آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه حلوا با شیره انگور
آموزش آشپزی
2/5 - (5 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه حلوا با شیره انگور؛ لذیذ و مقوی

مینا اسماعیل بیگی 27 آبان 1401 4 دقیقه

حلوا با شیره انگور، حلوایی مقوی و لذیذ است که در زمانی بسیار کوتاه آماده می‌شود و به خاطر وجود شیره انگور، طعمی ترش و شیرین و البته دلچسب دارد. پیشنهاد می‌کنیم طرز تهیه حلوا با شیره انگور را در این بخش از اسنپ فود بخوانید تا بتوانید این حلوای سنتی و مقوی را در منزل تهیه کنید. در ادامه، جدول مشخصات غذایی را ببینید:

حلوا با شیره انگور
تعداد نفرات 4 نفر
زمان آماده سازی 10 دقیقه
زمان پخت غذا بین 30 تا 40 دقیقه
میزان سختی متوسط

حلوا با شیره انگور تهیه حلوا با شیره انگور

هر ۱۰۰ گرم شیره انگور، ۳۲۹ کالری دارد و اگر این مقدار را با کالری آرد و روغن و کره جمع کنید، خواهید دید که میزان کالری در هر ۱۰۰ گرم این حلوا بسیار بالا است. بنابراین، حلوای شیره انگور، با وجود عدم استفاده از شکر، برای افراد دیابتی و کسانی که به دنبال کاهش وزن هستند، محدودیت مصرف دارد. در ادامه، مواد لازم و طرز تهیه این حلوای خوشمزه و پرانرژی را ببینید:

مواد لازم برای طرز تهیه حلوا با شیره انگور

با این مقدار مواد می توانید برای 4 نفر، یک حلوای سنتی و بسیار خوشمزه تهیه کنید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
آرد سفید 2 لیوان
شیره انگور 1 لیوان
روغن نصف لیوان
کره 100 گرم

مراحل طرز تهیه حلوا با شیره انگور

برای تهیه یک حلوای شیره انگور خوشمزه و مقوی، مراحل زیر را انجام دهید:

  • مرحله اول: ابتدا آرد را دو بار الک کنید و در تابه‌ای مناسب ریخته و شروع به تفت دادن کنید. زمانی که عطر آرد بلند شد، حرارت را کم کنید و به تفت دادن ادامه دهید.
  • مرحله دوم: پس از اینکه رنگ آرد کمی تغییر کرد و مایل به قهوه‌ای شد، ابتدا کره و پس از آن، روغن را اضافه کرده و به تفت دادن ادامه دهید.
  • مرحله سوم: در آخرین مرحله از طرز تهیه این حلوا، باید شیره انگور را به تدریج به آرد اضافه کنید و همزمان با پشت یک کفگیر چوبی، آرد را هم بزنید تا شیره کاملا به خورد آرد برود.
  • مرحله چهارم: حلوا را در ظرفی لبه کوتاه ریخته و برای نیم ساعت در یخچال بگذارید. پس از این مدت، می‌توانید آن را مانند طرز تهیه حلوا مسقطی به شکل‌های دلخواه برش بزنید و یا به همان صورت یکدست، با پودر نارگیل و پسته و… تزئین کرده و نوش جان کنید.

طرز تهیه حلوا با شیره انگور و گردوطرز تهیه حلوا با شیره انگور و شیر

در این دستور باید به ازای 2.5 لیوان شیره انگور، از 3/2 لیوان گلاب و 3/1 لیوان آب استفاده کنید. این مواد را با هم مخلوط کنید و روی حرارت بگذارید تا بجوشند. سپس، مقداری گردوی آسیاب شده در آن بریزید و اجازه دهید شربت به روغن ببیفتد. بعد از حدود 5 دقیقه، روغن را اضافه کنید و سپس، آرد را با الک داخل محتویات قابلمه بریزید و مدام هم بزنید تا آرد گلوله گلوله نشود.

حلوا خوشمزه شما با شیره انگور و گردو آماده است و می‌توانید آن را با دست‌های چرب شده، به شکل گلوله‌هایی به اندازه نارنگی درآورده و در سینی سرو بچینید.

نکته: برای قرار دادن این حلوا داخل یخچال، حتما از ظروف درب‌دار استفاده کنید.

چند نکته کاربردی در طرز تهیه حلوا با شیره انگور

با دانستن این نکات، می‌توانید به تنوع و کیفیت بالاتری در طرز تهیه این حلوای خوشمزه برسید:طرز تهیه حلوا با شیره انگور بدون روغن

  • حلوای شیره انگور کش می‌آید و باید گفت که نسبت به بقیه حلواها، بافت شل‌تری دارد.
  • این حلوا را به شکل داغ هم می‌توان سرو کرد اما توجه کنید که بعد از ریختن شیره انگور، زیاد روی حرارت نماند، زیرا بافت آن سفت شده و حالت سوهان عسلی پیدا خواهد کرد.
  • در بعضی دستورها، شیره انگور را با مقداری آب رقیق کرده و آن را به تدریج به آرد اضافه می‌کنند. در چنین حالتی باید حلوا را روی حرارت هم بزنید تا آب آن بخار شده و حلوا جا بیفتد و حالت چسبندگی آن از بین برود.
  • طرز تهیه حلوا با شیره انگور و شیر هم مانند دستور بالاست و کافیست به شیره انگور کمی شیر اضافه کنید. البته توجه داشته باشید که در این صورت، مخلوط شیر و شیره انگور نباید بجوشد و در حدی که گرم شود، کافیست.

حلوایی مقوی تر از حلوا با شیره انگور وجود ندارد…

شیره انگور سرشار از آنتی اکسیدان و انواع ویتامین‌ها و املاح مفید و ضروری برای بدن است، اما اگر می‌خواهید حلوای مقوی‌تری داشته باشید، می‌توانید آرد سنگک را جایگزین آرد سفید کنید. امیدواریم این آموزش برای شما مفید بوده باشد و از طعم این حلوای سنتی، لذت ببرید. شاد و پیروز باشید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود