خواص انجیر برای سلامتی و پوست

خواص انجیر

انجیر یکی از میوه‌های پرطرفدار فصل تابستان است که به دلیل طعم بی‌نظیر و خاصی که دارد مورد پسند افراد بسیاری قرار می‌گیرد. انجیر را می‌توان در فصل تابستان به صورت تازه و در فصل زمستان به صورت خشک میل کرد. با این وجود خواص انجیر خشک و تازه تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند، زیرا به هر حال میوه انجیر مواد مغذی بسیاری را در خود جای داده است. با استفاده از انجیر می‌توان به طرز تهیه مربای انجیر پرداخت که خواص بسیاری داشته و طعم فوق‌العاده‌ای دارد.

جدول ارزش غذایی انجیر

جدول ارزش غذایی انجیر

جدول ارزش غذایی انجیر در هر 100 گرم به شرح زیر است. هر 100 گرم انجیر تازه دارای 74 کیلوکالری انرژی خواهد بود.

ماده تشکیل­‌دهنده مقدار ویتامین مقدار
پروتئین 75/0 گرم ویتامین B1 06/0 میلی‌گرم
کربوهیدرات 18/19 گرم ویتامین B2 05/0 میلی‌گرم
آب 11/79 گرم ویتامین B3 40/0 میلی‌گرم
چربی 30/0 گرم ویتامین B4 70/4 میلی‌گرم
فیبر 90/2 گرم ویتامین B5 30/0 میلی‌گرم
قند 26/16 گرم ویتامین B6 11/0 میلی‌گرم
منگنز 13/0 میلی‌گرم ویتامین B9 00/6 میکروگرم
منیزیم 00/17 میلی‌گرم ویتامین B12 00/0 میلی‌گرم
کلسیم 00/35 میلی‌گرم ویتامین C 00/2 میلی‌گرم
فسفر 00/14 میلی‌گرم ویتامین E 11/0 میلی‌گرم
سدیم 00/1 میلی‌گرم ویتامین K 70/4 میکروگرم
آهن 37/0 میلی‌گرم ویتامین A 00/7 میکروگرم
پتاسیم 00/232 میلی‌گرم ویتامیD 00/0 میلی‌گرم

۶  مورد از خواص انجیر خشک

۶  مورد از خواص انجیر خشک

انجیر یکی از میوه‌هایی است که حتی خشک آن نیز فواید و خواص زیادی دارد. انجیر خشک حتی از انجیر تازه نیز طرفداران بیشتری دارد زیرا خاصیت انجیر خشک برای همگان مشخص شده است. انجیر خشک در واقع یکی از آجیل‌ها یا خشکبارهای پرطرفدار به حساب می‌آید. برخی از خاصیت انجیر خشک در حفظ سلامت بدن شامل موارد زیر است.

خواص انجیر خشک برای لاغری

آیا انجیر باعث لاغری می‌شود؟ اگر انجیر خشک را به صورت روزانه مصرف کنید، بدون شک متوجه تغییرات فیزیکی خود می‌شوید. رژیم انجیر خشک یکی از معروف‌ترین رژیم‌های حاضر است، در واقع به دلیل وجود فیبر زیاد در این نوع خشکبار، افرادی که از چاقی و اضافه وزن رنج می‌برند، می‌توانند با مصرف انجیر خشک به وزن دلخواه خود دست یابند.

رابطه مستقیم و خوبی میان انجیر خشک و لاغری وجود دارد زیرا با خوردن انجیر خشک، فرد تا مدتی طولانی احساس گرسنگی نخواهد داشت و همین امر به کاهش وزن کمک می‌کند. در ضمن انجیر سرشار از انواع مواد معدنی و ویتامین‌ها است که با این رژیم مواد مغذی به بدن فرد وارد می‌شود.

فواید انجیر خشک برای زنان باردار

انجير خشك خواص زیادی برای خانم‌های باردار دارد، زیرا این نوع خشکبار سرشار از فیبر، منیزیم، کلسیم، آهن و امگا 3 است. این نوع آجیل و خشکبار نه تنها به بهبود وضعیت مادر در دوران بارداری کمک می‌کند، بلکه باعث رشد بهتر جنین خواهد شد. درضمن با خوردن انجیر خشک زنان باردار از زایمان زودرس در امان هستند. بنابراین، نباید از خواص انجیر خشک برای زنان باردار غافل شد.

خاصیت انجیر خشک و کم خونی

خاصیت انجیر خشک و کم خونی

خواص انجیر خشک و کم خونی نیز موردتوجه است. از آنجایی که انجیر خشک دارای میزان زیادی ویتامین C و آهن است، در نتیجه با خوردن این میوه خشک، بدون شک کم‌خونی شما درمان می‌شود. بنابراین اگر دچار فقر آهن هستید، با خوردن انجیر خشک می‌توانید این بیماری را رفع کنید. در ضمن ویتامین C انجیر خشک به بهبود وضعیت کم‌خونی شما کمک می‌کند.

فواید انجیر خشک در تقویت قوای جنسی آقایان

با خوردن انجیر خشک قوای جنسی آقایان و توانایی آن‌ها در تولید اسپرم افزایش پیدا می‌کند. کافی است فرد روزانه 10 عدد انجیر خشک بخورد تا میل جنسی او افزایش یابد و در رابطه زناشویی نقش پررنگ‌تری داشته باشد. بنابراین، نباید به خواص انجیر خشک در تقویت قوای جنسی آقایان بی‌توجه بود.

خواص انجیر خشک برای درمان یبوست

انواع انجیر خشک می‌توانند به درمان مشکلات معده کمک کنند. اگر به یبوست شدید دچار هستید، باز هم با خوردن انجیر خشک می‌توانید به این بیماری کمک کرده و تا حدود زیادی آن را رفع کنید.

به طور حتم یبوست یکی از بیماری‌های سختی است که تاب تحمل آن را نداریم ولی با خوردن انجیر خشک می‌توان دردهای ناشی از این بیماری را رفع کرد و تا حد زیادی یبوست را از بین برد.

خواص انجیر خشک در تقویت استخوان‌ها

با توجه به اینکه انجیر خشک سرشار از کلسیم است، برای رشد و تقویت استخوان‌ها می‌توان از همین میوه خشک استفاده کرد. هر چه کلسیم حاضر در مواد غذایی روزانه شما بیشتر باشد، به طور حتم استخوان‌های قوی‌تر خواهید داشت. از این‌رو با خوردن انجیر خشک و جذب کلسیم حاضر در آن می‌توانید از پوکی استخوان جلوگیری کنید.

گذشته از کلسیم، انجیر خشک دارای میزان زیادی فسفر است که این ماده معدنی نیز به جوش خوردن استخوان‌ها کمک می‌کند. بنابراین حتی اگر استخوان شما ضربه بدی ببیند، در صورتی که مقدار زیادی انجیر خشک مصرف کرده باشید، کلسیم و فسفر بدن زیاد خواهد بود و آسیب جدی به شما وارد نمی‌شود.

مضرات انجیر خشک

مضرات انجیر خشک

باوجود آنکه انجیر خشک بسیار مغذی بوده و برای بدن مفید است، اما نباید در خوردن آن زیاده‌روی کرد. عوارض مصرف بیش از حد انجیر خشک شامل موارد زیر است:

  • زیاده‌روی در خوردن انجیر خشک ممکن است موجب معده درد یا نفخ شود.
  • با توجه به اینکه دانه‌های انجیر به سختی هضم می‌شوند، می‌توانند انسداد روده‌ها را در پی داشته باشند.
  • مصرف انجیر خشک در برخی افراد منجر به آلرژی و علائم حساسیت خواهد شد.
  • انجیر خشک حاوی مقدار زیادی اگزالات بوده که برای بیماران کلیوی مضر است.

12 مورد از خواص انجیر تازه

12 مورد از خواص انجیر تازه

بعد از اینکه با فواید انجیر خشک آشنا شدید، اکنون نوبت به فواید انجیر تازه می‌رسد. بدون‌شک خواص و مضرات انجیر نیز همانند سایر میوه‌ها قابل بررسی است ولی خاصیت انجیر تازه از مضرات آن بسیار بیشتر است. برای مثال انجیر و رژیم لاغری رابطه مستقیمی با یکدیگر دارند.

خواص انجیر برای مردان

مصرف انجیر به تقویت قوای جنسی در آقایان کمک می‌کند و منجر به بهبود رابطه جنسی می‌شود. همچنین انجیر با افزایش سطح هورمون تستوسترون، به درمان مشکلات نعوذ کمک خواهد کرد. تغییر در میزان تستوسترون به علت وجود ماده معدنی روی در انجیر، اتفاق می‌افتد.

خواص انجیر برای زنان

پس از شروع دوران یائسگی، سطح هورمون‌ها در بدن خانم‌ها تغییر کرده و به‌نوعی تنظیم چرخه هورمونی بدن برهم می‌خورد. یکی از اثرات این موضوع کاهش توانایی بدن در کنترل سطح رادیکال‌های آزاد است. تجمع این مولکول‌ها از عوامل اصلی سرطان بوده و به همین دلیل احتمال ابتلا به سرطان سینه در خانم‌ها پس از دوران یائسگی زیاد است. فواید انجیر به حفظ چرخه هورمونی بدن در خانم‌ها کمک کرده و مانع از ابتلا به سرطان سینه می‌شود.

خاصیت انجیر برای لاغری

خواص انجیر برای لاغری را موردتوجه قرار دهید. انجیر تازه به صورت مستقیم بر روی لاغری شما تاثیرگذار نیست، بلکه به خاطر فیبر بالایی که دارد مشکلات معده را رفع می‌کند و در نتیجه یبوست و نفخ از بین رفته و اندام شما لاغر می‌شود. همچنین وجود فیبر باعث احساس سیری و کاهش اشتها می‌شود، در نتیجه میل کمتری به خوردن تنقلات و دیگر مواد غذایی خواهید داشت.

خواص انجیر برای مو

مواد معدنی و ویتامین‌های موجود در انجیر به حفظ سلامت تارهای مو کمک کرده و از خشکی و شکنندگی آن‌ها جلوگیری می‌کنند؛ چراکه انجیر موجب خون‌رسانی بهتر به پوست کف سر شده و تغذیه بهتر فولیکول‌های مو را به دنبال خواهد داشت. همچنین انجیر نرم‌کننده طبیعی مو است و به همین دلیل از عصاره آن در تولید محصولات مراقبتی مو استفاده می‌شود.

فواید انجیر برای کاهش فشار خون

پتاسیم حاضر در انجیر تازه به کنترل فشار خون افراد کمک می‌کند. فشار خون بالا عارضه‌ای خطرناک بوده و از عوامل اصلی ابتلا به بیماری‌های قلب و عروقی است. درنتیجه با مصرف انجیر و کاهش فشار خون به سلامت بیشتر قلب کمک خواهید کرد. بنابراین، برای سلامت قلب و فشار خون مناسب، روی خواص انجیر برای کاهش فشار خون حساب کنید.

خواص انجیر برای کلیه

خواص انجیر برای کلیه

مصرف انجیر فعالیت کلیه‌ها را تنظیم کرده و مانع از ابتلا به سنگ کلیه خواهد شد. این میوه مقوی حتی در درمان سنگ کلیه نیز مفید بوده و به دفع آن کمک می‌کند. در صورتی که به سنگ کلیه مبتلا هستید، می‌توانید با مصرف انجیر به از بین بردن آن کمک کنید، اما پیش از هرکاری ابتدا با پزشک مشورت نمایید.

خاصیت انجیر برای استخوان

کلسیم این میوه شیرین و لذیذ به تقویت استخوان‌های شما کمک می‌کند. از فواید انجیر می‌توان به افزایش تراکم استخوان و ترمیم سریع‌تر بافت‌های استخوانی پس از شکستگی و آسیب اشاره کرد. پس برای پیشگیری از پوکی استخوان، خواص انجیر برای استخوان را موردتوجه قرار داده و مصرف انجیر را در رژیم غذایی خود جای دهید.

خواص انجیر برای معده

مصرف انجیر تازه برای برخی ناراحتی‌های گوارشی مانند معده درد مفید است. با خوردن انجیر، فعالیت معده بهبود یافته و از مشکلات مختلف در این اندام جلوگیری خواهد شد. مصرف این میوه به حفظ سلامت معده و دیگر اندام‌های گوارشی کمک کرده و همچنین از یبوست پیشگیری می‌کند.

فواید انجیر برای عضلات

خواص انجیر برای عضلات را باور کنید. اگر روزی 3 عدد انجیر تازه بخورید، توانایی عضلات شما افزایش می‌یابد. بالا بردن توانایی و قوای عضلات بدن یکی از خواص این میوه بوده و آن را به ماده غذایی مهمی برای ورزشکاران تبدیل کرده است.

خاصیت انجیر در رفع سرفه

با خوردن انجیر تازه راحت‌تر نفس می‌کشید و همین امر باعث رفع سرفه می‌شود. مصرف انجیر به تقویت سیستم تنفسی بدن کمک می‌کند و به همین دلیل برای بهبود مشکلات تنفسی مانند سرفه و علائم آسم مفید خواهد بود. بنابراین، اگر از مشکل سرفه رنج می‌برید، روی خواص انجیر در رفع سرفه حساب کنید.

خواص انجیر برای پیشگیری از سرطان

از جمله خواص درمانی انجیر می‌توان به ضد سرطان بودن آن اشاره کرد، زیرا انجیر تمام سلول‌های سرطانی را از بین می‌برد. تجمع رادیکال‌های آزاد یکی از عوامل ابتلا به انواع سرطان است. انجیر حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که سطح رادیکال‌های آزاد را کاهش داده، از آسیب سلولی جلوگیری می‌کند و به همین دلیل در پیشگیری از سرطان مفید خواهد بود.

خواص انجیر برای سیستم عصبی

انجیر تازه مقدار زیادی امگا 3 و امگا 6 دارد و از این‌رو نه تنها برای قلب و مغز مفید است، بلکه سیستم عصبی را نیز تقویت می‌کند. به همین دلیل یکی از خاصیت‌های انجیر تقویت حافظه و قوای ذهنی است، همچنین مصرف انجیر از ابتلا به آلزایمر پیشگیری خواهد کرد.

10 مورد از خواص انجیر سیاه تازه

10 مورد از خواص انجیر سیاه تازه

آیا انجیر لاغر کننده استلینک داخلی است؟ یکی از خاصیت های انجیر سیاه به خوش اندامی برمی‌گردد، در واقع انجیر بهترین خاصیت‌ها را دارد ولی لاغری و خوش اندامی یکی از پرطرفدارترین خواص این میوه خوشمزه است.

در ادامه 10 مورد از فواید انجیر سیاه تازه را نام می‌بریم:

  • استحکام استخوان‌ها
  • سلامت استخوان‎ها
  • پیشگیری و رفع مشکل آرتروز
  • رفع ناراحتی‌های مفاصل
  • خروج سموم مختلف از بدن
  • رفع‌کننده انواع دردها
  • رفع اختلالات حاضر در جریان خون
  • رفع یبوست
  • کمک به پاکسازی روده‌ها
  • رفع حالت تهوع در زمان بارداری

12 مورد از خواص برگ انجیر

12 مورد از خواص برگ انجیر

شاید باورتان نشود ولی انجیر نه تنها به صورت تازه و خشک پرخاصیت است، بلکه حتی برگ این درخت نیز کاربرد و فواید زیادی دارد. شما می‌توانید برگ این درخت را بجوشانید و همانند دمنوش میل کنید یا به شکل تازه این برگ را نوش‌جان نمایید.

در واقع برگ درخت انجیر دارو محسوب می‌شود و از خواص بسیاری برخوردار است. در نتیجه از این برگ به عنوان دارو استفاده می‌کنند، زیرا تسکین‌دهنده دردهای بسیاری است و به دفع کرم‌های روده نیز کمک می‌کند. در ادامه به طور خلاصه 10 مورد از خواص برگ درخت انجیر را نام می‌بریم:

  • رفع سرفه
  • درمان دیابت (تنظیم قند خون) به دلیل وجود میزان زیاد پتاسیم
  • استحکام استخوان‌ها به دلیل فسفر زیاد در برگ انجیر
  • برطرف‌کننده بیماری‌های جنسی (درمان عفونت‌های جنسی)
  • رفع پوسته پوسته شدگی پوست صورت (ترکیب برگ انجیر کوبیده شده با سرکه)
  • کمک به دوران بارداری (کاهش‌دهنده اسید معده در دوران بارداری)
  • التیام‌دهنده جراحات و زخم‌ها (جوش خوردن زخم‌ها)
  • کنترل کلسترول (کاهش کلسترول به دلیل وجود پکتین در برگ درخت انجیر)
  • کمک به عملکرد صحیح روده‌ها
  • رفع سرطان روده به دلیل وجود فیبر
  • درمان برونشیت (تسکین بیماری تنفسی)
  • کاهش وزن (برای کنترل چاقی مفید بوده، زیرا دارای انواع مواد مغذی مورد نیاز است)

نحوه ی خشک کردن انجیر

نحوه ی خشک کردن انجیر

همانطور که مشاهده کردید، انجیر خشک نیز مانند انجیر تازه فواید بسیاری دارد. شما می‌توانید انجیر خشک را در منزل تهیه کرده و مصرف کنید. برای خشک کردن انجیر به روش سنتی آن‌ها را روی یک توری مشبک بچینید و به مدت چند روز در مقابل نور خورشید قرار دهید تا خشک شوند. پس از خشک شدن انجیرها، آن‌ها را جمع کنید، زیرا تابش بیش از حد خورشید باعث نرم شدن انجیر شده و ماندگاری آن را کاهش می‌دهد. البته برای خشک کردن انجیر در منزل می‌توانید از دستگاه خشک‌کن نیز استفاده کنید.

از خواص انواع انجیر غافل نشوید…

اکنون که با فواید انجیر خشک و تازه آشنا شدید، شاید بخواهید یک کیلو از این میوه تازه تابستانی بخرید، برای نهایی کردن خرید خود لازم نیست منزل را در فصل گرم تابستان ترک کنید. بهترین راه، استفاده از روش خرید آنلاین میوه از طریق اسنپ فود است. با این وجود شما بدون معطلی و در زمان دلخواه خود، میوه‌های خوش آب و رنگ را بدون هیچ آسیبی دریافت می‌کنید و می‌توانید از خواص بی‌نظیر و بی‌نهایت انجیر خشک یا تازه بیشترین بهره را ببرید.

در ضمن، طرز تهیه مارمالاد انجیر، میان وعده ای لذیذ و خوشمزه یکی از گزینه‌های است که می‌توان با استفاده از انجیر تازه تهیه کرد. پس، دست دست نکنید و انجیر تازه را خریداری کنید.

سوالات متداول

آیا انجیر برای مردان مفید است؟خواص میوه انجیر برا ی مردان چیست ؟

خواص میوه انجیر برای مردان مصرف انجیر به تقویت قوای جنسی در آقایان کمک می‌کند و
منجر به بهبود رابطه جنسی می‌شود. انجیر با افزایش سطح هورمون تستوسترون،
به درمان مشکلات نعوذ کمک خواهد کرد. تغییر در میزان تستوسترون به علت وجود ماده معدنی روی در انجیر،
اتفاق می‌افتد

خواص انجیر برای لاغری را مورد توجه قرار دهید. انجیر تازه به صورت مستقیم بر روی لاغری شما تاثیرگذار نیست،
به خاطر فیبر بالایی که دارد مشکلات معده را رفع می‌کند و در نتیجه یبوست و نفخ از بین رفته و اندام شما لاغر می‌شود.وجود فیبر باعث احساس سیری و کاهش اشتها می‌شود، در نتیجه میل کمتری به خوردن تنقلات
و دیگر مواد غذایی خواهید داشت

مصرف انجیر تازه برای برخی ناراحتی‌های گوارشی مانند معده درد مفید است. با خوردن انجیر،
فعالیت معده بهبود یافته و از مشکلات مختلف در این اندام جلوگیری خواهد شد.
مصرف این میوه به حفظ سلامت معده و دیگر اندام‌های گوارشی کمک کرده
و میوه انجیر از یبوست پیشگیری می‌کند

انجیر نه تنها به صورت تازه و خشک پرخاصیت است، بلکه حتی برگ این درخت نیز کاربرد و فواید زیادی دارد.
شما می‌توانید برگ این درخت را بجوشانید و همانند دمنوش میل کنید یا به شکل تازه این برگ را نوش‌جان نمایید
در واقع برگ درخت انجیر دارو محسوب می‌شود و از خواص بسیاری برخوردار است خواص برگ انجیر : رفع سرفه
درمان دیابت (تنظیم قند خون) به دلیل وجود میزان زیاد پتاسیم
استحکام استخوان‌ها به دلیل فسفر زیاد در برگ انجیر
خواص انجیر برطرف‌کننده بیماری‌های جنسی (درمان عفونت‌های جنسی)
رفع پوسته پوسته شدگی پوست صورت (ترکیب برگ انجیر کوبیده شده با سرکه)
کمک به دوران بارداری (کاهش‌دهنده اسید معده در دوران بارداری)
التیام‌دهنده جراحات و زخم‌ها (جوش خوردن زخم‌ها)
انجیر کنترل کلسترول (کاهش کلسترول به دلیل وجود پکتین در برگ درخت انجیر)
کمک به عملکرد صحیح روده‌ها و میوه انجیر رفع سرطان روده به دلیل وجود فیبر
درمان برونشیت (تسکین بیماری تنفسی) و انجیر کاهش وزن (برای کنترل چاقی مفید بوده،
زیرا دارای انواع مواد مغذی مورد نیاز است

انجیر خشک نیز مانند انجیر تازه فواید بسیاری دارد.می‌توانید انجیر خشک را در منزل تهیه کرده و مصرف کنید.
برای خشک کردن انجیر به روش سنتی آن‌ها را روی یک توری مشبک بچینید و به مدت چند روز در مقابل نور خورشید
قرار دهید تا خشک شوند.پس از خشک شدن انجیرها، آن‌ها را جمع کنید، زیرا تابش بیش
از حد خورشید باعث نرم شدن انجیر شده و ماندگاری آن را کاهش می‌دهد.
البته برای خشک کردن انجیر در منزل می‌توانید از دستگاه خشک‌کن نیز استفاده کنید

نظرات کاربران

بهایی
10.تیر.1402

میوه انجیر چقدر خاصیت داره ممنون که منو با فواید میوه انجیر تازه و انجیرخشک آشنا کردید

    snappfoodadmin
    10.تیر.1402

    سلام انجیر خشک و انجیر تازه پر از خاصیت و فایده برای بدن است برای بانوان باردار و لاغری
    و کم خونی و قوای جنسی آقایان و درمان یبوست و تقویت استخوان و… میوه انجیر مفید است

کیارش
10.تیر.1402

میوه انجیرخشک این همه خاصیت برای مردان انوقت من طرف انجیر خشک و انجیر تازه نمیرفتم از فردا انجیر میخورم

    snappfoodadmin
    10.تیر.1402

    سلام با مصرف میوه انجیر و با خوردن انجیر خشک قوای جنسی آقایان و توانایی آن‌ها در تولید اسپرم افزایش پیدا می‌کند.
    کافی است فرد روزانه 10 عدد انجیر خشک بخورد تا میل جنسی او افزایش یابد و در رابطه زناشویی نقش پررنگ‌تری داشته باشد.
    نباید به خواص انجیر خشک در تقویت قوای جنسی آقایان بی‌توجه بود

صدرا کامرانی
17.تیر.1402

آموزش انجیر خشک در منزل خیلی خوب بود مممممنوننن

    snappfoodadmin
    18.تیر.1402

    سلام انجیر خشک نیز مانند انجیر تازه فواید بسیاری دارد.می‌توانید انجیر خشک را در منزل تهیه کرده و مصرف کنید.
    برای خشک کردن انجیر به روش سنتی آن‌ها را روی یک توری مشبک بچینید و به مدت چند روز در مقابل نور خورشید
    قرار دهید تا خشک شوند.پس از خشک شدن انجیرها، آن‌ها را جمع کنید، زیرا تابش بیش
    از حد خورشید باعث نرم شدن انجیر شده و ماندگاری آن را کاهش می‌دهد.
    البته برای خشک کردن انجیر در منزل می‌توانید از دستگاه خشک‌کن نیز استفاده کنید

سپیده راستا
17.تیر.1402

سلام انجیر سیاه لاغر کنده هستش به کاهش وزن کمک میکنه

    snappfoodadmin
    18.تیر.1402

    سلام میوه انجیر برای لاغری خوبه و به کاهش وزن کمک میکند.خواص انجیر برای لاغری را موردتوجه قرار دهید. نجیر تازه به صورت مستقیم بر روی لاغری شما تاثیرگذار نیست،
    بلکه به خاطر فیبر بالایی که دارد مشکلات معده را رفع می‌کند و در نتیجه یبوست و نفخ از بین رفته و اندام شما لاغر می‌شود.
    وجود فیبر باعث احساس سیری و کاهش اشتها می‌شود، در نتیجه میل کمتری به خوردن تنقلات و دیگر مواد غذایی خواهید داشت