آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه حلوا عربی
آموزش آشپزی
4.1/5 - (14 امتیاز)
4

طرز تهیه حلوا عربی کشدار به صورت مرحله به مرحله

مینا اسماعیل بیگی 23 مرداد 1402 5 دقیقه

حلوای عربی یک مدل حلوای خوشمزه و کشدار بوده که در اصل متعلق به کشور عربستان است، اما به دلیل بافت و طعم بی‌نظیر به سرعت در کشورهای زیادی معروف شده و هم اکنون جزو حلواهای پرطرفدار محسوب می‌شود. درست کردن حلوا عربی با دستورهای متنوعی امکان‌پذیر است و ما در این مقاله به دو روش متفاوت برای درست کردن این حلوا می‌پردازیم. بنابراین اگر شما نیز دوست دارید تا طرز تهیه حلوا عربی را یاد گرفته و آن را در خانه تهیه کنید، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید. البته شما می‌توانید با مواد اولیه مختلفی حلوا تهیه کنید که حلوای کدو حلوایی یکی از جذاب‌ترین آن‌ها است.

 

حلوای عربی
تعداد نفرات 4 نفر
زمان آماده‌سازی 40 دقیقه
زمان پخت 30 دقیقه
میزان سختی متوسط

طرز تهیه حلوا عربی کشدار

عکس حلوای عربی

طرز تهیه حلوای عربی ساده است و اگر مواد اولیه آن شامل نشاسته ذرت، شیر خشک، آرد شیرینی پزی و غیره را داشته باشید، به راحتی می‌توانید این حلوای خوشمزه را در منزل تهیه کنید. البته حلوا، این طعم شیرین دوست‌داشتنی، انواع مختلفی داشته و پیشنهاد می‌کنیم طرز تهیه مدل‌های مختلف همچون حلوای هویج را نیز یاد بگیرید.

مواد اولیه برای درست کردن حلوا شیر خشک کشدار

مواد اولیه مورد نیاز برای تهیه حلوا عربی در جدول زیر ارائه شده است و با این مقدار از مواد اولیه شما می‌توانید حلوای عربی را برای 4 نفر تهیه کنید. برای درست کردن این حلوا از ساده‌ترین مواد اولیه استفاده شده و با هزینه‌ی کمی می‌توانید آن را تهیه کنید. حلوای عربی به عنوان یک میان وعده و همچنین برای افطار انتخاب مناسبی است. در تهیه حلوا عربی برخلاف حلوا شیر باید از شیر خشک استفاده کنید.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
گلاب یک چهارم پیمانه
پودر هل 1 قاشق چای‌خوری
زعفران به میزان لازم
شیر خشک نصف پیمانه
شکر 2 پیمانه
آب 1 پیمانه
روغن مایع نصف پیمانه
کره نصف پیمانه
آرد شیرینی پزی یک و نیم پیمانه

دستور تهیه حلوا عربی به ساده ترین روش

همانطور که گفتیم، درست کردن حلوای عربی به روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است. این حلوا طعمی ما بین سوهان و کارامل دارد و به صورت خشک و همچنین به صورت تر قابل آماده‌سازی است. احتمالا اگر یکبار این حلوا را امتحان کنید مجذوب طعم آن خواهید شد. در ادامه دستور حلوا عربی را به صورت مرحله به مرحله معرفی کرده‌ایم:

مراحل طرز تهیه حلوای عربی

  • مرحله اول: در اولین قدم در طرز تهیه حلوا عربی ، یک قابلمه‌ مناسب را انتخاب کرده و روی حرارت ملایم قرار دهید. به میزان کافی آب درون قابلمه بریزید و پس از اینکه آب کمی گرم شد، شکر را به آن اضافه کنید.
  • مرحله دوم: اجازه دهید تا شکر به صورت کامل در آب حل شود و سپس زمانی که آب به مرحله‌ی جوش رسید، زعفران و گلاب را به قابلمه بیافزایید. استفاده از زعفران در تهیه اغلب حلواها مانند حلوای بیسکویتی کاملا رایج است.
  • مرحله سوم: بعد از گذشت چند دقیقه و زمانی که آب کاملا به جوش آمد، پودر هل را نیز به مواد درون قابلمه اضافه کرده و کمی هم بزنید تا به خوبی مخلوط شود. همزدن مواد را تا جایی ادامه دهید که کمی غلیظ شده و به حالت شهد در بیاید.
  • مرحله چهارم: بعد از رسیدن به غلظت مطلوب، زیر قابلمه را خاموش کرده و اجازه دهید تا کمی خنک شود. جالب است بدانید که گاهی اوقات در تهیه برخی انواع حلوا مانند حلوا با شیره انگور ، برای تهیه شهد حلوا، به جای شکر از شیره استفاده می‌کنند.
  • مرحله پنجم: آرد و شیر خشک را بین 2 تا 3 بار الک کنید تا هیچ‌گونه ناخالصی نداشته و یک‌دست شود. سپس آرد الک شده را با شیر خشک ترکیب کنید.
  • مرحله ششم: حالا یک قابلمه جداگانه روی حرارت قرار دهید. سپس مخلوط آرد و شیر خشک را به آن اضافه کنید و کمی تفت دهید تا خامی آرد گرفته شود. در این مرحله مخلوط آرد و شیر خشک را دائما هم بزنید تا آرد نسوزد و ته نگیرید. تفت دادن را تا جایی ادامه دهید که آرد تغییر رنگ دهد.
  • مرحله هفتم: در ادامه وقتی رنگ آرد تغییر کرد، برای این که گلوله گلوله نشود، قابلمه را از روی حرارت بر دارید و مجددا آرد را الک کنید. سپس آرد را درون قابلمه برگردانید و کره‌ را به همراه مقداری روغن مایع به قابلمه‌ حاوی آرد اضافه کنید و هم بزنید.
  • مرحله هشتم: این کار را باید روی حرارت ملایم تا جایی ادامه دهید که مواد درون قابلمه به حالت خمیر یک‌دست در بیاید. بعد از رسیدن به این حالت زیر قابلمه را خاموش کنید.
  • مرحله نهم: در پایان کار طرز تهیه حلوا عربی ، شهد خنک شده را به آرامی به حلوا اضافه کنید و به صورت مداوم هم بزنید تا به اصطلاح حلوا جمع شود.

طرز تهیه حلوا با شیر خشک به پایان رسید. می‌توانید این شیرینی خوشمزه را درون ظرف مورد نظر بریزید و با خلال پسته تزئین کنید. در پایان این بخش، پیشنهاد می‌کنیم اگر به تهیه انواع حلوا علاقه‌مند هستید، حلوا سه آرده را نیز امتحان کرده و از طعم آن شگفت‌زده شوید.

طرز تهیه حلوا عربی بدون شیر خشکطرز تهیه حلوا عربی بدون شیر خشک

درست کردن حلوای عربی بدون شیر خشک نیز امکان‌پذیر است. روش تهیه این مدل حلوا، دقیقا شبیه به شیوه‌ای است که بالا توضیح دادیم، اما به جای استفاده از شیر خشک باید نشاسته‌ی ذرت را جایگزین کنید. بدین صورت شما طرز تهیه حلوا عربی با نشاسته ذرت را انجام داده‌اید که خوشمزه و دوست داشتنی است.

حلوا عربی با طعم سوهان

حلوا عربی یکی از انواع خوشمزه حلوا است که استفاده از آرد و دیگر ترکیبات، موجب بافت کشدار و جذاب این حلوا می‌شود. اگر حلوا عربی را مطابق دستور گفته شده در این محتوا تهیه کنید، طعمی مشابه سوهان خواهد داشت؛ چراکه بسیاری از مواد اولیه این دو نوع شیرینی یکسان است. البته همانطور که می‌دانید بافت حلوا عربی و سوهان تفاوت بسیاری دارند!

فوت و فن حلوای عربی

فوت و فن های درست کردن حلوای عربی

در ادامه به برخی از نکات تهیه این حلوا اشاره کرده‌ایم که با به کار بردن آن‌ها طعم حلوای شما بهتر خواهد شد.

  • اولین نکته در مورد درست کردن حلوای عربی، استفاده از پودر هل است. شما به عنوان جایگزینی برای پودر هل، می‌توانید از عرق هل نیز استفاده کنید.
  • اگر دوست دارید تا طعم حلوای شما بهتر شود، به جای نیمی از روغن مایع، از روغن محلی یا کره‌ی محلی استفاده کنید.
  • اگر قصد دارید تا حلوای عربی را با شیر خشک درست کنید، بهتر است یک برند خوب شیر خشک به کار ببرید.
  • معمولا پیمانه‌های افراد برای درست کردن این حلوا متفاوت است، اما اگر دوست دارید تا طعم حلوای شما بهتر شود، باید از یک لیوان فرانسوی به عنوان پیمانه استفاده کنید.
  • استفاده از آجیل و مغزیجات طعم این حلوا را بهتر خواهد کرد. در صورت تمایل می‌توانید پسته، گردو یا غنچه‌ی گل محمدی را برای تزئین حلوا به کار ببرید.
  • در طرز تهیه حلوای عربی ، می‌توانید از شیر خشک قنادی نیز استفاده کنید.
  • دقت داشته باشید که غلظت شهد در درست کردن این حلوا بسیار مهم است. چرا که اگر شهد به غلظت کافی و مدنظر نرسد، حلوا آبکی و حالت شلی به خود می‌گیرد و اگر بیش از اندازه نیز غلیظ باشد، به طور درست نمی‌توان آن را با مخلوط آرد ترکیب کرد.

حالا نحوه درست کردن حلوای عربی را می دانید…

در این مقاله به طرز تهیه حلوا عربی و روش‌های متنوع برای درست کردن آن پرداختیم. همچنین، نکاتی را گفتیم که توجه به آن‌ها، کیفیت حلوای شما را بهتر خواهد کرد. حال، پیشنهاد می‌کنیم این حلوای خوشمزه را تهیه کرده و آن را به عنوان یک میان وعده، همراه با چای میل کنید. در پایان این مطلب، اگر به طعم قهوه و شیرینی حلوا علاقه‌مند هستید، طعم حلوای قهوه را نیز امتحان کنید. حلوای قهوه هم مانند حلوای عربی خوشمزه بوده و اعضای خانواده را خوشحال خواهد کرد.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

نظرات(4 دیدگاه)

farzanebolvariyan
29 آبان 1402

سلام در طرز تهیه حلوا عربی بدون شیر خشک چقدر با حلوا شیر خشک کشدار فرق داره اصلا دستور حلوا عربی از کجا امده

  • snappfoodadmin
    29 آبان 1402

    سلام حلوای عربی یک مدل حلوای خوشمزه و کشدار بوده که در اصل متعلق به کشور عربستان است.چون طعم خیلی خوبی دارد در کشورهای دیگر هم معروف شده است. این حلوا طعمی ما بین سوهان و کارامل دارد و به صورت خشک و تر قابل آماده‌سازی است.درست کردن حلوای عربی بدون شیر خشک امکان‌پذیر اما به جای استفاده از شیر خشک باید نشاسته‌ی ذرت را جایگزین کنید.طرز تهیه حلوا عربی خشک کشدار با ساده یکی است این نکته در هر دو نوع بایدرعایت شود دقت داشته باشید که غلظت شهد در درست کردن این حلوا بسیار مهم است. چون اگر شهد به غلظت کافی و مدنظر نرسد، حلوا آبکی و حالت شلی به خود می‌گیرد و اگر بیش از اندازه غلیظ باشد، به طور درست نمی‌توان آن را با مخلوط آرد ترکیب کرد.

فرهنگی
01 مهر 1402

سلام چیکار کنم که آرد حلوا عربی گلوله گلوله نشود

  • snappfoodadmin
    01 مهر 1402

    سلام در طرز تهیه حلوا عربی خوشمزه زمانی که رنگ آرد تغییر کرد،برای این که آرد گلوله گلوله نشود،قابلمه را از روی حرارت بر دارید و مجددا آرد را الک کنید. بعد آرد را درون قابلمه برگردانید و کره‌ را با مقداری روغن مایع به قابلمه‌ آرد اضافه کنید و هم بزنید.

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود