آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
انواع پای و تارت
به این مقاله امتیاز دهید
2

طرز تهیه تارت انار؛ یک تارت زیبا با طعمی ملایم.

ترمه افضلی 28 اسفند 1401 5 دقیقه

انارها را ما به عنوان میوه‌های بهشتی می‌شناسیم که پر از مواد مغذی مورد نیاز برای سلامت بدن هستند. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در انار برای محافظت از قلب و جلوگیری از سرطان مفید هستند.

این میوه قرمز و زیبا غنی از ویتامین C و آنتی‌اکسیدان‌ها است که می‌توانند علائم پیری را به تأخیر اندازد. همچنین این میوه  موجب افزایش آنزیم‌هایی می‌شود که به هضم کمک می‌کنند.

یکی از راه‌های جذاب استفاده از انار برای استفاده در وعده‌های خود، استفاده از آن در کیک و شیرینی است. تارت‌ها کیک‌های خاص و جذابی هستند که استفاده از انار می‌توانید جذابیت و زیبایی آنها را چندین برابر کند.

تارت انار؛ یک میان‌وعده زیبا و خوشمزه برای شما.

 

ما در این مقاله به آموزش طرز تهیه تارت انار می‌پردازیم. در روش‌هایی که به شما آموزش می‌دهیم می‌توانید حتی بدون فر و قالب نیز این تارت زیبا را تهیه کنید. با ما همراه باشید.

 

طرز تهیه تارت انار و شکلات؛ یک تارت جذاب و ساده با بیسکویت پتی بور

مواد لازم برای تهیه تارت انار و شکلات به شیوه‌ی مجلسی:

مواد لازم مقدار لازم
بیسکویت پتی بور 2 بسته
کره 200 گرم
خامه 250 گرم
شکلات تخته‌ای (بسته به سلیقه شما می‌تواند تلخ یا شیرین باشد) 350 گرم
دانه انار به مقدار دلخواه

 

جدول جزئیات تهیه تارت انار:

میزان کالری در هر 100 گرم 215 کیلو کالری
زمان آماده سازی 15 دقیقه
زمان لازم برای پخت 15 دقیقه
تعداد نفرات 4 نفر

 

برای تهیه این تارت انار با بیسکویت ابتدا یک قالب با دیواره‌های کوتاه فراهم کنید و داخل آن را با کاغذ روغنی بپوشانید طوری که دیوارهای قالب را هم بپوشاند.

بیسکویت‌های پتی بور را داخل میکسر بریزید تا خوب خرد شوند. 100 گرم از کره را روی بخار کتری آب قرار دهید تا ذوب شود و سپس آن را با بیسکویت‌های خرد شده مخلوط کنید.

مواد بیسکویتی خود را داخل قالب بریزید و با قاشق یا ته لیوان به آن فشار وارد کنید که صاف شود و سپس آن را داخل یخچال بگذارید.

برای تهیه مایه شکلاتی تارت خود ابتدا خامه را روی حرارت قرار دهید و هم بزنید تا زمانی که شروع به جوشیدن کند. سپس از روی حرارت بردارید و روی شکلات‌های خرد شده بریزید. بقیه کره به دمای محیط رسیده را به مواد اضافه کنید و مخلوط کنید. مایه شکلاتی شما آماده است.

مایه شکلاتی را روی بیسکویت‌های خود بریزید و دانه‌های‌ انار را روی آن بریزید. قالب خود را در یخچال بگذارید. تارت خود را پس از اینکه خوب سرد شد از قالب خارج کنید و برش بزنید. تارت انار با بیسکویت پتی بور شما آماده است نوش جان.

 

چطور این تارت انار را بدون قالب تهیه کنیم؟

طرز تهیه تارت بدون قالب بدین صورت است که پس از اینکه خمیر خود را آماده کردید آن را در کیسه نایلونی قرار دهید و یک ساعت در یخچال استراحت دهید.

سپس خمیر را به قطر نیم سانتیمتر روی سطح آرد پاشی شده به شکل دلخواه باز کنید و به سینی فر انتقال دهید. سینی فر نیازی به کاغذ روغنی یا چرب شدن ندارد. برای انتقال راحت‌تر خمیر می‌توانید  آن را به دور وردنه بپیچید. سپس بقیه مراحل را طبق دستور قبلی طی کنید.

امکان استفاده از بیسکویت پتی بور برای تهیه تارت انار.

 

طرز تهیه پای انار؛ یک کیک لطیف و زیبا

جزئیات طرز تهیه پای انار:

میزان کالری در هر 100 گرم 215 کیلو کالری
زمان آماده سازی 15 دقیقه
زمان لازم برای پخت 45 دقیقه
تعداد نفرات 6 نفر

مواد لازم برای تهیه این دستور خوشمزه:

مواد لازم مقدار لازم
کره 100 گرم یا یک سوم لیوان
تخم مرغ 3 عدد
شکر 110 گرم یا نصف لیوان
شیر 80 گرم یا یک سوم لیوان
آرد سفید 150 گرم یا یک لیوان
بیکینگ پودر 5 گرم یا یک قاشق مرباخوری
وانیل یک چهارم قاشق چایخوری

 

  • برای تهیه این پای جذاب ابتدا اجازه دهید همه مواد به دمای محیط برسند. آرد و بیکینگ پودر را مخلوط کنید و سه بار الک کنید.
  • در مرحله بعد کره و شکر را 4 تا 5 دقیقه با همزن هم بزنید. تخم‌مرغ‌ها را یکی‌یکی اضافه کنید و با اضافه کردن هر کدام هر بار یک دقیقه با همزن خوب هم بزنید. وانیل را هم اضافه کنید و هم بزنید. سپس شیر را هم اضافه کنید و کمی هم بزنید.
  • آرد و بیکینگ پودر الک شده خود را به مواد اضافه کنید و با لیسک یا قاشق مخلوط کنید. مواد پای انار شما آماده است.
  • کف یک قالب به قطر 24 سانت یا ظروف پیرکس را با کاغذ روغنی بپوشانید و مواد کیک را داخل قالب یا ظرف پیرکس بریزید.
  • قالب را در طبقه وسط فری که از قبل گرم شده با دمای 170 درجه سانتی گراد به مدت 35 تا 40 دقیقه قرار دهید. بعد از پخت کیک اجازه دهید کمی پای انار خنک شود و سپس از قالب خارج کنید.

یک طرز تهیه دیگر برای تارت انار؛ یک تارت بدون فر

برای این طرز تهیه هم ابتدا از مواد مورد نیاز شروع می کنیم:

مواد لازم مقدار لازم
بیسکویت پتی پور 2 بسته
کره 130 گرم
پودر کاکائو 2 قاشق غذا خوری
شکلات تخته‌ای 200 گرم
خامه صبحانه 100 گرم
دانه انار به مقدار لازم

 

جدول جزئیات تارت انار بدون فر:

میزان کالری در هر 100 گرم 215 کیلو کالری
زمان آماده سازی 15 دقیقه
زمان لازم برای پخت 15 دقیقه
تعداد نفرات 4 نفر

 

برای تهیه این تارت انار بدون فر ابتدا بیسکویت‌های پتی بور را در غذاساز یا خرد کن بریزید تا خوب پودر شوند. البته اگر دستگاه ندارید نگران نباشید. می‌توانید بیسکویت‌ها را داخل نایلون بریزید و با گوشت‌کوب بکوبید. می‌توانید برای داشتن یک تارت شکلاتی پودر کاکائو را هم اضافه کنید و هم بزنید.

سپس کره را به روش دلخواه خود ذوب کنید (داخل ماکروویو یا با بخار آب) و به بیسکویت‌ها اضافه کنید و هم بزنید.  سپس یک قالب تارت را آماده کنید (ترجیحاً 24 سانتی متری) و مواد بیسکویتی خود را داخل آن بریزید و با ته لیوان خوب فشرده کنید. قالب را نیم ساعت تا یک ساعت داخل یخچال قرار دهید.

تارت پای انار؛ یکی از بهترین روش‌های استفاده انار در شیرینی.

 

 

در این فاصله شکلات تخته‌ای را با چاقو خرد کنید. خامه خود را بن ماری کنید یا برای یک دقیقه در مایکروفر با قدرت 100 درصد قرار دهید تا کمی بجوشد. شکلات خرد شده را اضافه کنید و سپس به قالب تارت خود که خوب سرد شده اضافه کنید و باز هم برای 15 دقیقه داخل یخچال قرار دهید.

سپس به سلیقه خود دانه‌های انار را روی شکلات ریخته و قالب را برای 4 ساعت داخل یخچال قرار دهید. نیم ساعت قبل از سرو قالب را در دمای محیط قرار دهید. سپس تارت خوشمزه خود را برش بزنید و نوش جان کنید.

کلام آخر ما برای استفاده از انار برای تهیه تارت و شیرینی

انار یک میوه زیبا با خواص بسیار زیاد است. ما بیشتر سر سفره شب یلدا است که انواع و اقسام دسرها را با این میوه تهیه می‌کنیم. اما با وجود خواص فراوان این میوه بهتر است استفاده از آن به این مراسم محدود نشود و آن را تبدیل به یک پای ثابت در سبک غذایی خود کنیم.

تهیه تارت انار، پای انار یا روش‌های دیگر یکی از روش‌های جذاب استفاده از این میوه در مصارف غذایی ما است. با تهیه این تارت زیبا می‌توانید یک میان‌وعده خوشمزه و مفید برای خود تهیه کنید. ما در این مقاله علاوه بر طرز تهیه تارت انار به روش‌های مختلف برای افرادی که قالب یا فر ندارند نیز راه‌حل‌هایی ارائه دادیم.

البته اگر وقت و انرژی لازم برای تهیه این تارت یا شیرینی‌های خانگی را ندارید می‌توانید با سفارش شیرینی آنلاین این مشکل را حل کنید.

اگر به طرز تهیه تارت انار علاقه‌مند بودید به شما پیشنهاد می‌دهیم با طرز تهیه پای هلو و طرز تهیه کرم تارت نیز آشنا شوید.

 

اشتراک:
ترمه افضلی- 775 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود