طرز تهیه اسموتی جعفری با لیموترش مقوی و سالم برای لاغری شکم

طرز تهیه اسموتی جعفری
4/5 - (3 امتیاز)

اسموتی جعفری یکی از اسموتی‌های مناسب لاغری است که طرفداران بسیاری دارد. این اسموتی بیشتر جنبه درمانی داشته و مقوی است و شما می‌توانید با افزودن لیموترش به آن طعمش را فوق العاده کنید.  ترکیباتی که در طرز تهیه اسموتی جعفری استفاده می‌شود، برای چربی سوزی و لاغری بسیار مناسب است. علاوه بر این، یکی از مهم‌ترین خواص این نوشیدنی، سم زدایی از کبد است که مهم‌ترین و اساسی‌ترین عامل در سوزاندن چربی اضافه بدن خصوصا چربی‌های دور شکم و کمر به شمار می‌رود. در ادامه این مقاله از اسنپ فود همراه ما باشید تا طرز تهیه این اسموتی را به شما آموزش دهیم.

اسموتی جعفری
تعداد نفرات 1 الی 2 نفر
زمان آماده سازی کمتر از 15 دقیقه
درجه سختی کم
میزان کالری در هر 100 گرم حدود 30 کیلوکالری

اسموتی جعفری و لیمو؛ معجزه‌ای برای لاغریطرز تهیه اسموتی جعفری و لیمو

با تهیه و نوشیدن این معجون ساده به مدت فقط پنج روز قادر خواهید بود به اندازه سه کیلوگرم از وزنتان را کم کنید. البته در نظر داشته باشید که  سوخت‌ و ساز بدن افراد با یکدیگر متفاوت است و در کنار نوشیدن اسموتی جعفری و لیمو، باید برنامه غذایی مناسب و تحرک زیاد نیز داشته باشید.

مواد لازم برای برای اسموتی جعفری و لیمو

شما می‌توانید این اسموتی چربی سوز را تنها با جعفری، لیمو و مقداری آب تهیه کنید. توجه داشته باشید که با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است، می‌توانید برای 1 الی 2 نفر بسته به اندازه لیوانی که برای سرو استفاده می‌شود، اسموتی تهیه کنید. در صورتی که می‌خواهید مقدار کمتر یا بیشتری اسموتی جعفری و لیمو تهیه کنید، کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
جعفری 1 دسته
آب 1 لیوان
لیمو ترش تازه 1 عدد
یخ به مقدار لازم

مراحل طرز تهیه اسموتی جعفری و لیمو

برای درست کردن این اسموتی فوق العاده کافیست مراحل زیر را با دقت و حوصله دنبال کنید:

  • مرحله اول: ابتدا جعفری را پاک کنید. در صورتی که ساقه‌های جعفری سالم است، آن‌ها را دور نریزید؛ چرا که ساقه جعفری سرشار از ویتامین است. جعفری‌ها را داخل یک تشت بریزید و خوب با دست بشویید تا گل و لای آن از بین برود. سپس تا جایی که روی جعفری‌ها پوشانده شود، به تشت آب اضافه کنید و مقداری سرکه یا محلول شستشوی سبزیجات به آن اضافه کنید. بعد از گذشت چند دقیقه، جعفری را آبکش کنید و کنار بگذارید تا آب اضافه آن گرفته شود. در رابطه با نگهداری جعفری، پیشنهاد می‌کنیم مقاله مجموعه روش های تازه نگه داشتن سبزی برای مدت طولانی را مطالعه کنید.
  • مرحله دوم: جعفری را به همراه یک لیوان آب داخل مخلوط کن بریزید و خوب مخلوط کنید تا جعفری پوره و له شود. در این مرحله می‌توانید از گوشت کوب برقی یا غذاساز نیز اضافه کنید؛ ولی مخلوط کن کیفیت بهتری به اسموتی شما می‌دهد.
  • مرحله سوم: لیمو ترش را شسته و از وسط نصف کنید. سپس آن را کاملا فشار دهید و آبش را بگیرید. می‌توانید از یک آبمیوه گیر دستی نیز برای گرفتن آب لیمو استفاده کنید. آب لیمو ترش تازه را به همراه چند قطعه یخ به ترکیب جعفری اضافه کنید و مواد را خوب میکس کنید تا پوره شوند. اسموتی جعفری و لیمو را داخل لیوان مدنظر خود بریزید و با یک ورق لیمو و مقداری جعفری روی آن را تزئین کنید. نوش جان

روش‌های دیگر استفاده از لیمو برای لاغریروش‌های دیگر استفاده از لیمو برای لاغری

شما می‌توانید از لیمو ترش به روش‌های مختلفی برای لاغری استفاده کنید که در ادامه به چند مورد از آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

  1. آب لیموترش به آب رسانی بدنتان کمک می‌کند و طبق تحقیقات با مصرف آب بیشتر چربی‌ها در بدن شکسته شده و منجر به کاهش وزن و کاهش سایز می‌گردد. از آنجایی که بخش بیشتری از شربت آب لیمو را آب تشکیل داده است، با مصرف روزانه آن می‌توانید میزان آب دریافتی بدن خود را افزایش دهید و به آب رسانی بدن‌تان کمک کنید.
  2. در صورتی که لیمو ترش با سیر ترکیب شود، یک معجون فوق العاده به دست می‌آید که خاصیت درمانی داشته و طبیب بسیاری از امراض است. علاوه بر این، معجون سیر و لیمو احساس سیری بیشتری به شما می‌دهد و در کاهش اشتها بسیار موثر است.
  3. مصرف آبلیمو و عسل به صورت ناشتا می‌تواند خیلی سریع شما را لاغر کند. برای تهیه این نوشیدنی، آب نیمی از یک لیمو را به همراه یک قاشق چای خوری عسل و یک لیوان آب جوشیده خنک شده ترکیب کنید.
  4. ترکیب آبلیمو و نعناع می‌تواند تاثیرات بسیار خوبی برای کاهش وزن در بدن شما داشته باشد. برای استفاده از این ترکیب عالی هم می‌توانید آب نیمی از لیمو را با آب داغ و نعناع ترکیب کنید و چند دقیقه اجازه دهید که طعم نعناع وارد آب شود و به اصطلاح دم بکشد و سپس آن را به صورت گرم بنوشید.
  5. ترکیب زنجیل و لیمو ترش تاثیر معجزه آسایی بر لاغری دارد؛ چرا که تحرک و حرارت بدن و در نتیجه متابولیسم را بسیار افزایش می‌دهد و از این می‌تواند یک معجون جادویی برای لاغری باشد.
  6. چای سبز یا چای اوولانگ را همراه با یک برش لیمو ترش بنوشید. این نوشیدنی جزو بهترین چای‌هایی است که به کاهش وزن شما کمک می‌کند.

فواید جعفری برای کاهش وزن چیست؟فواید جعفری برای کاهش وزن

یک وعده جعفری معادل با یک فنجان 22 کالری دارد. چربی این مقدار بسیار کم و معادل 0.47 گرم است و 34 میلی گرم سدیم دارد. از این رو جعفری جزو طعم دهنده‌های کم کالری، کم چربی و کم سدیم محسوب می‎شود. علاوه بر این، جعفری حاوی فیبر‌هایی است که انباشتگی چربی‌ها را کم کرده و باعث کنترل اشتها می‌شود؛ برای همین اگر قصد لاغری دارید، از مصرف جعفری و آب آن غافل نشوید. بر اساس نتایج یک مطالعه که انجام شده است، نوشیدن روزانه یک لیوان معجون جعفری و لیمو با معده خالی میزان سوخت و ساز بدن را دست کم ۴۰ درصد افزایش می‌دهد.

خواص لیمو ترش برای لاغری و زیبایی

آب لیمو حاوی برخی مواد مغذی اضافی مانند ویتامین C و آنتی اکسیدان ها است که مطمئنا بر روی سوخت و ساز بدن و کاهش وزن تاثیر مستقیم دارد. طبق تحقیقات متخصصان تغذیه، با مصرف آب لیمو متابولیسم و سوخت و ساز بدن بیشتر افزایش پیدا می‌کند و در نتیجه شما شاهد کاهش وزن بیشتری خواهید بود. جالب است بدانید آب لیمو به دلیل آب رسانی بیشتر، درسوخت و ساز و کاهش متابولیسم از آب هم بهتر عمل می‌کند و درنتیجه منجر به لاغری بیشتری خواهد شد؛ بنابراین اگر به دنبال لاغری هستید، بهتر است به آب مصرفی روزانه خود، مقدار کمی آب لیمو اضافه کنید.

یکی دیگر از مهم‌ترین خواص لیمو ترش، تاثیرات آن بر زیبایی پوست شماست. آب لیمو ترش علاوه بر رفع لک‌های روی پوست صورت می‌تواند باعث سفیدتر شدن پوست نیز شود. برای تهیه ماسک لیمو ترش آب یک لیمو ترش تازه را بگیرید. سپس با یک پنبه یا پارچه تمیز آن را روی لک‌های صورت بزنید و به آرامی ماساژ دهید. همچنین برای سلامت و جوان سازی پوست به طور مرتب آب لیمو ترش تازه مصرف کنید. لیمو ترش سرشار از آنتی اکسیدان‌های قوی است که باعث کنترل رادیکال های آزاد مخرب می‌شود و این کار به بالا رفتن ظرفیت بازسازی سلول‎ها می‌انجامد. برای اطلاع از خواص بیشتر لیمو ترش، مقاله با خواص شگفت انگیز لیمو ترش آشنا شوید را مطالعه کنید.

نکات کلیدی در تهیه اسموتی جعفری با لیمونکات کلیدی در تهیه اسموتی جعفری با لیمو

در ادامه به معرفی نکاتی خواهیم پرداخت که به شما کمک می‌کند این اسموتی را با کیفیت بیشتری تهیه کنید:

  1. اسموتی جعفری و لیمو جزو معتبرترین اسموتی‌های لاغری است. توصیه می‌شود به مدت 5 روز، هر روز با معده خالی مقداری اسموتی جعفری و لیمو میل کنید؛ سپس یک استراحت 10 روزه به بدن خود داده و دوباره این روند را طی کنید.
  2. می‌توانید به دلخواه ۱ خیار نیز به این اسموتی اضافه کنید.
  3. اگر دوست دارید اسموتی شما طعم شیرینی داشته باشد، در پایان کار یک قاشق مرباخوری عسل به آن بیفزایید.
  4. این اسموتی ماندگاری زیادی ندارد؛ بنابراین توصیه می‌کنیم بلافاصله پس از آماده شدن، آن را نوش جان کنید.

سخن پایانی

در این مطلب تلاش کردیم که طرز تهیه اسموتی جعفری و لیمو که یک نوشیدنی لاغرکننده و چربی سوز است را به همراه تمام نکات آن به شما آموزش دهیم. اسموتی جعفری با لیموترش هم آسان تهیه می‌شود و هم بسیار کم هزینه است و شما می‌توانید با خوردن آن از نتایج فوق العاده‌اش در بدن بهرمند شوید. اگر وقت تهیه این اسموتی را ندارید، پیشنهاد می‌کنیم آن را از بخش سفارش آنلاین ابمیوه اسنپ فود سفارش دهید. اگر هم تمایل دارید تا خودتان آن را تهیه کنید، می‌توانید از بخش خرید آنلاین میوه اسنپ فود کمک بگیرید.

نظرات کاربران