طرز تهیه رد موهیتو

طرز تهیه رد موهیتو
4.5/5 - (2 امتیاز)

شاید با شنیدن نام موهیتو، پیش از هر چیز، به یاد یک نوشیدنی سبز رنگ نعنایی بیفتید که عطر آن هم شبیه مزه‌اش، دلپذیر و خنک است اما صبر کنید، این نوشیدنی می‌تواند آنقدر متنوع و رنگارنگ باشد که ندانید کدام یکی را انتخاب کنید. در واقع، ترکیب یخ، لیمو و نعنا با میوه دلخواه شما، می‌تواند بسیار دلچسب و عالی باشد. برای مثال، رنگ نارنجی این نوشیدنی، می‌تواند یک موهیتوی پرتقال خوش‌طعم باشد یا رنگ قرمز یا همان رد موهیتوی معروف رستورانی، با شرکت میوه‌های قرمزی مانند توت فرنگی یا آلبالو تهیه می‌شود که طعم فوق العاده‌ای دارد.

در این مطلب از اسنپ فود، با دیدن طرز تهیه رد موهیتو، رستوران را به خانه خود بیاورید و عزیزانتان را با یک نوشیدنی بی‌نظیر قرمز رنگ، غافلگیر کنید. با ما همراه باشید.

رد موهیتو
زمان آماده سازی 30 دقیقه
میزان سختی کم
میزان کالری در هر 100 گرم بیش از 27 کیلوکالری

طرز تهیه رد موهیتوطرز تهیه رد موهیتو خوشمزه

منشا موهیتو به کشور کوبا برمی‌گردد و فواید زیادی برای سلامتی دارد. از جمله اینکه؛ دهان شما را خوشبو می‌کند؛ جلوی کم آبی بدنتان را می‌گیرد، باعث نشاط پوست می‌شود و سرشار از آنتی اکسیدان است. حالا اگر به این معجون بی‌‌نظیر، مقداری شاه توت یا توت فرنگی هم اضافه کنید، خواص آنتی اکسیدانی آن را تقویت کرده‌اید و می‌توانید به عنوان یک نوشیدنی تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن‌تان هم روی آن حساب کنید. در ادامه، مواد لازم و مراحل طرز تهیه رد موهیتو را با هم می‌بینیم:

مواد لازم برای تهیه رد موهیتو

شما می‌توانید علاوه بر لیموترش‌های تازه، از مقداری لیموناد هم استفاده کنید. مواد لازم در طرز تهیه رد موهیتو، در ادامه آمده است و مواد آن تا حدودی شبیه به مواد لازم در طرز تهیه موهیتو پرتقال است.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
لیموترش چند عدد
تخم شربتی 1 قاشق مرباخوری
برگ نعناع تازه چند برگ
توت فرنگی یا شاه توت یخ زده به مقدار لازم
آب به مقدار لازم
یخ چند تکه

مراحل طرز تهیه رد موهیتو

طرز تهیه رد موهیتو بسیار ساده است و کافیست مراحل زیر را انجام دهید:

  • مرحله اول: پوست لیموترش‌ها و تخم آن‌ها را جدا کرده و برگ‌های نعنا را به صورت ساطوری، خرد کنید.
  • مرحله دوم: تمام مواد را با هم ترکیب کرده و در میکسر بریزید تا به خوبی مخلوط شوند.
  • مرحله سوم: به همین سادگی، شربت خوشمزه و خنک شما آماده است و می‌توانید آن را در لیوان‌های بلند شیشه‌ای ریخته و با چند برگ نعنا و یک برش ورقه‌ای لیموترش، تزئین کنید.

روشی دیگر در طرز تهیه رد موهیتوروشی دیگر در طرز تهیه رد موهیتو

در این روش، نیازی به مخلوط کن نیست و به جای میوه‌های یخ زده، از شربت آن‌ها استفاده می‌شود. به این ترتیب که ابتدا مقداری شربت آلبالو یا توت فرنگی یا شاه توت را در لیوانی ریخته و مقداری آب اضافه کنید. سپس، چند قطره آب لیمو اضافه کرده و در ادامه، مقداری تخم شربتی بریزید. در نهایت، برش‌های لیمو و برگ‌های نعنا را بریزید و با اضافه کردن چند تکه یخ، کار را به پایان ببرید.

اگر فکر می‌کنید که موهیتوهای خانگی، کیفیت و حال و هوای موهیتوهای بازاری را ندارند، طرز تهیه موهیتو خانگی با طعم به یاد ماندنی! را حتما مطالعه کنید تا نظرتان کاملا عوض شود.

چند نکته در طرز تهیه رد موهیتو

در تهیه انواع نوشیدنی‌های موهیتو، وجود نعنا، لیموترش و یخ لازم است، اما سایر مواد می‌توانند به سلیقه شما تغییر کنند، برای مثال؛

  • اگر بخواهید نوشیدنی شما طعم و رنگ قوی‌تری داشته باشد، می‌توانید همزمان با مصرف میوه‌های یخ زده، از مقداری سیروپ آلبالو یا توت فرنگی هم استفاده کنید.
  • اگر نوشیدنی‌های شیرین را بیشتر می‌پسندید، اضافه کردن 1 قاشق شکر به ترکیبات رد موهیتو هم مانعی ندارد.
  • حتما برگ‌های نعنا را ساطوری کنید، تا عطر و طعم خود را به خوبی پس بدهند.
  • در بعضی دستورها، به جای آب از آب گازدار استفاده می‌شود. البته این مورد، بیشتر در رستوران‌ها و کافه‌ها کاربرد دارد.
  • اگر طعم نعنا را دوست دارید و برگ نعنا در اختیار ندارید، از مقداری عرق نعنا استفاده کنید.

در پایان این نکات، پیشنهاد می‌کنیم طرز تهیه موهیتو هندوانه را نیز یاد بگیرید و تنوع موهیتوها را برای پذیرایی از مهمانان بیشتر کنید.

خرید آنلاین آبمیوه را برای سفارش رد موهیتو، امتحان کنید

آیا می‌دانید که به راحتی می‌توانید این نوشیدنی خنک را به صورت اینترنتی سفارش دهید؟ کافیست به سایت اسنپ فود بروید و در صفحه خرید آنلاین آبمیوه ، نوشیدنی دلخواه خود را جستجو کنید. به این ترتیب، بدون کمترین زحمت می‌توانید با یک نوشیدنی دلپذیر و خوش‌عطر و بو از دوستان‌تان پذیرایی کنید و در کنار هم اوقات و لحظات خوشی داشته باشید. شاد و تندرست باشید.

نظرات کاربران

zahrasabonchi
09.مهر.1402

رد موهیتو با نعنا و لیمو خیلی خوشمزه تر میشه تجربه
شخصی من اینکه نوشیدنی موهیتو اینجوری بهتر