آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
بیسکویت رژیمی کابوس افراد دارای رژیم را برای همیشه از بین می‌برد.
انواع شیرینی رژیمی
3/5 - (7 امتیاز)
30

طرز تهیه انواع بیسکویت رژیمی؛ هدیه‌ای به عاشقان شیرینی

ترمه افضلی 30 دی 1401 7 دقیقه

انواع بیسکویت رژیمی

یکی از لذت‌های زندگی چشیدن طعم شیرینی‌های مختلف در طی روز است. با آگاهی از طرز تهیه بیسکویت رژیمی، این امکان برای همه افراد فراهم می‌شود. افرادی که برای رسیدن به وزن ایده‌آل، خود را پایبند به یک رژیم‌ غذایی سختگیرانه کرده‌اند. در یک رژیم غذایی مناسب، هیچ وعده‌ی غذایی از قلم نمی‌افتد.

بیسکویت رژیمی انتخابی مناسب برای میان‌وعده‌ها و حتی صبحانه‌ها به حساب می‌آید. پدران و مادران امکان زینت دادن میز صبحانه را به بیسکویت رژیمی خانگی دارند. اگر در اشکال جذاب و گوناگون تهیه و در کنار شیر سرو شود، برای کودکان لذت‌بخش خواهد بود.

این شیرینی با ضرر کم اما خوشمزه، از مزایا و فواید بسیاری برخوردار است. در ادامه علاوه بر پرداختن به این موضوع، طرز تهیه انواع بیسکویت رژیمی را مورد بررسی قرار می‌دهیم. شما می‌توانید علاوه بر تهیه این بیسکویت‌ها از قنادی آنلاین، آن‌ها را در خانه نیز درست کنید.

مراحل طرز تهیه بیسکویت رژیمی با جو و سبوس

 

مواد مورد نیاز مقدار لازم
آرد جو 200 گرم
سبوس گندم 50 گرم
پودر قند 50 گرم
نمک نوک قاشق چایخوری
بکینگ پودر یک قاشق چایخوری
کره سرد 130 گرم
شیر سه قاشق غذاخوری
شیره انگور یا خرما سه قاشق غذاخوری

 

یکی از انواع خوشمزه بیسکویت رژیمی که با مواد اولیه ساده‌ای قابل تهیه است. در مراحل آماده سازی این بیسکویت رژیمی سبوس دار، 200 گرم آرد جو، 50 گرم سبوس گندم، 50 گرم پودر قند، نوک قاشق چایخوری نمک و یک قاشق چایخوری بکینگ پودر را داخل غذاساز می‌ریزیم.

130 گرم کره سرد را به تکه‌‌های کوچک خرد کرده و به مواد اضافه می‌کنیم. مخلوط آرد را به خوبی میکس کرده تا به حالت خرده‌نان درآید. سپس سه قاشق غذاخوری شیر و سه قاشق غذاخوری شیره انگور یا خرما را داخل غذاساز می‌ریزیم. مجددا میکس می‌کنیم تا خمیر جمع شود. در پایان روی خمیر کیسه فریزر می‌کشیم. آن را به مدت سی دقیقه داخل یخچال برای استراحت می‌گذاریم.

بیسکویت رژیمی کابوس افراد دارای رژیم را برای همیشه از بین می‌برد.

می‌توان بدون شکر و با شهد انگور یک بیسکویت رژیمی عالی داشت.

زمان استراحت خمیر که به پایان رسید آن را بین دو نایلون یا کیسه فریزر قرار می‌دهیم. با وردنه خمیر را باز می‌کنیم. توجه داشته باشید که ضخامت خمیر بیشتر یا کمتر از نیم میلی متر نباشد. با کاتر قالب دلخواه خود را برش زده و با چنگال روی آن‌ها سوراخ ایجاد می‌کنیم.

فر را در دمای 180 درجه سانتی‌گراد کاملا گرم می‌کنیم. روی سینی کاغذ روغنی قرار داده و قالب‌ها را روی آن می‌گذاریم. سینی را در طبقه وسط فر به مدت 12 الی 15 دقیقه قرار می‌دهیم. چند دقیقه‌ای به بیسکویت ها اجازه می‌دهیم تا خنک شوند. آنچه باقی می‌ماند، چیدن بیسکویت‌ها داخل ظرفی مناسب و سرو در  کنار چایی است. این شیرینی از انواع بیسکویت بدون شکر و با شهد انگور به حساب می‌آید.

کالری در هر عدد 57 کالری
زمان آماده سازی 1 ساعت
زمان پخت 12 الی 15 دقیقه
تعداد نفرات 20 عدد

 

خواص جو

حال که به طرز تهیه بیسکویت جو به عنوان یک بیسکویت ساده رژیمی اشاره کردیم، بد نیست کمی هم به خواص سرشار این ماده غذایی بپردازیم. جو از جمله غلاتی است که هم به روش وحشی و هم به روش زراعی کشت می‌شود. نوعی گیاه علفی است که از نظر طب قدیم سرد و خشک به حساب می‌آید.

جو علاوه بر کالری دارای چربی، پروتئین، کربوهیدرات و فیبر است. با این حال مقدار چربی، کلسترول و قند جو پایین است و همین نکته آن را به عاملی موثر در کاهش وزن تبدیل می‌کند. پروتئین و فیبر موجود در جو، احساس سیری را برای مدت زمان بیشتری در فرد القا می‌کند. از همین رو آن را با عنوان یک محصول رژیمی عالی می شناسند. بنابراین بیسکویت جو از انواع بیسکویت رژیمی کم کالری به حساب می‌آید.

طرز تهیه بیسکویت زنجبیلی ساده رژیمی

 

مواد مورد نیاز مقدار لازم
شکر قهوه‌ای 110 گرم
کره 50 گرم
تخم مرغ 30 گرم
وانیل نوک قاشق چایخوری
آرد 240 گرم
عسل 60 گرم
بکینگ پودر نصف قاشق چایخوری
نمک یک پنس
دارچین 2 گرم
زنجبیل 5 گرم

 

زنجبیل از جمله مواردی است که در طرز تهیه بیسکویت رژیمی از آن یاد می‌شود. برای شروع ابتدا 50 گرم کره را هم دمای محیط کرده و با 110 گرم شکر قهوه‌ای مخلوط می‌کنیم. داخل کاسه‌ای مناسب مخلوط کرده، سپس 30 گرم تخم‌مرغ، نوک قاشق چایخوری وانیل و 60 گرم عسل به آن اضافه می‌کنیم.

محتویات را همزده تا یکدست شوند. 80 گرم آرد را به همراه نصف قاشق چایخوری بکینگ پودر، یک پنس نمک، 2 گرم دارچین و 5 گرم زنجبیل ترکیب می‌کنیم. دو مرتبه الک کرده تا کاملا صاف و البته یکدست شوند. ترکیب آرد و ادویه‌ها را به کاسه مواد اضافه کرده و 160 گرم آرد را به مرور بر روی آن الک می‌کنیم. ترکیب کردن مواد را تا جایی ادامه می‌دهیم تا ترکیب خمیری نرم و لطیفی به دست آید.

زمانی که خمیر دیگر به دست نچسبد از اضافه کردن آرد خودداری می‌کنیم. روی خمیر کیسه‌ای کشیده و به مدت یک ساعت برای استراحت در یخچال می‌گذاریم. فر را با دمای 180 درجه روشن کرده و گرم می‌کنیم. البته طرز تهیه بیسکویت زنجبیلی بدون فر یا به عبارتی طرز تهیه بیسکویت زنجبیلی با روغن مایع هم در دسترس است اما ساده‌تر آنکه از فر استفاده شود.

اگر می‌خواهید لاغر شوید، بیسکویت رژیمی مصرف کنید.


بیسکویت رژیمی کم کالری به کاهش وزن کمک می‌کند.

خمیر را بین دو نایلون یا کیسه فریزر به قطر 4 میلی‌متر باز می‌ کنیم. قالب دلخواه را با کاتر ایجاد کرده و روی سینی فر کاغذ روغنی قرار می‌دهیم. بعد از چیدن خمیرها روی سینی فر، آن را در طبقه وسط به مدت 12 الی 15 دقیقه به حال خود رها می‌کنیم. سینی را از فر خارج کرده و برای چند دقیقه اجازه می‌دهیم تا بیسکویت رژیمی ما خنک شود.

 

میزان کالری در هر عدد  67 کالری
زمان آماده سازی 90 دقیقه
زمان پخت 12 الی 15 دقیقه
تعداد نفرات 25 عدد

 

طرز تهیه بیسکویت با شکر قهوه‌ای

 

مواد مورد نیاز مقدار لازم
آرد دو پیمانه
بکینگ پودر یک قاشق چایخوری
کره بادام زمینی نصف پیمانه
شکر قهوه‌ای یک چهارم پیمانه
وانیل یک قاشق چایخوری
تخم مرغ (کامل) یک عدد
سفیده تخم مرغ چهار عدد

 

شکر قهوه‌ای از جمله مواردی است که در تهیه بیسکویت ساده رژیمی مورد استفاده قرار می‌گیرد. فر را با دمای 180 درجه سانتی گراد روشن می‌کنیم. سطح داخلی قالب‌های مستطیل شکل را با کاغذ روغنی پوشانده و کنار می‌گذاریم. در یک کاسه حدود دو پیمانه آرد و یک قاشق چایخوری بکینگ پودر را خوب مخلوط می‌کنیم.

در کاسه‌ای دیگر، نصف پیمانه کره بادام زمینی، یک چهارم پیمانه شکر قهوه‌ای، یک قاشق چایخوری وانیل، یک عدد تخم مرغ و چهار عدد سفید تخم مرغ را به خوبی مخلوط می‌کنیم. این کار را می‌توان داخل غذاساز یا مخلوط کن نیز انجام داد. در ادامه محتویات هر دو کاسه را به خوبی با یکدیگر ترکیب کرده تا با خمیری یکدست مواجه شویم.

قالب‌های مستطیل شکل را با خمیر پر می‌کنیم. توجه داشته باشید که ارتفاع خمیر بین 2 الی 3 سانتیمتر باشد. قالب‌ها را به مدت 15 الی 20 دقیقه داخل فر قرار می‌دهیم. زمانی که خمیر طلایی رنگ شود بیسکویت رژیمی خانگی ما آماده شده است. کمی صبر می کنیم تا خنک شوند. با یک چاقوی تیز برش داده و سرو می‌کنیم.

میزان کالری در هر عدد  70 کالری
زمان آماده سازی 45 دقیقه
زمان پخت 15 الی 20 دقیقه
تعداد نفرات 20 عدد

 

طرز تهیه کراکر رژیمی

 

مواد مورد نیاز مقدار لازم
آرد یک و نیم پیمانه
نمک نصف قاشق چایخوری
زردچوبه یک چهارم قاشق چایخوری
شوید دو قاشق غذاخوری
آب نصف پیمانه
روغن مایع یک و نیم قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه بیسکویت رژیمی بدون شکر روشی ساده و بدون دردسر است. اینگونه هم نیست که بدون شکر و با شهد انگور تهیه شود. در آماده سازی آن از نمک استفاده می‌شود! ابتدا در یک ظرف مناسب، یک و نیم پیمانه آرد، نصف قاشق چایخوری نمک، یک چهارم قاشق چایخوری زردچوبه و دو قاشق غذاخوری شوید را مخلوط می کنیم. این کار را تا جایی ادامه می‌دهیم تا مواد یکدست شوند.

در ادامه نصف پیمانه آب را اضافه می‌کنیم و ورز می‌دهیم. زمانی که خمیر وسط کاسه جمع شد یک و نیم قاشق غذاخوری روغن مایع به خمیر اضافه می‌کنیم. اگر خمیر مقداری سفت شد به آن، مقدار کمی آب اضافه می کنیم. بافت خمیر باید کاملا نرم و لطیف باشد. در پایان روی خمیر را با کیسه فریزر می پوشانیم. به مدت سی دقیقه در فضای آشپزخانه به خمیر استراحت داده می‌شود.

کراکر رژیمی هم یکی از انواع بیسکویت رژیمی است.

هر چقدر خمیر نازک‌تر کراکر ترد‌ و خوشمزه‌تر می‌شود.

فر را با دمای 250 درجه سانتی گراد روشن و روی سینی فر، کاغذ روغنی پهن می‌کنیم. کمی روی آن آرد می‌پاشیم. خمیر را با کمک وردنه به صورت نازکی روی سینی باز می‌کنیم. توجه داشته باشید که هر چقدر خمیر نازک‌تر کراکر ترد‌ و خوشمزه‌تر می‌شود.

به شکل دلخواه خمیر را برش داده و روی آن را با چنگال سوراخ می‌کنیم. زمانی که سینی را داخل فر قرار می‌دهیم، بلافاصله دما را به 220 درجه سانتی گراد کاهش می‌دهیم. 12 تا 17 دقیقه برای طلایی شدن و پخت کامل کراکر ها زمان لازم است. به مدت 30 دقیقه، بیسکویت را داخل فر خاموش رها کرده تا کاملا ترد شوند.

میزان کالری در هر عدد  20 کالری
زمان آماده سازی 75 دقیقه
زمان پخت 12 الی 17 دقیقه
تعداد نفرات 30 عدد

 

سخن پایانی؛ اهمیت آگاهی از طرز تهیه بیسکویت رژیمی در زندگی روزمره

انواع بیسکویت رژیمی کم کالری مثل بیسکویت رژیمی با جو پرک یا بیسکویت رژیمی با ماست و سایر بیسکویت‌هایی که در این مقاله به آن‌ها اشاره شد، تاثیر مهمی در رژیم غذایی ما دارند. علاوه بر مساله کاهش وزن و لاغری تاثیر بسزایی در کاهش خطر ابتلا به سرطان هم دارند. بیسکویت‌های رژیمی معمولا از آرد جو، سبوس و عصاره میوه ها تهیه می‌شوند.

به همین علت می‌توانند سلامت روده را بهبود بخشیده و به سیستم ایمنی در راستای مبارزه با سرطان کمک کنند. سبوس موجود در این خوراکی‌ها به هضم و گوارش بهتر کمک می‌کند. این بیسکویت‌ها در دوران بارداری کمک به جبران وزن کم جنین می‌کنند. دلایلی از این دست کافی است تا طرز تهیه بیسکویت رژیمی را فرا گرفته و به راحتی در منزل آماده کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر  طرز تهیه انواع بیسکویت خانگی را مطالعه کنید.

 

اشتراک:
ترمه افضلی- 775 مقالات

ارسال نظرات

نظرات(30 دیدگاه)

فرخ فردوس
09 مرداد 1402

سلام میشه در بیسکویت شکرقهوه ای، کره بادام زمینی نریزم ، بادام زمینی مواد اولیه بیسکویت رژیمی هستش

  • snappfoodadmin
    09 مرداد 1402

    سلام برای تهیه بیسکویت شکرقهوه ای میتونید از کره معمولی استفاده کنید ریختن کره بادام زمینی در بیسکویت رژیمی بستگی به ذائقه و سلیقه ی شما دارد اگر به کره بادام زمینی حساسیت دارید بهتر در بیسکویت نریزد

فرزام
09 مرداد 1402

سلام چرا باید بیسکویت زنجبیلی را یک ساعت در یخچال بزاریم

  • snappfoodadmin
    09 مرداد 1402

    سلام باید به مواد بیسکویت زنجبیل استراحت لازم بدید تا بیسکویت پف لازم را بگیره و مواد اولیه شل و ول نباشد خودشو بگیرد تا بیسکویت زنجبیلی ساده رژیمی خوشمزه داشته باشید

فرحناز
09 مرداد 1402

سلام بیسکوست رژیمی با جو و سبوس برای ورزشکارها و یا کسهای که دائم در حال رژیم هستند خیلی خوبه انرژی از دست رفتی بدن را برمیگردونه

  • snappfoodadmin
    09 مرداد 1402

    سلام بیسکویت رژِمی با جو و سبوس مقوی و پر انرژی هستش: جو کالری دارای چربی، پروتئین، کربوهیدرات و فیبر است. مقدار چربی، کلسترول و قند جو پایین و همین نکته بیسکویت رژیمی با جو را به عاملی موثر در کاهش وزن تبدیل می‌کند. پروتئین و فیبر موجود در جو، باعث می شود که فرد سیری را مدت زمان بیشتری احساس کند.

faramarz firozabadi
07 خرداد 1402

سلام خسته نباشید خیلی مرسی از اموزش های بیسکویت های خوب و مفیدتون

  • snappfoodadmin
    07 خرداد 1402

    سلام خواهش میکنم خوشحالم که براتون مفید بوده

نبی فتحی نژاد
07 خرداد 1402

سلام بیسکویت شکرقهوه ای به کره بادام زمینی حساسیت دارم اگر نریزم خیلی مزش عوض میشه یعنی نمیشه کره بادام زمینی نریخت

  • snappfoodadmin
    07 خرداد 1402

    سلام نه برای تهیه بیسکویت شکرقهوه ای میتونید از کره معمولی استفاده کنید مزش سلیقه ی هستش به کره بادام زمینی حساسیت دارید بهتر در بیسکویت نریزد

طاهره
07 خرداد 1402

کراکر رژیمی از پر فروش ترین بیسکویت های من هستش

  • snappfoodadmin
    07 خرداد 1402

    سلام موفق باشید بیسکویت کراکر رژیمی خیلی طرفدار داره

قاسم
07 خرداد 1402

بیسکویت رژیمی بدون شکر بدون کاغذ روغنی درست میکنم

  • snappfoodadmin
    07 خرداد 1402

    سلام بهتر برای درست کردن بیسکویت رژیمی کاغذ روغنی بزاریم برای جذب بهتر روغن

ماندانا
07 خرداد 1402

سلام بیسکویت زنجبیلی دوست دارم اگریک ساعت نزاریم تو یخچال چی میشه

  • snappfoodadmin
    07 خرداد 1402

    سلام باید به مواد استراحت لازم بدید تا پف لازمه را بیسکویت بگیره و مواد خودشو بگیره بعد از خوردن بیسکویت زنجبیلی لذت ببرید

جمشید
07 خرداد 1402

اوه کی حال داره این همه مواد باهام مخلوط کنه بیسکویت رژیمی درست کنه از مغازه میخریم دیگه

  • snappfoodadmin
    07 خرداد 1402

    سلام درست کردنش خیلی زمان بر نیست شما میتونید بیسکویت رژیمی جو سبوس اماده تهیه کنید https://snappfood.ir/service/confectionery?page=0§ion=SERVICES&superType=3

یلدا
07 خرداد 1402

سلام گلم انوقت این بیسکویت رژیمی خیلی سفت و خشک نمیشه که نشه خوردش

  • snappfoodadmin
    07 خرداد 1402

    سلام گلم نه اگر مقدار گفته شده رو درست به اندازه استفاده کنید و در ظرف نگه دارید بیکوست رژیمی جو و سبوس سفت خشک نمیشه

rooyaaa
07 خرداد 1402

برای ماهایی خیلی خوبه که همیشه در حال رژیم هستیم خیلی خوبه و از لحاظ هزینه هم بصرفه در میاد تا همیشه بریم یک بیسکویت رژیمی جو بگیریم

  • snappfoodadmin
    07 خرداد 1402

    سلام بله گلم با درست کردن مقداری از این بیسکویت رژیمی نگه داریش در یخچال هزینه کمتر میشه

انوشا ماندگاری
07 خرداد 1402

سلام بیسکوست رژیمی با جو و سبوس خیلی خوبه به کسهای که ورزش میکنن یا دایم در حال رژیم گرفتن هستند پیشنهاد میکنم حتمی درست کنن سرشار از انرژی هستش

  • snappfoodadmin
    07 خرداد 1402

    سلام بله بیسکویت رژِمی با جو . سبوس بسیار مقوی و پر انرژی هستش

امیر رضا
07 خرداد 1402

سلام بیسکویت رژیمی با سبوس درست کردم یکم به تلخی میزنه

  • snappfoodadmin
    07 خرداد 1402

    سلام ممکن بکینگ پودر در بیسکوبت رژیمی زیادتر ریخته باشید

مرتضی
07 خرداد 1402

سلام اگر کسی شیری انگور و خرما و توت واسه درست کردن بیسکویت رژیمی با جو و خوردن صبحانه میخواد ما انواع شیرها خرما و توت و شیری انگور اصل میفروشیم

  • snappfoodadmin
    07 خرداد 1402

    سلام ممنون از اطلاع رسانیتون در فروش شیرخرما شیر توت و شیرانگور موفق باشید

mahya
07 خرداد 1402

سلام روز بخیر بیسکویت رژیمی با جو و سبوس با دستور شما درست کردم بجایی شیری انگور و خرما بهش عسل اضافه کردم خوشمزه شده کمتر هم شیرین شده خواستم بگم اگر کسی شیرینی کمتر میخواد و مثل من شیری انگور و خرما دوست نداره میتونه بیسکویت رژیمی با عسل درست کنه

  • snappfoodadmin
    07 خرداد 1402

    سلام بله گلم میشه هر شیری که دوست دارید داخل بیسکویت رژیمی بریزید

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود