آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
آموزش آشپزی
3.6/5 - (5 امتیاز)
بدون نظر

 دستور پخت آبگوشت مرغ به روش محلی

زهرا دهقان 21 خرداد 1401 6 دقیقه

آبگوشت زمانی که به روش محلی پخته می‌شوند، طعم بهتر و ارگانیک‌تری دارند. آبگوشت مرغ نیز از غذاهایی به حساب می‌آید که با روش محلی و با ترکیب مرغ، لپه و سبزی معطر و به روش محلی پخته می‌شود. انواع مختلفی از طرز تهیه آبگوشت سنتی در شهرهای ایران از قدیم وجود دارد،‌یکی از آنها آبگوشت مرغ است که در ادامه تمام نکات و چگونگی طبخ آنرا توضیح خواهیم داد.

 

دستور پخت آبگوشت مرغ

آبگوشت مرغ محلی، یک غذای خوشمزه و مقوی.

قبل از اینکه به سراغ دستور پخت آبگوشت مرغ برویم، بهتر است با چاشنی اصلی این غذا که سماق درشت است، آشنا شوید. این سماق باید قبل از شروع روند آشپزی خیس شود زیرا عصاره آن به آبگوشت مرغ اضافه می‌شود و کمی مزه آن را ترش می‌کند.

البته برخی از افراد از آبغوره نیز برای تهیه آب گوشت مرغ، این غذای محلی استفاده می‌کنند. در نظر داشته باشید علاوه بر مرغ، این آبگوشت را می‌توان با بوقلمون نیز درست کرد.

امروز یک آبگوشت مرغ خوشمزه رو امتحان کن

اگر به فکر خوشمزه‌تر کردن ابگوشت مرغ خود هستید، توصیه می‌کنیم از مرغ‌های محلی در دستور پخت آبگوشت خود استفاده کنید. البته اگر دسترسی به مرغ محلی برای شما ممکن نبود، می‌توانید از مرغ‌های حاضر در بازار نیز استفاده کنید.

در طرز تهیه آبگوشت مرغ ساده هر چه رب این آبگوشت بیشتر باشد، طعم بهتر و خوشمزه‌تری خواهد داشت. توجه داشته باشید میزان اضافه کردن رب برای خوشمزه شدن این آبگوشت مرغ بلوچی تا حدودی به سلیقه افراد نیز بستگی دارد، زیرا رب نوعی چاشنی غذایی است که تا حدودی باعث ترشی بیشتر غذا می‌شود.

از این‌رو ممکن است برخی از افراد غذای ترش را خوشمزه ندانند. با رعایت تمام نکات اصلی و البته محلی به هنگام پخت این آبگوشت مرغ خوشمزه، بدون‌شک در نهایت شما آبگوشتی بسیار خوشمزه خواهید داشت.

کافی است طبق دستور پخت آبگوشت مرغ پیش روید و تمام مواد لازم را به اندازه کافی و تعیین‌شده اضافه کنید. در انتها آبگوشت مرغ خوشمزه‌ای خواهید داشت که از خوردن آن نهایت لذت را می‌برید.

طرز تهیه آبگوشت مرغ ساده بدون لپه

افرادی که گوشت دوست ندارند، از آبگوشت مرغ همیشه استقبال می‌کنند. این آبگوشت خوشمزه دستور پخت‌های زیادی دارد که در این بخش به دستور پخت آبگوشت مرغ بدون لپه اشاره خواهیم کرد.

این آبگوشت با ران یا سینه مرغ قابل طبخ است و شما می‌توانید بدون لپه آن را درست کنید. در ادامه مواد لازم برای تهیه این اب گوشت مرغ خوشمزه را ذکر خواهیم کرد:

  • ران یا سینه مرغ
  • رب گوجه فرنگی
  • پیاز
  • نمک
  • فلفل
  • زردچوبه
  • آب
  • روغن
  • نخود آبگوشتی
  • لوبیا چیتی
  • گوجه گیلاسی

از آنجایی که نمی‌خواهید در این ابگوشت با مرغ از لپه استفاده کنید، بهتر است نخود و لوبیا چیتی در آبگوشت خود به کار برید. بدون‌شک می‌دانید که حبوبات قبل از مصرف باید حداقل یک روز خیس بخورند. لوبیا چیتی و نخود آبگوشت مرغ نیز از این قاعده مستثنی نخواهند بود. در ادامه این حبوبات را روی اجاق بگذارید.

 

طرز تهیه آبگوشت مرغ

این آبگوشت خوشمزه را هم با برنج می‌توانید میل کنید و هم با نان.

هنگامی که برای پخته شدن لوبیا و نخود منتظر هستید، می‌توانید مرغ خود را با ادویه‌ها طعم‌دار کنید. در نهایت مرغ را به حبوبات اضافه کنید تا به طور همزمان بپزند. در ظرفی دیگر پیاز و ادویه‌ها را تفت دهید تا رب شما آماده شود. در نهایت این سس آماده شده را به مرغ و حبوبات اضافه کنید تا با هم بپزند.

طرز تهیه آبگوشت مرغ با رب ساده

همه ما می‌دانیم که رب گوجه فرنگی یکی از بهترین چاشنی‌های غذا به حساب می‌آید. بنابراین در بیشتر غذاها می‌توان از این چاشنی خوشمزه استفاده کرد. با توجه به طرز تهیه ابگوشت مرغ محلی، رب یکی از اصلی‌ترین مواد لازم در این نوع غذا محسوب می‌شود.

در واقع با اضافه کردن رب به آبگوشت لپه با مرغ خود، شما می‌توانید غذایی لذیذ و خوشمزه داشته باشید. البته میزان اضافه کردن رب ساده گوجه فرنگی به این نوع آبگوشت تا حدودی سلیقه‌ای است زیرا هر چه رب شما بیشتر باشد، ممکن است آبگوشتی غلیظ‌تر و کمی ترش‌تر داشته باشید. طرز تهیه ی آبگوشت مرغ بسیار راحت است.

طرز تهیه آبگوشت مرغ با سیب زمینی

برخی از افراد به سیب‌زمینی علاقه‌ دارند و در بیشتر غذاهای خود از سیب‌زمینی استفاده می‌کنند، اگر شما نیز یکی از همین افراد هستید و قصد دارید آبگوشت مرغ بپزید، نگران نباشید شما می‌توانید در این نوع آبگوشت از سیب‌زمینی نیز استفاده کنید. در ادامه طرز تهیه آبگوشت جوجه محلی با سیب زمینی را خواهیم گفت.

طبق طرز تهیه آبگوشت مرغ خانگی بعد از آماده کردن حبوبات ( لپه، نخود، لوبیا چیتی)، طعم‌دار کردن مرغ و آماده کردن سس نهایی غذا با رب و ادویه، شما می‌توانید به آبگوشت خود سیب‌زمینی اضافه کنید. به خاطر داشته باشید قبل از اضافه کردن سیب‌زمینی باید چاشنی‌های مورد نظر را به غذا اضافه کرده باشید.

طرز تهیه آبگوشت مرغ

برای مخلفات این غذا می‌توانید از پیاز، فلفل و نارنج استفاده کنید.

بعد از اینکه سیب‌زمینی را به این آبگوشت خوشمزه اضافه کردید، بهتر است کمی از آب این غذا را بچشید تا از طعم مناسب آن مطمئن شوید. برای مثال اگر احساس کردید غذا کم نمک است باید در همان لحظه به آن طعم و ادویه بیشتری اضافه کنید. با گذر زمانی نه چندان طولانی سیب‌زمینی نیز پخته می‌شود. ادویه آبگوشت مرغ بسیار مهم است.

طرز تهیه آبگوشت مرغ با نخود

در بخش‌های قبلی در مورد نحوه درست کردن ابگوشت مرغ توضیح دادیم. این غذا را می‌توان با لپه، نخود و لوبیا چیتی درست کرد. در صورت تمایل برای طبخ آبگوشت مرغ با نخود و لوبیا بهتر است نخودها را از یک روز قبل خیس و آب آن را هر دو ساعت یک‌بار عوض کنید. این روش استفاده از بیشتر حبوبات است.

در ادامه کافی است نخودها را با آب به روی شعله گاز قرار دهید تا حسابی بپزد. در ظرف دیگری مرغ خود را آماده و طعم‌ها و چاشنی‌ها را به آن اضافه کنید. در این مرحله نوبت به ترکیب مرغ و نخود می‌رسد. این 2 ماده غذایی باید زمانی را با یکدیگر در قابلمه باشند و به طور همزمان پخته شوند.

در نهایت با اضافه کردن چاشنی‌ها و ربی که به صورت جداگانه در ظرف دیگری با پیاز تفت داده و آماده کرده‌اید، آبگوشت مرغ شما به مراحل پایانی نزدیک می‌شود. آبگوشت مرغ با نخود را می‌توان حتی با سیب‌زمینی هم درست کرد. دستور پخت این غذا به هیچ‌وجه سخت نیست. این آبگوشت با گوشت مرغ بسیار خوشمزه است.

آبگوشت مرغ افغانی

علاوه بر آبگوشت مرغی که در بخش‌های قبلی توضیح دادیم، نوعی آبگوشت پاکستانی وجود دارد که در واقع از محبوب‌ترین غذاهای پاکستان به حساب می‌آید. نام دیگر آبگوشت مرغ افغانی، آبگوشت یخنی است.

در نظر داشته باشید به هر نوع آبگوشت یخنی گفته می‌شود البته در کشور پاکستان و هندوستان ما شاهد این مسئله خواهیم بود. تفاوت اصلی این آبگوشت با سایر آبگوشت‌ها استفاده از انواع ادویه‌های خاص درون آن است.

طرز تهیه آبگوشت مرغ

این غذا به اشکال متفاوتی طبخ می‌شود.

یکی از این ادویه‌های خوش‌طعم موجود در آبگوشت مرغ افغانی ادویه گرام ماسالا نام دارد که حتی می‌توان برنج را در این آبگوشت و به همراه این ادویه دم کرد. البته برخی از افراد به جای این ادویه از ادویه کاری استفاده می‌کنند. طرز تهیه آبگوشت مرغ افغانی نیز مثل مدل محلی آن ساده است.

نتیجه گیری

در نهایت با کمی صبر و حوصله می‌توانید آبگوشت مرغ خوشمزه‌ای داشته باشید که بهتر است با ترشی سرو شود. در این مقاله سعی کردیم دستور پخت آبگوشت را به همراه نکاتی ساده برای شما بازگو کنیم. این نوع از غذاهای محلی را می‌توان در خانه خود و با ساده‌ترین امکانات و مواد غذایی درست کرد. همچنین شما می توانید آبگوشت مرغ را با بهترین کیفیت از سامانه سفارش انلاین غذا، اسنپ فود سفارش دهید.

اشتراک:
زهرا دهقان- 507 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود