آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
خواص خوراکی
4.5/5 - (2 امتیاز)
بدون نظر

همه خواص چای دارچین و تاثیر آن بر سردرد

زهرا دهقان 23 مرداد 1400 6 دقیقه

چای دارچین به عنوان یکی از نوشیدنی های خوش طعم طرفداران بسیاری دارد. شاید یکی از علل مهم خواص چای دارچین برای سلامتی باشد که اگر با خوراکی های دیگر همراه سود، اثر چند برابری خواهد داشت. در این مقاله از اسنپ فود به تمام خواص چای دارچین و نقش آن در رفع سردرد پرداخته می شود.

خواص چای دارچین در بهبود سیستم ایمنی

دارچین به عنوان ادویه ای با طعم تند و عطری مطبوع سرشار از آنتی اکسیدان است. نوشیدن چای دارچین به خصوص همراه با مواد دیگر مانند زنجبیل و هل به کاهش رادیکال های آزاد در بدن کمک قابل توجهی می کند. این نکته باعث شده است که سیستم ایمنی بدن ارتقا یابد. در نتیجه احتمال ابتلا به سرطان و انواع بیماری های خود ایمنی کاهش یابد.

چای دارچین ضد التهابی طبیعی

خواص چای دارچین در کاهش ابتلا به بیماری های عفونی باعث پر رنگ تر شدن نقش ضد التهابی دارچین شده است. قلب و عروق اطراف آن به واسطۀ همین خاصیت چای دارچین در برابر بیماری های عفونی و آسیب ها مقاوم تر هستند. دهان و دندان نیز از خاصیت ضد التهابی چای دارچین بهره‌مند شده و در برابر آسیب ها مقاوم تر می شوند.

خواص چای دارچین برای سیستم ایمنی

خواص چای دارچین برای سلامت قلب

دارچین با کاهش کلسترول خون نقش مهمی در بدن بازی می کند. بنابراین نوشیدن چای دارچین به کاهش فشار خون، بهبود جریان خون در قلب، سلامت این اندام حیاتی را ارتقا می دهد. به نحوی که افرادی که چای دارچین می نوشند کمتر در خطر سکتۀ قلبی و فشار خون بالا قرار دارند.

بهبود عملکرد مغز با نوشیدن چای دارچین

دارچین هم مانند بسیاری از مواد گیاهی در بهبود سلامتی مغز نقش بازی می کند. نوشیدن چای دارچین به بیماران مبتلا به آلزایمر و پارکینسون پیشنهاد می شود. دارچین سرشار از مادۀ شیمیایی خاصی است که سرعت پیشرفت بیماری های مغز و اعصاب به ویژه پارکینسون را کاهش می دهد.

خواص چای دارچین در کنترل قند خون

بیماران دیابتی با قرار دادن چای دارچین در رژیم غذایی خود می توانند قند خون خود را بهتر کنترل کنند. در واقع دارچین مقاومت بدن نسبت به انسولین را افزایش می دهد. طعم تند و شیرینی خاص چای دارچین جایگزین مناسبی برای قند و شکر برای دیابتی هاست.

درمان بیماری های عفونی

دارچین یکی از مواد خوراکی مناسب در رژیم غذایی شماست که در درمان عفونت های داخلی و خارجی مؤثر است. عفونت مجاری ادراری با کمک خواص دارچین در چای بهتر کنترل می شوند. علاوه بر این درمان عفونت های باکتریایی ناشی از باکتری های استافیلوکوک، سالمونلا و (E.coli) آسان تر انجام می شود. این ویژگی در کاهش خطر پوسیدگی و بوی بد دهان بسیار مؤثر است.

خواص چای دارچین برای لاغری

مصرف چای دارچین برای لاغری

نقش دارچین در کاهش سطح کلسترول خون دلیل محکمی برای تأثیر آن در لاغری به حساب می آید. البته باید در مصرف چای دارچین زیاده روی نکنید. کومارین موجود در دارچین در صورت سوء مصرف، باعث احتمال ابتلا به بیماری های کبدی و خونریزی داخلی می شود. نقش دارچین در سوخت و ساز قابل انکار نیست. اما ترکیب عسل و چای دارچین برای لاغری هم نباید فراموش کنید.

چای ماسالا نیز به علت دارا بودن دارچین خواص مصرف چای دارچین را برای شما خواهد داشت. در وبلاگ اسنپ فود به طرز تهیه چای ماسالا نیز پرداخته ایم.

نوشیدن چای دارچین برای سردرد

دارچین یکی از مواد خوراکی مناسب برای درمان سردرد است. در این حالت چای دارچین می تواند جایگزین داروهایی مانند ایبوپروفن و آلفن باشد. سردرد، سرگیجه و تهوع ناشی از گرمازدگی تابستان را می توانید با نوشیدن چای دارچین و حتی عرق دارچین رفع کنید.

تضمین سلامت پوست

پوست یکی دیگر از بخش های بدن است که با نوشیدن چای دارچین درخشندگی و شادابی بیشتری به دست می آورد. خاصیت آنتی بیوتیکی دارچین نقش مهمی در رفع التهاب و تورم، جوش و کهیر زدن و ناراحتی های پوستی دیگر بازی می کند. به نحوی که برای رفع آکنه ماسک دارچین و عسل را پیشنهاد می کنند.

درمان بیماری های گوارشی

از خواص چای دارچین می توان به عملکرد آن در درمان بیماری های سیستم گوارش اشاره کرد. در واقع نوشیدن چای دارچین به درمان دردهای شکمی، سوء هاضمه، اسهال و یبوست کمک می کند. خواص چای دارچین و زنجبیل در کاهش سوء هاضمه و حالت تهوع بسیار مفید است. علاوه بر این خواص چای دارچین و هل در بهبود عملکرد معده و درمان دل پیچه تأیید شده است.

خواص چای دارچین در سلامت روان

فشارهای عصبی در زندگی روزمره باعث افزایش آسیب های وارده بر سلامت روان شده است. ابتلا به تغییرات خلقی، افسردگی و سندروم رودۀ تحریک پذیر دو مورد از آسیب های ناشی از فشارهای عصبی است.
نوشیدن ترکیب چای دارچین و هل می تواند باعث آرام کردن افراد و کاهش علائم سندروم رودۀ تحریک پذیر شود. علاوه بر این، خواص چای دارچین و هل در رفع خمودگی و بی حوصلگی نباید نادیده گرفته شود. شما می توانید با نوشیدن منظم چای دارچین شرایط استرس زا را بهتر مدیریت کنید.

خواص چای دارچین در سلامت روان

خواص چای دارچین برای سرماخوردگی

خاصیت دارچین در درمان بیماری های عفونی باعث شده است که هنگام سرماخوردگی چای دارچین مفید باشد. کافی است که چوب دارچین 2 دقیقه در آب در حال جوش قرار دهید. با نوشیدن چای دارچین عوامل عفونت زا در دهان و حلق را از بین می برد. در نتیجه بعد از سه روز متوجه بهبود گلودرد خواهید شد.

سلامت نوزادان را فراموش نکنید

مادران با نوشیدن چای دارچین در دوران شیردهی، سلامتی نوزادان خود را تضمین می کنند. زیرا دارچین ترشح شیر از سینه های مادر را افزایش می دهد. این نکته تغذیۀ سالم نوزادان را مورد اشاره قرار می دهد.

کاهش دردهای سندروم پیش از قاعدگی

یکی دیگر از نکات مثبت نوشیدن چای دارچین به خصوص همراه با هل، کاهش دردهای سندروم پیش از قاعدگی است. خانم ها با نوشیدن این چای می توانند علائمی مانند شکم درد، درد سینه و نفخ را کنترل کنند.
جالب است بدانید که از خواص دارچین در چای بهبود سلامت رودۀ بزرگ و رحم است. به نحوی که خطر ابتلای خانم ها به سرطان در این اندام ها را کاهش می دهد.

خواص چای دارچین و هل را فراموش نکنید

همان طور که پیش از این هم اشاره کردیم، نوشیدن چای دارچین و هل می تواند نقش مسکن خمودگی و کسالت، دردهای سندروم پیش از قاعدگی و دل پیچه باشد. اما در سلامتی کبد و کلیه بسیار مفید است. شما با نوشیدن چای دارچین و هل سلامت دهان و دندان خود را تضمین می کنید.
اگر هم از دیابت رنج می برید، می توانید با مصرف منظم این نوشیدنی قند خون خود را بهتر کنترل کنید. در ضمن عملکرد بهتر مغز و حافظۀ قوی تر یکی دیگر از خواص چای دارچین و هل به حساب می آید. جالب است بدانید که در عین حال که کلسترول خون را کاهش می دهد، نقش انرژی زایی دارد. بنابراین جایگزین مواد انرژی زای مختلفی است.خواص چای دارچین و زنجبیل

چای دارچین همراه زنجبیل

اگر می خواهید تأثیرات چشمگیر چای دارچین در سلامتی را به وضوح تجربه کنید می توانید نوشیدنی چای دارچین و زنجبیل را در برنامۀ غذایی خود قرار دهید. خانم ها می توانند با کمک این نوشیدنی در زمان قاعدگی، درد کمتری در شکم و اندام های دیگر داشته باشند. این ترکیب در کاهش نفخ و سوء هاضمه بسیار مفید است. در زمان سرماخوردگی ترکیب چای دارچین و زنجبیل نوشیدنی مفیدی به حساب می آید.

جمع بندی
خواص چای دارچین در سلامتی بر کسی پوشیده نیست. این خواص با نوشیدن چای دارچین و هل یا زنجبیل افزایش می یابد. نوشیدن چای دارچین باعث می شود عملکرد بهتر در سیستم گوارشی و مغز را تجربه کنید. از طرفی جوان سازی پوست و درمان بیماری های عفونی هم به وضوح دیده می شود. با مطالعۀ این مقاله از اسنپ فود توضیحات بیشتری از خواص دارچین در چای پی می برید

اگر به نوشیدنی و چای علاقه مند هستید:

همه خواص (فواید) و مضرات (عوارض) چای سیاه

چای سیاه و انواع آن، آشنایی با طبع چای سیاه و تفاوت آن با چای سبز

چای ترش چیست؟ خواص مصرف چای ترش برای لاغری

چای سبز چیست؟ آشنایی با همه فواید و خواص چای سبز

اشتراک:
زهرا دهقان- 507 مقالات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود