طرز تهیه انواع یخ در بهشت برای روزهای گرم و طاقت فرسا

طرز تهیه انواع یخ در بهشت
دسته بندی: انواع نوشیدنی ها
2.5/5 - (2 امتیاز)

اگر می‌خواهید بدانید که یخ در بهشت چیست؟ باید گفت که از دیرباز یکی از نوشیدنی‌های بسیار پر مصرف در ایران یخ در بهشت بوده است. در ابتدا یخ در بهشت صرفاً ترکیبی از یخ، شکر و آب بود. اما با گذشت زمان میوه‌ها، اسانس مصنوعی و حتی دانه‌های گیاهی مانند خاکشیر و تخم شربتی نیز به آن اضافه شد. یخ در بهشت را در تابستان استفاده می‌کنند و یکی از راه‌های فرار خنک و خوشمزه از گرمای طاقت فرسای این فصل است.

انواع و اقسام یخ در بهشت برای حضور در بهشت

برخی یخ در بهشت را ترکیبی از آرد و برنج به همراه نشاسته می‌دانند و آن را یک نوع شیرینی سنتی ایرانی می‌نامند. برخی دیگر نیز آن را ترکیبی از یخ و سایر مواد طعم دهنده و شیرین کننده می‌دانند ما در ادامه قصد داریم تا انواع و اقسام یخ در بهشت‌ها را برای روزهای گرم تابستان به شما معرفی کنیم. شما می‌توانید این نوشیدنی‌های خنک و خوشمزه را از قبل آماده کرده و در فریزر نگهداری کنید تا بعد از عزیمت به منزل آن‌ها را نوش جان کرده و گرمای نشسته بر وجودتان را محو کنید. البته، شما علاوه بر یخ در بهشت، می‌توانید از اسموتی خنک نیز برای روزهای گرم سال استفاده کنید. برای مثال، می‌توانید طرز تهیه اسموتی هلو به روش‌های مختلف در خانه را یاد بگیرید و در روزهای آفتابی، خود را مهمان یک لیوان اسموتی خنک کنید.

یخ در بهشت اناریخ در بهشت خانگی

برای تهیه یخ در بهشت انار شما به آب انار، آبلیمو، شکر و لیموترش احتیاج دارید. در این طرز تهیه کافی است که شکر، آب انار و آب لیمو با یکدیگر ترکیب شوند و بعد از آن آبلیمو را اضافه کرده و مجددا با هم مخلوط کنید. حالا این مخلوط را درون یک زیپ کیپ ریخته و درب آن را محکم ببندید. سپس آن را در سطحی صاف مانند یک سینی یا بشقاب قرار داده و در فریزر بگذارید. 2 ساعت صبر کنید، بعد از آن مخلوط شما یخ میزند. آن را از کیسه خارج کرده با چاقو برش دهید. حالا آن را درون غذاساز یا مخلوط‌کن بریزید. یخ باید کاملا نرم شود، سپس آن را درون یک ظرف فلزی ریخته و سطح ظرف را با کاغذ آلومینیوم به خوبی بپوشانید.

مجدداً یخ‌های نرم شده و طعم‌دار را درون فریزر گذاشته تا قوام گرفته و سفت شوند. بعد از گذشت 60 دقیقه آنها را از فریزر خارج کرده و مجدداً در مخلوط‌کن بریزید و اجازه دهید تا نرم شوند. حالا یخ در بهشت شما آماده است. آن را درون لیوان سرو نهایی ریخته با تکه‌های لیمو تزیین کرده و نوش جان کنید. نکته‌ای که برای تهیه یخ در بهشت خانگی انار باید به آن دقت کرد این است که اگر از آب انار ترش استفاده می‌کنید کمی شکر به آن بیفزایید. میزان شکر نیز کاملا سلیقه‌ای است. اگر زیپ کیپ هم نداشتید می‌توانید از یک ظرف پلاستیکی استفاده کنید ولی درب آن را محکم ببندید و درون فریزر بگذارید.

یخ در بهشت ایتالیایی

در طرز تهیه انواع یخ در بهشت ، یخ در بهشت ایتالیایی کمی زمان‌گیر است. در تهیه آن به آب لیمو ترش سبز، آب پرتقال، توت فرنگی خرد شده، آب لیمو ترش زرد، آب، شکر، پوست لیمو ترش سبز رنده شده، پوست پرتقال رنده شده و پوست لیمو ترش زرد رنده شده احتیاج دارید. در ابتدای این طرز تهیه آب! شکر و تمام پوست‌های رنده شده را در یک ظرف ریخته خوب با هم مخلوط کنید. مخلوط را بر روی حرارت قرار داده، درب ظرف را ببندید. بعد از به جوش آمدن، حرارت را کم کنید و در قابلمه را بردارید. اجازه دهید ۵ دقیقه با درب باز به جوشد.

سپس حرارت را خاموش کنید تا محتویات آن خنک شود. حالا تمام مواد را از صافی عبور دهید. بعد از خنک شدن، آب پرتقال و لیمو را اضافه کرده و همه را با هم در مخلوط کن بریزید. توت فرنگی را نیز اضافه کنید. اگر تمایل داشتید می‌توانید بعد از مخلوط شدن مواد توت فرنگی را اضافه کنید تا خرد نشود. در نهایت وقتی تمام مواد با هم به خوبی ترکیب شدند آنها را در ظرفی ریخته و در فریزر قرار دهید. 3 ساعت که گذشت ظرف را خارج کرده مواد را هم بزنید. مجدداً 3 ساعت دیگر در فریزر بگذارید. 20 دقیقه تا 30 دقیقه قبل از سرو نهایی، یخ در بهشت ایتالیایی خود را در محیط بگذارید تا کمی از سفتی خارج شده و کاملا حالت یخ در بهشتی و لطیف به خود بگیرد.

 یخ در بهشت هندوانهانواع یخ در بهشت

برای تهیه یخ در بهشت هندوانه که در طرز تهیه انواع یخ در بهشت بسیار محبوب است، شما به مخلوط آب و شکر، هندوانه و آب هندوانه احتیاج دارید. اول هندوانه‌ها را به قطعات ریز خرد کنید. تخم هندوانه‌ها را نیز از آنها جدا کنید و آنها را در یک کیسه پلاستیکی یا زیپ کیپ قرار دهید. دقت کنید که آب هندوانه درون پلاستیک ریخته نشود. حالا کیسه را در فریزر قرار دهید تا هندوانه‌های شما به خوبی یخ بزنند. مدت زمان لازم برای یخ زدن هندوانه‌ها 5 ساعت الی 6 ساعت است. بعد از یک ساعت ماندن این مخلوط در فریزر مجاز هستید آن را خارج کرده و هم بزنید.

بعد از هم زدن مرتبه سوم، حالا یخ در بهشت شما آماده است. توصیه می‌کنیم که هیچگاه هندوانه را در داخل ظرف در فریزر نگذارید. چون هندوانه به لبه‌های ظرف چسبیده و جدا کردن آن به سختی انجام می‌شود. سپس هندوانه‌های یخ زده خود را از فریزر درآورید و با آب هندوانه مخلوط کنید. حتی می‌توانید از آب نیز استفاده کنید. اما اینکار با آب هندوانه طعم آن را خوشمزه‌تر خواهد کرد. هندوانه‌ها را در گام بعدی در یک مخلوط کن بریزید و خوب مخلوط کنید. در نهایت یخ در بهشت خانگی هندوانه خود را درون لیوان ریخته و با برش‌های هندوانه تزیین کرده و نوش جان کنید. این یخ در بهشت را می‌توان با طالبی و گرمک نیز آماده کرد.

یخ در بهشت تخم شربتی

تخم شربتی یکی از گیاهان پرکاربردی است که مانند خاکشیر طرفداران زیادی دارد. فواید تخم شربتی زیاد است، برای تهیه این یخ در بهشت شما به آب، آبلیمو، شکر و تخم شربتی احتیاج دارید. کافیست که تمام مواد را درون یک ظرف ریخته و مخلوط کنید. حالا 2 ساعت در فریزر بگذارید. بعد از 2 ساعت، ظرف را خارج کرده و مواد را هم بزنید. مجدداً ظرف را درون فریزر بگذارید. این هم زدن باید در سه مرحله  انجام شود. ضمن اینکه یخ در بهشت شما باید 1 ساعت در فریزر بماند و سپس مجددا هم زده شود. در نهایت شما با یخ در بهشت نرم و کرمی شکل روبرو هستید که می‌توانید آن را با تکه‌های توت فرنگی تزیین کرده و نوش جان کنید.

یخ در بهشت آلبالویخ در بهشت آلبالو

در طرز تهیه انواع یخ در بهشت ، یخ در بهشت آلبالو برای تابستان به شدت مشهور و پرطرفدار است. برای تهیه یخ در بهشت شما به شکر، آلبالو، آب لیموترش و وانیل احتیاج دارید. ظرفی را انتخاب کرده آلبالو، شکر و آب لیمو ترش را در آن قرار دهید. سپس ظرف را بر روی حرارت ملایم گذاشته و اجازه دهید تا جوشیده و شکر در تمام مواد به خوبی حل شود. بعد از این که شکر حل شد حالا اجازه دهید تا مواد شما 2 الی 3 دقیقه با هم بجوشند. بعد از آن حرارت را خاموش کنید.

ترکیب مواد باید خنک کاملا شود. بعد از آن مواد خود را از صافی عبور دهید. سپس مایع تهیه شده را در یک ظرف کم عمق فلزی ریخته و 3 ساعت الی 4 ساعت آن را در فریزر بگذارید. وقتی مواد خوب یخ زد، آن را خارج کرده در مخلوط کن بریزید. بعد از خرد شدن مجدد مواد را در فریزر بگذارید. بعد از یخ زدن تمام مواد حالا یخ در بهشت آلبالوی شما برای سرو آماده است. روی آن را با قاشق تراشیده و در ظرف‌های سرو نهایی بریزید. برای تزیین نیز می‌توانید از چند برگ نعنا استفاده کنید. این یخ در بهشت فوق العاده است و سعی کنید حتما آن را امتحان کنید. البته، اگر فرصت تهیه این نوشیدنی یا نوشیدنی‌های دیگر را ندارید، می‌توانید از قسمت سفارش آنلاین آبمیوه اسنپ فود کمک بگیرید.

یخ در بهشت توت فرنگی و لیمو

برای تهیه این یخ در بهشت شما به آبلیمو، آب، شکر و توت فرنگی احتیاج دارید. قبل از تهیه کردن این یخ در بهشت شکر و توت فرنگی را در مخلوط کن ریخته و پوره کنید. سپس مخلوط حاصل را در یک ظرف پلاستیکی با درب بسته و شب تا صبح در یخچال  قرار دهید. روز بعد آبلیمو را در یک پارچ ریخته، شکر و آب را نیز بر روی شعله قرار دهید تا شربت شما آماده شود. زمانی که شکر کاملا حل شد، شربت تهیه شده را درون پارچ آبلیموی تازه بریزید. آب سرد را نیز به آن اضافه کنید و هم بزنید. سپس این لیموناد خوش طعم و خوش رنگ را به همراه یخ در مخلوط کن ریخته و کاملاً یکدست با هم مخلوط کنید. در نهایت یخ در بهشت خود را با قاشق در لیوان سرو نهایی بریزید و پوره توت فرنگی آماده شده را به آن اضافه کنید.

 یخ در بهشت نعنایی یخ در بهشت نعنایی

در طرز تهیه انواع یخ در بهشت ، یخ در بهشت نعنایی نیز به شدت خنک و پرطرفدار است. برای تهیه آن به شکر، آب لیموترش، نعنای تازه یا خشک و آب سرد احتیاج دارید. آب و شکر را مخلوط کنید تا شکرها حل شوند. سپس آب لیمو ترش اضافه کنید. بعد از آن آب اضافه کرده و تمامی محتویات را در فریزر قرار دهید. 40 دقیقه که گذشت یخ در بهشت شما آمده است. در نهایت برش‌های لیمو، نعنای خشک یا برگ نعنای تازه را بر روی یخ در بهشت خود قرار داده و سرو کنید. توصیه می‌کنیم که این یخ در بهشت را در حالت یخ زده نوش جان کنید.

یخ در بهشت آلبالو انار پرتقال

این یخ در بهشت نیز طعم خاص و رنگ جذابی دارد. برای تهیه آن به آب انار، آب آلبالو و آب پرتقال منجمد شده نیاز دارید. تمام مواد را در یک ظرف پلاستیکی بزرگ ریخته و مخلوط کنید. سپس ظرف مخلوط مواد را در فریزر بگذارید. 3 ساعت که گذشت یخ در بهشت شما آماده است. اما در طول مدت زمان یخ زدن این ترکیب جادویی، مدام آن را از فریزر خارج کنید، هم بزنید و دوباره در فریزر بگذارید. در طرز تهیه اصلی، این ترکیب به هیچ عنوان نباید یخ ببندد و سفت شود. بعد از اینکه به خوبی هر سه آبمیوه با هم ترکیب شده و به شکل پوره یخ درآمدند، حالا آنها را در ظرف سرو نهایی ریخته و نوش جان کنید.

یخ در بهشت طالبییخ در بهشت طالبی

طالبی از میوه‌های پرطرفدار، شیرین، مفید و مهمان جذاب تابستان است. برای تهیه یخ در بهشت طالبی، شما به طالبی، آب، شکر، آب و پوست لیمو ترش و عرق بیدمشک احتیاج دارید. در مراحل این طرز تهیه شما ابتدا آب را در قابلمه ریخته و اجازه دهید تا بجوشد. بعد از آن پوست لیمو ترش را رنده کرده و آب آن را بگیرید. سپس با عرق بیدمشک و شکر مخلوط کنید و ترکیب حاصل را به آب در حال جوش اضافه کنید.

بعد از اینکه 3 دقیقه تمام مواد با هم جوشیدند، حرارت را خاموش کرده و شربت را درون ظرفی دیگر صاف کنید. اجازه دهید تا شربت شما خنک شود. حالا طالبی را پوست گرفته خرد کرده و در مخلوط کن بریزید. طالبی کاملاً باید پوره شود. بعد از آن شربت سرد شده را با پوره طالبی مخلوط کنید. این ترکیب وسوسه برانگیز را درون فریزر قرار دهید. به محض اینکه یخ در بهشت طالبی شما شکل تگرگی به خود گرفت با استفاده از یخ شکن یا چنگال آن را به شکل پوره یخ درآورده، در لیوان سرو ریخته و نوش جان کنید.

  • طرز تهیه دوم یخ در بهشت طالبی

یخ در بهشت طالبی در میان طرز تهیه انواع یخ در بهشت ، به شکل دیگری نیز تهیه می‌شود. در این طرز تهیه شما به گلاب، شکر و طالبی احتیاج دارید. طالبی را پوست گرفته و خرد کنید. با گلاب و شکر مخلوط کنید. یعنی باید این ترکیب را در مخلوط کن بریزید. سپس تمام مواد را به یک ظرف سربسته منتقل کرده در فریزر بگذارید. 1 ساعت که گذشت مواد را خارج کرده هم بزنید و دوباره در فریزر قرار دهید. مجددا بعد از یک ساعت مواد را خارج کرده و هم بزنید و در ظرف سرو نهایی بریزید. یخ در بهش طالبی آماده سرو است.

در پایان این مطلب، پیشنهاد می‌کنیم که اگر طعم طالبی را دوست دارید، حتما طرز تهیه اسموتی طالبی بدون بستنی با موز را نیز مطالعه کنید. این اسموتی، پیشنهاد خوبی برای عاشقان طالبی است.

 یخ در بهشت پرتقالیخ در بهشت پرتقال

آخرین یخ در بهشتی که ما می‌خواهیم در طرز تهیه انواع یخ در بهشت آن را به شما آموزش دهیم، یخ در بهشت پرتقال است. برای این یخ در بهشت شما به گلاب، شکر و البته آب پرتقال احتیاج دارید. باید آب پرتقال و شکر را در ظرفی ریخته کاملا مخلوط کنید تا شکر حل شده و با آب پرتقال یکی شود. بعد از آن ظرف استیلی را انتخاب کرده و این ترکیب را به آن اضافه کنید.

شیرینی مورد استفاده در یخ در بهشت باید بر طبق ذائقه شما باشد. اما شکر باید کاملا حل شود. در آخر کار نیز کمی گلاب اضافه کرده و حالا ظرف را درون یخچال قرار دهید. پیشنهاد دادیم که محتویات خود را در ظرف استیل بریزید. ظرف استیل کمک می‌کند که محتویات شما سریع‌تر سرد ‌شود. به محض اینکه تیغه‌های براق یخ در اطراف ظرف شما ظاهر شد، ظرف را از فریزر خارج کرده و مواد را خوب با هم مخلوط کنید و مجددا در فریزر قرار دهید. 3 الی 4 بار اینکار را تکرار کنید تا ظرف شما کاملاً پر از یخ خرد شده شود. سپس آن را در ظرف سرو نهایی ریخته با تکه‌های توت فرنگی و پرتقال برش زده و نعنا، تزیین کرده و سپس نوش جان کنید.

علاوه بر تهیه یخ در بهشت، با انواع میوه‌هایی که در بالا بیان شد می‌توان اسموتی نیز تهیه کرد. بنابراین، اگر به تهیه نوشیدنی‌های خنک علاقه دارید، انواع اسموتی، انتخاب مناسبی برای صبحانه را نیز حتما مطالعه کنید.

یخ در بهشت برای لمس بهشت

در این مطلب، طرز تهیه انواع یخ در بهشت را با هم مرور کردیم. سعی کنید حداقل یکی دو مورد از این نوشیدنی‌ها را یاد بگیرید و آن‌ها را برای روزهای گرم سال تهیه کنید. برای تهیه این نوشیدنی خنک، می‌توانید از اسنپ فود نیز کمک بگیرید. به این مظور، کافی است به قسمت خرید آنلاین میوه اسنپ فود بروید و میوه موردنظر خود را سفارش دهید.

نظرات کاربران