آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • درمان عروس هلندی افسرده
    درمان افسردگی عروس هلندی شهریور 17, 1403
  • طرز تهیه رولت مرغ
    طرز تهیه رولت مرغ مجلسی شهریور 17, 1403
  • مرغ پرتقالی
    طرز تهیه مرغ پرتقالی شهریور 17, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه لازانیا رولی
آموزش آشپزی
1.5/5 - (2 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه لازانیا رولی با و بدون سس بشامل

مینا اسماعیل بیگی 09 تیر 1402 6 دقیقه
۴ نفر
مناسب برای
غذای اصلی
نوع
متوسط
سطح
30 دقیقه
زمان آماده سازی
30 دقیقه
پخت

اگر اهل خوردن غذاهای فانتزی هستید، طرز تهیه لازانیا رولی را از دست ندهید. برای درست کردن این غذای خوشمزه می‌توانید از انواع مدل‌های لازانیا و همچنین انواع مواد میانی استفاده کنید. در این مطلب اما، ما یک رسپی پرطرفدار را برایتان آماده کرده‌ایم که طعمی بی‌نظیر دارد. در ادامه، جدول مشخصات غذایی لازانیا رولی را با هم می‌بینیم:

لازانیا رولی
تعداد نفرات 4 تا 5 نفر
زمان آماده سازی 10 دقیقه
زمان پخت غذا حدود 1 ساعت
میزان سختی متوسط

طرز تهیه لازانیا رولی

لازانیا رولی از جمله غذاهایی است که کودک و بزرگ عاشق آن خواهند شد. اتفاقا تهیه این غذا آنقدرها زمان‌بر نیست و می‌توانید هرزگاهی برای خانواده آن را تهیه کنید. لازانیا رولی به مواد اولیه ساده‌ای هم نیاز دارد. مواد لازم که در جدول زیر آمده را تهیه کرده و مراحل تهیه آن را با ما پیش ببرید.

مواد لازم برای تهیه لازانیا رولیعکس لازانیا رولی

همان‌طور که می‌بینید، مواد لازم برای پخت لازانیا شباهت زیادی به مواد لازم برای طرز تهیه ماکارونی دارند و به این ترتیب هستند:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
لازانیا 1 بسته
گوشت چرخ کرده 350 گرم
پیاز 1 عدد
سیر 2 حبه
فلفل دلمه ای 1 عدد
قارچ 250 گرم
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا به مقدار لازم
نمک، فلفل، زردچوبه و آویشن به مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه سس بشامل

مواد سس بشامل هم شامل موارد زیر هستند:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
شیر 1 لیوان
آرد 1 قاشق غذاخوری
کره 10 گرم
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

مراحل تهیه لازانیا رولی

در طرز تهیه لازانیا رولی با گوشت چرخ کرده ، باید مطابق مراحل زیرعمل کنید. این مراحل تهیه، از آموزش تصویری لازانیا رولی ساده‌تر است و به راحتی می‌توانید یک لازانیا مجلسی تهیه کنید.

  • مرحله اول: ابتدا در تابه‌ای مناسب مقداری روغن بریزید و صبر کنید تا داغ شود. سپس، پیازهای نگینی شده را در روغن تفت دهید.
  • مرحله دوم: پس از چند دقیقه، سیر پوره شده را هم اضافه کنید. وقتی عطر سیر بلند شد، گوشت چرخ کرده را هم در تابه بریزید و آویشن و بقیه ادویه‌ها را اضافه کنید.
  • مرحله سوم: وقتی گوشت تغییر رنگ داد و تا حدی بوی خامی آن گرفته شد، فلفل دلمه‌ای‌های نگینی و قارچ‌های خرد شده را به آن اضافه کنید. تمام مواد را خوب تفت دهید تا مایه یکدستی حاصل شود.
  • مرحله چهارم: در نهایت، نمک مایه گوشتی لازانیا را اندازه کنید. سپس، کمی رب اضافه کنید و وقتی رنگ رب باز شد و بوی خامی آن از بین رفت، مایه گوشتی را از روی حرارت بردارید.
  • مرحله پنجم: در این مرحله باید سس بشامل را آماده کنید. برای این کار، مقداری کره را داخل تابه ای دیگر حرارت دهید و آرد را در آن تفت دهید.
  • مرحله ششم: وقتی بوی خامی آرد از بین رفت، شیر گرم را به تدریج به آن اضافه کنید. سپس، نمک و فلفل سس را اندازه کنید و وقتی به غلظت مناسب رسید، تابه را از روی حرارت بردارید.
  • مرحله هفتم: داخل قابلمه‌ای جادار و مناسب، مقداری آب بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید. وقتی آب جوشید، مقداری نمک و روغن اضافه کنید و ورقه‌های لازانیا را داخل آب در حال جوش قرار دهید.
  • مرحله هشتم: وقتی ورقه‌های لازانیا نرم شدند، آن‌ها را از آب بیرون بیاورید و روی یک تخته آشپزخانه که از قبل مقداری چرب کرده‌اید، در کنار هم بچینید.

نکته: بافت لازانیا بسیار حساس است و ممکن است به خاطر آبکش کردن، پاره شود.مراحل تهیه لازانیا رولی

  • مرحله نهم: حالا روی هر ورقه، مقداری سس بشامل، مایه گوشتی و پنیر پیتزا بریزید. دقت کنید که فقط 3/2 از طول ورقه‌ها را با مایه گوشتی پر کنید و بقیه را خالی بگذارید.
  • مرحله دهم: ورقه‌های لازانیا را به آرامی رول کنید. داخل یک ظرف پیرکس را کمی چرب کرده و رول‌ها را به صورت منظم داخل آن بچینید.
  • مرحله یازدهم: روی رول‌های لازانیا را با باقیمانده سس بشامل و پنیر پیتزا بپوشانید. حالا ظرف را به مدت 30 دقیقه با حرارت 180 درجه سانتی‌گراد، داخل فر قرار دهید.
  • مرحله دوازدهم: در چند دقیقه آخر پخت، حرارت بالای فر را روشن کنید تا سطح رول‌ها با آب شدن و برشته شدن پنیر پیتزا، طلایی و خوش‌رنگ شود.

چند نکته مهم در طرز تهیه لازانیا رولی با گوشت چرخ کرده

توجه به این نکات، کیفیت و طعم غذای شما را بهتر می‌کند:

  • در صورت استفاده از ورقه‌های لازانیای نیمه آماده یا اصطلاحا پیش پخت، نیازی به جوشاندن نیست. همین اندازه که ورقه‌ها به مدت 3 دقیقه داخل آب معمولی بمانند، کافیست و نرم خواهند شد.
  • موقع اضافه کردن قارچ‌ها، حرارت تابه را زیاد کنید تا قارچ آب نیندازد.
  • اگر می‌خواهید مایه گوشتی مفصل‌تری داشته باشید، مقداری سوسیس یا کالباس خرد شده هم به گوشت چرخ کرده اضافه کنید.
  • پس از خارج کردن ظرف از فر، کمی صبر کنید تا رولت‌ها از حرارت بیفتند. سرو رول لازانیای داغ، ممکن است شکل و حالت رولت‌ها را به هم بزند.
  • مانند طرز تهیه ماکارونی با مرغ ، برای مایه داخلی لازانیا، به جای گوشت از مرغ هم می‌توانید استفاده کنید. البته معمولا استفاده از گوشت چرخ کرده پرطرفدارتر است.

طرز تهیه لازانیا رولی بدون سس بشامل

این رسپی هیچ فرقی با طرز تهیه لازانیا رولی با سس بشامل ندارد. فقط باید به جای سس بشامل از سس مایونز استفاده کنید. البته فراموش نکنید که پس از چیدن رول‌ها داخل ظرف پیرکس، تمام قسمت‌های رویه آن‌ها را با سس مایونز بپوشانید تا هنگام پختن، خشک نشوند. رول‌ها باید به مدت 25 تا 30 دقیقه با 180 درجه سانتی‌گراد در فر بمانند تا کاملا بپزند.

طرز تهیه لازانیا رولی بدون فر

بدون استفاده از فر هم می‌توانید رول‌های لازانیایی خوشمزه‌ای درست کرد. برای این کار، استفاده از یک تابه دو طرفه پیشنهاد می‌شود. البته فراموش نکنید که حتما تابه را روی شعله پخش‌کن و حرارت کم قرار دهید.

طرز تهیه لازانیا رولی در مایکروفرطرز تهیه لازانیا رولی در مایکروفر

در صورت استفاده از مایکروفر، ظرف حاوی رول‌های لازانیا را بدون کاور پنیر پیتزا داخل مایکروفر قرار دهید. برای این کار، ظرف را با درپوشی مناسب روی پایه مخصوص گریل و وسط سینی گردان بگذارید. قدرت دستگاه را روی 100 درصد تنظیم کرده و 5 تا 6 دقیقه صبر کنید تا رول‌های لازانیا بپزند. پس از این مدت، ظرف را خارج کرده و روی رول‌ها را با پنیر پیتزا بپوشانید. دوباره ظرف را داخل دستگاه قرار دهید و این بار درپوش آن را بردارید. در این حالت باید از ترکیب گریل و قدرت 60 درصد استفاده کنید. 5 تا 6 دقیقه دیگر زمان لازم است تا سطح رول‌ها، طلایی و خوش‌رنگ شود.

لازانیا رولی تستر

برای استفاده از آون توستر، رول‌های لازانیا را مطابق دستورالعملی که شرح دادیم، داخل ظرفی مناسب بچینید. سپس، دستگاه را روشن کرده و روی حرارت 180 درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. فن گردش هوا و هر دو المنت بالا و پایین دستگاه باید روشن باشند. مدت زمان ماندن غذا در تستر، بستگی به قدرت دستگاه دارد، اما معمولا پخت لازانیا حدود 30 تا 45 دقیقه طول می‌کشد. در دقایق پایانی پخت، فن دستگاه و المنت پایینی را خاموش کنید تا پنیر پیتزای روی رول‌ها با حرارت المنت بالا، 2 تا 3 دقیقه دیگر حرارت ببیند و طلایی شود.

نکته: حتما از شیشه درب تستر لازانیا را چک کنید تا پنیرها نسوزند.

زمانی که پنیرها شروع به حباب زدن کردند، ظرف را با دستگیره از تستر بیرون بیاورید و اجازه دهید 15 دقیقه در محیط آشپزخانه بماند. حالا به سلیقه خود روی رول‌ها را تزئین کرده و این غذای خوشمزه را سرو کنید.

لازانیا رولی، خانواده را دور هم جمع می‌کند

نحوه درست کردن لازانیا رولی را برای شما گفتیم. پیشنهاد می‌کنیم این غذا را برای خانواده و مهمان‌هایتان تهیه کرده و آن‌ها را شگفت‌زده کنید. البته، ممکن است با تهیه این غذا وقت زیادی از شما گرفته شود، پس تهیه مابقی غذاها را به سفارش غذا اسنپ فود بسپارید.

در این سایت، منوی غذایی متنوعی از انواع پاستا و ماکارونی وجود دارد که می‌توانید به راحتی غذای مورد علاقه خود را از میان آن‌ها انتخاب کنید. همچنین، شما می‌توانید انواع سالاد و نوشیدنی را نیز از اسنپ فود سفارش دهید. پس در خانه بمانید و غذاهای خوشمزه را درب منزل تحویل بگیرید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 2711 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود