آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه فست فودها
4/5 - (2 امتیاز)
3

طرز تهیه اسنک هندی؛ دنیایی از مزه‌های آشنا

ترمه افضلی 28 اسفند 1401 5 دقیقه

هندوستان سرزمین پهناور رنگ‌ها و مزه‌هاست. شاید باور نکردنی باشد، یکی از دلایل ماندگار شدن انگلیس‌ها در این سرزمین همین ادویه‌ها و طعم و رنگ متنوع غذاها بود.

این روزها آشپزی هند و به خصوص غذاهای خیابانی این دیار طرفداران  بسیار زیادی دارد. اگر شما هم از کسانی باشید که به امتحان کردن غذاهای مختلف علاقه داشته باشید، هندوستان تنوع بسیاری در عالم غذاها دارد و شما می‌توانید یک دنیا مزه مختلف را در این سرزمین تجربه کنید.

حالا که این روزها سفر به کشورهای دیگر گزینه گران‌قیمتی است، شما می‌توانید با پختن غذاهای خوشمزه کشورهای مختلف در خانه، بخشی از لذت این سفر‌ها را تجربه کنید. ما در این مقاله طرز تهیه چند اسنک رایج هندی را برای شما آماده کرده‌ایم.

 

طرز تهیه اسنک اسپایسی هندی (نمک پاره)

این اسنک یکی از غذاهای محبوب ولایت هندوستان محسوب می‌شود. دستور تهیه این خوراکی ممکن است در شهرهای مختلف این کشور پهناور متفاوت باشد؛ اما کلیت ماجرا تقریباً یکسان است. در ادامه می‌توانید یکی از روش‌های تهیه اسنک اسپایسی هندی را مشاهده کنید.

 

مواد اولیه لازم برای تهیه اسنک اسپایسی یا نمک پاره هندی:

آرد سبوس‌دار گندم ۱ پیمانه

 

آرد سفید ۱ پیمانه

 

زیره درسته نصف قاشق سوپ‌خوری
دانه رازیانه خرد شده نصف قاشق چای‌خوری

 

تخم گشنیز خرد شده ۱ قاشق چای‌خوری

 

فلفل سیاه خرد شده نصف قاشق چای‌خوری
پودر فلفل قرمز نصف قاشق چای‌خوری
پودر سیر ۱ قاشق چای‌خوری

 

پودر پیاز نصف قاشق چای‌خوری
روغن زیتون یا کره ذوب‌شده ۳ قاشق سوپ‌خوری

 

بیکینگ پودر ۱ قاشق سوپ‌خوری

 

شیر 3/1 پیمانه
نمک به مقدار لازم

 

جدول جزئیات طرز تهیه اسنک اسپایسی یا نمک پاره هندی:

میزان کالری در هر 100 گرم 285
زمان آماده‌سازی 30دقیقه
زمان لازم برای پخت 10 دقیقه
تعداد نفرات 5 نفر

 

 

مراحل تهیه اسنک اسپایسی هندی:

۱. در مرحله اول هر دو نوع آرد را با هم مخلوط کنید و آن‌ را الک کنید. سپس ادویه‌ها، نمک و بیکینگ‌ پودر را به آرد اضافه کنید و آن را دوباره الک کنید.

۲. روغن زیتون یا کره آب‌شده را به مخلوط آرد اضافه کنید و آن را هم بزنید. سپس آرام آرام شیر را به آرد و روغن اضافه کنید و بعد با دست ورز بدهید تا خمیر یکدستی حاصل شود. در این مرحله دقت کنید که آرد زیادی مصرف نکنید تا خمیرتان از حالت ترد و نرم خارج نشود.

 

۳. حالا خمیر را به گلوله‌های اندازه یک نارنگی کوچک تبدیل کنید. بعد سطح میز کار را کمی آرد پاشی کنید و بعد با وردنه این خمیر‌ها را باز کنید و بعد به شکل لوزی، مربع یا مثلث برش بزنید.

۴. حالا ماهیتابه را روی حرارت بگذارید و مقداری روغن درون آن بریزید و پس از داغ شدن اسنک‌ها را داخل آن سرخ کنید. حتماً اجازه بدهید که روغن به خوبی داغ شود تا اسنک‌هایتان به خوبی مغز پخت شوند.

۵. پس از اینکه سرخ شدند آن‌ها را روی صافی یا حوله کاغذی قرار دهید تا روغن اضافه آن چیده شود. حالا می‌توانید اسنک‌های نمک پاره خودتان را سس سالسا یا سس گوجه فرنگی و یا پنیر خامه‌ای نوش جان کنید.

شما می‌توانید در تهیه این اسنک بنا بر ذائقه خودتان از مقدار کمتر یا بیشتر فلفل استفاده کنید.

طرز تهیه اسنک هندی نمک پاره بسیار آسان و لذت بخش است.

طرز تهیه بوندا، اسنک هندی

یکی دیگر از اسنک‌های محبوب در هندوستان اسنک بوندا است. این اسنک از غذاهای پرطرفدار خیابانی در جنوب هندوستان است. البته در کشور پهناور هندوستان این غذا به شیوه‌های مختلفی درست می‌شود. ما در این مقاله یکی از دستورپخت‌های رایج این اسنک هندی با سیب زمینی را برای شما آورده‌ایم.

 

برای تهیه اسنک هندی بوندا به مواد اولیه زیر نیاز دارید:

سیب زمینی ۳ عدد
آرد برنج نصف پیمانه
فلفل تند 2 عدد
سس چیلی ۱ قاشق چای‌خوری
آرد نخودچی ۱ پیمانه
زنجبیل ۱ قاشق چای‌خوری
پیاز ۱ عدد
آب‌لیمو ۱ قاشق غذاخوری
نمک ۱ قاشق چای‌خوری

جدول جزئیات طرز تهیه اسنک هندی بوندا:

میزان کالری در هر 100 گرم 270
زمان آماده‌سازی 1ساعت
زمان لازم برای پخت 5 دقیقه
تعداد نفرات 4 نفر

 

 

مراحل تهیه اسنک هندی بوندا:

۱. در مرحله اول تهیه این اسنک، ابتدا سیب‌زمینی‌ها را بشویید و آن را داخل آب بپزید. پس از اینکه سیب زمینی‌ها پخته شد آن‌ها را از آب خارج کنید و اجازه دهید تا خنک شوند. سپس آن‌ها را پوست بکنید و بعد آن‌ها را پوره کنید.

۲. در مرحله بعد پیاز را بشویید و آن را نگینی خرد کنید. ماهیتابه را روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن سرخ‌کردنی داخل آن بریزید و بعد از اینکه روغن داغ شد، پیاز‌هایی را که نگینی خرد کرده‌اید درون ماهیتابه تفت دهید.

۳. فلفل و زنجبیل را خرد کنید و پس از اینکه پیازها طلایی شد، آن‌ها را به پیاز بیفزایید و بازهم تفت دهید تا زمانی که زنجبیل‌ها نرم شوند.

۴. در ادامه نمک و سس چیلی را اضافه کنید و شعله را زیاد کنید و همچنان به هم زدن مخلوط ادامه دهید.

۵. در این مرحله شعله را کم کنید و آب‌لیمو را به مواد داخل ماهیتابه اضافه کنید. پس از اینکه مواد خوب با هم ترکیب شدند، ماهیتابه را از روی حرارت بردارید.

۶. حالا در یک ظرف، آرد برنج و آرد نخودچی را با هم مخلوط کنید. سپس مقداری آب اضافه کنید و تا زمانی که مخلوط حالت خمیری پیدا کند، به مخلوط کردن ترکیبات آن ادامه دهید.

 

۷. حالا تکه کوچکی از خمیر بردارید و آن را کمی پهن کنید، یک توپ کوچک از پوره سیب زمینی بردارید و آن را داخل خمیر قرار دهید، به طوری که سیب‌زمینی به طور کامل با خمیر پوشانده شود. این کار را برای تمام خمیر و پوره سیب زمینی انجام دهید.

۸. حالا با استفاده از سرخ‌کن یا ماهیتابه این توپک‌ها را روی شعله متوسط سرخ کنید. قبل از انداختن توپک‌ها در روغن، مطمئن شوید که روغن به اندازه کافی داغ شده باشد. ارتفاع روغن در ظرف مورد نظر نیز باید زیاد باشد تا توپک‌ها به خوبی و یکدست سرخ شوند.

۹. توپک‌ها را تا زمانی که رنگ‌ها آن‌ها طلایی متمایل به قهوه‌ای شود سرخ کنید. سپس آن‌ها را از روغن خارج کنید و روی صافی بگذارید تا روغن اضافه آن چیده شود.

۱۰. حالا می‌توانید بونداها را با استفاده از سسی که در ابتدای دستور، تهیه کردید میل کنید. می‌توانید این سس را روی بونداها بریزید و یا در کنار بونداها به عنوان دیپ سرو کنید.

بوندا یکی از اسنک های لذیذ خیابانی هند است.

 

کشوری به وسعت مزه‌‌ها!

هندوستان را همه با نام ادویه‌ها و غذاهای رنگارنگ به خاطر می‌آورند. این کشور فرهنگ و تاریخی به قدمت تاریخ بشر دارد و غذاها بخش جدا نشدنی این فرهنگ هستند. در این مقاله ما شما را با چند مورد از غذاهای پرطرفدار هندی آشنا کردیم.

شما می‌توانید این غذاها را به آسانی در خانه‌ تهیه کنید و در کنار عزیزانتان نوش جان کنید و از گشتن در فرهنگ غذایی کشورهای دیگر لذت ببرید. در صورتی که به درست کردن اسنک های متنوع علاقه دارید می توانید از طرز تهیه انواع اسنک با مواد اولیه در دسترس و ساده استفاده کنید. برایمان بنویسید؛ شما کدام یک از غذاهایی که گفتیم را امتحان کرده‌اید؟

 

اشتراک:
ترمه افضلی- 775 مقالات

ارسال نظرات

نظرات(3 دیدگاه)

اسکندری
09 آبان 1402

سلام توپک‌ها اسنک هندی تا چه زمانی سرخ کنم چقدر باید سر گاز باشن مرسی

  • snappfoodadmin
    09 آبان 1402

    سلام برای درست کردن اسنک هندی مدت زمان سرخ کردن این غذای خوشمزه فست فودی حدودا 10 دقیقه زمان میبره تا این خوشمزه ها اماده بشوند اگر اسنک ترد تر بخواهید یکم با حرارت ملایم زمان سرخ کردن را بیشتر ادامه دهید

toobaa
22 مهر 1402

سلام اسنک اسپایسی هندی تجربه ای خیلی خوبی بود جدی این همه تنوع غذا و دسر و میان وعده داریم ما همش تکراری خوراکی میخوریم

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود