آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه پیناکولادا
آموزش آشپزی
3/5 - (2 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه پیناکولادا و هم نشینی نارگیل و آناناس

مینا اسماعیل بیگی 07 دی 1401 5 دقیقه

پیناکولادا یکی از نوشیدنی‌های بسیار خوشمزه است که معمولا به صورت ترکیبی سرو می‌شود. نام این نوشیدنی از یک کلمه‌ی اسپانیایی گرفته شده است که به معنای آناناس صاف شده می‌باشد. طرز تهیه پیناکولادا خانگی بسیار راحت است و روش‌های متنوعی برای تهیه آن وجود دارد. در این مقاله قرار است تا به نحوه تهیه پیناکولادا به ساده‌ترین شکل بپردازیم. بنابراین اگر شما نیز دوست دارید تا دستور تهیه این نوشیدنی خوشمزه را یاد بگیرید، تا انتها با ما همراه باشید.

پیناکولادا
تعداد نفرات 4 نفر
زمان آماده سازی و تهیه 15 تا 20 دقیقه
میزان سختی کم

پیناکولادا، نوشیدنی از دل جنگل های استوا…طرز تهیه پیناکولادا و هم نشینی نارگیل و آناناس

نوشیدنی پیناکولادا مخلوطی از شیر نارگیل، آب آناناس و خامه نارگیل است. شما می‌توانید این نوشیدنی خوشمزه را با آناناس یا گیلاس تزیین کرده و نوش جان کنید . پیناکولادا به دلیل بافت شیرین و خامه‌ای که دارد، معمولا طرفدارانی زیادی دارد و همه باید حداقل یکبار آن را امتحان کنند.

مواد لازم برای تهیه پیناکولادا

هر آنچه که شما برای تهیه این نوشیدنی خوشمزه نیاز دارید در جدول زیر قید شده است. فقط باید اضافه کنیم که این میزان از مواد اولیه برای درست کردن پیناکولادا برای 4 نفر است و برحسب تعداد نفرات امکان تغییر اندازه‌ها وجود دارد.

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
آب آناناس 300 میلی لیتر
شیر نارگیل 150 میلی لیتر
خامه نارگیل 150 میلی لیتر
شکر 20 گرم
وانیل به میزان دلخواه

همانطور که دیدید آناناس یکی مواد اصلی در تهیه پیناکولادا است و اگر دوست داشته باشید می‌توانید قبل از تهیه آن با خواص خارق العاده و مضرات جدی میوه آناناس آشنا شوید.

طرز تهیه پیناکولادا به صورت مرحله به مرحله

نوبت به مراحل تهیه پیناکولادا رسید! برای تهیه این نوشیدنی دستورهای تهیه متفاوتی وجود داد که ما سعی کردیم تا ساده‌ترین روش را آموزش دهیم. با کمک این دستور تهیه می‌توانید یک پیناکولادای فوق العاده درست کرده و از خوردن آن لذت ببرید. قطعا اگر یکبار آن را امتحان کنید، شیفته‌ی طعم آن خواهید شد.

  • مرحله اول: اولین قدم برای تهیه پیناکولادا این است که یک ظرف مناسب را انتخاب کنید و درون آن، آب آناناس به همراه شیر نارگیل را بریزید. حتما سعی کنید تا از آب آناناس طبیعی استفاده کنید. چرا که آبمیوه آناناس طعم و مزه‌ی واقعی را ندارد و شما نمی‌توانید طعم حقیقی پیناکولادا را احساس کنید.
  • مرحله دوم: حالا با کمک یک همزن به خوبی این دو را با یکدیگر مخلوط کنید تا جایی که مخلوط یکدستی ایجاد شود. در ادامه نوبت به اضافه کردن شکر و وانیل می‌رسد.
  • مرحله سوم: بعد از اضافه کردن شکر و وانیل شما باید مجددا شروع به همزدن مواد کنید تا دانه‌های شکر کاملا حل شود. حواستان به مقدار وانیل اضافه شده باشد! اضافه کردن وانیل به اندازه‌ی نوک قاشق چای خوری کافی است! بیشتر از این مقدار ممکن است تا طعم نوشیدنی شما را خراب کند.
  • مرحله چهارم: در آخرین مرحله از طرز تهیه پیناکولادا ، شما باید کرم یا خامه نارگیل را اضافه کرده و مجددا هم بزنید تا مواد کاملا یکدست شوند. نوشیدنی شما آماده است! طعم آن را بچشید و اگر دوست داشتید مقدار بیشتری شکر به آن اضافه کنید.

برای سرو کردن پیناکولادا نیز کافی است تا لیوان دلخواه خود را انتخاب کرده و مقداری یخ خرد شده درون آن بریزید. سپس نوشیدنی را درون لیوان ریخته و بعد از این کمی سرد شد، میل کنید! به این نوع از نوشیدنی پیناکولادا، ویرجین پیناکولادا می‌گویند که به معنای تهیه آن بدون الکل است.

طرز تهیه اسموتی پیناکولاداطرز تهیه اسموتی پیناکولادا

یکی دیگر از روش‌های خوشمزه برای سرو کردن پیناکولادا، درست کردن اسموتی پیناکولادا است. برای درست کردن این اسموتی خوشمزه شما به یک لیوان شیر نارگیل، نصف لیوان موز خرد شده، یک فنجان آناناس، یک قاشق عسل و یخ نیاز دارید.

برای طرز تهیه اسموتی پیناکولادا شما باید تمام مواد را درون میکسر بریزید و به خوبی میکس کنید. سپس درون لیوان دلخواه خود ریخته و نوش جان کنید.

اگر دوست دارید تا اسموتی شما حالت غلیظ‌تری داشته باشد، می‌توانید از آناناس یخ زده استفاده کنید و یخ را از دستور تهیه حذف کنید. با انجام این کار طعم اسموتی شما نیز بهتر خواهد شد. جدا از این که هم نوشیدنی و هم اسموتی پیناکولادا طعم خوبی دارند، خواص فوق العاده ای نیز دارند که احتمالا دانستن و آشنایی با مجموعه شگفت انگیز خواص آناناس شما را شگفت زده خواهد کرد!

نکات تهیه پیناکولادا، هرچیزی که برای خوشمزه‌تر شدن نیاز دارید!

برای این که بتوانید نوشیدنی پیناکولادا را به شکل بهتری درست کنید که طعم خوبی نیز داشته باشد، لازم است تا برخی نکات ر ا بدانید و رعایت کنید. در ادامه به مهمترین موارد برای انجام این کار پرداخته‌ایم:

  • یکی از مهمترین نکاتی که باید بدانید این است که کیفیت آناناس و میوه‌هایی که برای تزیین نوشیدنی استفاده می‌کنید، بسیار مهم است! جهت تهیه این نوشیدنی بهتر است از میوه هایی که حتما تازه و رسیده هستند استفاده کنید تا در نهایت مزه‌ی خوبی را احساس کنید.
  • در روش اصلی تهیه نوشیدنی پیناکولادا از خامه نارگیل استفاده می‌کنند، اما اگر نتوانستید آن را پیدا کنید اشکالی ندارد و به عنوان جایگزین آن می‌توانید از کرم نارگیل استفاده کنید.نکات تهیه پیناکولادا
  • نکته‌ی دیگری که باید به آن اشاره شود، این است که می توانید در صورت تمایل یا در اختیار نداشتن کرم نارگیل، شیر نارگیل را جایگزین آن کنید.
  • اگر نتوانستید میوه ی آناناس تازه را پیدا و خریداری کنید، می‌توانید از کمپوت آناناس استفاده کنید.
  • برخی از افراد دوست دارند تا نوشیدنی آن‌ها طعم شیرینی داشته باشد، به همین منظور می‌توانند از شکر بیشتری استفاد کرده یا این که از شکر قهوه ای استفاده کنند.
  • اگر رژیم دارید و می‌خواهید تا این نوشیدنی را به صورت رژیمی میل کنید، باید خامه را از دستور تهیه آن حذف کنید.
  • به عنوان نکته‌ی آخر باید گفت که پیناکولادا در واقع یک نوشیدنی کوکتل یا نوشیدنی پورتوریکویی است که پایه‌ی آن آب آناناس و شیر نارگیل است. ولی با توجه به این که در کوکتل ها الکل به کار می رود، اسم نوشیدنی را به موکتل تغییر داده‌ایم که بدون الک است.

پیناکولادا، پایکوبی نارگیل و آناناس ها

در این مقاله با طرز تهیه پیناکولادا آشنا شدیم. اگر به دنبال درست کردن یک نوشیدنی خنک و با طراوت هستید که ارزش غذایی فوق العاده‌ای نیز داشته باشد، حتما یکبار پیناکولادا را امتحان کنید. البته، اگر مواد اولیه آن در دسترس تان نبود، می‌توانید نوشیدنی را  از قسمت سفارش آنلاین آبمیوه سفارش دهید. به این شکل، با چند کلیک ساده، پیناکولادا را درب منزل یا محل کار تحویل می‌گیرید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود