طرز تهیه چای به خانگی + چای به و سیب

طرز تهیه چای به

یکی از پر خاصیت‌ترین انواع نوشیدنی و چای، چای به است که به راحتی تهیه می‌شود و طرفداران بسیاری نیز دارد. این نوشیدنی یکی از بهترین گزینه‌ها برای این روز‌های سرد پاییزی است و بدن شما را در برابر سرما ایمن می‌کند. به علاوه در یک عصر پاییزی و بعد از گذراندن یک روز سخت کاری، هیچ چیز مانند یک دمنوش طبیعی و سالم نمی‌تواند خستگی را از تن شما بیرون کند.

از همین رو، ما در این مقاله قصد داریم طرز تهیه چای به را به شکل‌های متفاوت به شما آموزش دهیم. اگر شما هم تمایل دارید تا یک دمنوش گرم و پرخاصیت تهیه کنید، در ادامه با ما همراه باشید.

چای به
تعداد نفرات 4 نفر
زمان آماده سازی 15 دقیقه
درجه سختی کم
میزان کالری در هر 100 گرم 57 کیلوکالری

چای به تازه

چای به تازه

چای به، یک چای خوشمزه و متفاوت

شما می‌توانید چای به را با به تازه یا خشک شده تهیه کنید. گفتنی است میوه به خام دیرهضم بوده و به کندی از معده عبور می‌کند و به شدت موجب یبوست مزاج می‏گردد؛ اما دمنوش به و به پخته این عوارض را ندارد. در ادامه شما را با مواد اولیه و طرز درست کردن چای به آشنا می‌کنیم:

مواد لازم برای چای به تازه

چای به چطوری درست کنیم ؟ با مقدار موادی که در این دستور چای قرار گرفته است، می‌توانید برای 4 نفر چای به تهیه کنید. در صورتی که می‌خواهید مقدار کمتر یا بیشتری چای تهیه کنید، کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
به 1 عدد
دانه هل 3 عدد
چوب دارچین 1 عدد
گلاب 1 فنجان کوچک
زعفران دم کرده غلیظ 2 قاشق غذاخوری
آب جوش به میزان لازم

مراحل طرز تهیه چای به تازه

آماده کردن این چای مانند آماده کردن انواع چای‌های دیگر است؛ اما ابتدا باید میوه به را آماده کرد تا به عنوان یک ماده اولیه برای تهیه این نوشیدنی مورد استفاده قرار گیرد. برای این که یک چای خوش رنگ و خوش طعم داشته باشید، کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مرحله اول: یک عدد به تازه را شسته، از وسط نصف کنید و با استفاده از چاقو آن را به قطعات کوچک برش بزنید. شما همچنین می‌توانید به را در این مرحله رنده کنید و آن‌ها را داخل یک قوری بریزید. به یاد داشته باشید که دانه‌های به را جدا کرده و نگه دارید؛ چون ما در این چای از آن‌ها استفاده می‌کنیم.
  • مرحله دوم: دانه‌های به را به کمک نوک چاقو برش دهید و داخل قوری بریزید. در ادامه نیز چوب دارچین، گلاب و زعفران دم کرده غلیظ را به قوری اضافه کنید.
  • مرحله سوم: آبی که از قبل گذاشته بودید به جوش بیاید را به قوری اضافه کنید و قوری را روی کتری قرار دهید. میزان آب جوش به تعداد نفرات بستگی دارد؛ ولی توجه کنید آنقدر آب نریزید که غلظت چای از دست برود. اجازه دهید تا چای به به مدت ده الی پانزده دقیقه دم بکشد. در انتها چای به را داخل فنجان بریزید و نوش جان کنید.

چای به تازه جایگزین مناسبی برای افرادی است که به طورم مداوم از چای سیاه استفاده می‌کنند، زیرا مصرف زیاد چای سیاه برای بسیاری از افراد مناسب نیست. در رابطه با این مطلب، می‌توانید از مقاله همه خواص (فواید) و مضرات (عوارض) چای سیاه نیز کمک بگیرید و با خواص و مضرات آن آشنا شوید.

طرز تهیه چای به خشک شده

طرز تهیه چای به خشک شده

یک چای ساده و آسان.

یکی از رایج‌ترین روش‌های درست کردن چای به این است که به تازه را رنده یا خرد کنید، سپس در معرض آفتاب خشک کنید و از آن برای تهیه چای استفاده نمایید. در واقع بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند چای به را به این روش تهیه کنند تا چایشان طعم و عطر بیشتری داشته باشد.

طرز خشک کردن به برای چای را آموختیم در ادامه طرز تهیه ی چای به را توضیح خواهیم داد.

اگر از دوست داران چای و نوشیدنی‌های گیاهی هستید با مراجعه به صفحه طرز تهیه انواع دمنوش، نوشیدنی‌های مفید و گیاهی بیشتری را خواهید شناخت.

مواد لازم برای چای به خشک شده

با نزدیک شدن فصل سرما، تهیه به در بسیاری از شهر‌ها کار آسانی است و شما می‌توانید به اندازه کل سال برای خود به خشک شده تهیه کرده و در طول سال با آن چای به درست کنید. برای درست کردن این چای به مواد زیر نیاز دارید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
به 4 عدد
نبات یا شکر (در صورت تمایل) به میزان دلخواه

 مراحل طرز تهیه چای به خشک شده

مراحل طرز تهیه چای به خشک شده

چای به، چایی با عطر و طعم تکرار نشدنی.

چطوری چای به درست کنیم ؟ برای تهیه چای به باید به خشک را تهیه کنید. می‌توانید خود در خانه این کار را انجام دهید؛ زیرا بسیار مقرون به صرفه و راحت است. توجه داشته باشید که از به‌هایی استفاده کنید رنگ زرد پررنگ‌تر و بوی بیشتری دارند:

  • مرحله اول: به‌ها را به خوبی شسته و خشک کنید. آن‌ها را از وسط نصف کرده و دانه‌های آن را خارج کنید. دانه‌های به را هیچ وقت دور نریزید؛ چرا که با آن‌ها می‌توانید نوشیدنی مناسبی برای گلو درد تهیه کنید. تکه‌های به را با رنده درشت رنده کنید.
  • مرحله دوم: به‌های رنده شده را روی یک سینی بزرگ بریزید و کاملا پخش کنید. سینی به را برای سه روز زیر نور خورشید قرار دهید و در این فاصله زمانی هر از گاهی تکه‌های به را زیر و رو کنید تا کاملا خشک شوند. خشکی تکه‌های به باید به قدری باشد که با فشار دست شکسته و خرد شوند.
  • مرحله سوم: یک تابه بزرگ روی حرارت قرار دهید تا داغ شود. سپس مقداری از به‌های خشک شده را در تابه بریزید و تفت دهید. در این مدت باید تکه‌های به را مدام هم بزنید تا نسوزند. تفت دادن را تا جایی ادامه دهید که دانه‌های به کاملا تیره رنگ شوند. بعد از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه تابه را از روی شعله بردارید و خرده‌های به را در سینی پهن کنید تا کاملاً خنک شوند.
  • مرحله چهارم: دم کردن به خشک شده مانند دم کردن چای سیاه است. به ازای هر نفر یک قاشق غذاخوری از به خشک شده را در قوری بریزید و به آن آب جوش اضافه کنید. سپس قوری را روی بخار کتری قرار دهید و ۲۰ دقیقه صبر کنید تا چای به دم بکشد. چای به، به تنهایی کمی شیرین است؛ ولی اگر دوست داشتید می‌توانید هنگام نوشیدن آن مقداری شکر یا نبات به چای اضافه کنید.

افزودن نبات و شکر کالری چای را بالا می‌برد و اگر به فکر لاغری هستید، حتما در کنار مصرف این چای، چای ترش نیز مصرف کنید. مقاله چای ترش چیست؟ خواص مصرف چای ترش برای لاغری در این رابطه به شما کمک خواهد کرد.

طرز تهیه چای به و سیب

طرز تهیه چای به و سیب

2 چای به و سیب، یک چای خوشمزه و مفید برای کودکان.

چای به و سیب به دلیل داشتن ویتامین A قوه بینایی را زیاد کرده و برای رشد کودکان بسیار موثر است. علاوه بر این، از خواص دمنوش به و سیب می توان به از بین بردن دل درد، درمان کم خوابی و ضعف عصب و جلوگیری از سردرد‌های مزمن اشاره کرد.

برای درست کردن چای به و سیب باید از ترکیب به و سیب خشک شده استفاده کنید. برای خشک کردن سیب نیز عینا مراحل خشک کردن به را دنبال کنید. در نهایت نیز دو قاشق غذاخوری به خشک و یک قاشق غذاخوری سیب خشک را به همراه دو دانه هل داخل قوری ریخته و روی آن آب جوش بریزید. سپس قوری را برای مدت 20 دقیقه روی کتری بگذارید تا چای به و سیب شما دم بکشد.

طرز تهیه چای به سیب را برایتان توضیح دادیم و پیشنهاد می‌کنیم که اگر از طرفداران پر و پا قرص انواع چای هستید، چای سیاه و انواع آن، آشنایی با طبع چای سیاه و تفاوت آن با چای سبز را نیز مطالعه کنید.

نکات مربوط به چای به خانگی

دانستن نکات زیر در رابطه با تهیه چای به، خالی از لطف نیست:

  1. در صورتی که به آفتاب دسترسی ندارید می‌توانید برای خشک کردن چای به، تکه‌های به رنده شده را روی بخاری یا شوفاژ قرار دهید.
  2. برای خوش طعم شدن چای به می‌توانید در زمان دم کشیدن چای، مقداری زعفران دم کرده به آن اضافه کنید.
  3. می‌توانید در انتهای دم کشیدن چای به کمی آبلمیو تازه به آن اضافه کنید.
  4. در حین تفت دادن به مراقب باشید به نسوزد و سیاه نشود. همین که رنگ آن تیره شد، حرارت را خاموش کنید.
  5. در صورتی که از بی خوابی رنج می‌برید، این چای خوش طعم را قبل از خواب میل کنید.

چای به، چایی فرای خواسته شما…

در این مطلب تلاش کردیم تا طرز تهیه چای سیب و به و طرز تهیه چای به تازه و خشک شده را به همراه نکات مربوط به آن به شما آموزش دهیم. این چای یک درمان خانگی مناسب برای درمان گلو درد و سرماخوردگی در روز‌های سرد سال است. به علاوه شما می‌توانید به را در ایام سرد سال خشک کرده و در بقیه سال نیز از آن استفاده کنید.

علاوه بر آن، شما می‌توانید این چای فوق العاده یا هر نوع چای و دمنوش را از اسنپ فود نیز سفارش دهید. کافی است به بخش سفارش انلاین دمنوش بروید و چای دلخواه خود را آنلاین سفارش دهید.

نظرات کاربران

setiya lazeminya
25.خرداد.1402

سلام برای درست کردن چای به و سیب حتما باید میوه به و میوه سیب در نور افتاب خشک کرد؟

    snappfoodadmin
    27.خرداد.1402

    سلام معمولا بهتر که میوه سیب و میوه به در زیر نور آفتاب خشک بشوند اما در صورتی که به آفتاب دسترسی ندارید می‌توانید برای خشک کردن چای به، تکه‌های به رنده شده را روی بخاری یا شوفاژ قرار دهید تکه های سیب را نیز به همین صورت خشک کنید

جیران مولایوند
25.خرداد.1402

سلام گلو درد شدید داشتم در اینترنت دنبال یک دمنوش چای خوب میگشتم تا اینکه بلاگ اسنپ فود خوندم چای دمنوش به و سیب درست کردم خوردم گلو دردم خیلی بهتر شد خسته نباشید

    snappfoodadmin
    27.خرداد.1402

    سلام میوه به و دمنوش و چای به برای گلو درد و بی خوابی …. مناسب هستش و همچنین دانه‌های به را هیچ وقت دور نریزید؛ چرا که با آن‌ها می‌توانید نوشیدنی مناسبی برای گلو درد تهیه کنید

سیروس جهندی
25.خرداد.1402

برای خوش طعم شدن چای دمنوش به و سیب نظری دارید

    snappfoodadmin
    27.خرداد.1402

    سلام برای خوش طعم شدن چای به می‌توانید در زمان دم کشیدن چای، مقداری زعفران دم کرده به آن اضافه کنید

taha yaghobiniya
25.خرداد.1402

مزه چای به و سیب شیرین هستش یا باید به دمنوش به و سیب شیرین کننده اضافه کنیم

    snappfoodadmin
    27.خرداد.1402

    سلام چای به و سیب ، به تنهایی کمی شیرین است؛ ولی اگر دوست داشتید می‌توانید هنگام نوشیدن آن مقداری شکر یا نبات به چای اضافه کنید.

veihan lootfali
25.خرداد.1402

سلام چای به و سیب تازه الا باهاش اشنا شدم بنظرم دمنوش خوب مفید خوشمزه ی میاد باید یک بار هم که شده این چای به و سیب امتحان کنم 👌👍