آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه ژله انار با بستنی
آموزش آشپزی
4/5 - (10 امتیاز)
4

طرز تهیه ژله انار با بستنی ویژه شب یلدا + نکات مهم تهیه آن

مینا اسماعیل بیگی 10 آذر 1402 7 دقیقه

انار شب یلدا را که فراموش نکرده‌اید؟ همان‌طور که می‌دانید، علاوه بر پذیرایی یلدا، سفره شام هم می‌تواند ردپایی از این میوه خوشمزه پاییزی داشته باشد. اما اگر تهیه ژله انار ساده برایتان کمی تکراری شده، چرا ژله بستنی انار را امتحان نمی‌کنید؟ در طرز تهیه ژله انار با بستنی ، ابتدا ژله را در آب جوش به خوبی حل کنید. پس از آنکه ترکیب مواد ژله کمی خنک شد، بستنی را اضافه کنید. در این مرحله ترکیب را زیاد هم نزنید، مخلوط را در قالب ریخته و سپس در یخچال بگذارید تا ژله ببندد.

ترکیب طعم شیرین بستنی در کنار طعم ملس انار، احتمالا برای هر ذائقه‌ای لذت‌بخش است، با این حال اگر برخی از افراد خانواده میانه خوبی با مخلوط ژله و بستنی ندارند، می‌توانید برای آن‌ها ژله انار با ژلاتین تهیه کنید. در طرز تهیه ژله انار با ژلاتین ، شکر ، یک چهارم از کل آب انار و ژلاتین را ترکیب کرده و سه چهارم آب انار جوشیده را به مخلوط اضافه کنید تا یک ژله خوش رنگ و جذاب آماده شود.

با اسنپ فود همراه باشید تا طرز تهیه ژله انار با بستنی ویژه شب یلدا و ژله انار با ژلاتین را ببینیم:

ژله بستنی انار
تعداد نفرات ۱۰ نفر
زمان تهیه ۲۰ دقیقه
میزان سختی کم

فیلم طرز تهیه ژله انار با بستنی

نحوه تهیه ژله انار با بستنی به صورت مرحله به مرحله در ادامه مطلب آمده است. اگر فرصت یا حوصله خواندن مطلب زیر را ندارید و می‌خواهید در عرض چند دقیقه این ژله را یاد بگیرید، فیلم طرز تهیه ژله انار با بستنی را از دست ندهید.

طرز تهیه ژله انار با بستنی

اگر طعم ژله انار را دوست دارید، باید بدانید که این ژله خوشمزه را به شکل‌های مختلفی می‌توان سرو کرد. برای مثال، می‌توانید در لیوان‌هایی یکدست، ژله‌های چند لایه یا ژله مخصوص پذیرایی تک نفره درست کنید. همچنین می‌توانید طرز تهیه ژله فالوده و انار دسر ویژه شب یلدا را ببینید تا یک طعم ترکیبی منحصربه فرد خلق کنید.

ژله انار با بستنی

البته، طرز تهیه ژله انار با بستنی هم بسیار خوشمزه است و اگر کمی خلاقیت به خرج دهید، می‌توانید با همین دستور، ژله‌های رولی انار نیز درست کنید که هم زیبا هستند و هم کار پذیرایی شما را راحت‌تر می‌کنند. در ادامه، مواد لازم و طرز تهیه این دسر خوشمزه و پرطرفدار شب یلدا آمده است.

مواد لازم برای طرز تهیه ژله انار با پودر ژله

شما می‌توانید علاوه بر تزیین این دسر با دانه‌های انار، از آن‌ها موقع ریختن مواد ژله داخل قالب‌ها هم استفاده کنید. در ادامه مواد لازم در طرز تهیه ژله انار با دانه انار آمده است:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
ژله انار ۱ بسته
بستنی وانیلی ۱ بسته
آب جوش کمتر از 1 پیمانه
دانه های انار نصف پیمانه

دستور تهیه ژله انار با بستنی

اگر قصد تهیه این ژله خوشمزه را دارید، از نیم ساعت پیش از شروع کار، ظرف بستنی را از یخچال خارج کنید تا بافت آن کمی شل شود. سپس، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مرحله اول: پودر آماده ژله را در ظرفی مناسب با آب جوش مخلوط کنید و ظرف را روی کتری یا سماور بگذارید تا دانه‌های ژله به آرامی با حرارت غیرمستقیم حل شوند.

نکته: در صورت حرارت دادن مستقیم ژله، دانه‌های آن به کف ظرف می‌چسبند و حالتی شبیه پاستیل پیدا می‌کنند که مطلوب نیست.

  • مرحله دوم: پس از حل شدن کامل پودر ژله، آن را از روی حرارت بردارید و پس از اینکه کمی از حرارت افتاد، بستنی را به آن اضافه کنید.

نکته: پس از اضافه کردن بستنی، ترکیب را زیاد هم نزنید تا کف ایجاد شده روی ژله از بین نرود.

  • مرحله سوم: ژله را داخل قالب موردنظر ریخته و به مدت 25 دقیقه داخل یخچال بگذارید تا کاملا ببندد. پس از زمان کافی، ژله را در ظرف سرو برگردانید و آن را با دانه‌های انار تزئین کنید. نوش جان

طرز تهیه ژله انار با بستنی به همین سادگی است و اگر برای شب یلدا به دنبال دسرهایی با انار هستید، پیشنهاد می‌کنیم در کنار ژله انار، طرز تهیه معجون انار را نیز پیش ببرید.

طرز تهیه ژله انار با پودر ژلاتین

به جای استفاده از پودر ژله می‌توان از پودر ژلاتین هم برای درست کردن ژله انار استفاده کرد که طعم جذاب و فوق‌العاده‌ای دارد. با ما همراه شوید تا این دسر را هم برای شب یلدا آماده کنیم.

طرز تهیه ژله انار با پودر ژلاتین

مواد اولیه ژله انار با ژلاتین

در اولین گام از تهیه این مدل از ژله انار، مواد اولیه زیر را آماده کنید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
پودر ژلاتین ۳ و نیم قاشق غذاخوری
شکر ۳ قاشق غذاخوری
آب انار ۴ پیمانه
دانه‌های انار به مقدار دلخواه

دستور تهیه ژله انار با ژلاتین

برای تهیه ژله با انار تازه ، مراحل زیر را به دقت دنبال کنید:

  • مرحله اول: ابتدا ۳ پیمانه از آب انار را داخل یک ظرف ریخته و روی حرارت بگذارید تا به جوش آید.
  • مرحله دوم: پودر ژلاتین و شکر را با یک پیمانه آب انار باقی مانده به خوبی ترکیب کنید.
  • مرحله سوم: حال آب انار جوش آمده را از روی حرارت بردارید و به آب انار و ژلاتین اضافه کنید. مواد را هم بزنید تا به خوبی مخلوط شوند.
  • مرحله چهارم: مواد ژله را داخل قالب ریخته و در یخچال بگذارید تا سفت و آماده شود.

نکته: می‌توانید دانه‌های انار را زمانی که ژله هنوز سفت نشده داخل آن ریخته یا بعد از سفت شدن، روی ژله را با دانه‌ها تزیین کنید.

طرز تهیه ژله انار ویژه شب یلدا

شما می‌توانید برای شب یلدا، ژله انار را به صورت دو رنگ تهیه کنید تا زیباتر شده و مناسب سفره یلدایی شما باشد. برای تهیه این دسر به یک بسته ژله آلوورا، یک بسته ژله انار، آب انار، بستنی وانیلی و دانه‌های انار نیاز دارید. مطابق مراحل زیر این ژله دو رنگ و جذاب آماده می‌شود:طرز تهیه ژله انار ویژه شب یلدا

  • مرحله اول: ژله انار را در یک ظرف با آب جوش مخلوط کنید و هم بزنید تا دانه‌های ژله به طور کامل حل شوند. سپس دانه‌های انار و آب انار را اضافه کنید، ژله را در قالب بریزید و در یخچال بگذارید تا سفت شود.
  • مرحله دوم: ژله آلوورا را با یک لیوان آب جوش مخلوط کنید و پس از خنک شدن، بستنی را به آن بیفزایید. حالا ژله انار را از یخچال خارج کنید و ژله آلوورا را به عنوان لایه بعدی روی آن بریزید.
  • مرحله سوم: ژله را در یخچال بگذارید تا کاملا سفت شود و سپس از قالب خارج کرده و با دانه‌های انار تزیین کنید.

شما برای پذیرایی در شب یلدا، علاوه بر طرز تهیه ژله انار با ژله آلوورا ، گزینه‌های مختلف دیگری مانند طرز تهیه اسموتی انار نیز در اختیار دارید و می‌توانید این گزینه‌ی جذاب و خوشمزه را نیز تدارک ببینید.

نکات مهم در تهیه ژله انار با بستنی

با طرز تهیه ژله انار با بستنی و ژلاتین آشنا شدید، حال برای اینکه حاصل کار شما شکیل‌تر شود، این نکات را در نظر داشته باشید:

  • طرز تهیه ژله انار ساده راحت‌ترین دسر با انار است که برای درست کردن آن باید یک بسته ژله انار را با آب جوش مخلوط کرده و سپس آب سرد را اضافه کنید. در نهایت ژله را در یخچال بگذارید تا ببندد.
  • شما می‌توانید از انواع قالب‌ها با جنس‌های مختلف استفاده کنید، اما برای راحتی بیشتر، استفاده از قالب‌های سیلیکونی اولویت دارد.
  • اگر می‌خواهید ژله راحت‌تر از قالب جدا شود، مقداری آب داخل قالب خالی بگردانید و پس از اینکه کف و دیواره‌های آن تر شد، قالب را برای یکی دو دقیقه داخل فریزر بگذارید.
  • در روشی دیگر برای آماده کردن قالب ژله، کف آن را با مقدار کمی روغن یا کره چرب کنید و سپس مواد ژله بستنی را داخل آن بریزید.
  • اگر با همه این اوصاف، ژله به راحتی از قالب جا نشد، کف ژله را برای چند ثانیه در آب داغ بگذارید و سپس با فشار آهسته دست، ابتدا دیواره‌های ژله را جدا کرده و سپس آن را در ظرف موردنظر برگردانید.
  • دقت کنید که یک قالب فلزی در زمانی بسیار کوتاه‌تر از یک قالب پیرکس به آب داغ عکس‌العمل نشان می‌دهد. بنابراین زمان توقف آن در آب داغ را کمتر کنید تا ژله بستنی انار، آب نشود.

در پایان این مطلب، باید بگوییم که اگر به تهیه ژله برای شب یلدا علاقه دارید، می‌توانید طرز تهیه ژله رنده هندوانه ای را هم ببینید. مطمئن باشید که با برش‌های هندوانه‌ای ژله‌ای، مهمان‌های شب چله را حسابی سر ذوق می‌آورید.

روش نگهداری ژله انار با بستنی

ژله دسری همه‌پسند و خوشمزه است که معمولا چیزی از آن باقی نمی‌ماند! با این وجود برای نگهداری ژله در یخچال باید آن را در ظرفی در بسته قرار دهید یا روی آن را با سلفون بپوشانید. ژله به مدت ۶ روز در یخچال سالم می‌ماند و قابل نگهداری است. پس اگر مهمان دارید، می‌توانید از روز قبل ژله را آماده کرده و در یخچال قرار دهید.

جلوگیری از خراب شدن ژله انار با بستنی

نکته مهم درباره نگهداری از ژله، قرار دادن آن در یخچال است، دقت داشته باشید که ژله در دمای اتاق آب شده و شکل خود را از دست می‌دهد؛ پس اگر چیزی از ژله شما باقی ماند، آن را بلافاصله داخل یک ظرف درب‌دار گذاشته یا روی آن را با سلفون بپوشانید و در یخچال بگذارید.

خواص انار

در روش‌های طرز تهیه ژله انار با بستنی و ژلاتین، می‌توانید از آب انار و دانه‌های آن استفاده کنید و از خواص این میوه بهره‌مند ‌شوید. پس از آشنایی با خواص انار ، شما نیز به تهیه و مصرف ژله انار علاقه‌مند می‌شوید. انار سرشار از ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌های مختلفی است که بدن را تقویت می‌کنند. بهبود عملکرد دستگاه گوارش، تقویت سیستم ایمنی، کنترل فشار خون، شادابی پوست، رفع سوء هاضمه و جلوگیری از ابتلا به سرطان، تنها بخشی از خواص این میوه هستند.

طرز تهیه ژله انار ساده

ژله انار با طعم بستنی، دسری جذاب برای طولانی ترین شب سال

همان‌طور که دیدید، طرز تهیه ژله انار شب یلدا بسیار ساده است، اما ممکن است بخواهید این ژله را در مقادیر زیاد آماده کنید و وقت کافی نداشته باشید، در این صورت حتما روی اسنپ فود و سفارش آنلاین شیرینی حساب کنید. به این منظور، کافی است سفارش خود را در سایت یا اپلیکیشن اسنپ فود ثبت کرده و منتظر رسیدن انواع دسر جذاب و خوشمزه خود بمانید.

سوالات متداول

با چه روش‌هایی می‌توان ژله انار تهیه کرد؟

برای درست کردن ژله انار شما می‌توانید از پودر ژله آماده، دانه‌های انار و بستنی استفاده کنید. البته در روشی دیگر می‌توان با ترکیب پودر ژلاتین، آب انار، دانه‌های انار و شکر نیز یک ژله خوشمزه درست کرد.

برای زیباتر شدن ژله انار برای پذیرایی در شب یلدا چه کنیم؟

شما می‌توانید ژله انار را به صورت دو لایه تهیه کنید تا مجلسی‌تر شود. در این روش لایه اول ترکیب ژله انار و دانه‌های انار است و لایه دوم نیز از مخلوط ژله آلوئه ورا و بستنی وانیلی آماده می‌شود.

ژله انار را چگونه نگهداری کنیم؟

برای نگه داشتن ژله انار، دقت داشته باشید که بیرون از یخچال نماند. روی ظرف ژله را سلفون کشیده یا آن را در ظرفی درب‌دار گذاشته و در یخچال قرار دهید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

نظرات(4 دیدگاه)

rafiekamalhor
12 آذر 1402

ژله انار و ژله دو رنگ قرمز و سبز برای فروش شب یلدا هم خیلی خوبه ژله رنگی و سالاد انار و لبو هم خیلی خوبه

  • snappfoodadmin
    12 آذر 1402

    سلام میتوانید انواع شیرینی ها مخصوص شیرینی کوکی انار،کنار ژله انار و ژله دو رنگ، سالاد لبو و انار و ماست وخیار گردو ، میوههای فصل پاییز نارنگی و پرتقال وکیوی و موز و ازگیل میز یلدای خوشمزه بچینید

pouyanzadeharaki
30 آبان 1402

دسرهای ساده شب یلدا خیلی خوب هستند راحت و سریع درست میشن مثل دسر ژله انار و بستنی یلدایی که واقعه میز شب یلدا قشنگ میکنه

  • snappfoodadmin
    30 آبان 1402

    سلام انواع دسرهای ساده یلدایی مثل دسر ژله انار با بستنی و دسر فینگر ژله هندوانه ای شب یلدا و اجیل و غذاهای یلدا از اسنپ فود انلاین تهیه کنید انواع دسرهای راحت و سریع برای شب یلدا با شکوه داشته باشید https://snappfood.ir/

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود