طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه + نکات تهیه باقالی پلو با گوشت

طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه
5/5 - (3 امتیاز)

باقالی پلو با ماهیچه برای اغلب ما یک غذای مجلسی است، چرا که فرایند پخت و تهیه آن حداقل ۴ ساعت زمان می‌برد. همچنین به دلیل قیمت زیاد گوشت ماهیچه، تهیه این غذا هزینه بیشتری دارد. با این وجود باقالی پلو با گوشت یک غذای مقوی و محبوب است.

در طرز تهیه باقالی پلو با گوشت ، پیاز را در قابلمه سرخ کنید و سپس گوشت ماهیچه را با آن تفت دهید. فلفل، پاپریکا، و زردچوبه را نیز به گوشت اضافه کرده و هم بزنید. آب جوش را داخل قابلمه ریخته و اجازه دهید گوشت پخته شد. در مراحل پایانی پخت، نمک، زعفران دم کرده و در صورت تمایل کمی رب گوجه فرنگی اضافه کنید. باقالی را به صورت جداگانه بپزید و پس از آبکش کردن برنج، شوید و باقالی را لابه‌لای برنج بریزید تا طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه به پایان برسد.

این خلاصه‌ای از نحوه تهیه باقالی پلو بود و اگر تمایل دارید این غذا را آماده کنید، در ادامه همراه ما باشید تا نحوه درست کردن آن را به طور کامل برای شما شرح دهیم.

باقالی پلو با ماهیچه
تعداد نفرات ۴ نفر
زمان آماده‌سازی ۱ ساعت
زمان پخت ۴ تا ۵ ساعت
میزان سختی متوسط

فیلم طرز تهیه باقالی پلو با گوشت

اگر زمان یا حوصله دنبال کردن طرز تهیه باقالی پلو با گوشت را ندارید، ما در ادامه فیلم آموزش تهیه باقالی پلو با ماهیچه را برای شما آماده کرده‌ایم:

طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه مجلسی

در فهرست انواع غذاهای ایرانی، به طور حتم باقالی پلو با ماهیچه یکی از صدرنشینان این جدول است که طرفداران زیادی دارد. در بیشتر مراسم‌های عروسی و به منظور ارائه بهترین و لذیذترین غذاها، باقالی پلو با ماهیچه سرو می‌شود. از آنجایی که این غذای لذیذ پرطرفدار است، برای رضایت حال مهمانان خود می‌توانید آن را سفارش دهید. ولی اگر دوست ندارید باقالی پلو با ماهیچه رستوران‌ها را میل کنید، بهترین راه، یادگیری طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه است.

مواد لازم در طرز تهیه باقالی پلو با گوشت گوساله

در صورتی که طرفدار باقالی پلو با ماهیچه هستید، در ابتدا مواد اولیه این غذای خوشمزه و اصیل ایرانی را تهیه کنید و سپس به سراغ مراحل پخت آن بروید.

مواد لازم برای باقالی پلو با ماهیچه گوساله
مواد لازم مقدار مورد نیاز
برنج ۳ و نیم پیمانه
باقلا ۲ فنجان
شوید خشک ۱ فنجان
ماهیچه ۳ عدد
پیاز ۱ عدد
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق
نمک به میزان دلخواه
فلفل به میزان دلخواه
زردچوبه به مقدار کافی
پاپریکا به مقدار کافی
زعفران دم کرده به میزان کافی
آبِ قلم به میزان کافی

دستور پخت باقالی پلو با ماهیچه

این غذای لذیذ که در کشور ما جایگاه ویژه‌ای دارد، مراحل پخت ساده‌ای نخواهد داشت؛ ولی ارزش وقت گذاشتن و هزینه کردن را دارد. البته اگر به دنبال یک غذای گوشتی ساده‌تر هستید ما کباب کوبیده را به شما پیشنهاد می‌دهیم، کباب کوبیده نیز با گوشت درست می‌شود؛ اما طرز تهیه ساده‌تری دارد.

  • مرحله اول: برای خوش‌طعم شدن و دم کشیدن کامل برنج، ابتدا برنج خود را از چند ساعت قبل خیس کنید.
  • مرحله دوم: اگر از ماهیچه فریز شده استفاده می‌کنید، باید آن را از چند ساعت قبل از فریزر خارج کرده باشید. بهتر است ماهیچه موردنظر خود را به هنگام پخت یا قبل از آن مزه‌دار کنید.
  • مرحله سوم: پیازها را خرد کرده و به همراه روغن در قابلمه سرخ کنید. سپس ماهیچه‌ها را به پیاز اضافه کرده و به خوبی تفت دهید.
  • مرحله چهارم: اکنون ادویه‌ها شامل فلفل، پاپریکا و زردچوبه را به ماهیچه بیفزایید تا حسابی به ادویه آغشته شود.
  • مرحله پنجم: همچنین مقداری از زعفران دم کرده و در صورت تمایل رب گوجه فرنگی را نیز به ماهیچه اضافه کنید. حالا آب جوش و آبِ قلم را داخل قابلمه بریزید تا گوشت حسابی پخته شود.
  • مرحله ششم: بعد از اینکه گوشت نرم شد، دوباره کمی زعفران و نمک به آن اضافه کنید. توجه داشته باشید که از ابتدا نباید به ماهیچه نمک بزنید، زیرا در این صورت دیرتر می‌پزد و سفت باقی می‌ماند.
  • مرحله هفتم: در یک قابلمه کوچک، آب و باقالی بریزید و روی شعله قرار دهید تا باقالی پخته شود.
  • مرحله هشتم: اکنون نوبت درست کردن برنج است؛ برای این کار برنج را درون آب جوش و نمک بریزید و بر روی اجاق قرار دهید تا نرم شود. بعد از نرم شدن برنج نیز آن را آبکش کنید.
  • مرحله نهم: کف قابلمه مقداری روغن ریخته و نان یا سیب زمینی را به عنوان ته‌دیگ، کف قابلمه قرار دهید.
  • مرحله دهم: کمی برنج داخل قابلمه ریخته و روی آن شوید خشک و سپس باقالی را اضافه کنید. مواد را به صورت لایه لایه داخل قابلمه بریزید تا تمام شوند.
  • مرحله یازدهم: درب قابلمه را دم‌کنی گذاشته و قابلمه را روی شعله ملایم قرار دهید تا برنج دم بکشد. در پایان برنج را به همراه ماهیچه در دیس بچینید و سرو کنید.

اکنون که باقالی پلو با ماهیچه آماده شده است، شاید این سوال برای شما ایجاد شود که باقالی پلو با ماهیچه رو با چی میخورن؟ در پاسخ به این سوال می‌توان گفت که بسته به ذائقه شما، این غذا را می‌توان با سیر ترشی یا سایر ترشیجات میل کرد، البته که سالاد فصل نیز گزینه مناسبی است.

طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه در زودپز

همان‌طور که گفتیم طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه حدود 4 الی 5 ساعتی طول می‌کشد، زیرا شما باید برای پخته شدن گوشت منتظر بمانید. در واقع درست کردن این غذای لذیذ نیز همانند آبگوشت و دیزی به زمان پخته شدن گوشت بستگی دارد. با توجه به اینکه باقالی پلو با ماهیچه در رستوران‌ها قیمت زیادی دارد، بهتر است آن را در خانه تهیه کنید. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه را در مدت زمان کوتاه‌تری بپزید و میل کنید، پس باید از زودپز کمک بگیرید.طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه در زودپز

طرز تهیه ماهیچه پلو مجلسی در زودپز خیلی سریع‌تر از حالت عادی آماده می‌شود و مطابق مراحل زیر است:

  • مرحله اول: گوشت ماهیچه را به همراه پیاز و ادویه در روغن تفت دهید.
  • مرحله دوم: آب جوش را داخل قابلمه اضافه کنید و گوشت ماهیچه را به همراه همان مخلفات در زودپز بریزید.
  • مرحله سوم: درب زودپز را ببندید و منتظر پخت گوشت بمانید. با این کار گوشت ماهیچه در عرض 40 الی 50 دقیقه به طور کامل پخته و نرم می‌شود.

راستی اگر هوس دیزی کرده‌اید و برایتان سوال شده که بهترین دیزی تهران را کجا بخوریم؟ ما در اسنپ فود به سوال شما پاسخ داده‌ایم.

طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه به صورت ته چین

باقالی پلو با ماهیچه را می‌توان به صورت ته چین نیز آماده کرد که طعم فوق‌العاده‌ای دارد:طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه به صورت ته چین

  • مرحله اول: ماهیچه را با پیاز و ادویه‌ها تفت دهید و پس از اضافه کردن آب، روی شعله ملایم بگذارید تا بپزد.
  • مرحله دوم: داخل یک ظرف ۲ تا ۳ عدد تخم مرغ، زعفران دم کرده، ماست و روغن را مخلوط کنید.
  • مرحله سوم: برنج را آبکش کرده و بخشی از آن را داخل مواد ته چین ریخته و هم بزنید.
  • مرحله چهارم: مواد ته چین را کف قابلمه بریزید و با پشت قاشق کمی سفت کنید. برنج سفید و باقالی پخته و شوید را لایه لایه داخل قابلمه ریخته و سپس برنج را دم کنید.
  • مرحله پنجم: پس از آماده شدن غذا، ته چین را داخل ظرف سرو بریزید و ماهیچه پخته را دور آن بچینید.

فوت و فن‌های طرز تهیه باقالی پلو مجلسی با ماهیچه گوسفند یا گوساله

در طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه مجلسی نکات زیر را مدنظر قرار دهید تا نتیجه نهایی یک غذای فوق‌العاده باشد:

  • نحوه سرو باقالی پلو با ماهیچه با دو روش انجام می‌شود. شما می‌توانید تکه‌های گوشت را روی دیس برنج قرار دهید و یا برنج و ماهیچه را در ظرف‌های جداگانه سرو کنید.
  • طرز تهیه باقالی پلو به همراه گوشت گردن نیز مطابق همین روش انجام می‌دهد و گوشت گردن بافت نرم و لذیذی دارد.
  • استفاده از آبِ قلم در روش پخت باقالی پلو اجباری نیست، اما اضافه کردن عصاره قلم، غذای شما را خوشمزه‌تر کرده و باعث افزایش خواص آن می‌شود.
  • آب گوشت که پس از پخت ماهیچه در قابلمه می‌ماند، حاوی ویتامین‌ها و سایر مواد مغذی گوشت است؛ پس حتما آن را در کنار غذا سرو کنید.

روش نگهداری باقالی پلو با ماهیچه و جلوگیری از خراب شدن آن

ابتدا باید بدانید که باقالی پلو با ماهیچه تازه طعم دیگری دارد، با این وجود اگر مقداری از غذا باقی ماند، گوشت و برنج را به صورت جداگانه در ظرف درب‌دار ریخته و در یخچال نگهداری کنید. باقالی پلو با ماهیچه را می‌توان حدودا به مدت یک هفته در یخچال سالم نگه داشت.

برای جلوگیری از خراب شدن باقالی پلو با ماهیچه، دقت داشته باشید که غذا بیرون یخچال باقی نماند. همچنین ظرف نگهداری آن باید کاملا تمیز باشد.خواص گوشت ماهیچه

خواص گوشت ماهیچه

گوشت ماهیچه منبع آمینواسیدها و پروتئین‌های موردنیاز بدن است که از آن‌ها در ساختار ماهیچه‌ها، غضروف، استخوان‌ها و دیگر اندام‌ها استفاده می‌شود. همچنین مصرف گوشت به دلیل وجود مقادیر آهن، از ابتلا به کم خونی ناشی از فقر آهن جلوگیری می‌کند. از دیگر فواید مصرف گوشت ماهیچه می‌توان به تامین ویتامین B12 اشاره کرد. همچنین برخی ترکیبات موجود در این گوشت خاصیت آنتی اکسیدانی داشته و خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد.

باقالی پلو با گوشت را آنلاین سفارش دهید…

طرز تهیه باقالی پلو با گوشت را با تمام نکات آن برای شما توضیح دادیم. حال، اگر با مطالعه طرز تهیه باقالی پلو با گوشت ماهیچه گوسفندی مجلسی ناامید شدید و نمی‌خواهید این غذای خوشمزه را بعد از 4 الی 5 ساعت زحمت میل کنید، بهتر است از سرویس سفارش انلاین غذا کمک بگیرید. در این صورت بدون هیچ نگرانی و دغدغه‌ای، می‌توانید باقالی پلو با ماهیچه خود را از یکی بهترین رستوران‌ها سفارش داده و آن را در کمترین زمان ممکن درب منزل تحویل بگیرید.

سوالات متداول

ماهیچه گوسفندی پس از چه مدت زمانی پخته می‌شود؟

برای اینکه ماهیچه به طور کامل پخته و نرم شود، باید آن را به مدت ۴ تا ۵ ساعت با حرارت ملایم بپزید.

برای کمتر کردن زمان پخت باقالی پلو با ماهیچه چه کار کنیم؟

برای آنکه زمان پخت ماهیچه کمتر شود، پس از تفت دادن گوشت به همراه پیاز و ادویه، آب جوش را اضافه کرده و کل محتویات غذا را داخل زودپز بریزد. گوشت ماهیچه در زودپز پس از ۴۰ تا ۵۰ دقیقه پخته می‌شود.

در طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه از چه ادویه‌هایی استفاده می‌شود؟

ادویه‌های موردنیاز برای پخت این غذا شامل فلفل، زردچوبه و پاپریکا است که باید در مرحله تفت دادن گوشت اضافه کنید. همچنین پس از پختن گوشت نیز می‌توانید زعفران دم کرده را به قابلمه بیفزایید.

نظرات کاربران