آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه سالاد انار و زیتون
آموزش آشپزی
5/5 - (1 امتیاز)
10

طرز تهیه سالاد انار و زیتون و سالاد زیتون با سس انار

مینا اسماعیل بیگی 24 آذر 1401 6 دقیقه

خوشبختانه می‌توانید غذاهای لذیذ و متنوعی را با میوه انار درست کنید. در همین راستا ما قصد داریم در ادامه این مطلب طرز تهیه سالاد انار و زیتون را به شما آموزش دهیم که می‌تواند یک سالاد خوشمزه و متفاوت برای دورهمی شب‌های پاییز و زمستان شما باشد. انار حاوی ترکیبات گیاهی، ویتامین‌ها و مواد معدنی زیادی است که از جمله آن‌ها می‌توان به فیبر، پروتئین، ویتامین‌های (C) و (K)، فولات و پتاسیم اشاره کرد. پس پیشنهاد می‌کنیم مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

طرز تهیه سالاد انار و زیتون
تعداد نفرات 4 نفر
زمان آماده سازی 15 دقیقه
درجه سختی کم
میزان کالری در هر وعده غذایی 46 کیلوکالری

سالاد انار و زیتون

سالاد انار و زیتون

یک سالاد خوشمزه و مقوی.

سالاد زیتون و انار بدون سس مایونز و چربی است و افرادی که در رژیم غذایی هستند می‌توانند با خیال راحت آن را نوش جان کنند. این سالاد به دلیل وجود این ۲ ماده مغذی به راحتی در هضم مواد غذایی کمک می‌کند و آلرژی فصلی را از بین می‌برد. در ادامه به معرفی مواد لازم و طرز تهیه آن می‌پردازیم.

مواد لازم برای سالاد انار و زیتون

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است، می‌توانید برای ۴ نفر سالاد تهیه کنید. در صورتی که می‌خواهید مقدار کمتر یا بیشتری سالاد انار و زیتون تهیه کنید، کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
انار دانه شده 4 پیمانه
زیتون خرد شده 2 پیمانه
پیاز قرمز نگینی خرد شده یک دوم پیمانه
گردو خرد شده 1 پیمانه
گشنیز خرد شده یک دوم پیمانه

مواد لازم برای سس سالاد

مواد لازم برای تهیه سس این سالاد به شرح زیر است:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
آب لیمو ترش تازه به مقدار لازم
روغن زیتون به مقدار لازم
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه سالاد انار و زیتون

دستور پخت سالاد زیتون و انار به شرح زیر است:

  • مرحله اول: زیتون‌ها را بشورید و آن‌ها را روی تخته برش نگینی خرد کنید. در صورت داشتن هسته، آن‌ها را نیز خارج کنید. یک انار بزرگ یا چند انار کوچک را شسته و پوست بگیرید و دانه‌های آن را خارج کنید. گشنیز‌ها را بشورید و روی تخته برش آن‌ها را ریز خرد کنید. گردو را بشکنید و مغز آن را بیرون آورید و با دست کمی درشت‌تر نسبت به مواد دیگه خرد کنید.

    دستور پخت سالاد زیتون و انار

    اگر از دوستداران انار هستید امتحلن کردن این سالاد را در الویت قرار دهید.

  • مرحله دوم: در این مرحله از طرز تهیه سالاد انار و زیتون ، سس سالاد را آماده کنید. برای این کار کافیست مقداری روغن زیتون را به همراه آب لیمو ترش تازه، نمک و فلفل سیاه مخلوط کنید تا با هم ترکیب شوند و کنار بگذارید. در صورت تمایل می‌توانید دو حبه سیر پوره شده به این مواد اضافه کنید.
  • مرحله سوم: انار دان شده، زیتون‌های خرد شده، گردو خرد شده و گشنیز را داخل یک کاسه بزرگ بریزید و کاملا مخلوط کنید. سپس سس از قبل آماده شده را به کاسه ترکیب مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا همه مواد به خورد هم بروند و باهم ترکیب شوند. روی کاسه را با یک سلفون پوشانده و سالاد را به مدت نیم ساعت داخل یخچال نگهداری کنید تا سالاد خنک شده و جا بیفتد. می‌توانید روی سالاد را با مقدار کنجد تزئین کرده و آن را نوش جان کنید. در پایان این متن، پیشنهاد می‌کنیم که اگر به این نوع سالادها علاقه دارید، طرز تهیه سالاد میوه و لبو یلدا را نیز مطالعه کنید.

سالاد زیتون با سس انار

سالاد زیتون سالادی خوشمزه، با ظاهر و طعمی متفاوت از دیگر انواع سالاد است که می‌توانید آن را به عنوان پیش غذا تهیه کنید. برای خوش رنگ‌تر شدن این سالاد می‌توانید از ترکیب زیتون سیاه و سبز استفاده کنید. در صورت تمایل حتی می‌توانید زیتون پرورده را به این سالاد بیفزایید که برای تهیه آن توصیه می‌کنیم مقاله معرفی همه خواص زیتون پرورده + طرز تهیه را مطالعه کنید.

مواد لازم برای سالاد زیتون با سس انار

سالاد زیتون با سس انار

طعم این سالاد با زیتون پرورده بی‌نظیر است.

مواد لازم برای تهیه سالاد با سس انار در ادامه آمده است. با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است، می‌توانید برای ۴ نفر سالاد تهیه کنید.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
جعفری خرد شده 2 قاشق غذاخوری
زیتون بدون هسته 1 پیمانه
مغز گردو 1 پیمانه
گوجه فرنگی بزرگ 1 عدد
سیر 3 حبه
پیازچه ساقه دار 6 عدد
لیموی تازه 1 عدد
رب انار غلیظ 1 قاشق غذاخوری پر
روغن زیتون 4 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل پرک به میزان لازم

طرز تهیه سالاد زیتون با سس انار

برای تهیه این سالاد خوشمزه و پرخاصیت، سالاد انار و گردو کافی است مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید:

مرحله اول: برای تهیه سالاد زیتون ابتدا باید جعفری‌ها را بشویید و در آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن‌ها گرفته شود. بعد از این که آب جعفری گرفته شد، باید آن را ساطوری ریز خرد کنید و در ظرفی جدا بریزید. در ادامه هسته زیتون‌ها را خارج کنید و در ظرفی کنار بگذارید. البته می‌توانید برای اینکه سالاد شما سریع‌تر آماده شود، از زیتون بدون هسته استفاده کنید.

  • مرحله دوم: مغز گردو را به کمک دست یا یک چاقو به قطعات کوچک‌تر تقسیم کنید. لازم نیست گردو در این مرحله پودر شود یا کاملا درسته باشد. یک عدد گوجه فرنگی بزرگ را نیز شسته و به صورت نگینی خرد کنید.
  • مرحله سوم: در ادامه سیر را رنده کرده و پیازچه را ریز خرد کنید. آب یک لیموی تازه را نیز بگیرید و کنار بگذارید. تمام موادی که تا اینجای کار خرد کرده‌اید را در یک کاسه بزرگ بریزید و مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند.

    نکات مربوط به سالاد انار و زیتون

    سالاد انار برای سرو در مجالی و مهمانی‌هایتان بهترین گزینه است.

  • مرحله چهارم: برای تهیه سس سالاد زیتون، کافی است رب انار و روغن زیتون را با هم مخلوط کرده و بعد از آن آب لیمو ترش و نمک و فلفل پرک را اضافه کنید و مواد را خوب به هم بزنید تا سس یکدستی ایجاد شود. در صورتی که به سس انار دسترسی دارید، می‌توانید به جای رب انار از آن استفاده کنید؛ ولی در نظر داشته باشید که سس انار از رب انار رقیق‌تر است و برای همین باید دو برابر آن را به سالاد زیتون بیفزایید.
  • مرحله پنجم: سس انار آماده شده در مرحله قبل را به کاسه سالاد افزوده و خوب هم بزنید. برای اینکه طعم مواد کاملا به خورد یکدیگر برود، سالاد را برای نیم الی یک ساعت در یخچال قرار دهید و بعد آن را نوش جان کنید. در ادامه این مطلب باید بگوییم که اگر به این طعم سالادها علاقه دارید، احتمالا طرز تهیه سالاد کلم و انار نیز برایتان جذاب باشد. طرز تهیه سس انار سالادی بسیار ساده است.نوش جان.

نکات مربوط به سالاد انار و زیتون

دانستن نکات زیر در رابطه با سالاد انار و زیتون خالی از لطف نیست:

  1. در صورتی که می‌خواهید از این سالاد به عنوان یک وعده سیر کننده استفاده کنید، می‌توانید مقداری مرغ پخته و ریش ریش شده به آن بیفزایید.
  2. شما می‌توانید از این سالاد همراه نان تست و یک برگ کاهو به صورت ساندویچ لذت ببرید.
  3. در صورتی که می‌خواهید سالاد شما طعمی ملس پیدا کند، می‌توانید در صورت تمایل یک قاشق غذاخوری شکر به آن اضافه کنید.
  4. انتخاب طعم انار به ذائقه شما بستگی دارد؛ ولی انار‌های شیرین و قرمز انتخاب بهتری برای تهیه این سالاد پاییزی با انار هستند.
  5. توجه داشته باشید که تمام مواد سالاد را قبل از خرد کردن، آبکش کنید تا کاملا خشک شوند؛ وگرنه سالاد شما آبکی می‌شود.

ترکیب انار و زیتون به عنوان سالاد بی نظیر است…

در این مطلب تلاش کردیم تا طرز تهیه سالاد انار و زیتون و سالاد زیتون با سس انار را به همراه نکات تهیه آن به شما آموزش دهیم. اگر می‌خواهید شامی سبک بخورید، این سالادها انتخاب مناسبی هستند. حتی در صورت تمایل می‌توانید جزئیات بیشتری به این سالادها اضافه و سپس سرو کنید. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم حتما این دو سالاد خوشمزه را در وعده غذایی شب‌های پاییز و زمستانتان قرار دهید.

البته، اگر فرصت تهیه این نوع سالادها را نداشته باشید، می‌توانید از اسنپ فود کمک بگیرید. به بخش سفارش آنلاین غذا بروید و سالاد موردنظرتان را آنلاین سفارش دهید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

نظرات(10 دیدگاه)

محسن یکابی
27 خرداد 1402

سلام سالاد زیتون با سس انار واقعا میان وعده خوشمزه و خوبی هستش برای مهمانی ها سالاد عالی هستش

  • snappfoodadmin
    27 خرداد 1402

    سلام سالاد انار و زیتون یک سالاد خوشمزه و متفاوت برای برگزاری مهمانی ها و دوره همی ها هستش خوشحالیم که سالاد انار و زیتون مورد توجه شما قرار گرفته

کوثر جوراب دوز
19 خرداد 1402

سلام سالاد انار و زیتون رو از آموزش طرز تهیه شما درست کردم داخلش سیر نریختم بازم سالاد خوشمزه شده بود

  • snappfoodadmin
    19 خرداد 1402

    سلام مرسی که تجربه و نظرتون را درباره ی سالاد انار و زیتون با ذائقه شخصی بدون ریختن سیر را با ما در میان گذاشتید پیشنهاد میدم انواع دمنوش ها رو ببیند https://blog.snappfood.ir/category/%d9%86%d9%88%d8%b4%db%8c%d8%af%d9%86%db%8c-%d9%87%d8%a7/hot-drink/making-herbal-list/

نادر نمکی
19 خرداد 1402

سلام سالاد انار و زیتون کدام رستوران داره

  • snappfoodadmin
    19 خرداد 1402

    سلام میتونید از سایت اسنپ فود سالاد انار و زیتون را پیدا کنید https://snappfood.ir/

گشتا ملاداوری
19 خرداد 1402

سلام سالاد انار و زیتون من آبکی شده بود میشه راهنمایی کنید که چیکار کنم برای بعدا سالاد آبکی نشه

  • snappfoodadmin
    19 خرداد 1402

    سلام قبل از درست کردن سالاد انار و زیتون تمام مواد سالاد را قبل از خرد کردن، آبکش کنید تا کاملا خشک شوند؛ اینجوری سالاد شما آبکی نمیشه

سمیه ملابردی
19 خرداد 1402

سلام من سالاد زیتون با سس انار خیلی دوست دارم نزدیک مسابقات باشگاهی که میشه خودم درست میکنم با انار ترش دوست دارم اما به ذائقه پدرم انار ترش در سالاد زیتون خوش نیست من الا ایلام نیستم سایت شما را پیدا کردم دستور طرز تهیه سالاد زیتون واسه پدر و مادرم فرستادم تا خودشون سالاد از روی سایت شما درست کنن

  • snappfoodadmin
    19 خرداد 1402

    سلام خوشحالیم که مقاله سالاد زیتون با سس انار مورد توجه شما قرار گرفته باعث افتخار که همراه ما هستید پیشنهاد میدم طرز تهیه انواع سوپ و آش و آموزش انواع دلمه ها ببینید https://blog.snappfood.ir/category/cuisine/main-course/list-dolmas-recipe/ https://blog.snappfood.ir/category/cuisine/list-soup/

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود