طرز تهیه معجون انار با بستنی و نتیجه ای شگفت انگیز

طرز تهیه معجون انار
1/5 - (1 امتیاز)

انار از جمله میوه‌هایی است که آن را فقط در فصل پاییز و زمستان می‌توان تهیه کرد. اما آب انار را می‌توانید در فصل‌هایی مثل بهار و تابستان نیز نوش جان کنید. در این بین با کمی خلاقیت می‌توان از این آبمیوه یک نوشیدنی جذاب تهیه کرد. نوشیدنی آب انار بستنی یا به عبارتی معجون انار! این مطلب به طرز تهیه معجون انار می‌پردازد و شمارا در روزهای گرم تابستان به یک خنکی بی‌انتها دعوت می‌کند.

معجون انار
زمان آماده سازی 10 دقیقه
زمان تهیه 15 دقیقه
میزان سختی کم
1 لیوان معجون انار 200 کالری

معجون انار با بستنی و یک خنکی بی انتها

معجون انار با بستنی

معجون انار بستنی، یک معجون بسیار پرطرفدار.

برای تهیه معجون انار مواد اولیه شما کم و در دسترس هستند. به عبارتی طرز تهیه معجون انار بسیار راحت است. پیشنهاد می‌کنیم که با خرید آنلاین میوه یا آبمیوه، ماده اولیه مورد نظر خود را راحت‌تر تهیه کنید. انار، اولین ترکیبی است که برای این نوشیدنی به آن احتیاج داریم. آب انار بستنی بدلیل حضور پررنگ انار بشدت مقوی و خوشمزه است. ما در ادامه قصد داریم تا مرحله به مرحله آن را با شما آماده کنیم. اگر تمایل داشتید تا این معجون خوشمزه، اب انار بستنی را در اندازه‌های بیشتری تهیه کنید، فراموش نکنید که نسبت مواد را باید به صورت کاملا مساوی افزایش بدهید.

اگر از دوست‌داران انواع معجون هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم طرز تهیه معجون کدو حلوایی را هم مطالعه کنید.

مواد اولیه برای معجون انار

در ابتدا برای تهیه معجون انار لازم است تا موادی که در جدول ذکر کرده‌ایم را آماده کنید:

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
انار 1 عدد
عسل 2 قاشق غذا خوری
مغز پسته، بادام، گردو و یا فندق به میزان دلخواه
موز در صورت تمایل 1 عدد
یخ 3 قطعه
شیر یخ زده 1 پیمانه
بستنی وانیلی 2 اسکوپ
پودر نارگیل و پودر کنجد در صورت تمایل به میزان دلخواه

طرز تهیه معجون انار

طرز تهیه آب انار بستنی آسان و بسیار سریع است. در ادامه مرحله به مرحله آن را با هم تهیه خواهیم کرد.

  • مرحله اول: در مرحله اول از طرز تهیه معجون انار ، ابتدا انار خود را دانه کنید. اگر بعضی از قسمت‌های سفید درون انار به دانه‌ها چسبیدند، مشکلی ندارد. می‌توانید از آنها نیز استفاده کنید.
  • مرحله دوم: حالا انار دانه کرده را درون مخلوط کن ریخته و به آن شیره یخ زده را اضافه کنید. پنج دقیقه کافیست تا دانه‌های انار و شیره یخ زده با یکدیگر به خوبی مخلوط شوند. دقت کنید که احتمالاً دانه‌های انار زیر دندان مشخص هستند. اگر تمایل نداشتید که دانه‌های انار را در دهان خود احساس کنید، می‌توانید از یک پیمانه تا یک پیمانه و نیم آب انار استفاده کنید.
  • مرحله سوم: در مرحله بعد از طرز تهیه معجون انار حالا بعد از ترکیب شدن شیر یخ زده و انار، باید بستنی وانیلی را به آن‌ها اضافه کرده و مجدداً با هم مخلوط کنید. توصیه می‌کنیم که بستنی را در ابتدای شروع این کار در دمای اتاق قرار دهید تا کمی نرم شود. حالا آن را به همراه شیر و انار در مخلوط کن ریخته و مجددا مخلوط کن را روشن کنید. تقریباً سه دقیقه زمان کافیست تا بستنی با دیگر مواد به خوبی ترکیب شود.
معجون انار بستنی

معجون انار بسیار ملس است.

  • مرحله چهارم: در گام آخر از طرز تهیه معجون انار یا آب انار بستنی ، عسل را به همراه موز و مغزهایی که آماده کرده‌اید درون همزن بریزید و مجدداً خوب آنها را با هم ترکیب کنید. استفاده از مغز گردو، بادام، پسته، فندق، پودر نارگیل، کنجد و موز کاملا سلیقه‌ای خواهد بود. اما در صورت استفاده طعم جذابی به معجون شما می‌دهند.
  • مرحله پنجم: در نهایت معجون شما آماده است. می‌توانید آن را در لیوان ریخته و نوش جان کنید. فقط اگر احساس کردید که معجون انار شما دیگر به اندازه کافی خنک نیست یک قالب یخ را کوبیده و پیش از سرو نهایی، به مخلوط کن اضافه کرده و مجددا با تمام مواد هم بزنید. یخ خرد شده و مثل دانه‌های برف در معجون شما خود را نشان می‌دهد. حالا معجون آماده شده را در لیوان سرو نهایی ریخته و سطح آن را با دانه‌های خوشرنگ انار و همینطور یک اسکوپ بستنی وانیلی قبل از خوردن تزیین کنید. مجنون شما آماده است، نوش جان.

طرز تهیه شانار،  این معجون خوشمزه به پایان رسید و اگر می‌خواهید با اطمینان بیشتری این معجون را مصرف کنید، می‌توانید مطلب با مهم ترین خواص انار آشنا شوید را مطالعه کنید. اگر با خواص انار آشنا شوید، این معجون را به برنامه غذایی همیشیگی‌تان اضافه خواهید کرد.

چند نکته مهم برای معجون انار خوشرنگ و ملس

چند نکته مهم برای معجون انار

انار بستنی، یک معجون متفاوت و پرخاصیت است.

در این قسمت چند نکته طلایی برای طرز تهیه معجون بستنی انار یا طرز تهیه آب انار بستنی را به شما خواهیم گفت:

  • نکته اول اینکه همانطور که گفتیم اگر تمایل داشتید تا دانه‌های انار را در دهان خود احساس نکنید، می‌توانید آب انار را جایگزین خود انار کنید.
  • مغزها، کنجد، پودر نارگیل و موز کمک می‌کنند تا شما یک معجون غلیظ و پرو پیمان داشته باشید.
  • وانیل می‌تواند طعم معجون انار شما را بهتر کرده و آن را خوشمزه‌تر کند.
  • فراموش نکنید که در صورت عدم استفاده از عسل می‌توانید از شیرین کننده‌های دیگر مانند شیره‌ها یا شکر نیز استفاده کنید.
  • استفاده از بردن شیر نارگیل، شیر سویا یا شیر بادام به جای شیر ساده نیز بلامانع است.
  • توصیه می‌کنیم برای داشتن بافتی غلیظ‌تر در این معجون حتما از خامه قنادی استفاده کنید. میزان خامه قنادی برای این مقدار مواد اولیه، نصف پیمانه است.
  • در نهایت اگر دوست داشتید معجونی ترش و شیرین داشته باشید می‌توانید شیرین کننده‌ها را حذف کرده و به جای آن‌ها بستنی وانیلی، آب انار ترش و گلپر استفاده کنید.
  • در آخر باید به شما متذکر شویم که یک نوع دیگر معجون انار نیز وجود دارد. در آن معجون از لواشک انار، ترشک انار، رب انار و ژله انار استفاده می‌کنند. اگر تمایل داشتید این معجون را نیز می‌توانید در منزل تهیه کنید.

یک معجون و هزار طعم

طرز تهیه معجون انار با بستنی را برای شما توضیح دادیم و پیشنهاد می‌کنیم که حتما این معجون را تهیه کرده و از طعم آن لذت ببرید. در مسیر ساده و کوتاه تهیه این معجون می‌توانید از اسنپ فود و صفحه خرید میوه آنلاین نیز کمک بگیرید. به این منظور، لازم است که به قسمت سفارش آنلاین میوه بروید و تنها با چند کلیک ساده، انار تازه را از میوه فروشی‌های اسنپ خریداری کنید. به این شکل، میوه‌ی شما با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت به درب منزل‌تان خواهد رسید.

نظرات کاربران