آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
انواع غذاهای با گوشت و مرغ
5/5 - (1 امتیاز)
بدون نظر

دستور پخت چند غذا با مرغ و برنج، ایده هایی برای عاشقان طعم مرغ

زهرا دهقان 17 آذر 1398 6 دقیقه

دستورهای متنوعی برای پخت غذا با سینه مرغ و برنج و غذا با ران مرغ و برنج و غذای ساده و سریع با مرغ وجود دارد. غذاهایی لذیذ که می‌توانند ناهاری برای خانواده یا شامی برای مهمان‌ها، به ویژه ایرانیانی که عاشق برنج و مرغ هستند، باشند. از طرز تهیه ته چین که یکی از محبوب‌ترین انواع غذا با مرغ و برنج است هم گفته‌ایم.

برنج پای ثابت سفره ما ایرانی‌ها بوده و با اکثر غذاهای اصیل ایرانی سرو می‌شود. برنج از گروه غذایی نشاسته‌هاست و بهتر است با یک ماده پروتئینی مصرف شود. برای همین ما گاهی برنج را با گوشت یا ماهی طبخ می‌کنیم و گاهی با مرغ. درست کردن غذا با سینه مرغ و برنج یا غذا با ران مرغ و برنج یکی از متداول‌ترین شیوه‌های پخت و پز در اکثر خانه‌های ایرانی است.
اگر فکر می‌کنید غذاهایی که با مرغ و برنج درست می‌کنید تکراری شده و باید تنوعی به آن‌ها بدهید، نگاهی به این مطلب بیاندازید. شاید گزینه‌ی مطبوعتان را از میان این غذاهای معرفی شده، بیابید.. در این مقاله چند غذا با مرغ و برنج ساده و دارای ترکیبات خاص را به شما معرفی می‌کنیم که معمولا‌ در رستوران‌ها پیدا نمی‌شود.

ته‌چین مرغ، غذایی خوشمزه با سینه مرغ پخته و برنج

ته چین مرغ با برنج

ته‌چین مرغ یکی از انواع غذا با سینه مرغ و برنج است و یک غذای مجلسی به حساب می‌آید. شما می‌توانید ته‌چین مرغ را بدون نیاز به فر و در قابلمه یا پلوپز هم درست کنید و آن را به‌ صورت قالبی یا تکه‌ای بر سفره‌ جشن‌ها و مهمانی‌هایتان سرو کنید. مواد لازم در این دستور پخت برای ۴ نفر در نظر گرفته شده است. شما بسته به تعداد مهمان‌هایتان می‌توانید این مواد را کم یا زیاد کنید. برای مطالعه دستور پخت این ته‌چین خوشمزه، مقاله آشنایی با طرز تهیه ته چین مرغ را در وبلاگ اسنپ فود بخوانید.
اگر زمان کافی برای طبخ این غذا ندارید اما دلتان می‌خواهد همین امروز یک وعده خوشمزه بخورید، می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن اسنپ فود برای سفارش آنلاین ته چین مرغ با کیفیت از بهترین رستوران‌های تهران اقدام کنید.

هویج‌پلو نارنجی شیرازی، یک غذا با سینه مرغ و برنج

هویج پلو با مرغ

هویج‌پلو یکی از غذاهای قدیمی شیراز است که چون هم نشاسته دارد، هم سبزیجات و هم پروتئین، غذای کاملی به حساب می‌آید. اگر می‌خواهید یک غذا با سینه مرغ پخته و برنج بپزید، هویج‌پلو خوشمزه‌ترین و خوش‌رنگ‌ترین گزینه است.

مواد لازم برای تهیه هویج‌پلو

مواد اولیه مورد نیزا برای تهیه هویج پلو به شرح زیر هستند:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
برنج 3 پیمانه
پیاز کوچک 1 عدد
سینه مرغ نیم کیلوگرم
هویج 4 عدد متوسط
خلال بادام یا خلال پسته نصف پیمانه
کره برای سرخ کردن 50 گرم
شکر 4 قاشق غذاخوری
زرشک 3/1 پیمانه
زعفران دم کرده 1 قاشق سوپ خوری
نمک، زردچوبه، فلفل سیاه، دارچین به مقدار کافی

مراحل تهیه هویج‌پلو مجلسی

برای تهیه یک غذا با مرغ و برنج سریع به روش مجلسی، این مراحل را در نظر داشته باشید:

  • مرحله اول:سینه مرغ را به قطعات مورد نظر تقسیم و همراه با پیاز خلالی و مقداری نمک و زردچوبه، فلفل و کمی دارچین و زعفران دم‌کرده داخل یک ظرف با هم مخلوط می‌کنیم. درب ظرف رو می‌بندیم و دو تا سه ساعت داخل یخچال اجازه می‌دهیم تا مزه دار شود.
  • مرحله دوم: مخلوط پیاز و مرغ مزه دار شده را با مقداری روغن داخل تابه می‌ریزیم و تفت می‌دهیم.
  • مرحله سوموقتی مرغ‌ها تغییر رنگ دادند، نصف پیمانه آب را به مرغ اضافه می‌کنیم و اجازه می‌دهیم تا با حرارت پایین مرغ‌ها کاملا بپزند. پخته شدن مناسب مرغ‌ها در این مرحله بسیار حائز اهمیت است و لازم است که مرغ‌ها به خوبی پخته شوند.
  • مرحله چهارمدر این فاصله، کره را داخل یک ماهیتابه دیگر می‌اندازیم تا ذوب شود. حالا هویج‌ها را که با دنده درشت و به صورت اریب رنده کردیم تا کاملا یکدست و یک اندازه باشند، به کره اضافه می‌کنیم و ۴-۵ دقیقه هم می‌زنیم تا کاملا بپزند.
  • مرحله پنجمسپس زرشک را که از قبل با آب ولرم شستیم و آبکش کردیم، به هویج اضافه می‌کنیم و کمی تفت می‌دهیم. دقت داشته باشید که تفت دادن زرشک، بیش از 30 ثانیه، باعث سوختن آن‌ها شده و طعم غذای شما را بسیار بد می‌کند.
  • مرحله ششمخلال پسته یا بادام را اضافه می‌کنیم و خیلی زود مخلوط را از روی حرارت برمی‌داریم.
  • مرحله هفتمتکه‌‌ای مرغ پخته‌شده و هویج را با هم مخلوط می‌کنیم و لایه‌لایه بین برنجی که از پیش آبکش کرده‌ایم می‌ریزیم و پلو را یک ساعت برای دم‌ کشیدن روی حرارت ملایم می‌گذاریم.

آلبالو پلو چشم‌نواز و تابستانی، غذایی با ران مرغ و برنج

آلبالو پلو با مرغ خوشمزه

دومین غذایی که در مقاله دستور پخت چند غذا با مرغ و برنج به آن اشاره می‌کنیم، آلبالو پلو است. اگر برای مهمانی‌ها و مجالس پیش رو تصمیم دارید غذایی خاص و خوش‌رنگ‌ و لعاب درست کنید، یک غذا با مرغ و برنج، آلبالوپلو را گوشه ذهنتان داشته باشید. غذا با مرغ و برنج برای مهمانی در ترکیب با آلبالو، فوق العاده خواهد بود. در تابستان که فصل آلبالوست می‌توانید برای طبخ این غذا از آلبالو تازه استفاده کنید؛ اما یادتان باشد که مقداری آلبالوی بدون هسته را هم در فریزر بگذارید تا در بقیه فصل‌ها از خوردن این غذای خوش‌ آب ‌و رنگ محروم نشوید.

مواد لازم برای تهیه آلبالوپلو

مواد لازم برای تهیه این غذای خوشمزه و خوش آب و رنگ، به شرح زیر هستند:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
برنج 4 لیوان
آلبالو بدون هسته 500 گرم
شکر 250 گرم
ران مرغ 1 کیلو
پیاز 1 عدد
روغن و زعفران به مقدار لازم
نمک و ادویه به مقدار کافی

طرز تهیه آلبالوپلو مجلسی

برای تهیه این غذا، مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید:

  • مرحله اول: برنجی را که از قبل با نمک خیسانده بودید، آبکش کنید.
  • مرحله دوم: اکنون لازم است که برای تهیه مربای این غذا،آلبالوها و شکر را داخل قابلمه بریزید. (اگر وقت دارید بهتر است یک ساعت صبر کنید تا آلبالو آب بیاندازد؛ اما اگر وقت ندارید می‌توانید بلافاصله هم مراحل را ادامه دهید.)
  • مرحله سوم: قابلمه آلبالو و شکر را روی شعله متوسط قرار دهید. اجازه دهید 10 دقیقه باهم بجوشند. (دقت داشته باشید که لازم نیست آلبالوها زیاد از حد جوشانده شود، زیرا این باعث تغییر رنگ آلبالو خواهد شد.)
  • مرحله چهارم: آلبالوها را از آبکش رد کنید و شربت را دوباره روی حرارت خیلی کم بگذارید تا غلیظ‌تر شود.
  • مرحله پنجم: مرغ‌ها را با مقداری آب، چند قاشق روغن، پیاز، نمک و فلفل داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا بپزد و آب مرغ تقریباً تمام شود.
  • مرحله ششم: به انتخاب خودتان ته‌ دیگ را سیب‌زمینی یا نان لواش بگذارید و برنج آبکش شده و آلبالوهای پخته را لایه‌لایه روی هم بریزید. بعد از حدود نیم ساعت از پخت برنج کمی آب آلبالو را روی برنج بریزید.

کباب تابه‌ای سینه مرغ با برنج زعفرانی، غذای خوشمزه روزهای تعطیل در آپارتمان

کباب تابه ای با مرغ خوشمزه

این روزها آن‌قدر مشغله‌های همه‌مان زیاد شده که شاید کمتر فرصت داشته باشیم برای خوردن یک کباب درست‌وحسابی به پیک‌نیک برویم. به همین دلیل شاید کباب تابه‌ای سینه مرغ با برنج گزینه خوبی برای نهارهای روزهای تعطیل یا برای مهمانی‌ها و دورهمی‌ها باشد. به جز این پیشنهاد می‌کنیم که دستور تهیه آبدوغ خیار را نیز دنبال کنید. این غذا برای فصل تابستان عالی است.

مواد لازم برای تهیه کباب تابه‌ای سینه مرغ با برنج زعفرانی

مواد اولیه لازم برای طبخ کباب تابه‌ای سینه مرغ به شرح زیر است. مواد را آماده کنید تا طرز تهیه آن را در کنار هم پیش ببریم.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
مرغ یا بوقلمون خرد شده به تعداد نفرات
برنج برای هر نفر یک پیمانه
نمک، فلفل، زردچوبه به مقدار کافی
زعفران دم کرده 6 قاشق غذاخوری
سرکه 2 قاشق غذاخوری
آبلیمو 2/1 لیوان
روغن 2 قاشق غذاخوری
سس مایونز در صورت تمایل 4 قاشق غذاخوری
سیخ چوبی به تعداد لازم

طرز تهیه کباب تابه‌ای سینه مرغ با برنج زعفرانی

در دستور پخت چند غذا با مرغ و برنج یقینا جای کباب تابه‌ای مرغ خالی است، بنابراین، پیشنهاد می‌شود که طرز تهیه آن را حتما دنبال کنید.

  • مرحله اول: برنج را از قبل در آب و نمک خیس کرده و در آب بجوشانید. سپس به موقع برنج را آبکش کرده و برای دم کردن کنار بگذارید.
  • مرحله دوم: سینه مرغ را به تکه‌های کوچک خرد و در صورت تمایل با سس مایونز آغشته می‌کنیم و به سیخ می‌کشیم. برای هر سیخ ۷ الی ۸ تکه سینه مرغ کوچک مناسب است.
  • مرحله سوم: با برس مخصوص آشپزی روی جوجه‌ها نمک و کمی زعفران می‌زنیم.
  • مرحله چهارم: بعد سرکه، آبلیمو و زردچوبه و هر ادویه‌ای که خواستید با هم مخلوط می‌کنیم.
  • مرحله پنجم: سیخ‌های مرغ را در تابه چیده و مواد آبلیمویی روی آن‌ها می‌ریزیم. کل مرغ را به این مواد آغشته می‌کنیم.
  • مرحله ششم: در تابه کمی روغن می‌ریزیم و سیخ‌ها را داخل ماهیتابه می‌گذاریم.
  • مرحله هفتم: پس از آنکه دو طرف مرغ‌ها خوب سرخ شد، در تابه را می‌گذاریم تا مغز مرغ‌ها بخارپز شود.
  • مرحله هشتم: در نهایت باید برنج را دم کرده و زعفران روی آن بریزیم.

کباب سینه مرغ با برنج شما آماده سرو است. نوش جان!

غذا های متنوعی با مرغ وبرنج از جمله

وجود دارد که ما در بلاگ اسنپ فود به آن پرداخته ایم.

سفارش غذا با مرغ و برنج از اسنپ فود

اگر وقت یا حوصله درست کردن هیچ‌کدام از این غذاها را ندارید، اما دلتان به شدت هوس خوردن یک غذا با مرغ و برنج را کرده، اصلاً ناراحت نباشید. فقط کافی‌ست با سفارش آنلاین غذا آن هم به شکل اینترنتی از اسنپ فود، دلی از عزا دربیاورید تا یکی از محبوب‌ترین و سنتی‌ترین غذاهای ایرانی را که با مرغ و برنج درست می‌شود نوش جان کنید.

اشتراک:
زهرا دهقان- 507 مقالات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود