آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
یکی از خوشمزه ترین فست فودها بال سوخاری است.
طرز تهیه فست فودها
3.7/5 - (3 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه بال سوخاری؛ در کمتر از نیم ساعت

ترمه افضلی 02 بهمن 1401 5 دقیقه

همانطور که می‌دانید بال سوخاری یکی از غذا‌های معروف در حوزه فست فود است. جالب است که بدانید راه‌های زیادی برای پخت این غذا وجود دارد که هر کدام از آن‌ها متناسب با ذائقه هر فرد و ملیت هر کشوری قابل پختن است.

بال سوخاری را هم می‌توان به عنوان میان وعده درست کرد، هم به عنوان یک غذای اصلی بر سر میز گذاشت. یکی از ویژگی‌های این غذای محبوب و پر طرفدار بین المللی، چاشنی یا سس آن است!

یکی از خوشمزه ترین فست فودها بال سوخاری است.

بال سوخاری یکی از غذاهای معروف در دسته فست فودها

جالب است بدانید در آمریکا حتی یک برنامه تلویزیونی با چالش خوردن بال سوخاری با سس تند درست شد که مهمان‌های بسیار معروفی در آن شرکت کردند اجرا شد و بر روی آنتن رفت و موفقیت زیادی کسب کرد. پس می‌توان این غذا را با انواع سس‌ها متناسب با میل افراد درست و نوش جان کرد.

ما در این مقاله به صورت مفصل انواع طرز تهیه بال‌های سوخاری، طرز تهیه بال سوخاری فوری، طرز تهیه بال سوخاری در توستر، طرز تهیه بال سوخاری فست فودی، طرز تهیه کتف و بال سوخاری در ماهیتابه و طرز تهیه بال سوخاری در روغن را بررسی کرده و به شما راه‌های مختلف درست کردن این غذای هیجان‌انگیز‌ را نشان می‌دهیم. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

در ابتدا باید پرسید “بال سوخاری” چیست؟

بال یکی از قسمت‌های مرغ است که طرفداران خاص خودش را دارد و به نحوه‌های زیادی پخته و مصرف می‌شود. بیشتر ما بال را در کنار کتف بر روی سیخ‌های پاچینی مشاهده کرده‌ایم.

اما برای درست کردن بال سوخاری پروسه کاملا جداگانه‌ای باید طی شود؛ پروسه‌ای متفاوت از پاچینی. بخش جالب، بخش سوخاری شدن غذا است که به آن یک طعم جدید و جالب و طرد می‌دهد که با استفاده از انواع پودرهای سوخاری می‌توان مزه‌های مختلفی ایجاد کرد.

بال سوخاری را به همراه سس‌های مختلفی می‌توان میل کرد.

بال سوخاری به همراه سس تند کچاپ.

باید به یاد داشت که غذاهای سوخاری در تمامی کشور‌های دنیا با استفاده از سس و چاشنی‌های مختلف طعم خاص و جداگانه‌ای به خود می‌گیرند و ما اینجا می‌خواهیم به شما ساده‌ترین و اصلی‌ترین طرز تهیه را بدهیم تا بتوانید با آن برای بچه‌ها یا افرادی که مرغ دوست ندارند غذایی درست کنید که طعمش تا ابد بر زیر دندان آنها ماندگار شود.

 

بال سوخاری؛ غذایی برای تمام سلیقه‌‌ها

گفتنی است از آنجایی که فراوانی ادویه در کشور ما زیاد است، شما می‌توانید با توجه به ذائقه خانواده‌ی خود، نسبت به اضافه کردن بقیه چاشنی‌ها به ماده اصلی کمی خلاقانه‌ترعمل کرده و مزه‌های جدیدی را به وجود بیاورید.

پیشنهاد ما به شما استفاده از یک نوشیدنی طبیعی و خنک در هنگام میل کردن این غذای فست‌فودی است که با مراجعه به مقالات دیگر در اسنپ فود می‌توانید از آنها استفاده کنید و مهمانی‌های خود را با خاص‌ترین غذا و نوشیدنی برگزار کنید.

نکته جالب توجه این است که فقط بال مرغ نیست که سوخاری می‌شود، اگر می‌خواهید طرز تهیه کبک سوخاری یا طرز تهیه گل کلم سوخاری را تجربه کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم مقاله مربوطه را در اسنپ فود مطالعه کنید و از آن استفاده کنید.

اما اکنون ما قصد داریم طرز تهیه بال و کتف سوخاری خانگی را به شما آموزش دهیم. پس با ما همراه باشید.

 

طرز تهیه بال سوخاری فوری در روغن به صورت فست فودی

 

میزان کالری در هر 100 گرم 6100 کالری و 4200 گرم چربی
زمان آماده سازی یک ساعت
زمان لازم برای پخت حدودا نیم ساعت
تعداد نفرات مواد گفته شده برای 2 نفر کافیست

مواد لازم برای تهیه بال سوخاری

 

بال مرغ نیم کیلوگرم
تخم مرغ یک الی دو عدد
ماست(کم چرب) 4 تا 6 قاشق غذاخوری پر
نمک و فلفل به مقدار لازم
پودر زنجبیل و پودر سیر به مقدار لازم
آرد سوخاری ساده به اندازه مقدار بال‌های مرغ
آرد سوخاری درشت، مخصوص سوخاری به مقدار لازم
آبلیمو یک قاشق چای خوری
زعفران آب شده یک قاشق چای خوری(برای رنگ بهتر)

 

دستور پخت بال‌ سوخاری

برای شروع ابتدا زردچوبه، نمک، فلفل و کمی حلقه‌های پیاز را در آب نیمه جوش، نیم‌پز کنید. برای فهمیدن پختگی بال میتوانید با فرو کردن چنگال به درون آنها از میزان پخته شدنشان آگاه شوید. سپس برای سرد شدن به آبکش اضافه کرده و منتظر بمانید. حالا نوبت به ماده سوخاری است.

برای درست کردن آن، تخم‌مرغ و ماست به همراه نمک و فلفل و زعفران آب شده و ادویه‌های دیگر را باهم مخلوط کرده و به آن آبلیمو اضافه کنید. سپس به آرامی آرد سوخاری را اضافه کنید تا به غلظت مناسبی برسد و به بال مرغ بچسبد. برای طعم‌دار شدن به حداقل نیم‌ساعت زمان نیاز دارید.

بعد از مزه دار شدن پودر سوخاری درشت را در ظرف می‌ریزید و بال‌ها را در آن خوب می‌غلطانیم تا پودر به همه جای آن بچسبد. شما می‌توانید این کار را یک روز قبل هم انجام دهید، اما با نیم ساعت زمان نیز می‌توان این غذای خوشمزه را آماده کرد.

 

بال سوخاری کالری به نسبت بالایی دارد. در مصرف آن نباید افراط کرد.

طرز تهیه بال سوخاری در روغن

 

حال روغن را در قابلمه بریزید و بگذارید تا داغ شود، و با حرارت متوسط اجازه بدهید تا مرغ‌ها به آرامی سرخ شوند. برای گرفتن روغن اضافه این بال‌های سوخاری می‌توانید از دستمال استفاده کنید.

این طرز تهیه بال سوخاری فست فودی را می‌توانید با انواع سس‌های کچاپ، چیلی، سیر و غیره امتحان کنید. برای گارنیش این غذا هم می‌توان از خیارشور حلقه‌ای و گوجه در کنار سالاد کاهو و کمی سیب‌زمینی سرخ شده استفاده کرد.

نوش جان!

و در آخر

از اینکه با ما تا انتهای این مقاله همراه بودید سپاسگزاریم و امیدواریم توانسته باشیم به شما کمک کنیم تا این غذا را برای خود و خانواده تهیه کرده و از آن‌ لذت ببرید.

دیگر لازم نیست برای خوردن بال و کتف سوخاری به سراغ فست‌فودی‌ها یا رستوران بروید و وقت خود را تلف کنید؛ وقتی می‌توانید به راحتی با داشتن چند وسیله در خانه خود بهترین و سالم‌ترین و خوشمزه‌ترین بال سوخاری را حاضر و آماده کنید.

در این مقاله به ساده‌ترین و سریع‌ترین طرز تهیه بال سوخاری پرداختیم. امیدواریم این غذای هیجان‌انگیز‌ را در کنار خانواده خود میل کنید و از دستورالعمل بالا به خوبی استفاده برده باشید، دقت کنید که مواد لازم و مقدار آنها تقریبی و حدودی می‌باشد و شما با توجه به تعداد نفرات حاضر در مهمانی یا صرف غذا می‌توانید مقدار مواد لازم را تغییر دهید.

البته اگر به هر دلیلی وقت آشپری ندارید، با خرید آنلاین غذا خود را از این تجربه بی‌نظیر محروم نکنید.

ممنونیم که تا پایان این مقاله، همراه ما بودید. امیدواریم که از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

 

 

 

 

 

اشتراک:
ترمه افضلی- 775 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود