آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • گل بابا آدم
    گل بابا آدم و نکات مهم نگهداری مهر 25, 1403
  • معرفی بهترین رستوران های مشهد به همراه آدرس، عکس و منو مهر 25, 1403
  • جلوگیری از ریزش موی گربه
    جلوگیری از ریزش موی گربه؛ دلایل و روش های درمان مهر 25, 1403
صفحه پیدا نشد!
کوکی لیمو را می‌توان با نوشیدنی‌های مختلفی سرو کرد.
انواع کوکی و کراکر
5/5 - (1 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه کوکی لیمو به روشی ساده و با طعمی بی‌نظیر

مینا اسماعیل بیگی 09 دی 1401 5 دقیقه
۴ نفر
مناسب برای
غذای اصلی
نوع
متوسط
سطح
30 دقیقه
زمان آماده سازی
30 دقیقه
پخت

کوکی‌ها یکی از پرطرفدارترین شیرینی‌هایی هستند که در چند سال اخیر در هر کافه، رستوران و شیرینی فروشی عرضه می‌شوند. احتمالا خیلی از ما، کوکی مورد علاقه‌ی خودمان را پیدا کرده‌ایم و همیشه از یک شیرینی فروشی خاص خرید می‌کنیم.

کوکی لیمو علاوه بر طعم فوق‌العاده، بوی بی نظیری هم دارد.

کوکی لیمو یک شیرینی بسیار جذاب برای انواع مهمانی‌هاست.

اما همیشه تنوع و تجربه جدید باعث می‌شود حس بهتری داشته باشیم. به همین خاطر ما کوکی لیمو فوق العاده نرم و خوشمزه را به شما پیشنهاد می‌کنیم. پس در ادامه با ما همراه باشید تا این کوکی را به روشی ساده و طعمی بی نظیر درست کنید.

 

مواد اولیه کوکی لیمو

شکر سفید یک پیمانه
کره نصف پیمانه
زست لیمو ۲ قاشق چایی خوری
تخم مرغ ۲ عدد بزرگ
آبلیموی تازه یک قاشق غذاخوری
عصاره وانیل نصف قاشق چایی خوری
آرد سفید شیرینی پزی ۱ و سه چهارم پیمانه
بکینگ پودر ۱ و نصف قاشق چایی خوری
نمک یک چهارم قاشق چایی خوری
شکر یک چهارم پیمانه

 

طرز تهیه کوکی لیمو فوق العاده نرم و خوشمزه

۱. شکر، کره و زست لیمو را در کاسه‌ی بزرگی مخلوط کنید و با همزن برقی آن‌ها را حدودا ۳ دقیقه هم بزنید تا به یک بافت نرم و پفکی برسید. این کار باعث می‌شود تا کوکی شما فوق العاده نرم و خوشمزه شود.

۲. تخم مرغ‌ها، آبلیمو و عصاره وانیل را در کاسه‌ی کوچکی هم بزنید تا با یکدیگر ترکیب شوند.

۳. موادی را که در کاسه‌ها ترکیب کرده‌اید به یکدیگر اضافه کنید. این کار را به آرامی انجام دهید و با کم‌ترین سرعت همزن برقی انجام دهید که کوکی شکری لیمویی شما بافت یکسانی داشته باشد.

۴. آرد، بکینگ پودر و نمک را در یک کاسه متوسط ترکیب کنید و به آرامی به مخلوط قبلی اضافه کنید و با سرعت کم همزن برقی ترکیب کنید. اگر خمیر به دست آمده چسبناک بود نگران نباشید. مشکلی نیست. این بافت بخشی از طرز تهیه کوکی لیمو ساده خانگی ما است.

۵. خمیر را به مدت نیم ساعت در یخچال قرار دهید. زمانی که خمیر را از یخچال بیرون می‌آورید هنوز چسبناک است و کماکان این مسئله مشکلی ندارد.

۶. برای پیش گرمایش فر آن را با دمای ۱۷۵ درجه سانتی گراد روشن کنید و اجازه دهید حدود ۱۵ دقیقه گرم شود.

کوکی لیمو را می‌توان با نوشیدنی‌های مختلفی سرو کرد.

کوکی لیمو را می‌توانید به همراه یک لیوان لیموناد خنک میل کنید.

۷. در حین گرم شدن فر خمیر کوکی را به شکل توپ‌های کوچک درآورده و در سینی فر با فاصله مناسب از یکدیگر قرار دهید. کمی آن‌ها را با دست فشار دهید تا از حالت گردی کامل در بیایند.

۸. کوکی‌ها را داخل فر قرار داده و اجازه دهید حدود ۱۱ تا ۱۲ دقیقه بپزند. بعد از درآوردن سینی کوکی‌ها از فر، اجازه دهید خنک شوند و بعد می‌توانید آن‌ها را در ظرفی برای نگهداری قرار دهید یا این کوکی فوق العاده نرم و خوشمزه را میل کنید.

 

نکات طرز تهیه کوکی لیمو ساده خانگی

۱. می‌توانید آرد را الک کنید تا بافت کوکی نرم‌تر شود.

۲. استفاده از لیمو تازه باعث می‌شود تا کوکی بسیار خوشمزه‌تری داشته باشید اما اگر آبلیموی تازه در اختیار ندارید می‌توانید از آبلیموهای آماده استفاده کنید.

۳. برای اینکه کوکی شکری لیمویی شما طعم لیمویی بیشتری داشته باشد می‌توانید زست لیمو تازه را بیشتر استفاده کنید.

۴. اگر علاقه دارید رنگ کوکی شما جذاب‌تر باشد می‌توانید از رنگ خوراکی زرد استفاده کنید. مقدار رنگ خوراکی که اضافه می‌کنید بسیار کم باشد چرا که اگر رنگ زیادی استفاده کنید باعث می‌شود کوکی شما غیرطبیعی به نظر برسد.

 

مواد مغذی و اطلاعات کوکی لیمو

کالری در هر ۱۰۰ گرم ۳۶۶ کالری
زمان آماده سازی حدود یک ساعت
زمان پخت ۱۲ دقیقه
تعداد نفرات ۶ نفر

 

جذابیت‌های یک کوکی شکری لیمویی

مرکبات و خصوصا شربت‌ها و نوشیدنی‌های همراه با لیمو تازه همیشه حس خنکی تابستان را برای ما زنده می‌کنند. به همین دلیل همراه شدن این نوشیدنی‌های جذاب با یک کوکی لیمو فوق العاده نرم و خوشمزه باعث می‌شود تا این ترکیب برای شما به یکی از محبوب‌ترین خوراکی‌های فصل تابستان تبدیل شود.

البته این کوکی مختص فصل تابستان نیست چرا که شما می‌توانید در هر زمانی از سال، لیمو تازه پیدا کنید و برای کوکی لیمو استفاده کنید. در پخت کوکی لیمو هیچ محدودیت زمانی وجود ندارد.

 

جذابیت لیمو تازه در شیرینی‌پزی

اکثر ما تجربه این را داریم که در زمان سرماخوردگی به پزشک مراجعه کرده‌ باشیم و پزشک به ما توصیه کند از مرکبات استفاده کنیم که دلیل آن ویتامین سی بسیار بالای مرکبات است. لیمو تازه هم از این امر مستثنی نیست و می‌تواند بسیار مفید باشد.

برای اینکه در کنار کوکی شکری لیمویی که درست می‌کنید علاوه بر خوشمزه بودن آن از خواص لیمو تازه نیز استفاده کنید، می‌توانید با آبلیمو یک شربت لیموناد خوشمزه درست کنید و نوش جان کنید.

 

کوکی را همیشه و در هر زمان می‌توانید درست کنید.

ما به شما طرز تهیه کوکی ساده خانگی لیمو را آموزش دادیم. اما همیشه پیش می‌آید که بخواهیم یک شیرینی را درست کنیم اما مواد اولیه آن را در اختیار نداشته باشیم. به همین دلیل ما به شما پیشنهاد می‌کنیم گزینه‌های جایگزین را در نظر بگیرید.

زمان پخت کوکی لیمو زیاد طول نمی‌کشد.

بعد از پخت، کوکی‌ها باید حتما استراحت کنند تا به دمای محیط برسند.

به طور مثال در صورتی که برای تهیه این کوکی لیمو تازه در اختیار نداشتید می‌توانید به راحتی آن را با مرکبات دیگر جایگزین کنید و با آزمایش و تولید طعم‌های جدید تجربه‌ی متفاوتی را خلق کنید. البته این تکنیک در مورد موادی مانند لیمو، شکر، وانیل و موارد مشابه کارساز است.

در نظر داشته باشید به طور مثال اگر آرد در اختیار نداشته باشید و یا تخم مرغ احتمال اینکه بتوان آن‌ها را با مواد دیگری جایگزین کرد، وجود ندارد.

اگر این کوکی را درست کردید و از آن خوشتان آمد و به دنبال طعم‌های جدیدتری بودید، حتما سری به مقاله جامع طرز تهیه کوکی خرمالو بزنید و آن کوکی خوشمزه را هم درست کنید.

 

کوکی و شیرینی همیشه حاضر و آماده

در این متن طرز تهیه کوکی ساده خانگی برای شما جمع آوری شد و می‌توانید به راحتی در ۸ مرحله این کوکی خوشمزه را درست کنید. اما همیشه مسائلی وجود دارد که باعث می‌شود ما نتوانیم در زمان مناسب شیرینی دلخواه خود را درست کنیم.

تصور کنید مهمان دارید و می‌خواهید برای پذیرایی یک شیرینی جذاب داشته باشید با اینکه بسیار علاقه دارید تا کوکی لیمویی که به تازگی یاد گرفته‌اید را بپزید اما زمان کافی برای اینکار ندارید.

راه حل این مسئله استفاده از سرویس‌‌های سفارش آنلاین شیرینی است. می‌توانید شیرینی مورد علاقه خود را سفارش دهید و در فرصتی مناسب برای درست کردن این کوکی شکری لیمویی بسیار جذاب به روشی ساده و طعمی بی‌نظیر اقدام کنید.

 

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 2738 مقالات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود