آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
آموزش آشپزی
4/5 - (32 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه چیپس و پنیر با مایکروفر

زهرا دهقان 29 خرداد 1400 5 دقیقه

چیپس پنیر یکی از میان وعده های جذاب است که می توان در کنار خانواده و دوستانتان میل کنید. در خارج از ایران به چیپس و پنیر، هات چیپس نیز گفته می شود و طرفداران بسیاری دارد. چیپس و پنیر را به روش های مختلفی درست می کنند.

این میان وعده را می توان در فر و یا مایکروفر نیز درست کرد. چیپس و پنیر بسیار چرب است و ممکن است برای کسانی که چربی بالا و یا رژیم غذایی خاص دارند مناسب نباشد. در این مطلب قصد داریم طرز تهیه چیپس و پنیر با مایکروفر و همچنین چیپس و پنیر کافی شاپی را آموزش دهیم.

طرز تهیه چیپس و پنیر کافی شاپی

تهیه چیپس و پنیر به روش کافی شاپ ها بسیار آسان است. فقط باید با فوت و فن های آن آشنا باشید تا بتوانید در خانه به راحتی آن را درست کنید. در ادامه قصد داریم به روش های درست کردن چیپس و پنیر با مایکروفر بپردازیم.

مواد لازم برای تهیه چیپس و پنیر

  • چیپس ساده دو بسته
  • پنیر پیتزا ۳۰۰ گرم
  • ژامبون ۲۰۰ گرم
  • قارچ ۱۰ عدد
  • آویشن و فلفل سیاه
  • سس قرمز و سس سفید

مواد لازم برای تهیه چیپس و پنیر

مراحل تهیه چیپس و پنیر کافی شاپی

برای تهیه چیپس پنیر تقریباً روش های یکسانی وجود دارد. چیپس و پنیر را می توانید را مایکروفر یا فر درست کنید. ابتدا باید ژامبون ها را که به شکل نگینی برش بزنید. سپس قارچ را نیز خرد کنید و آن‌ها روی حرارت قرار دهید تا آب آن نیز تبخیر شود. سپس از روی حرارت بردارید و در ظرف جدا قرار دهید. در ادامه باید درون ظرفی که می توان آن را در مایکروفر قرار دهید مقداری چیپس بریزید. سپس روی چیپس ها کمی آب بپاشید.

ریختن کمی آب بر روی چیپس باعث می شود تا نتیجۀ نهایی خیلی خشک نباشد. البته به میزان آب دقت کنید تا چیپس ها کاملاً خیس نشوند. بعد از این مرحله باید سس سفید و سس قرمز را به اندازه روی چیپس بریزید. سپس روی لایۀ اول چیپس، پنیر پیتزا و به اندازه کافی ژامبون بریزید. می توانید علاوه بر پنیر پیتزا از پنیر ورقه ای گودا نیز استفاده کنید.

برای این کار پنیر ورقه ای را به ۴ قسمت تقسیم کنید و روی چیپس قرار دهید. همچنین می توانید علاوه بر ژامبون از سوسیس نیز استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که سوسیس ها نباید خیلی درشت برش خرده باشند. در آخر کمی قارچ نیز روی چیپس ها قرار دهید. سپس نوبت به لایۀ بعدی می رسد. دوباره باید به مقدار لازم چیپس و سس روی مواد قبلی بریزید و روی آن را با پنیر، ژامبون، ادویه، قارچ و بنا بر سلیقه، سوسیس بریزید.

فراموش نکنید که در هر لایه باید روی چیپس ها کمی آب بریزید تا در مایکروفر خشک نشوند. این کار را تا زمانی که ظرف مورد نظرتان پر شد ادامه دهید. سپس آن را به مدت ۸ الی ۱۰ دقیقه درون مایکروفر قرار دهید تا پنیر کاملاً آب شود. برای درست کردن چیپس و پنیر می توانید از سبزیجات بیشتری مانند فلفل دلمه نیز استفاده کنید. برای اضافه کردن فلفل دلمه ای به چیپس و پنیر باید آن را خیلی ریز خرد کنید و کمی تفت دهید.

مراحل تهیه چیپس و پنیر کافی شاپی

سپس آن را همراه مواد دیگر روی چیپس بریزید. از دیگر موادی که می توانید علاوه بر مواد گفته شد در این میان وعدۀ جذاب استفاده کنید زیتون است. زیتون بدون هسته نیز برای تزئین چیپس و پنیر انتخاب مناسبی است.

نکاتی در مورد تهیه چیپس پنیر

توجه داشته باشید که چیپس و پنیر چربی بالایی دارد. پس اگر رژیم غذایی به قصد لاغری دارید، بهتر است که آن را در برنامه روزانه خود قرار ندهید. از چیپس و پنیر می توانید در حجم کمتر به عنوان پیش غذا در مهمانی ها نیز استفاده کنید.

بهتر است که پس از نگینی کردن ژامبون ها آن‌ها را کمی در روغن کم تفت دهید و میان لایه های چیپس قرار دهید. زیرا ژامبون خام درون مایکروفر خشک می شود و در نتیجه نهایی تأثیر منفی خواهد داشت.

به مواد اولیه چیپس و پنیر می توانید هر موردی که تمایل داشتید اضافه کنید و همچنین حجم پنیر به سلیقه خودتان بستگی دارد و می توانید مقدار آن را زیاد یا کم کنید.

نکاتی در مورد تهیه چیپس پنیر

در کنار چیپس و پنیر نیز می توانید سس دیپ چدار نیز سرو کنید. این سس بسیار خوشمزه است و می تواند به عنوان سس اضافۀ این میان وعده انتخاب خوبی باشد.

طرز تهیۀ سس دیپ چدار

دیپ چدار یکی از محبوب ترین سس هایی است که در سراسر جهان در کنار غذاهای مختلف مانند سیب زمینی، استیک، چیپس، انواع ساندویچ و برگر سرو می شود. به دیپ چدار سس پنیری نیز گفته می شود. اما این سس زرد رنگ خوشمزه چگونه درست می شود؟ در ادامه روش تهیۀ آن را مرحله به مرحله توضیح دادیم.

مواد لازم برای تهیۀ دیپ چدار

  • شیر یک و نیم لیوان
  • پنیر چدار رنده شده یک و ربع لیوان
  • پنیر پارمسان ربع لیوان
  • آرد دو قاشق غذاخوری
  • کره یک قالب کوچک
  • پودر پیاز نصف یک قاشق چای‌خوری
  • فلفل سیاه به میزان لازم

برای دست کردن دیپ چدار ابتدا کره را در یک قابلمه روی حرارت قرار دهید و اجازه دهید تا آب شود. سپس آرد را به آن اضافه کنید. دائماً مواد را باهم مخلوط کنید تا یک دست شود و ته نگیرد. در ادامه شیر را به آرد و کره بیفزایید. هنگامی که شیر را اضافه می کنید مواد را هم بزنید. در این مرحله ادویه های لازم مانند فلفل و پودر سیر را نیز روی مواد بریزید و دوباره با استفاده از یک همزن و یا کفگیر چوبی به هم زدن ادامه دهید.

مواد لازم برای تهیۀ دیپ چدار

زمان لازم برای تهیۀ سس دیپ چدار ۳۰ دقیقه است اما نباید آن را رها کنید تا آماده شود چون امکان دارد که ته بگیرد. زمانی که سس غلیظ شد، قابلمه را از روی شعله گاز بردارید و در آخر پنیر چدار و پنیر پارمسان را به سس غلیظ بیفزاید و همه را با هم مخلوط کنید. به خاطر داشته باشید که سس دیپ چدار را بیشتر از یک روز نمی توان در یخچال نگه داشت.

تزئین چیپس و پنیر

معمولاً چیپس و پنیرهایی که در کافه ها سرو می شود ظاهر بسیار جذابی دارند. اگر شما نیز تمایل دارید در خانه به روش کافی شاپی چیپس و پنیر درست کنید می توانید ادامۀ این مطلب را مطالعه کنید تا با روش های تزئین چیپس و پنیر آشنا شوید.

برای گارنیش یا تزئین چیپس و پنیر از خوراکی های بسیاری استفاده می شود. به طور مثال زمانی که ظرف چیپس و پنیر را از مایکروفر خارج کردید می توانید از زیتون سیاه بدون هسته برای گارنیش استفاده کنید. همچنین گوجه گیلاسی به همراه پنیر پارمسان نیز گزینه های مناسبی هستند. زمانی که چیپس و پنیر هنوز داغ است روی آن پنیر پارمسان بریزید تا با حرارت آن آب شود. پنیر پارمسان علاوه بر خوشمزگی ظاهر خوبی به این میان وعده می بخشد.

همان‌طور که خواندید، درست کردن چیپس و پنیر در خانه کار بسیار آسانی است. به علاوه آن که تمام مواد اولیه آن به راحتی در دسترس هستند. اگر شما نیز تمایل داشتید این میان وعده را در خانه تهیه کنید می توانید طبق این آموزش پیش بروید. زمان تقریبی درست کردن چیپس و پنیر ۱۵ الی ۲۰ دقیقه است.

اگر به تهیه غذاهای فست فودی علاقه مند هستید:

طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده به روش فست فودها و رستوران‌ها

طرز تهیه هات داگ (هات داگ تنوری، سوخاری، پنیری، هات داگ مرغ و هات داگ خانگی)

دلایلی برای سفارش غذاهای حاوی پنیر موزارلا

طرز تهیه پیتزا مارگاریتا

اشتراک:
زهرا دهقان- 507 مقالات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود