 1 قاشق غذاخوری
گردو یا بادام درختی 3 عدد

طرز تهیه:

  1. ابتدا باید بیسکوییت‌ها را به‌همراه بادام یا گردو خرد کنید. اگر تمایلی به‌وجود تکه‌های این خوراکی‌ها در اسموتی ندارید، با پوره‌کردن‌شان به‌سراغ مرحله بعد بروید.

اسموتی موز و بیسکوییت، نوشیدنی خوش‌طعم و شیرین

  1. اکنون موز‌هایی را که از قبل منجمد شده‌اند، داخل مخلوط‌کن بریزید. سایر مواد را نیز به مخلوط‌کن اضافه کنید.
  2. اکنون با روشن‌کردن مخلوط‌کن، اسموتی‌تان آماده است.

با سفارش آنلاین در هر زمان اسموتی مورد علاقه‌ات را بخور!

در این مطلب طرز تهیه انواع اسموتی با موز را آموزش دادیم. همچنین درباره تهیه این نوشیدنی خوشمزه با شکلات نیز نکته‌های مهمی گفتیم. اکنون شما می‌توانید بر اساس ذائقه و علاقه‌تان یکی از انواع این اسموتی‌ها را درست کنید و از خوردن آنها لذت ببرید.

اسموتی نوشیدنی ساده و راحتی است و با رعایت چند ترفند ساده با کیفیت عالی تهیه می‌شود. اکنون که طرز تهیه اسموتی موز و شکلات را می‌دانید، پیشنهاد می‌دهیم حتماً این نوشیدنی را در خانه تهیه کنید و با طعم و کیفیت عالی آن روزتان را بسازید.

هر چند طرز تهیه اسموتی موز و شکلات آسان است، اما برخی حوصله درست‌کردن این نوشیدنی را ندارند؛ برخی نیز بنا به‌دلایل دیگری نمی‌توانند آن را در خانه تهیه کنند. اگر شما نیز جزء این دسته از افراد هستید، پیشنهاد می‌دهیم از سامانه‌های سفارش آبمیوه بستنی انلاین استفاده کنید. این سامانه‌ها امکان خرید انواع اسموتی‌ها را در مدل‌های مختلف به مشتری‌ها می‌دهند. بنابراین با استفاده از خدمات آنها فقط با چند کلیک ساده نوشیدنی موردعلاقه‌تان را درب منزل تحویل خواهید گرفت.

نظرات کاربران