طرز تهیه شیر نارگیل خانگی خوشمزه و پر خاصیت

طرز تهیه شیر نارگیل
1/5 - (1 امتیاز)

شیر نارگیل یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها، بر پایه‌ی شیر است. این نوشیدنی به دلیل داشتن خواص متعدد در بین افراد به مایع معجزه‌گر معروف است. طرز تهیه شیر نارگیل بسیار ساده است و شما می‌توانید آن را به تنهایی یا همراه با مواد دیگر سرو کنید. در این مقاله قرار است که به نحوه تهیه شیر نارگیل به چند روش ساده اما خوشمزه بپردازیم. بنابراین اگر شما نیز دوست دارید تا درست کردن این نوشیدنی را یاد بگیرید، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

شیر نارگیل
تعداد نفرات 4 نفر
زمان آماده سازی بین 15 تا 20 دقیقه
میزان سختی بسیار راحت
میزان کالری در هر 100 گرم 120 کیلوکالری

شیر نارگیل، انتخابی برای گیاهخورانشیر نارگیل، انتخابی برای گیاهخوران

شیر نارگیل همانند شیر بادام ،  علاوه بر این که طعم بسیار خوبی دارد، یک انتخاب عالی برای گیاهخوران و همچنین افرادی است که به لاکتوز موجود در شیر حساسیت دارند. چرا که شیر نارگیل یک نوع شیر صدرصد طبیعی و بدون استفاده از هیچگونه افزودنی است. همچنین سرشار از انواع آنتی اکسیدان، ویتامین c و اسید لوریک است که برای این دسته از افراد بسیار مفید است. اگر شما هم رژیم گیاهخواری داشته یا به لاکتوز شیر حساسیت دارید، حتما یکبار شیر نارگیل را امتحان کنید.

مواد لازم برای تهیه شیر نارگیل

در جدول زیر مواد لازم برای تهیه شیر نارگیل، قید شده است. شما با استفاده از این مواد می‌توانید شیر نارگیل را برای حدودا 4 نفر تهیه کنید. در نظر داشته باشید که برخی از مواد قید شده است در جدول به صورت دلخواه است و در صورت تمایل می‌توانید از آن‌ها استفاده کرده یا آن‌ها را حذف کنید

مواد لازم مقدار مورد نیاز
نارگیل خرد شده دو پیمانه
آب سه پیمانه
توت خشک (دلخواه) دو قاشق غذاخوری
شربت افرا (دلخواه) یک قاشق غذا خوری
عصاره وانیل (دلخواه) نوک قاشق غذا خوری
خرما (دلخواه) 3 عدد

طرز تهیه شیر نارگیل خانگی به صورت مرحله به مرحله

درست کردن شیر نارگیل بسیار راحت است، اما دستور تهیه‌های متفاوتی دارد که ما در این مقاله ساده‌ترین روش را آموزش خواهیم داد. قطعا طعم این شیر نارگیل تا مدت‌ها در ذهن شما خواهد ماند.مراحل طرز تهیه شیر نارگیل

  • مرحله اول: اولین قدم برای درست کردن یک شیر نارگیل خانگی و خوشمزه، خرد کردن نارگیل است. شما باید نارگیل را بعد از پوست گرفتن به چند قطعه تقسیم کنید. البته از آن جایی که برش دادن نارگیل ممکن است کمی سخت باشد، می‌توانید تکه‌های نارگیل آماده شده را نیز خریداری کنید.
  • مرحله دوم: حالا باید نارگیل خرد شده را به همراه سه لیوان آب درون مخلوط کن یا میسکر بریزید و به مدت حداقل 3 دقیقه میکس کنید تا کاملا یکدست شوند. اگر دوست دارید تا غلظت شیر نارگیل شما بیشتر باشد، می‌توانید میزان آب اضافه شده را کم کنید.
  • مرحله سوم: شیر نارگیل شما آماده است اما اگر دوست دارید تا طعم شیرینی را به آن اضافه کنید، می‌توانید از خرما، توت خشک، شربت افرا و وانیل استفاده کنید. استفاده از خرما در شیر نارگیل علاوه بر این که طعم شیرین و خاصیت بیشتری را ایجاد می‌کند، سبب افزایش غلظت شیر نارگیل نیز خواهد شد.
  • مرحله چهارم: اگر قصد استفاده از این مواد را دارید، به میزان لازم از هر کدام از آن‌ها را درون مخلوط کن ریخته و میکس کنید تا کاملا یکدست شود. بعد از این که مواد آماده شد با کمک یک صافی آن را صاف کرده و سپس می‌توانید به میزان دلخواه از آن را به شیر نارگیل اضافه کرده و به خوبی هم بزنید و در نهایت نوش جان کنید. طرز تهیه شیر نارگیل بازاری نیز به همین روش است و طعم واقعا جذاب و دلچسبی دارد.

روش های دیگر تهیه شیر نارگیل

علاوه بر روش بالا، شما می توانید شیر نارگیل را با بستنی، خامه، پودر نارگیل و به شکل کاکائویی نیز تهیه کنید. در ادامه تمام این روش‌ها را برای شما توضیح دادیم. شما می توانید این شیر را با هر طعمی که دوست دارید تهیه کرده و از طعم آن لذت ببرید.

طرز تهیه شیر نارگیل بستنی

شما می‌توانید شیر نارگیل را با بستنی نیز تهیه کنید. برای درست کردن این نوع  شیر نارگیل کار ساده‌ای را پیش رو دارید.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که شیر نارگیل را به همان روش بالا تهیه کنید و درون یخچال قرار دهید تا کاملا سرد شود. سپس لیوان دلخواه خود را انتخاب کنید و یک اسکوپ بستنی ( ترجیحا وانیلی یا شکلاتی) درون لیوان بریزید و در نهایت شیر نارگیل را اضافه کنید. به همین سادگی!

اگر دوست داشته باشید می‌توانید روی شیر نارگیل بستنی را با مقداری پودر نارگیل تزیین کنید.

طرز تهیه شیر نارگیل با پودر نارگیلطرز تهیه شیر با پودر نارگیل

درست کردن شیر نارگیل با استفاده از پودر نارگیل هم امکان پذیر است، اما باید این نکته را به ذهن بسپارید که حتما از پودر نارگیل تازه و مرغوب استفاده کنید که کیفیت شیر نارگیل شما خراب نشود. برای انجام این کار باید پودر نارگیل را درون مخلوط کن بریزید و به آن، آب جوش اضافه کنید و بگذارید تا 15 دقیقه پودر نارگیل خیس بخورد و کاملا نرم شود.

سپس مخلوط کن را روشن کرده و مواد را میکس کنید تا مایع یکنواختی به دست آید. حالا به کمک یک صافی یا پارچه، شیر نارگیل را صاف کنید. شیر نارگیل شما آماده است و می‌توانید آن را نوش جان کنید.

طرز تهیه شیر نارگیل با خامه

معمولا شیر نارگیل غلظت کمی دارد و همچنین طعم شیرین آن کم است. اگر شما دوست دارید تا شیرینی و غلظت شیر نارگیل خود را بیشتر کنید، کافی است تا آن را با خامه مخلوط کنید. برای انجام این کار هم زمان با اضافه کردن آب نارگیل و آب به درون مخلوط کن، خامه را نیز اضافه کرده و میکس کنید.

طرز تهیه شیر نارگیل کاکائویی

اگر شما از طرفداران شیر کاکائو هستید، می‌توانید شیر نارگیل را به صورت کاکائویی نیز آماده کنید. برای انجام این کار فقط باید دو قاشق پودر کاکائو به دستور تهیه شیر نارگیل اضافه کنید و لازم نیست تا کار دیگری انجام دهید. همچنین باید گفت طعم شیر نارگیل کاکائویی با خامه فوق العاده است و حتما باید یکبار آن را امتحان کنید.

فوت و فن‌های درست کردن شیر نارگیلفوت و فن‌های درست کردن شیر نارگیل

اگر دوست دارید تا شیر نارگیل شما عطم بهتری داشته باشد، می‌توانید آن را با در نظر گرفتن نکات زیر درست کنید و مطمئن باشد که کیفیت شیر نارگیل شما چندین برابر بهتر خواهد شد.

  1. همانطور که گفتیم، برای درست کردن شیر نارگیل با استفاده از پودر نارگیل، شما باید از پودر نارگیلی استفاده کنید که مرغوب باشد! پودر نارگیلی که مدت زیادی مانده و عطر و بوی نارگیل را ندارد، برای این کار مناسب نیست. بهتر است تا پودر نارگیل را به صورت فله از عطاری‌ها یا به صورت بسته بندی از سوپرمارکت‌ها تهیه کنید.
  2. بعد از درست کردن شیر نارگیل با پودر نارگیل و در مرحله صاف کردن، تفاله‌های نارگیل باقی می‌ماند. شما می‌توانید پودر نارگیل باقی مانده را با خشک کن یا با کمک حرارت فر خشک کرده و به عنوان آرد نارگیل در کیک‌ها و شیرینی‌ها استفاده کنید.
  3. در مورد نگهداری از شیر نارگیل باید گفت که شما می‌توانید آن را در یک ظرف در بسته به مدت ۴ روز در یخچال و تا ۳ ماه در فریزر نگهداری کنید. البته به عنوان یک نکته‌ی دیگر باید اضافه کیم که وقتی شیر نارگیل را درون فریزر یا یخچال قرار می‌دهید به دو قسمت تقسیم می‌شود و چربی آن روی سطح می‌آید که به آن کرم یا خامه نارگیل می‌گویند. پس حتما قبل از مصرف، شیر نارگیل را به خوبی هم بزنید تا کاملا یکدست شود.
  4. شیر نارگیل را می‌توانید به عنوان جایگزین شیر گاو استفاده کنید که فواید بسیاری برای سلامتی دارد. مصرف متعادل شیر نارگیل می‌تواند به کاهش کلسترول و کم کردن وزن بدن کمک کند که بسیار فوق العاده و اثرگذار است. راستی شما از خواص نارگیل چه می دانید؟ آیا به جز این خواص این میوه خواص دیگری هم دارد؟
  5. در تهیه شیر نارگیل شما می‌توانید به جای استفاده از آب از شیر استفاده کنید.

با شیر نارگیل، طعم متفاوتی از شیر را تجربه کنید…

طرز تهیه شیر نارگیل بسیار ساده است و شما می‌توانید آن را مطابق با میل و ذائقه خود به چندین روش درست کنید. این شیر طعم فوق‌العاده‌ای دارد و اگر یکبار آن را تهیه کنید، قطعا شیفته طعم آن خواهید شد. فقط توجه داشته باشید که در حد امکان از نارگیل تازه استفاده کنید. اگرهم نارگیل تازه در دسترس نداشتید، از اسنپ فود کمک بگیرید. به این منظور، به قسمت سفارش آنلاین میوه اسنپ فود بروید و نارگیل تازه را آنلاین سفارش دهید.

نظرات کاربران