آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
انواع نوشیدنی ها
4.2/5 - (8 امتیاز)
بدون نظر

روش تهیه شیک شکلات

ترمه افضلی 15 تیر 1402 6 دقیقه

میلک شیک شکلات یکی از خوشمزه‌ترین دسرهای آمریکایی است که می‌توانید بعد از سرو غذای اصلی برای مهمانانتان تهیه کنید. این دسر خوشمزه از شکلات، بستنی، شیر و پودر کاکائو تهیه می‌شود و طعم و مزه‌ای فوق‌العاده دارد.

در روزهای گرم و تابستانی که فقط یک نوشیدنی یا خوراکی خوشمزه می‌تواند حال مهمانانتان را جا بیاورد، با تهیه میلک شیک شکلات به استقبال آنها بروید. این دسر با در دسترسترین مواد اولیه تهیه می‌شود؛ طرز تهیه شیک شکلات نیز آسان است و طی چند مرحله ساده می‌توانید آن را تهیه کنید.

روش تهیه شیک شکلات

اگر مهمانی لاکچری و خاصی پیش‌رو دارید و می‌خواهید پذیرایی‌تان کاملا شیک و باکلاس باشد، چه دسری بهتر از شیک؟ خوردن این دسر خوشمزه بعد از غذای اصلی لذت‌بخش‌ترین تجربه‌ای است که می‌توانید برای مهمانان خود به ارمغان بیاورید. مطمئن باشید با این دسر آنها تا مدت‌ها از پذیرایی مفصل و خاص شما یاد می‌کنند.

میلک شیک خوراکی خوشمزه برای عصرانه‌هایتان نیز است؛ بنابراین اگر می‌خواهید با یک عصرانه خوشمزه، خاص و البته مقوی دلی از عزا در بیاورید، میلک شیک شکلات تهیه کنید. برای اما آیا طرز تهیه این خوراکی را می‌دانید؟

اطلاعات تکمیلی شیک شکلات

اطلاعات تکمیلی شیک شکلات به‌ترتیب زیر است:

میزان کالری برای هر 100 گرم (kc) ۱۱۹.۰۰
زمان آماده‌سازی 10 دقیقه
زمان لازم برای تهیه 5 دقیقه
تعداد نفرات 5 نفر

طرز تهیه میلک شیک شکلات

برای تهیه میلک شیک شکلات به موادی که در ادامه لیست می‌کنیم، نیاز دارید:

شیر 2 لیوان
بستنی وانیلی 8 اسکوپ
شکلات 2 قاشق غذاخوری
پودر کاکائو 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه شیک شکلات برای پنج نفر به‌ترتیب زیر است:

  1. ابتدا مخلوط‌کن را آماده به کار کنید.
  2. شیرها را داخل مخلوط‌کن بریزید و به‌مرور پودر کاکائو را به آن اضافه و سپس با کمک یک قاشق شیر و پودر را ترکیب کنید.
  3. بستنی‌ها را داخل مخلوط‌کن بریزید و حالا درب را ببندید و دکمه دستگاه را بزنید. اجازه دهید مواد به‌خوبی با یکدیگر ترکیب شوند.
  4. درب مخلوط‌کن را بردارید، اگر مواد به غلظت کافی رسیده بودند، نوبت اضافه‌کردن شکلات است.
  5. دکمه مخلوط‌کن را برای مدت کوتاهی فشار دهید تا شکلات‌ها با مواد ترکیب شوند. هدف از این کار پودر‌شدن کامل شکلات‌ها نیست، بلکه فقط باید کمی خرد شوند.
  6. اکنون به تعداد نفرات میلک شیک‌ها را داخل لیوان یا جام‌های مخصوص بریزید.

تهیه شیک شکلات خوشمزه

میلک شیک شکلاتی شما آماده است. شما می‌توانید طرز تهیه شیک نوتلا را نیز یاد بگیرید؛ این خوراکی مثل شیک شکلاتی طعم و مزه‌ای خاص و ماندگار دارد. بنابراین با تهیه آن می‌تواند پذیرایی مفصلتری از مهمانانتان داشته باشید.

طرز تهیه شیک شکلات و موز

شما می‌توانید شیک شکلات را به‌همراه موز سرو کنید و طعم جالب‌تر و خوشمزه‌تر به آن ببخشید در ادامه مواد لازم برای تهیه این خوراکی را لیست می‌کنیم:

شیر 2 لیوان
بستنی 1 لیوان
سکر 1 قاشق غذاخوری
موز 3 عدد
شکلات تخته‌ای 50 گرم

برای تهیه شیک موز و شکلات طبق مراحلی که در ادامه می‌گوییم، پیش بروید:

  1. ابتدا شیر و 2 موز را داخل فریزر بگذارید تا کاملا خنک شوند.
  2. موزها را از فریزر خارج کنید و به‌صورت حلقه‌ای برش بزنید. سپس آنها را داخل مخلوط‌کن بریزید.
  3. شیر، شکر و پودر کاکائو را به موزها اضافه کنید و با روشن‌کردن مخلوط‌کن اجازه دهید مواد به‌خوبی ترکیب شوند.
  4. با ترکیب‌شدن مواد، نوبت اضافه‌کردن بستنی ها است. بستنی را داخل مخلوط‌کن بریزید و سپس دستگاه را روشن کنید. اجازه دهید مواد کاملا با یکدیگر مخلوط شوند.
  5. شکلات‌ها را به‌روش بن‎ماری ذوب کنید. برای این کار کافیست یک کتری پر آب را روی شعله گاز بگذارید تا آب جوش بیاید. اکنون شکلات‌ها را داخل ظرف مناسبی بریزید و روی کتری بگذارید. با بخار کتری شکلات‌ها به مرور ذوب می‌شوند.
  6. برای تزئین و زیباکردن لیوان شیک کمی از شکلات‌ها را روی دیواره‌های لیوان بریزید. شما همچنین می‌توانید موز سوم را برش دهید و حلقه‌های آن را کف لیوان بیندازید، سپس با اضافه‌کردن شیر باعث 2 رنگ‌شدن لیوان بعد از افزودن میلک شیک شوید.

اکنون شیک شکلات و موز نیست آماده است. می‌توانید این دسر خوشمزه را نوش‌جان کنید.

طرز تهیه شیک شکلات بدون مخلوط‌کن

امکان تهیه شیک شکلات بدون مخلوط‌کن نیز وجود دارد. برای کار کافیست طبق دستوری که در ادامه می‌آوریم، پیش بروید.

مواد لازم برای تهیه شیک شکلات بدون مخلوط‌کن:

شیر نصف فنجان
بستنی وانیلی 2 فنحان
نوتلا 1 قاشق غذاخوری

مراحل تهیه شیک شکلات بدون مخلوط‌کن را در ادامه می‌گوییم:

  1. ابتدا شیر را به‌همراه نوتلا داخل یک ظرف بریزید و در آن را محکم ببندید.
  2. برای 1 دقیقه شیشه را مداوم تکان دهید. این کار باعث ترکیب‌شدن نوتلا با شیر می‌شود.
  3. بستنی وانیلی را داخل ظرف بریزید و مجدد مرحله قبل را تکرار کنید.

روش تهیه میلک شیک شکلات بدون مخلوط‌کن

اکنون شیک شکلات بدون مخلوط‌کن آماده است. شما می‌توانید شیک را داخل لیوان‌های مخصوص بریزید و خوردن آن لذت ببرید.

طرز تهیه میلک شیک شکلاتی بدون بستنی

یکی دیگر از انواع میلک شیک، شیک شکلات بدون بستنی است. این دسر طرز تهیه راحت و آسانی دارد. اگر طعم بستنی را دوست ندارید، این شیک را برای خود در خانه درست کنید.

برای تهیه میلک شیک شکلات بدون بستنی شما باید برابر با میزان حذف‌شده بستنی، به مواد شیر اضافه کنید. به‌جای بستنی نیز باید کمی شکر و پودر وانیل به مواد بیفزایید تا طعم و مزه شیک خوشمزه شود.

با درست‌کردن میلک شیک بدون بستنی نباید انتظار غلظت از آن داشته باشید. تمام غلظت شیک به بستنی آن است. البته شما می‌توانید از شیر پرچرب استفاده کنید تا غلظت شیک بیشتر شود.

البته امکان استفاده از خامه به‌جای بستنی در میلک شیک شکلات نیز وجود دارد. بنابراین شما می‌توانید به‌جای اینکه شیر را بیشتر کنید، کمی خامه غلیظ به موادتان بیفزایید. با این کار غلظت شیک بیشتر می‌شود و لذت بیشتری از خوردن آن می‌برید.

نکته‌های مهم در تهیه میلک شیک شکلات

به چند نکته مهمی که در ادامه می‌گوییم، توجه داشته باشید تا میلک شیک خوشمزه‌ای درست کنید:

  • شما می‌تواند برای اینکه میلک شیک طعم شکلات بیشتری داشته باشید، به آن بستنی شکلاتی بیفزایید. طرز تهیه شیک شکلات با بستنی شکلاتی نیز آسان است؛ کافیست به‌جای بستنی وانیلی، از بستنی شکلاتی استفاده کنید.
  • با اضافه‌کردن چند تکه یخ به مواد حین ترکیب‌شدنشان می‌توانید میلک شیکی خنک‌تر نوش‌جان کنید.
  • برای تزئین بیشتر میلک شیک امکان استفاده از تکه‌های میوه یا قرص‌های کوچک اسماتریز نیز وجود دارد. اگر مهمان‌های مهمی دارید، با چند تکه توت‌فرنگی یا موز میلک شیکتان را تزیین کنید تا تجربه‌ای لذت‌بخشتر از پذیرایی‌تان را برایشان به ارمغان بیاورید.
  • با اضافه‌کردن دارچین به مواد میلک شیک، دسرتان طعمی خوشمزه‌تر خواهد داشت. البته برخی ممکن است طعم دارچین را دوست نداشته باشند که قبل از تهیه شیک با دارچین باید از این موضوع مطلع شوید.
  • امکان اضافه‌کردن انواع میوه‌ها داخل شیک شکلات وجود دارد. با اضافه‌کردن توت‌فرنگی، انبه، نارگیل یا سایر میوه‌هایی که با طعم شکلات تداخلی ندارند، شیک خوشمزه و البته بسیار مقوی درست می‌کنید.
  • امکان استفاده از همزن برقی به‌جای مخلوط‌کن وجود دارد. بنابراین اگر در خانه مخلوط‌کن نداشتید، مواد را داخل یک ظرف بریزید و با همزن برقی شروع به مخلوط‌کردن آنها با یکدیگر کنید.

نکته‌های مهم در تهیه میلک شیک شکلات

  • برای ترکیب بهتر بستنی با سایر مواد بهتر است اجازه دهید بافت بستنی‌ها کمی نرمتر شود.
  • امکان اضافه‌کردن بستنی لیوانی به‌جای اسکوپ بستنی وجود دارد. برای بستنی‌ها زیاد حساسیت لازم نیست.

میلک شیک شکلات، دسری خوشمزه و پرطرفدار

طرز تهیه میلک شیک شکلاتی ساده است و همانطور که متوجه شدید، در سریعترین زمان تهیه می‌شود. شما می‌توانید این دسر را وقتی مهمان سرزده دارید، تهیه کنید. با اضافه‌کردن این دسر به لیست خوراکی‌هایتان، پذیرایی آبرومندانه‌ای خواهید داشت.

میلک شیک‌ها انواع مختلفی دارند، اما میلک شیک شکلاتی جزو پرطرفدارترین آنها است. طعم شیرین این دسر تا مدت‌ها به یاد همه می‌ماند و همه دوست دارند که این خوراکی را در خانه تهیه کنند و از خوردن آن لذت ببرند. خوشبختانه به‌دلیل روش آسان تهیه شیک شکلات، حتی بدون مخلوط‌کن می‌توانید آن را در خانه درست کنید.

اما گاهی اوقات نمی‌خواهید در خانه میلک شیک درست کنید یا مواد لازم برای تهیه آن را ندارید. در‌این‌صورت کافیست به اپلیکیشن‌ها و سامانه‌های آنلاین خرید دسر و خوراکی‌های خوشمزه مراجعه کنید. در این اپلیکیشن‌ها می‌توانید از نزدیکترین کافی‌شاپ‌ها و آبمیوه‌فروشی‌ها انواع شیک، آبمیوه یا بستنی را سفارش دهید.

با سفارش آبمیوه بستنی یا شیک از طریق سامانه‌های خرید آنلاین، دیگر لازم نیست مدت‌ها زمانتان را در آشپزخانه صرف کنید. همچنین نیازی به تهیه مواد اولین ندارد. شما کافیست وارد این سامانه‌ها شوید، نزدیکترین کافی‌شاپ‌ها را بیابید و از منوی متنوع آنها خریدتان را انجام دهید. به‌محض خرید سفارش درب منزل برایتان ارسال می‌شود.

با دنبال‌کردن روش‌های تهیه شیک که در این مطلب گفتیم، حتی نیازی به آموزش طرز تهیه شیک شکلات تصویری و به‌صورت فیلم ندارند؛ چون در آموزش‌ها به‌زبانی ساده سعی شده است تمام نکته‌ها و جزئیات برای تهیه شیک شکلات گفته شود.

با آموزش‌های طرز تهیه میلک شیک شکلات کافی شاپی یاد گرفتید چطور در خانه و در چند مرحله ساده این دسر پرطرفدار و خوشمزه را تهیه کنید. بنابراین اگر نمی‌خواهید در کافی‌شاپ‌ها هزینه زیادی بابت خرید شیک بپردازید و مهمانان نیز دارید، بهترین راهکار تهیه شیک در خانه است.

اشتراک:
ترمه افضلی- 775 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود