آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
کوکی هندوانه یکی از انواع دلپذیر کوکی هست.
انواع کوکی و کراکر
به این مقاله امتیاز دهید
بدون نظر

با طرز تهیه کوکی هندوانه به استقبال یلدا بروید!

ترمه افضلی 09 دی 1401 5 دقیقه

هر سال به انتهای آذر كه نزديك مي‌شويم همه در تكاپوی تهيه‌ی خوراكی‌های خوشمزه برای شب یلدا هستند. هر کدام از اعضای خانواده گوشه‌ای از کار را می‌گیرد. یکی هندوانه و انار می‌خرد، یکی به دنبال آجیل می‌رود و یکی هم شیرینی و کوکی درست می‌کند.

 

کوکی هندوانه یکی از انواع دلپذیر کوکی هست.

کوکی هندوانه ویژه شب یلدا بافت بسیار تردی دارد که باعث می‌شود احساس لذت بخشی در حین خوردن داشته باشید.

اگر شما آن شخصی هستید که همیشه در خانواده مسئولیت پختن شیرینی‌های خوشمزه را بر عهده داشتید، طرز تهیه کوکی هندوانه مناسب شماست. حتی اگر تا الان اهل پختن شیرینیجات نبوده‌اید، می‌توانید برای اولین بار این کار را امتحان کنید. چرا که با طرز تهیه‌ کوکی هندوانه مجلسی و مخصوص شب یلدا هر کسی به راحتی می‌تواند مثل یک شیرینی‌پز ماهر کوکی هندوانه درست کند.

کوکی هندوانه به دلیل ظاهر زیبایی که دارد یکی از بهترین انتخاب‌ها برای پذیرایی در شب یلداست. پذیرایی در شب یلدا شامل موارد مختلفی مانند انار دانه شده، باسلوق، هندوانه، میوه‌های پاییزی و آجیل می‌شود که شما می‌توانید با زمان کمی کوکی‌هایی بسیار جذاب، ویژه شب یلدا برای مهمانی خود تهیه کنید. در ادامه با طرز تهیه این کوکی با ما همراه باشید.

 

مواد مورد نیاز برای تهیه کوکی هندوانه

مواد مورد نیاز برای طرز تهیه کوکی هندوانه مقدار لازم
کره هم دمای محیط ۱ پیمانه(۲۲۶ گرم)
شکر ۱ونیم پیمانه(۳۰۰ گرم)
تخم مرغ بزرگ ۱ عدد
عصاره وانیل ۱ قاشق چایخوری
آرد شیرینی پزی ۲ونیم پیمانه(۳۱۵ گرم)
بکینگ پودر سه چهارم قاشق چایخوری
نمک سه چهارم قاشق چایخوری
رنگ خوراکی قرمز و سبز به میزان لازم
چیپس شکلات ریز ۴ قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه کوکی هندوانه مجلسی و مخصوص شب یلدا

۱. کره، شکر، تخم مرغ و وانیل که تهیه کرده‌اید را با یکدیگر مخلوط کنید تا به خوبی با هم یکی شوند.

۲. مواد خشک را در ظرف دیگری با هم ترکیب کنید و به آرامی در حالی که هم ‌می‌زنید به موادی که در مرحله قبل تهیه کرده‌اید اضافه کنید.

۳. مواد را با یکدیگر مخلوط کنید و هم بزنید تا زمانی که خمیر یکدستی به دست‌ آید.

۴. خمیر به دست آمده را به دو قسمت تقسیم کنید و یک بخش را در کاسه‌ای قرار دهید. یکی از بخش‌ها را مجددا به دو قسمت تقسیم کنید و هر کدام را مجددا در کاسه‌ای دیگر قرار دهید به طوری که در نهایت سه قسمت خمیر خواهید داشت که یکی از آنها بزرگ‌تر از دو بخش دیگر است.

۵. قسمت بزرگ‌تر خمیر را با رنگ قرمز کمی مخلوط کنید و هم بزنید تا به رنگ دلخواه شما برای هندوانه برسد. چیپس‌های شکلات را به این بخش از خمیر اضافه کنید تا مشابه دانه‌های سیاه داخل هندوانه باشد.

۶. یکی از دو بخش کوچکتر خمیر را با رنگ سبز ترکیب کنید و به خوبی رنگ را مخلوط کنید و بخش دیگر نیازی به ترکیب با رنگ ندارد.

 

کوکی هندوانه به آسانی پخته می‌شود.

کوکی هندوانه به دلیل ظاهر زیبایی که دارد برای تزیین سفره‌های یلدا بسیار مناسب است.

۷. خمیر قرمز رنگ را بر روی تخته‌ای شکل دهید. این بخش خمیر نیاز است به شکل استوانه‌ای دربیاید. ضخامت و قطر این استوانه بستگی به خود شما دارد که در نهایت اندازه کوکی‌ها را شکل می‌دهد.

۸. دو بخش دیگر خمیر را با وردنه صاف کنید و ابتدا خمیر بی‌رنگ و بعد خمیر سبز را بر روی استوانه قرمز قرار دهید. خمیر را به آرامی بر روی تخته فشار دهید تا کف آن تخت شود که شکل نهایی کوکی به صورت هندوانه برش خورده باشد.

۹. بعد از اینکه خمیرها را به یکدیگر چسباندید با چاقو برش‌هایی کمتر از یک سانتی متر ایجاد کنید.

۱۰. کوکی‌های بریده شده را در کف سینی فر بچینید.

۱۱. سینی کوکی‌ها را در فری که با دمای ۱۹۰ درجه سانتی‌گراد از قبل به مدت ۳۰ دقیقه گرم شده قرار دهید. اجازه دهید کوکی‌ها به مدت ۹ دقیقه بپزند.

۱۲. بعد از درآوردن کوکی‌ها از فر اجازه دهید تا کمی خنک شوند.

۱۳. کوکی هندوانه شما آماده است، نوش جان.

طرز تهیه کوکی هندوانه ای بسیار راحت است، برای درست کردن این کوکی شب یلدا کفی است مراحل فوق را مو به مو اجرا کنید.

طرز تهیه کوکی هندوانه با فر و بدون فر

یکی از نکات بسیار مهم در مورد پخت شیرینیجات این است که ممکن است شما تعداد زیادی کوکی درست کنید و نگران این باشید که با حجم زیاد خوراکی‌های شب یلدا، در یخچال جایی برای تعداد زیاد کوکی‌هایی که درست کرده‌اید، نداشته باشید. در مورد کوکی هندوانه اصلا نگران این موضوع نباشید. این کوکی را می‌توانید در دمای اتاق به مدت یک هفته نگه‌داری کنید.

کوکی هندوانه ای یلدا

یک کوکی جذاب و خوشمزه

یکی دیگر از نکات مهمی که در طرز تهیه‌ کوکی هندوانه باید مدنظر قرار دهید، این است که بهتر است کف سینی فر کاغذ روغنی پهن کنید تا کوکی‌ها به راحتی جدا شوند.

اگر نگران این هستید که در دو سه روز باقی مانده به شب یلدا ممکن است سرتان خیلی شلوغ باشد و میان خیل عظیم کارها نتوانید به درست کردن کوکی یلدا هم فکر کنید، باز هم نگران نباشید. ما برای این مشکل شما هم یک راه حل مناسب داریم. می‌توانید خمیر کوکی را از چند روز قبل آماده کنید و به مدت یک هفته در یخچال قرار دهید و هر زمانی که تمایل داشتید آن را بپزید.

خیلی اوقات ممکن است فر شما خراب باشد و فکر کنید حالا که فر ندارید دیگر از پختن کوکی‌های خوشمزه محروم شده‌اید، اما اصلا اینطور نیست. اگر به فر دسترسی ندارید می‌توانید این کوکی را در ماهیتابه تفلون که در آن بسته باشد، بپزید. پخت کوکی هندوانه بدون فرنیز بسیار راحت است.

مواد مغذی، تعداد نفرات و مقدار زمان آماده سازی کوکی هندوانه

میزان کالری در هر ۱۰۰ گرم کوکی ۲۳۴ کالری
زمان آماده سازی ۴۵ دقیقه
زمان پخت ۹ الی ۱۰ دقیقه
تعداد نفرات ۶ نفر

 

نکته‌ی بسیار مهم این است که این مقدار از مواد کوکی هندوانه ای برای حدودا ۶ نفر مناسب است. پس اگر مهمان‌های بیشتر یا کمتری برای شب یلدا دارید، حواستان به میزان مواد اولیه در طرز تهیه کوکی هندوانه باشد.

 

و در آخر؛ کوکی هندوانه‌ای تنها با چند کلیک

طرز تهیه کوکی هندوانه را آموختیم اما اگر دوست دارید شیرینی‌های متنوع‌تری ویژه شب یلدا درست کنید، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما کوکی انار است. پس در صورت تمایل سری به مقاله جامع طرز تهیه کوکی انار و شکلات بزنید

برای تزپین کوکی هندوانه می‌توانید از موارد مختلفی استفاده کنید.

برای تزیین کوکی هندوانه می‌توانید از چیپس شکلات استفاده کنید.

 

طرز تهیه کوکی هندوانه را برای شما توضیح دادیم و می‌توانید این کوکی را به راحتی در ۱۳ مرحله برای شب یلدا درست کنید. البته گزینه‌ی دیگری هم دارید که اگر سرتان شلوغ است و زمان کافی برای پخت کوکی ندارید می‌توانید طیف متنوعی از کوکی‌ها و شیرینی‌ها را با استفاده از سفارش آنلاین شیرینی سفارش دهید و در کنار خانواده میل کنید تا در فرصت مناسب خودتان کوکی هندوانه درست کنید.

 

اشتراک:
ترمه افضلی- 775 مقالات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود