طرز تهیه ی سالاد انار و اسفناج در ۵ مرحله

طرز تهیه ی سالاد انار و اسفناج
5/5 - (3 امتیاز)

انار از جمله میوه‌های پرطرفدار پاییز و زمستان است که در بسیاری از دسرها، غذاها و سالادها مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از سالادهای پرطرفداری هم که با این میوه تهیه می‌شود، سالاد انار و اسفناج است. حالا، اگر انار در دسترس دارید و می‌خواهید یک سالاد خوشمزه تهیه کنید، با ما همراه شوید. طرز تهیه ی سالاد اسفناج و انار به صورت مرحله به مرحله در ادامه آمده است و می‌توانید این سالاد را در روزهای سرد سال و به خصوص شب یلدا تهیه کنید.

سالاد انار و اسفناج
تعداد نفرات 4 نفر
زمان آماده سازی 15 دقیقه
درجه سختی کم
میزان کالری در هر وعده غذایی 273 کیلوکالری

سالاد انار و اسفناج

طرز تهیه سالاد اسفناج با انار

سالاد انار و اسفناج، خوشمزه و پرخاصیت

سالاد انار و اسفناج به خاطر وجود اسفناج، میوه و مغزیجات سرشار از مواد مغذی و ویتامین‌ها است. همچنین این سالاد یک گزینه‌ عالی برای همه وعده‌های غذایی و مناسبت‌های خاص محسوب می‌شود و سرشار از آنتی‌اکسیدان است. در ادامه به معرفی مواد لازم و مراحل طرز تهیه سالاد اسفناج می‌پردازیم:

مواد لازم برای سالاد انار و اسفناج

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است، می‌توانید برای ۴ نفر سالاد بیبی اسفناج تهیه کنید. در صورتی که می‌خواهید مقدار کمتر یا بیشتری سالاد انار و اسفناج تهیه کنید، کافی است مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
برگ‌های اسفناج کوچک یا بیبی اسفناج 150 گرم
انار یک دوم پیمانه
سیب درختی 1 عدد
پرتقال 1 عدد
پیاز قرمز در صورت دلخواه 1 عدد
مغز تخمه کدو یا آفتابگردان یک سوم پیمانه

مواد لازم برای تهیه سس سالاد

مواد لازم برای سس سالاد انار و اسفناج در ادامه آمده است:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
روغن زیتون یک سوم پیمانه
سرکه سیب یک چهارم پیمانه
آب لیموی تازه یک چهارم پیمانه
سس خردل 1 قاشق غذاخوری
نمک 1 قاشق چای خوری
فلفل سیاه یک چهارم قاشق چای خوری
سرکه بالزامیک 2 قاشق غذاخوری
سیر رنده شده 1 حبه
تخم گشنیز یک چهارم قاشق چای خوری

مراحل طرز تهیه ی سالاد انار و اسفناج

سالاد با انار و اسفناج در کنار غذاهایی مثل مرغ گریل شده و ماهی سالمون، یک ترکیب فوق العاده را به شما می‌دهد. برای تهیه این سالاد خوشمزه، سالاد بیبی اسفناج و انار کافی است مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید:

مراحل طرز تهیه ی سالاد انار و اسفناج

این سالاد با مقداری رب انار طعم بهتری خواهد داشت

مرحله اول: قبل از هر کاری، باید سس سالاد انار را تهیه کنید تا طعم اجزای آن کاملا به خورد یکدیگر برود. برای آماده سازی سس، یک ظرف در دار (ترجیحا شیشه‌ای) بردارید و روغن زیتون را به همراه سرکه سیب داخل آن بریزید. سپس آب لیمو ترش تازه را به همراه سرکه بالزامیک به ترکیب سس اضافه کنید. سیر رنده شده را به همراه تمام ادویه‌های سس و سس خردل به ظرف بیفزایید. در انتها نیز در شیشه یا ظرف ببندید و آنقدر تکان دهید تا این مواد به درستی با هم مخلوط شوند و ترکیبی یکدست را تشکیل دهند

  • مرحله دوم:  در مرحله دوم از طرز تهیه سالاد اسفناج با انار اسفناج‌ها را پاک کنید و آن‌ها را درون آب سرد به مدت ۳۰ دقیقه بریزید. سپس برگ‌های اسفناج را درون آبکش ریخته و دوباره برگ‌های اسفناج را برای بار دوم و سوم درون آب سرد و مقداری نمک خیس نمایید. بعد از ۱۵ دقیقه آن‌ها را از آب بیرون بکشید و درون صافی بریزید. بعد از کشیده شدن آب اسفناج‌ها آن‌ها را روی پارچه نخی تمیزی پهن کنید تا به صورت کامل خشک شوند.
  • مرحله سوم: میوه‌ها شامل سیب و پرتقال را به شکل دلخواه برش بزنید. برای زیباتر شدن ظاهر سالاد انار با اسفناج بهتر است آن‌ها را به صورت مثلثی و اسلایس‌های نازک برش بزنید. قطعات سیب و پرتقال را به همراه دانه‌های انار داخل یک ظرف مناسب بریزید.
  • مرحله چهارم: پیاز قرمز را به صورت خلال‌های نازک برش دهید و به ظرف سالاد اسفناج با انار اضافه کنید. در ادامه نیز برگ‌های تازه و کوچک اسفناج را داخل ظرف مورد نظر بریزید. (به دلیل خام بودن اسفناج‌ها در این سالاد، سعی کنید از برگ‌های کوچک و تازه استفاده کنید تا سالاد شما طعم بهتری پیدا کند.)
  • مرحله پنجم: به مرحله انتهایی از طرز تهیه ی سالاد انار و اسفناج رسیدیم. در صورت تمایل می‌توانید مغز تخمه کدو یا آفتابگردان را نیز به ترکیب سالاد اضافه کنید. در نهایت نیز سس سالاد که در ابتدای کار تهیه کرده بودید را روی مواد بریزید. سالاد را خوب هم بزنید تا همه مواد به سس آغشته شود و آن را در کنار اعضای خانواده و دوستان نوش جان کنید.

طرز تهیه سالاد انار بسیار راحت است. اگر به این سبک سالادها علاقه دارید، می‌توانید بعد از این مطلب، طرز تهیه سالاد کلم و انار را نیز مطالعه کنید. این سالاد هم مانند سالاد اسفناج و انار و پرتقال طعم فوق‌العاده‌ای دارد.

نکات مربوط به سالاد اسفناج و انار

نکات مربوط به سالاد اسفناج و انار

اگر رژیم غذایی دارید این سالاد را حتما در برنامه غذاییتان جا دهید.

اگر قصد تهیه این سالاد خوشمزه، سالاد اسفناج و انار و پنیر را دارید؛ ولی هنوز برای آن دست به کار نشده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم حتما نکات کلیدی و مهم زیر را نیز مطالعه کنید

 

  1. می‌توانید در صورت تمایل 50 گرم پنیر موزارلا یا فتا را خرد کرده و در پایان به این سالاد اضافه کنید. پنیر هم ظاهر زیباتر و هم طعم بهتری به سالاد شما می‌بخشد.
  2. این سالاد به دلیل داشتن انار، طبع سردی دارد؛ بنابراین توصیه می‌کنیم از انواع مغزیجات و آجیل مانند گردو، بادام خرد شده یا پرک شده و… در آن استفاده کنید تا هم سردی سالاد شما گرفته شود و هم طعم بهتری پیدا کند.
  3. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که در تهیه سس این سالاد از رب انار استفاده کنند. برای طرز تهیه سس با رب انار، بهتر است از رب انار ملس استفاده کنید و اگر رب انار مورد استفاده ترش است، باید مقدار آن را کم کنید. سالاد اسفناج با رب انار نیز بسیار خوش طعم است.
  4. سرکه بالزامیک در سالاد اسفناج و انار و لبو قابل حذف است و درصورتی که به این نوع سرکه دسترسی ندارید، می‌توانید آن را بدون جایگزین کردن با ماده‌ای دیگر حذف کنید.
  5. می‌توانید در صورت تمایل به جای استفاده از پرتقال در تهیه این نوع سالاد، از برش‌های گلابی استفاده نمایید
  6. اگر دوست ندارید قطعات سیر در سالاد اسفناج و کاهو وجود داشته باشد، می‌توانید از پودر سیر در ترکیب سس سالاد خود استفاده کنید.
  7. اضافه کردن پیاز به این سالاد کاملا اختیاری است؛ ولی توجه داشته باشید که در صورت اضافه کردن پیاز حتما از پیاز قرمز در ترکیب آن استفاده کنید.
  8. برای غنی‌تر شدن سالاد و زیباتر شدن ظاهر آن، می‌توانید از کنجد هم کمک بگیرید. در واقع با اضافه کردن دو قاشق غذاخوری کنجد، یک قاشق غذاخوری تخمه‌آفتاب‌گردان و مقداری بادام زمینی بدون پوست به ترکیب سالادتان، سالاد اسفناج و انار شما به اندازه یک وعده غذایی کامل غنی خواهد بود.

از آنجایی که این سالاد بسیار سبک است، می‌توانید آن را در کناب غذاهای گوشتی میل کنید. گوشت مورد علاقه بسیاری از افراد برای سرو با این سالاد، مرغ سوخاری است؛ اما می‌توانید سالاد اسفناج و رب انار را با گوشت گاو سرخ شده یا بوقلمون نیز سرو کنید. این سالاد همچنین با گوشت استیک نیز بسیار خوشمزه می‌شود

 

طرز تهیه سالاد اسفناج

این سالاد خوشمزه را می‌توانید با انواع غذاهای گوشتی مثل استیک سرو کنید.

  1. مانند هر سالاد دیگری، بهتر است سالاد اسفناج و انار را نیز در اسرع وقت نوش جان کنید. به یاد داشته باشید که اسفناج موجود در سالاد نهایتا یک روز قابل استفاده است و بعد از گذشت این زمان، تردی و طعم خود را از دست خواهد داد.

نکات مربوط به طرز تهیه ی سالاد انار و اسفناج به پایان رسید. پیشنهاد می‌کنیم که در کنار این سالاد، طرز تهیه سالاد لبو پاییزی به سه روش مختلف را نیز پیش ببرید و دو سالاد خوشمزه برای اعضا خانواده خود تهیه کنید.

سالاد انار و اسفناج را حتما امتحان کنید…

در این مطلب تلاش کردیم تا طرز تهیه ی سالاد انار و اسفناج را به همراه ترکیب یک سس خوشمزه و با تمام نکات مربوط به آن به شما آموزش دهیم. این سالاد یک دستورالعمل بسیار سالم برای افراد مبتلا به کم خونی و همچنین برای مادران باردار است. همچنان کالری این سالاد مناسب بوده و می‌تواند یک وعده غذایی مناسب برای افرادی باشد که قصد کاهش وزن خود را دارند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم دست به کار شوید و این سالاد خوشمزه و مقوی را برای شب یلدای پیش رو تهیه کنید.

البته، اگر هوس این سالاد خوشمزه یا هر نوع سالاد دیگری را کرده‌اید؛ می‌توانید آن را از سایت یا اپلیکیشن اسنپ فود نیز سفارش دهید. اسنپ فود پلتفرمی برای سفارش آنلاین غذا است که تلاش می‌کند نیاز مشتریان خود را به بهترین شکل برآورده کند.

نظرات کاربران

مبینا بهرام زاده
19.خرداد.1402

سلام سالاد انار و اسفناج درست کنم برایس سس این سالاد اگر سرکه بالزامیک نریزم جاش سرکه معمولی بریزم میشه مزش خیلی تغییر نمیکنه ممنون از سایت خوبتون اگر میشه لطف کنید زود جوابمو بدید مرسی

    snappfoodadmin
    20.خرداد.1402

    سلام خواهش میکنم تا جایی که میتونیم سعی بر این داریم که کامنت ها را زود جواب بدیم در خدمت همراهانمون باشیم سرکه بالزامیک سس سالاد انار و اسفناج خوشمزه تر میکنه ممعمولا سرکه بالزامیک میزنن اما مزه سالاد انار واسفناج سلیقه ای هستش میتونید از سرکه سیب یا سرکه سفید استفاده کنید سالاد خیلی کم تغییر مزه محسوسی پیدا میکنه

زینب سادات
19.خرداد.1402

سلام سالاد انار و اسفناج برای کسهای که باردارن و میخوان زیاد هم چاق نشن اما بچه اذیت نشه خوب هستش ؟

    snappfoodadmin
    20.خرداد.1402

    سلام بله سالاد انار و اسفناج برای افرادی که کم خونی دارند و مادران باردار مناسب هستش و کالری این سالاد مناسب یک وعده غذایی برای افرادی م باشد که قصد کاهش وزن . دارند پیشنهاد می‌کنیم دست به کار بشید و این سالاد خوشمزه و مقوی درست کنید غذای خشیل بارای خانم های باردار مناسب این غذا را هم ببینید https://blog.snappfood.ir/%D8%B7%D8%B1%D8%B2-%D8%AA%D9%87%DB%8C%D9%87-%D8%AE%D8%B4%DB%8C%D9%84/

صابر جولانی
19.خرداد.1402

سلام سالاد انار و اسفناج چقدر میتونم در یخچال نگه دارم اگر برای دو روز درست کنم خراب نمیشه مزش عوض نمیشه ؟

    snappfoodadmin
    20.خرداد.1402

    سلام اسفناج موجود در سالاد انار و اسفناج نهایتا یک روز قابل استفاده است و بعد از گذشت این زمان، تردی و طعم خود را از دست خواهد داد. یک روز میتونید در یخچال نگه دارید تازه تازه باید معمولا همه ی سالادها را میل کرد

    شهبانو
    31.تیر.1402

    سالاد اسفناج و انار واسه ما که رژیم میگیرم خیلی خوبه
    سالادهای خوبی برای درست کردن معروفی کردید سالاد سزار و سالاد کاهو و سالاد میوه دوست دارم

      snappfoodadmin
      07.مرداد.1402

      سلام انواع سالادها را برای راحتی شما همراهان گرامی به آموزش و معروفی در سایت گذاشته ایم و شما میتوانید به راحتی از طریق اسنپ فود انواع
      سالاد های رژیمی را پیدا کرده و سفارش انلاین بدهید . سالاد سزار و سالاد کاهو و سالاد میوه و سالاد اسفناج و انار همگی سالادهای هستند که
      به کاهش وزن و لاغری کمک میکنند.https://snappfood.ir/

قاسم گورانی
19.خرداد.1402

سلام سالاد انار و اسفناج الا میتونم پیدا کنم و بخورم اگر اره میگی از کجا بگیرم رستوران زنگ زدم نداشت

    snappfoodadmin
    20.خرداد.1402

    https://snappfood.ir/ سلام میتونید سالاد انار و اسفناج خوشمزه را از اسنپ فود تهیه کنید

ershad marzani
19.خرداد.1402

سلام سس سالاد انار و اسفناج میشه رب انار ترش بزنم یا خرابش میکنه زود جوابم بدید خب سایتون خیلی خوبه انواع غذاهای محلی و سنتی دیدم خیلی غذا ازش یاد گرفتم

    snappfoodadmin
    20.خرداد.1402

    سلام تا جایی که بتونیم سعی در این داریم با جوابگویی سریع در خدمت شما همراهان باشیم سس با رب انار، بهتر است از رب انار ملس استفاده کنید و اگر رب انار ترش استفاده میکنید، باید مقدار آن را کم بریزد که خیلی مزه سالاد انار و اسفناج تغییر نده

آرزو مرندیان
31.تیر.1402

سلام مواد اولیه تهیه سالاد انار و اسفناج خیلی گرون نیست اخه اخر برج ها زیاد پول ندارم سالاد واسه غذایی شب خیلی مناسب هستش

    snappfoodadmin
    07.مرداد.1402

    سلام مواد اولیه سالاد انار و اسفناج نسبت به هزینه غذاهای دیگه مرقون به صرفه است و افرادی که قصد رزیم غذایی دارند و افرادی که به سبکی غذا
    در شب اهمیت بیشتری میدهند میتواند از این سالاد در وعده های شام و ناهار استفاده کنند.سالاد انار و اسفناج به خاطر وجود اسفناج،
    میوه و مغزیجات سرشار از مواد مغذی و ویتامین‌ها است.این سالاد سرشار از آنتی‌اکسیدان است.مواد اولیه سالاد اسفناج و انار :
    برگ‌های اسفناج کوچک یا بیبی اسفناج، انار ، سیب درختی ، پرتقال و پیاز قرمز در صورت دلخواه و مغز تخمه کدو یا آفتابگردان.

سحر دولتمند
31.تیر.1402

سلام در طرز تهیه سالاد اسفناج و انار
اسفناج باید پخته باشه یا خام اسفناج استفاده کنیم

    snappfoodadmin
    07.مرداد.1402

    سلام در طرز تهیه سالاد انار و اسفناج میتوانید هم از اسفناج پخته استفاده کنید که برای این کار اسفنجان را کم آبپز کنید تا
    خاصیت اسفناج زیاد از بین نرود و میتوانید اسفناج بصورت خام شسته و خرد کرد و برای سالاد استفاده کنید

حسیننن
31.تیر.1402

در درست کردن سالاد اسفناج و انار میشه از آب انار هم استفاده کنیم یا حتما دانه انار باید در سالاد بریزیم

    snappfoodadmin
    07.مرداد.1402

    سلام در طرز تهیه سالاد اسفناج و انار میتوانید بسته به ذائقه خود از آب انار و دانه ها ی انار هم زمان استفاده کنید
    یا فقط دانه های انار یا فقط آب انار را در سالاد بریزد