آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
انواع پای و تارت
2.5/5 - (2 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه پای بلوبری؛ برای عصرانه‌‌های زمستانی

ترمه افضلی 20 اسفند 1401 6 دقیقه

 

پای بلوبری خانگی در کمترین زمان درست کنید.

 

طرز تهیه پای بلوبری بسیار راحت‌تر از چیزی است که فکرش را می‌کنید. کافی است که شما هم برای وعده عصرانه خود به دنبال تنوع در مزه‌ها باشید تا بخواهید این پای بلوبری خانگی ساده تهیه کنید.

اگر شما هم به تازگی به جمع علاقه‌مندان به شیرینی پزی در این صفحه اضافه شده‌اید، نگران نباشید در این دستور پخت ما به شما آموزش می‌دهیم که چطور از بلوبری تازه و یا فریزری یک پای بلوبری خانگی تهیه کنید و ساعت‌های آخر روز را در کنار فنجان چایتان آرامش را تجربه کنید.

پای بلوبری با رویه‌ی مشبک را حتما بارها در فیلم‌ها و سریال‌های کودکی دیده‌اید و مشتاقید تا این بار خودتان آن را تهیه کنید. پس پیش به سوی زنده کردن نوستالژی‌های کودکی.

 

جزئیات و ارزش غذایی پای بلوبری خانگی

 

429 کیلو کالری میزان کالری در هر 100 گرم
60 دقیقه زمان آماده سازی
زمان پخت زمان پخت
تعداد نفرات تعداد نفرات

 

 

طرزتهیه پای بلوبری و نکات مهم

 

طرز تهیه پای بلوبری برای وعده عصرانه کارخیلی سختی نیست.

 

عکس پای را در بالا مشاهده کردید؛ همانطور که که می‌دانید بلوبری کارتونی یک میوه تابستانی است، اما مانند آلبالو جز آن دسته از میوه‌هایی است که به راحتی می‌توانید در فریزر نگهداری کنید. فریز کردن این میوه هیچ آسیبی به بافت میوه نمی‌زند و بعد از این که یخ آن باز شد به راحتی می‌توانید از این میوه استفاده کنید. همچنین اگر تمایل دارید از خمیر پای و تارت بلوبری آماده شرکتی استفاده کنید بهتر است از چند ساعت قبل خمیر را در دمای محیط قرار دهید تا یخ آن باز شود، هرگز خمیر را در ماکروویو نگذارید. در این صورت بافت خمیر از بین می‌رود و نتیجه رضایت‌بخشی نخواهید داشت. اگر دستور پخت تارت بلوبری برایتان جذاب است می‌توانید طرز تهیه پای کدو تنبل را هم مطالعه کنید.

 

مواد لازم برای طرز تهیه خمیر پای بلوبری

 

میزان لازم مواد لازم
2 پیمانه آرد
150 گرم کره
4/1 پیمانه آب سرد
1 قاشق چای خوری نمک

 

 

خمیر پای تارت و بلوبری پیچیدگی خاصی ندارد و می‌توانید مطمئن باشید که در یک چشم برهم زدن می‌توانید مانند یک سرآشپز حرفه‌ای آن را در آشپزخانه خود تهیه کنید. همینطور این خمیر در طرز تهیه تارت گلابی هم استفاده می‌شود.

 

مرحله اول: برای این که خمیرتان بعد از پخت بافت نرم و لطیف داشته باشد، آرد و نمک را چند بار الک کنید تا به اصطلاح سبک شود.

مرحله دوم: کره را در آخرین لحظات از یخچال خارج کنید و به شکل قالب‌های مکعبی کوچک خرد کنید. اگر احساس کردید که خیلی نرم شده، قالب‌های مکعبی را چند لحظه در یخچال بگذارید تا دوباره سفت شود.

مرحله سوم: کره و آرد را در یک ظرف بزرگ و جادار مخلوط کنید. سعی کنید با نوک انگشتانتان کره و آرد را با یکدیگر مخلوط کنید. مراقب باشید که ورز دادن زیاد باعث می‌شود که حرارت کف دست کره را ذوب کند.

مرحله چهارم: مخلوط کره و آرد باید به شکل گلوله‌های کوچک دربیاید.

مرحله پنجم: حالا آب سرد را باید به مخلوط کره و آرد اضافه کنید. حالا خمیر را تا جایی که یکدست و نرم شود ورز دهید. به همین راحتی طرز تهیه خمیر پای بلوبری را انجام دادید.

مرحله آخر: خمیر پای بلوبری خانگی را در یک نایلون قرار دهید و مراقب باشید که باز نماند تا هوا وارد آن شود. این خمیر باید یک ساعت در یخچال استراحت کند.

تا خمیر پای استراحت می‌کند به سراغ تهیه مواد میانی طرز تهیه پای بلوبری بروید.

 

مواد لازم برای میان پای بلوبری خانگی؛ یک عصرانه با عطر تابستان

 

مواد لازم برای تهیه پای بلوبری خانگی را به طور آنلاین می‌توانید سفارش دهید.

 

میزان لازم مواد لازم
6 پیمانه بلوبری
1 قاشق چای خوری پوست لیمو ترش
1 قاشق غذاخوری آب لیمو ترش
4/1 پیمانه نشاسته ذرت
2/1 پیمانه شکر
2/1 پیمانه دارچین

 

 

مواد لازم برای رومال پای بلوبری خانگی

 

 

1 عدد تخم مرغ
1 قاشق غذاخوری شیر

 

 

خب حالا که همه مواد را آماده کرده‌ایم به سراغ خلق طرز تهیه پای بلوبری با حال و هوای تابستان گرم و آفتابی می‌رویم.

نکته مهم در تهیه مواد میانی پای بلوبری با رویه مشبک میوه بلوبری است. اگر می‌خواهید از بلوبری یخ زده استفاده کنید بلوبری‌ها را از قبل از فریزر خارج کرده تا یخ آن باز شود، برای این کار می‌توانید از ماکروویو هم استفاده کنید.

مرحله اول: بلوبری و شکر را در یک ظرف بزرگ مخلوط کنید تا شکر حل شود و به خورد بلوبری‌ها برود.

مرحله دوم: پوست لیمو ترش و آب لیمو را هم به مخلوط بلوبری اضافه کنید.

مرحله سوم: در این مرحله نشاسته ذرت، دارچین را به دیگر مواد اضافه می‌کنیم. در بعضی از دستور پخت پای و تارت بلوبری به جای نشاسته ذرت آرد گندم معمولی را پیشنهاد می‌دهند. اما نشاسته ذرت به خاطر سبک بودن مغز پای بلوبری خانگی را پوک‌تر و تردتر می‌کند.

مرحله چهارم: به طور دلخواه می‌توانید یک قاشق کره در مواد میانی طرز تهیه پای بلوبری اضافه کنید. همین یک قاشق کره باعث می‌شود که بلوبری‌ها هنگام سرو به طور محسوسی بدرخشند و جلوه‌ی زیبایی به زحمات شما می‌دهد.

 

مرحله زیباسازی پای بلوبری با رویه مشبک

پای بلوبری با رویه مشبک

 

همانطور که پیش‌تر گفته بودیم قرار است یک پای خوشمزه به زیبایی کارتون‌های بچگی بپزیم. خمیر را از یخچال خارج کنید و به دو قسمت تقسیم کنید. هر قسمت از خمیر پای را کمی بیشتر از قطر قالبی که درنظر گرفته‌اید با وردنه پهن کنید. توجه داشته باشید که خمیر را زیاد نازک نکنید. ضخامت خمیر چیزی در حدود یک سانت و نیم باشد بسیار مناسب است.

کف قالب را چرب کنید و یکی از خمیرها را با دقت کف آن پهن کنید. ادامه خمیر را روی دیواره قالب تا بالای دیواره بکشید. با یک چنگال سطح خمیر را سوراخ‌های کوچک بزنید. می‌بینید به همین راحتی آموزش طرز پای بلوبری را تا مراحل آخر رسانده‌اید.

حالا مواد میانی طرز تهیه پای بلوبری را در وسط قالب بریزید و به آرامی با یک قاشق آن را در سطح خمیر پخش کنید. خمیر دوم را روی یک سطح که آرد پاشی کرده‌اید پهن کنید و به وسیله یک غلطک برش شیرینی‌پزی آن را به صورت نوارهای باریک درآورید. به طور معمول قطر نوارها باید دو سانتی‌متر باشد. برای طرز تهیه پای بلوبری با رویه مشبک ضخامت نوارها به زیبایی آن کمک می‌کند. ضخامت نوارها یک سانتی متر باشد بهتر است زیرا قرار است در بعضی نقاط روی هم بیایند و اگر این ضخامت بیشتر باشد لایه خمیری پای خانگی ظرافت خود را از دست می‌دهد.

نکته: اگر غلطک برش شیرینی‌پزی ندارید می‌توانید از یک چاقوی تیز هم استفاده کنید و نتیجه دلخواه خود را بگیرید. اگر  از طعم بلوبری خوشتان می‌آید از ترشی بلوبری نیز خوشتان خواهد آمد.

 

طرز تهیه پای بلوبری و رویه مشبک

پای بلوبری برای عصرانه‌های زمستانی گزینه‌ی مناسبی است.

 

نوارهای خمیری آماده را از یک طرف قالب بگذارید و لبه آن را روی دیواره ظرف فشار دهید تا تکان نخورد. در ادامه درست شبیه قرارگیری بافت یک سبد نوارهای خمیری را از یکدیگر عبور دهید و انتهای هر کدام را به دیواره قالب فشار دهید.

در مرحله آخر یک عدد زرده تخم مرغ را با یک قاشق شیر حسابی هم بزنید و با یک قلمو روی نوارها بمالید. این ترفند باعث می‌شود که پای بلوبری با رویه مشبک هنگام پخت طلایی و زیبا شود. قالب را در طبقه وسط با دمای 200 درجه و به مدت 20 دقیقه بگذارید تا پخته شود. برای این که روی پای بلوبری خانگی خشک نشود روی قالب را با فویل آلومینیومی بپوشانید.

 

طرز تهیه پای بلوبری برای عصرانه…

 

در این مقاله یاد گرفتیم چطور در کمترین زمان پای بلوبری خانگی تهیه کنیم. اما اگر شما هم در دسته پرمشغله‌ها هستید می‌توانید این پای و انواع شیرینی خوشمزه و تازه را در کمترین زمان به صورت سفارش آنلاین شیرینی و همین حالا در محل کار و یا منزل خود تحویل بگیرید.

اشتراک:
ترمه افضلی- 775 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود