آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه سوپ قارچ و شیر
آموزش آشپزی
به این مقاله امتیاز دهید
بدون نظر

طرز تهیه سوپ قارچ، دستور پخت غذایی مقوی و پیش غذایی مجلسی

مینا اسماعیل بیگی 22 مرداد 1401 5 دقیقه

سوپ قارچ یکی از پرطرفدارترین سوپ‌ها در میان ایرانیان است که انواع مختلفی دارد. یکی از پرطرفدارترین روش‌های پخت این سوپ، سوپ قارچ و شیر و سوپ قارچ و خامه است. در این مقاله به صورت کامل انواع طرز تهیه سوپ قارچ را به شما عزیزان آموزش می‌دهیم. بنابراین، با ما همراه باشید و تا انتهای مطلب را مطالعه کنید.

طرز تهیه سوپ قارچ
تعداد نفرات 4 نفر
زمان آماده سازی 30 دقیقه
زمان پخت غذا 50 دقیقه
میزان سختی کم

سوپ قارچ خوشمزه و رستورانی

در ادامه طرز تهیه سوپ قارچ و سبزیجات و مواد لازم برای تهیه آن نشان داده شده است. توجه کنید قبل از هر چیزی قارچ‌ها را خوب بشویید. در صورت نداشتن آب مرغ نیز می‌توانید از عصاره مرغ به جای آن استفاده کنید.

مواد لازم برای پخت سوپ قارچ ساده

مواد لازم که در جدول زیر آمده است را آماده کرده و دست به کار شوید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
قارچ 7 عدد
پیاز 1 عدد بزرگ
فلفل دلمه ای 1 عدد بزرگ
آب مرغ 2 پیمانه
رب 1 قاشق غذاخوری
ورمیشل نصف پیمانه
جعفری خورد شده 2 قاشق غذاخوری
هویج 1 عدد
آبلیمو به میزان لازم
ادویه ( نمک، فلفل،آویشن ) به میزان لازم

طرز تهیه سوپ قارچ

در ادامه طرز تهیه سوپ قارچ آورده شده است. البته، پیشنهاد می‌کنیم که اگر به سوپ علاقه دارید، طرز تهیه انواع سوپ را نیز در سایت ما مطالعه کنید.

طرز تهیه سوپ قارچ و مرغ

  • مرحله اول: در ابتدای کار یک قابلمه با اندازه متوسط را بردارید و رو اجاق قرار دهید. به اندازه مناسب (2 قاشق غذاخوری) روغن را درون قابلمه بریزد و اجازه دهید تا داغ شود. در این میان پیاز را به صورت نگینی خرد  کرده و به روغن داغ اضافه کنید تا کمی سرخ شود.
  • مرحله دوم: سپس هویج را رنده کرده و به همراه فلفل دلمه ای و قارچ خرد شده به پیازها اضافه کرده و تفت دهید. پس از چند دقیقه 1 قاشق آبلیمو را به همراه نمک، فلفل و آویشن و رب به مواد داخل تابه اضافه کنید و در انتها نیز آب مرغ را روی مواد داخل تابه بریزید و اجازه دهید تا نیم ساعت سبزیجات کاملا پخته شوند.
  • مرحله سوم: بعد از گذشت نیم ساعت درب قابلمه را برداشته و ورمیشل، جعفری خرد شده را به قابلمه اضافه کرده و هم بزنید. در انتها نیز درب قابله را بگذارید و اجازه دهید تا 20 دقیقه روی حرارت بماند و سپس نوش جان کنید.

نکات طرز تهیه سوپ قارچ

  • می‌توانید در سوپ از تکه‌ها و رشته‌های مرغ نیز استفاده کنید.
  • به صورت دلخواه می‌توانید در کنار جعفری، از سایر سبزیجات نیز استفاده کنید.
  • برای تزئین می‌توانید از قارچ ورقه‌ای و جعفری خرد شده استفاده کنید.

دستور پخت سوپ قارچ و مرغ

این طرز تهیه را می‌توان برای تهیه سوپ قارچ و مرغ با رب نیز به کار برد. در این صورت باید از تکه‌های مرغ در سوپ استفاده کنید. برای این کار ابتدا مرغ‌ها را بشویید و اجازه دهید تا آبپز شود. سپس می‌تواند آنها را به صورت مکعبی یا ریش ریش شده در مرحله سوم به سوپ اضافه کنید. این سوپ برای مهمانی و پذیرایی بسیار توصیه می‌شود. برای اطلاع کامل تر از طرز تهیه سوپ مرغ نیز می‌توانید به این مقاله مراجعه کنید.

طرز تهیه سوپ قارچ و شیرسوپ قارچ و شیر

سوپ قارچ و خامه و سوپ قارچ و شیر به دلیل داشتن طعم و مزه بی نظیر طرفداران زیادی دارند، به طوری که افراد ترجیح می‌دهند که سوپ قارچ را همیشه همراه با شیر و خامه میل کنند. به همین دلیل ما در ادامه طرز تهیه این سوپ خوشمزه را به طور کامل بررسی کرده ایم.

مواد لازم برای پختن سوپ قارچ و شیر

اگر به طعم خامه یا شیر در سوپ علاقه داشته و تمایل به پخت این نوع سوپ را دارید، مواد زیر را تهیه کنید.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
قارچ 300 گرم
پیاز 1 عدد بزرگ
جو پوست کنده 1  لیوان
آب مرغ 2 پیمانه
شیر 2 لیوان
خامه نصف پیمانه
جعفری خرد شده 2 قاشق غذا خوری
کره 100 گرم
آرد 2 قاشق سوپ خوری
آبلیمو به میزان لازم
ادویه ( نمک، فلفل، زرد چوبه ) به میزان لازم

در جدول بالا همانطور که مشاهده می‌کنید مواد اولیه تفاوتی زیادی با مواد اولیه سوپ قارچ و مرغ و یا سوپ قارچ سبزیجات دارند. در این دستور پخت با اضافه شدن شیر و خامه طعم بسیار متفاوتی را نسبت به سبک قبلی سوپ قارچ تجربه خواهید کرد.

طرز تهیه سوپ قارچ و شیر

در ادامه مراحل پخت سوپ قارچ و شیر را برای شما به صورت مرحله به مرحله توضیح داده ایم، با ما همراه باشید.

  • مرحله اول: یک قابله با اندازه مناسب را به کره آغشته کرده و روی حرارت قرار دهید. سپس پیاز را به صورت نگینی خرد کرده و به همراه مقدار دیگر کره به قابلمه اضافه کنید. کمی که گذشت و پیاز نرم شد مقداری زردچوبه نیز به آن اضافه کرده و تفت دهید تا مخلوط  پیاز و زردچوبه به حالت یک دست دربیاید.
  • مرحله دوم: در این مرحله هویج را رنده کرده و قارچ‌ها را خرد کنید. سپس ابتدا هویج را به پیاز اضافه کرده و پس از 10 دقیقه قارچ را نیز داخل قابلمه بریزید. به مدت 5 دقیقه مواد را تفت دهید و سپس جو پخته شده را نیز به ترکیب آن اضافه کنید.
  • مرحله سوم: در این مرحله آرد سفید را ابتدا داخل یک لیوان آب جوش بریزد و حل کنید، سپس به آرامی آرد را به قابلمه اضافه کرده و خوب هم بزنید. بعد از افزودن آرد 3 لیوان آب جوش به مواد اولیه اضافه کنید و اجازه دهید تا بجوشد.
  • مرحله چهارم: بعد از جوشیدن مواد، شیر و خامه را به آن اضافه کنید و صبر کنید تا مواد کمی با هم جوش بخورند. در انتها نیز جعفری را اضافه کنید و 15 دقیقه صبر کنید تا تمامی مواد با یکدیگر بجوشد.

نکات طرز تهیه سوپ قارچ و خامه به همراه شیر

  • برای جلوگیری از بریدن شیر در سوپ، قبل از اضافه کردن آن به غذا حدود 30 ساعت آن را بیرون از یخچال قرار دهید تا دمای آن با محیط یکسان شود.
  • برای لذیذتر شدن سوپ می‌توان به جای 3 لیوان آب جوش، 3 لیوان آب مرغ به آن اضافه کنید.
  • در طرز تهیه سوپ قارچ و جو نیز دقیقا همین مراحل باید انجام شود.سوپ قارچ و خامه

سوپ قارچ مقوی را سریعا حاضر کنید …

در این مقاله طرز تهیه سوپ قارچ را برای شما توضیح دادیم. اگر مشغله کاری به شما اجازه نمی‌دهد تا این سوپ را در خانه حاضر کنید، می‌توانید از  سفارش آنلاین غذا اسنپ فود استفاده کنید. با سفارش آنلاین سوپ قارچ از اسنپ فود، سوپ در کمترین زمان ممکن به دست شما خواهد رسید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود