آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه معجون شیر و دارچین
آموزش آشپزی
5/5 - (1 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه معجون شیر و دارچین، معجون خوشمزه و چربی سوز

مینا اسماعیل بیگی 07 دی 1401 4 دقیقه

شیر و دارچین یک نوشیدنی فوق العاده است. این نوشیدنی در سطح بین المللی محبوبیت داشته و در سلامت بدن نیز نقش دارد. همچنین مصرف شیر و دارچین خواص زیادی از جمله تقویت استخوان، کاهش کلسترول، کاهش وزن و… را به دنبال دارد. در این مقاله قرار است تا به طرز تهیه معجون شیر و دارچین به ساده‌ترین شکل ممکن بپردازیم. بنابراین اگر شما نیز دوست دارید تا این نوشیدنی خوشمزه را در خانه درست کنید و برای لاغری از آن استفاده کنید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

معجون شیر و دارچین
تعداد نفرات 3 تا 4 نفر
زمان آماده سازی و تهیه حدودا 15 تا 20 دقیقه
میزان سختی کم
میزان کالری 152 کیلو کالری

شیر و دارچین، نوشیدنی محبوب روزهای سردشیر و دارچین، نوشیدنی محبوب روزهای سرد

شیر دارچین یکی از فوق العاده‌ترین نوشیدنی هایی است که می توانید میل کنید. این نوشیدنی بسیار پر خاصیت است و با مصرف آن می توانید به هضم غذا کمک کنید. همچنین در تسکین بی‌خوابی، درمان سرفه و التهابات گلو، افزایش تراکم استخوان نیز موثر است. شما باید حتما یکبار این نوشیدنی را امتحان کنید.

مواد لازم برای تهیه معجون شیر و دارچین

از آن جایی که شیر و دارچین یک نوشیدنی ساده است، به مواد اولیه خاصی برای تهیه آن نیاز ندارید و به راحتی می‌توانید آن را تهیه کنید. در جدول زیر مواد لازم برای تهیه معجون شیر و دارچین قید شده است که با این میزان از مواد اولیه امکان تهیه مجعون برای 3 تا 4 نفر وجود دارد.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
شیر 4 لیوان
چوب دارچین 4 تکه
زنجبیل 1 تکه
عسل 2 قاشق مربا خوری
خامه در صورت دلخواه

طرز تهیه معجون شیر و دارچین به صورت مرحله به مرحله

حالا که آماده‌ی درست کردن این نوشیدنی خوشمزه هستید، به سراغ دستور تهیه آن می‌رویم. اما قبل از آن بهتر است تا اشاره کنیم که بهترین زمان برای مصرف این نوشیدنی شب‌ها و قبل از خواب است و با ترکیب کردن شیر با دارچین، خواص آن تا ده برابر بیشتر خواهد شد.

  • مرحله اول: اولین قدم در طرز تهیه شیر و دارچین خوشمزه، گرم کردن شیر است. برای انجام این کار شما باید شیر را درون شیر جوش ریخته و اجازه دهید تا روی حرارت گرم شود. زمانی که به یک دمای مناسب رسید، باید چوب دارچین را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با یکدیگر مخلوط شوند.طرز تهیه شیر و دارچین
  • مرحله دوم: تقربیا باید 15 دقیقه شیر روی حرات بماند، البته در طول این مدت باید حواستان باشد که شیر سر نرود. در دقایق انتهایی باید عسل و خامه را به شیر جوش اضافه کنید و مجددا هم بزنید تا شیر کاملا یکدست شود.
  • مرحله سوم: شیر دارچین شما آماده است و تنها باید آن را در لیوان مدنظرتان ریخته و اجازه دهید تا خنک شود. اگر دوست داشته باشید می‌توانید مقداری از شیر را درون فرنچ پرس بریزید و به مدت چند دقیقه پرس کنید تا فوم بدهد.
  • مرحله چهارم: سپس فوم را درون لیوان ریخته و اگر دوست داشتید کمی پودر دارچین نیز اضافه کنید. شیر دارچین شما آماده است و می‌توانید آن را سرو کنید. به همین سادگی…

طرز تهیه معجون شیر و دارچین به پایان رسید و اگر طرفدار معجون باشید، می‌توانید طرز تهیه مجعون هفت مغز + معجون علی بابا را نیز مطالعه کنید.

طرز تهیه معجون شیر و دارچین فوری

یکی از روش های ساده‌ای که می‌توانید برای تهیه شیر و دارچین به کار ببرید، تهیه شیر و دارچین به صورت فوری است. شما در این روش تمام مواد را باید از قبل آماده کنید. البته مواد اولیه مورد نیاز برای تهیه این مدل معجون شیر و دارچین تا حدودی متفاوت است و در جدول زیر آن را قید کرده‌ایم:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
پودر شیر خشک فوری 1 قاشق مربا خوری
پودر دارچین 1 قاشق مربا خوری
شکر 1 قاشق غذا خوری
پودر زنجبیل 3/1 قاشق چای خوری
پودر خامه 1 قاشق مربا خوری

برای تهیه شیر و دارچین به این روش تنها باید تمام پودرها را با یکدیگر ترکیب کنید و در یک ظرف کاملا تمیز نگهداری کنید. هر زمان که قصد میل کردن شیر و دارچین را داشتید، باید پودر را با یک لیوان آب جوش ترکیب کنید و میل کنید. در پایان این مطلب، اگر طرفدار نوشیدنی‌های ترکیبی با شیر هستید، ممکن است طرز تهیه شیر پسته مخصوص + نکات تهیه شیر پسته بازاری برای شما جالب باشد و آن را نیز دوست داشته باشید.

نکات مهم برای تهیه معجون شیر و دارچیننکات مهم برای تهیه معجون شیر و دارچین

برای این که بتوانید معجون شیر و دارچین را به شکل بهتری درست کنید، باید نکاتی را بدانید و رعایت کنید که در ادامه به مهمترین نکات در این روش تهیه اشاره کرده ایم:

  • شما علاوه بر عسل می‌توانید از شکر سفید و قهوه ای، برای شیرین کردن شیر دارچین استفاده کنید. همچنین اگر طعم شیره خرما را نیز دوست داشته باشید، می‌توانید از شیره برای خوش طعم شد معجون استفاده کنید.
  • امکان تهیه شیر و دارچین با پودر دارچین نیز وجود دارد اما باید حتما دارچین را در دقایق آخر اضافه کنید. چرا که دارچین ته نشین می‌شود و ممکن است طعم آن در کل نوشیدنی پخش نشود.
  • دقت داشته باشید که اگر به لاکتوز حساسیت دارید، می‌توانید این نوشیدنی را با شیر بدون لاکتوز و بدون گلوتن درست کنید.
  • شما می‌توانید به جای استفاده از شیر ساده، از شیر بادام یا فندوق نیز برای تهیه این نوشیدنی استفاده کنید.

معجون رژیمی فقط معجون شیر و دارچین…

طرز تهیه معجون شیر و دارچین همانطور که خواندید و متوجه شدید، بسیار ساده است و می‌توانید بدون دردرسر آن را درست کرده و نوش جان کنید. البته امکان سفارش آنلاین این نوشیدنی از اسنپ نیز وجود دارد که به راحتی می توانید نوشیدنی دلخواه خود را سفارش داده و میل کنید. به این منظور، کافی است به بخش سفارش آنلاین آبمیوه اسنپ فود بروید و مورد دلخواه خود را با چند کلیک ساده سفارش دهید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود