آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه پیاز سوخاری پنیری
طرز تهیه فست فودها
4.5/5 - (2 امتیاز)
بدون نظر

با طرز تهیه پیاز سوخاری پنیری به دنیای سوخاری ها سفر کنید

مینا اسماعیل بیگی 28 مرداد 1401 8 دقیقه

در گذشته وقتی اسم فست‌فود می‌آمد اولین چیزی که به ذهن‌ها خطور می‌کرد انواع پیتزا و ساندویچ بود. اما امروزه انواع سوخاری‌ها به منوی آنها افزوده شده و روز به روز محبوب‌تر می‌شوند. انواع سوخاری مثل مرغ و قارچ سوخاری و مهمتر از همه پیاز سوخاری آنقدر لذیذ هستند که گاهی آنها را به جای غذای اصلی سفارش می‌دهیم. طرز تهیه پیاز سوخاری پنیری نیز واقعا آسان است و به همین دلیل که با سرعت آماده می‌شوند به آن‌ها فست‌فود می‌گویند.

واقعا پیازهای سوخاری در کنار مرغ و سیب‌زمینی اسپایسی، ترکیبی وسوسه‌انگیز را ایجاد می‌کنند. در واقع پیاز چه به صورت حلقه‌ای سوخاری شده باشد و یا به فرم پیاز سوخاری کامل درآمده باشد، نمی‌توان از خوردن آن صرف‌نظر کرد. بنابراین با ما همراه باشید تا به طرز تهیه پیاز سوخاری لذیذ و دوست‌داشتنی و رمز و رازهای خوشمزه شدن آن پی ببرید.

پیاز سوخاری پنیری

تعداد نفرات 5
زمان آماده‌سازی 30 دقیقه
زمان پخت 15 دقیقه
درجه سختی متوسط

پیاز سوخاری پنیری خوشمزه

پیاز سوخاری پنیری خوشمزه

قبلا مطمئن بودیم که هیچ نوع سوخاری، یارای مقابله با سیب‌زمینی سوخاری را نخواهد داشت حتی قارچ سوخاری! اما چه کسی فکرش را می‌کرد که پیاز با آن تک‌و‌پوز و طعم تند و گزش بخصوصش، بتواند طی یک مرحله به شدت ساده و سریع، تبدیل به یک سوخاری فوق‌العاده خوشمزه و جذاب شود. از آن بهتر، برای تهیه پیاز سوخاری نیاز به مواد اولیه بخصوصی نداشته و می‌توانید هر زمان که دلتان خواست آن را در کمتر از 30 دقیقه مهیا کنید.

مواد لازم برای طرز تهیه پیاز سوخاری پنیری

مواد لازم برای طرز تهیه پیاز سوخاری پنیری

تهیه پیاز سوخاری با توجه به سلیقه افراد و مواد در دسترس، می‌تواند به شیوه‌های مختلفی صورت پذیرد. برای مثال می‌توان از ماالشعیر به جای تخم‌مرغ در تهیه آن استفاده کرد و یا با استفاده از آرد سفید، پیاز سوخاری بدون پودر سوخاری تهیه نمود. در هر صورت این بستگی به شما دارد. اما اگر طرز تهیه پیاز سوخاری با پودر سوخاری و پنیر، چیزی است که اکنون مایل به امتحان کردن آن هستید، مواد زیر به خوبی برای 5 نفر کفایت می‌کند:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
پیاز 4 عدد
پنیر موتزارلا 250 گرم
آرد سفید 2 پیمانه
پودر سوخاری 1.5 پیمانه
تخم‌مرغ 4 عدد
پودر سیر 1 قاشق غذاخوری
روغن، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر اورگانو و پاپریکا به میزان لازم

مراحل طرز تهیه پیاز سوخاری پنیری

برای داشتن پیاز سوخاری خوشمزه و رستورانی، مراحل زیر را دنبال نمایید:

  • مرحله اول: ابتدا سعی کنید پیازهایی را انتخاب کنید که صاف بوده و دارای بافت منظم هستند. با این کار موقع برش زدن پیاز، دایره‌هایی مطلوب حاصل می‌شود. در ادامه پیازها را به خوبی شسته، پوست بکنید و از کنار بصورت دایره‌ای برش بزنید. حلقه‌های پیاز را روی دستمال پارچه‌ای قرار داده و آنها را با توجه به اندازه‌شان در 3 دسته کوچک، متوسط و بزرگ قرار دهید.
  • مرحله دوم: اکنون پنیر موتزارلا (یا ترکیب موتزارلا و گودا) را با چاقو به شکل و اندازه پاستیل‌های نواری برش بزنید. برای درک بهتر، دقت داشته باشید که قرار است پنیر را مابین دو حلقه پیاز قرار دهید. بنابراین ضخامت مناسب را در نظر بگیرید.
  • مرحله سوم: حال، حلقه‌ پیازهای درشت‌تر را با حلقه پیازهای متوسط و همچنین حلقه پیازهای کوچک‌تر را با حلقه‌ پیازهای متوسط جفت کنید. به بیان واضح‌تر، ما می‌خواهیم یک حلقه پیاز سوخاری‌ از سه لایه تشکیل شود. بدین منظور لایه بیرونی حلقه پیاز بزرگ، لایه وسط پنیر موتزارلا و لایه داخلی نیز حلقه پیاز کوچک‌تر خواهد بود.
  • مرحله چهارم: در این مرحله از طرز تهیه پیاز سوخاری می‌توانید برای حفظ قوام حلقه‌های پیاز و پنیر، آنها را به مدت 30 الی 40 دقیقه درون فریزر بگذارید. البته اگر عجله دارید می‌توانید فقط 10 دقیقه در یخچال قرار دهید.
  • مرحله پنجم: اکنون تخم‌مرغ‌ها را در ظرفی شکسته و به خوبی هم بزنید تا زرده و سفیده آن از هم جدا دیده نشود. سپس کمی نمک و زردچوبه به آن بزنید و دوباره آنها را با هم ترکیب کنید. البته اگر از بوی زهم تخم‌مرغ بیزار هستید، روش دیگری هم برای سوخاری کردن وجود دارد که با استفاده از ترکیب ماالشعیر و آرد سفید میسر شده و عملا نیاز به تخم‌مرغ را از بین می‌برد.

  • مرحله ششم: در ظرف آرد سفید، پودر فلفل سیاه و آویشن ریخته و به خوبی هم بزنید تا ادویه‌ها و آرد، بافت یکدستی را تشکیل دهند. پودر سوخاری را نیز در ظرف مختص خودش قرار دهید.

پیاز سوخاری پنیری

  • مرحله هفتم: حلقه پیازها را یکی‌یکی ابتدا در آرد سفید زده و سپس در ظرف تخم‌مرغ به خوبی خیسش کنید. یادتان باشد دورتادور پیازها باید با تخم‌مرغ رومالی شود. اکنون حلقه‌ها را به آرامی در پودر سوخاری بغلتانید. طبیعتا با یک دور آردمالی به نتیجه ایده‌آل نخواهیم رسید. بنابراین اینکار را یکبار دیگر و با ملایمت بیشتر انجام دهید.

  • مرحله هشتم: زمانیکه ظاهر حلقه پیازها به فرم مطلوب درآمد، اگر برایتان مقدور بود برای بار دوم آنها را در یخچال گذاشته تا قوام بدست آورند. بعد از این مدت، دو راه پیش روی شما خواهد بود. اگر از سرخ کردن بیزارید، فر را روشن کرده و در سینی چرب‌شده فر، پیازها را مرتب بچینید. اما پیشنهاد می‌کنیم تابه‌ای گود برداشته و روغن مخصوص سرخ‌کردنی را در آن بریزید تا داغ شود.
  • مرحله نهم: اکنون حلقه پیازها را یکی‌یکی و با چنگال یا انبر داخل روغن بیندازید. زمان پخت پیازها چیزی حدود سه دقیقه خواهد بود بنابراین در این مدت آنها را بارها زیر و رو کنید تا تماما برشته و طلایی شوند. دقت داشته باشید اگر این کار را نکنید، به سادگی پیازهای سوخاری به پیازهای سیاه و زغالی تبدیل می‌شوند!
  • مرحله دهم: در نهایت، حلقه پیازهای سوخاری‌شده را روی دستمال مخصوص روغن‌گیری یا دست کم، روی چند عدد دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی آنها گرفته شود. سپس می‌توانید آنها را همین‌گونه با سس کچاپ، مایونز یا خردل میل کنید. اما پیشنهاد می‌کنیم ابتدا پیازها را به یک ظرف گود دیگر منتقل کرده و مقداری پودر پاپریکا و اورگانو بر حسب ذائقه روی آنها بپاشید. سپس درب ظرف را گذاشته و آن را تکان دهید تا بدون دخالت دست، ادویه‌های مخصوص به خرد همه پیازهای سوخاری برود.

دیگر انواع طرز تهیه پیاز سوخاری

دستوری که پیش‌تر خواندید تنها یک نوع از بهترین رسپی‌های تهیه پیاز سوخاری بود. اما آموزش به اینجا ختم نشده و ما تصمیم داریم شما را با طرز تهیه پیاز سوخاری شکم پر و طرز تهیه پیاز سوخاری درسته آشنا کنیم. همچنان همراه ما باشید.

طرز تهیه پیاز سوخاری به شکل گل

پیاز سوخاری کامل یا شکفته، تاکنون آخرین فرم جذاب پیازهای سوخاری بوده که از همان ابتدا علاقه‌مندان زیادی را به خود جلب کرد. اگر شما با طرز تهیه پنیر سوخاری نیز آشنا باشید، می‌توانید آن را با این پیش‌غذای جذاب همراه کرده و بیشتر لذت ببرید. در هر صورت، در تهیه پیاز سوخاری گل یا همان فرم درسته و کامل پیاز، تنها سختی کار در قسمت برش زدن پیاز است. بنابراین به مراحل برش زدن دقت نمایید.

پیاز سوخاری به شکل گل

مرحله ۱: ابتدا یک پیاز نسبتا درشت و خوش‌فرم را انتخاب کنید. سپس پوست آن را کنده و طوری روی تخته کار قرارش دهید که قسمت انتها یا همان بخش متصل به ریشه، رو به بالا باشد.

مرحله ۲: انگشت شست خود را برای فیکس شدن پیاز روی این قسمت گذاشته و با دست دیگر که چاقو دارد، از مرکز پیاز به سمت اطراف و پایین برش بزنید. دقت داشته باشید نباید هیچ برشی روی دیگری بیفتد یا اینکه بخش وسط پیاز برش بخورد. در نهایت این برش‌ها را به تعداد تقریبی 10 تا 12 عدد برسانید. اکنون فقط کافیست در یک ظرف گود مقداری آرد سفید ریخته و سپس 4 عدد زرده تخم‌مرغ، 1 لیوان شیر و ادویه‌های معمول مانند نمک، فلفل سیاه و آویشن را با هم مخلوط کنید.

مرحله ۳: آنقدر هم بزنید تا در نهایت ترکیبی یکدست با بافتی نرم حاصل آید. کار تمام است! فقط می‌بایست پیاز را داخل این ظرف انداخته و تماما رومالی کنید. سپس طبق روال گذشته، از روغن داغ برای سرخ کردن این پیاز شکفته خوشمزه استفاده کنید. در آخر، بخش وسط پیاز گل را با قالب یا چاقو جدا کرده و ظرف سس را در وسط آن قرار دهید.

طرز تهیه پیاز سوخاری شکم پر مخصوص

طرز تهیه پیاز سوخاری شکم پر مخصوص

این نوع پیاز سوخاری، دیگر ظاهر یک پیش‌غذای ساده را نداشته و دلیل آن، استفاده از گوشت است. بنابراین می‌تواند گزینه خوبی برای کسانی باشد که پیاز سوخاری را دوست دارند اما مایل هستند با خوردن آن در یک وعده غذایی، بطور کامل سیر شوند. البته ما پیشنهاد می‌کنیم طرز تهیه سیب زمینی تنوری را نیز یاد گرفته و سپس آن را همراه با پیاز سوخاری شکم پر میل نمایید. در هر صورت، برای شروع کار به سراغ آماده‌سازی مواد داخل شکم پیاز می‌رویم.

مرحله ۱: گوشت چرخ‌کرده را با پودر سیر، پودر پیاز و ادویه‌هایی چون پودر پاپریکا و فلفل سیاه به خوبی ترکیب می‌کنیم. سپس پیاز را پوست کنده و بصورت افقی روی تخته کار قرار می‌دهیم. سر و ته پیاز را برش زده و کنار بگذارید. سپس مابقی پیاز را طوری برش بزنید که ضخامت هر تکه به اندازه یک سانتی‌متر باشد.

مرحله ۲: اکنون یکی از این حلقه پیازها را برداشته و از گوشت، داخل آن قرار دهید. دقت داشته باشید که باید با دستتان روی مواد فشار وارد کرده تا در فرم پیاز به خوبی جای گیرند. سپس از پنیر موتزارلا یا چدار برای ایجاد چسبندگی و طعم بهتر استفاده کنید. بدین صورت که پنیر را به شکل مکعب درآورده و در وسط گوشت قرار دهید. سپس دوباره کمی از مواد را روی پنیر ریخته و با دست فشار دهید. اکنون این پیازهای شکم پر را به ترتیب با آرد، تخم‌مرغ و پودر سوخاری رومالی کرده تا تپل و خوش‌فرم شوند، سپس در تابه سرخ کنید و روغن اضافی آن را بگیرید.

رازهای خوشمزگی در طرز تهیه پیاز سوخاری‌

طبیعتا برای تهیه پیاز سوخاری رستورانی و ویژه مانند دیگر غذاهای مخصوص، یکسری نکات ریز و درشت و فوت کوزه‌گری وجود دارد که باید از آنها تبعیت کنید تا عطر و طعم واقعی غذا بدست آید. البته بعضی از این نکات بدیهی هستند اما مطمئن باشید همین نکات ساده، در هنگام تهیه غذا به راحتی فراموش شده و نتیجه آن چیزی که باید بشود نمی‌شود. بنابراین لیست زیر، پیشکش به شما:

پیاز سوخاری

  • حتما در تهیه پیاز سوخاری از روغن مخصوص سرخ‌کردنی استفاده کنید، در غیر اینصورت با توجه به حرارت بالا، روغن کف کرده و زود می‌سوزد.
  • سعی کنید از پیازهای درشت، که فرم دایره‌های هم‌‌مرکز را دارند برای تهیه پیاز سوخاری استفاده کنید.
  • اگر پودر سوخاری در دست ندارید، می‌توانید از تکه‌های نان لواش خشک‌شده و بسیار خردشده استفاده کنید. همچنین نان سوخاری را می‌توانید با گوشت‌کوب پودر کرده و جایگزین نمایید.
  • هرگز با دستان خیس، حلقه‌های پیاز را در روغن نیندازید، زیرا به دلیل دمای بسیار بالا، حتما روغن به قل‌قل افتاده و سوختگی محتمل خواهد بود.
  • حلقه پیازها را پس از آردمالی و قبل از ورود به ظرف تخم‌مرغ، به خوبی تکان داده تا مقدار اضافی آرد ریخته شود.
  • برای رنگ‌دار شدن پیازهای سوخاری می‌توانید از پودر پاپریکا استفاده کنید.
  • اگر از سوخاری‌های با بوی زهم تخم‌مرغ بیزار هستید، از ادویه‌ها برای خنثی کردن بوی آن استفاده کرده و یا از ماالشعیر بعنوان سازنده ترکیب رومال پیازها بهره ببرید.
  • در زمان سرخ کردن پیازهای سوخاری، تمام حواستان به تابه باشد تا نسوزند.
  • در طرز تهیه پیاز سوخاری، در انتها می‌توانید پیازهای سوخاری آماده شده را با ادویه‌های مخصوص، اسپایسی کرده و با انواع سس و جعفری خردشده گارنیش نمایید.

پیش‌غذایی به خوشمزگی پیاز سوخاری

همبرگر با پیاز سوخاری حلقه‌ای، ساندویچ با پیاز سوخاری رشته‌ای، سیب‌زمینی تنوری با پیاز سوخاری درسته، استریپس با پیاز سوخاری پنیری و… بنظر این موارد تمامی ندارند. به جرات می‌توان گفت که پیاز سوخاری خوشمزه، قادر است در کنار بیشتر غذاها سرو شده و سبب جذاب‌تر شدن ظاهر و بهبود طعم آنها شود. این پیازهای سوخاری و طلایی‌رنگ، حتی قادرند به تنهایی بعنوان یک میان‌وعده لذیذ و سالم صرف شوند. خلاصه اینکه، خوردن پیازهای سوخاری لذت خیلی چیزها را بیشتر کرده است. اگر باور ندارید، همین حال حاضر، با اسنپ‌فود تماس بگیرید و با سفارش آنلاین غذا، هر چیزی که دلتان می‌خواهد را با انواع پیاز سوخاری سفارش دهید. نوش جان!

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود