آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
انواع کیک
5/5 - (1 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه کیک برگردان؛ یک کیک متفاوت، زیبا و خوشمزه

ترمه افضلی 28 اسفند 1401 6 دقیقه

یکی از مزایای استفاده از کیک به‌عنوان میان‌وعده گستره تنوع فراوانی است که برای ما فراهم می‌سازد. شما با آموزش طرز تهیه کیک زعفرانی، وانیلی، شکلاتی و… می‌توانید یک میان‌وعده خانگی خوشمزه تهیه کنید.

حالا ما در این مقاله به آموزش طرز تهیه یک کیک خاص به نام کیک برگردان می‌پردازیم. کیک برگردان به کیکی گفته می‌شود که در یک تابه به‌صورت وارونه پخته می‌شود و سطح رویی آن در کف تابه قرار می‌گیرد.

در ادامه با آموزش این کیک جذاب که با میوه‌های متنوعی تهیه می‌شود با ما همراه باشید.

کیک برگردان؛ کیکی که به صورت وارونه پخته می‌شود.

طرز تهیه کیک برگردان؛ یک کیک دارای قابلیت پخت با میوه‌های متنوع

مواد لازم برای تهیه کیک برگردان معروف در خانه:

مواد لازم مقدار لازم
آرد قنادی 330 گرم
شکر 190 گرم
شیر 200 گرم
روغن مایع 200 گرم
بکینگ پودر 1٫5 قاشق غذاخوری
تخم مرغ 3 عدد
وانیل 1 قاشق چایخوری
میوه مورد نظر خود به میزان لازم

 

جزئیات غذایی کیک برگردان:

میزان کالری در هر 100 گرم 84 کیلو کالری
زمان آماده سازی 30 دقیقه
زمان لازم برای پخت 45 دقیقه
تعداد نفرات 4 نفر

 

  • برای تهیه کیک برگردان خوشمزه ابتدا باید میوه مورد نظر خود را برای تهیه کیک انتخاب کنید؛ زیرا لایه اولیه کیک که ته قالب قرار می‌گیرد ترکیبی از مواد شیرین و اسلایس‌های میوه است.
  • حالا فر را با حرارت 180 درجه سانتی گراد گرم کنید. 2 قاشق غذاخوری از شکر را در قالب خود پخش کنید. سپس میوه مورد نظر خود را برش بزنید و کف قالب بچینید.
  • قالب را 10 دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید تا شکر کاملاً ذوب شود. میوه‌ها را کنار بگذارید تا کاملاً خنک شوند.
  • حالا سراغ تهیه مایه کیک بروید. برای این کار تخم مرغ‌ها را با شکر و وانیل با دور تند همزن برقی حدوداً 5 دقیقه هم بزنید. شیر و روغن مایع را به ترتیب به تخم مرغ‌ها اضافه کنید و هر کدام را به مدت 30 ثانیه هم بزنید.
  • آرد و بکینگ پودر را 3 مرتبه الک کنید و طی 2 تا 3 مرحله به کاسه اضافه کنید و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم بزنید.
  • مایه کیک را روی لایه میوه‌ای قالب خود بریزید و سپس در طبقه میانی فر به مدت 40 تا 45 دقیقه کاملاً پخته شود. پس از اینکه کیک برگردان شما خنک شد از قالب جدا کنید، به اندازه‌های دلخواه برش بزنید و نوش جان. به همین سادگی.

طرز تهیه کیک برگردان سیب؛ کیکی زیبا از ترکیب سیب و شکر و کیک

مواد لازم برای تهیه کیک برگردان سیب در خانه:

مواد لازم مقدار لازم
تخم مرغ 2 عدد
شکر 150 گرم
کره 50 گرم
شیر یا ماست شیرین 75 سی‌سی
آرد سفید 150 گرم
بیکینگ پودر 2 قاشق چایخوری سرپر

 

مواد لازم کف قالب:

مواد لازم مقدار لازم
سیب 4 عدد
کره 20 گرم
شکر 5 قاشق غذاخوری
عسل 1 قاشق غذاخوری
پودر هل و دارچین به مقدار کافی

 

جزئیات غذایی کیک برگردان سیب:

میزان کالری در هر 100 گرم 84 کیلو کالری
زمان آماده سازی 30 دقیقه
زمان لازم برای پخت 45 دقیقه
تعداد نفرات 4 نفر

 

برای تهیه کیک برگردان سیب ابتدا سیب‌ها را برش بزنید و درون قالب خود را با کاغذ روغنی بپوشانید. سپس شکر و عسل را روی حرارت ملایم قرار دهید و تابه را تکان دهید تا شکر کاملاً ذوب شود.

حالا کره را به شکر ذوب شده خود اضافه کنید. بلافاصله کارامل را درون قالب بریزید و به صورت یکنواخت درون آن پخش کنید. سریعاً سیب‌های برش زده را درون قالب بچینید و پودر دارچین و پودر هل روی آنها بپاشید.

کیک برگردان سیب؛ یک کیک متفاوت که برش‌های سیب دارد.

 

برای تهیه مایه کیک ابتدا فر را با حرارت 200 درجه سانتی گراد گرم کنید. سپس تخم‌مرغ‌ها را به همراه شکر و با دور تند همزن برقی هم بزنید. کره را ذوب کنید و به همراه شیر به مواد خود به اضافه کنید و مواد را مخلوط کنید.

آرد و بیکینگ پودر را 3 بار الک کنید و طی دو مرحله به مایه خود اضافه کنید. در ادامه با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم بزنید.

سپس مایه کیک را درون قالب روی اسلایس‌های سیب بریزید و قالب را محکم روی سطح کار بکوبید تا هوای اضافی بین مواد از بین برود.

کیک را به مدت 30 تا 40 دقیقه درون طبقه میانی فر قرار دهید تا کاملاً پخته شود. پس از اینکه کیک برگردان سیب جذابتان سرد شد آن را درون ظرف مورد نظرتان بر گردانید و نوش جان کنید.

طرز تهیه کیک هلو برگردان؛ یک کیک خوش بو؛ زیبا و بهاری

مواد لازم برای تهیه کیک برگردان هلو در خانه:

 

مواد لازم مقدار لازم
آرد قنادی 330 گرم
شکر 190 گرم
شیر 200 گرم
روغن مایع 200 گرم
بکینگ پودر 1٫5 قاشق غذاخوری
تخم مرغ 3 عدد
وانیل 1 قاشق چایخوری
هلو 5  عدد

 

جزئیات غذایی کیک برگردان هلو:

میزان کالری در هر 100 گرم 84 کیلو کالری
زمان آماده سازی 30 دقیقه
زمان لازم برای پخت 45 دقیقه
تعداد نفرات 4 نفر

 

  • برای تهیه کیک هلو برگردان خوشمزه ابتدا باید فر را با حرارت 180 درجه سانتی گراد گرم کنید. 2 قاشق غذاخوری از شکر را در قالب خود پخش کنید.
  • سپس هلوها را برش بزنید و کف قالب بچینید. قالب را 10 دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید تا شکر کاملاً ذوب شود. هلوها را کنار بگذارید تا کاملاً خنک شوند. برای تهیه مایه کیک ابتدا تخم مرغ‌ها را با شکر و وانیل با دور تند همزن برقی حدوداً 5 دقیقه هم بزنید.
  • سپس شیر و روغن مایع را به ترتیب به تخم مرغ‌ها اضافه کنید و هر کدام را به مدت 30 ثانیه هم بزنید. آرد و بکینگ پودر را 3 مرتبه الک کنید و طی 2 تا 3 مرحله به کاسه اضافه کنید و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم بزنید.
  • هلوهای باقی مانده را نگینی کنید و لابه‌لای مواد کیک آنها را درون قالب بریزید. حال اجازه دهید مواد کیک در طبقه میانی فر به مدت 40 تا 45 دقیقه کاملاً پخته شود. پس از گذشت این زمان قالب را از فر خارج کرده و پس از اینکه خنک شد از قالب جدا کنید.
  • کیک برگردان هلویی جذاب خود را به اندازه‌های دلخواه برش بزنید و نوش جان.

کیک برگردان هلو؛ کیکی که بسیار خوش عطر و خاص است.

طرز تهیه کیک برگردان کاراملی؛ کیکی زیبا و خوشمزه برای طرف‌داران کارامل

مواد لازم برای تهیه کیک برگردان کاراملی خوشمزه و خوش عطر در خانه:

مواد لازم مقدار لازم
به ۱ عدد
شکر ۱ لیوان
روغن مایع ½ لیوان
آرد ۲ لیوان
بکینگ پودر ½ قاشق غذاخوری
وانیل ½ قاشق چایخوری
تخم مرغ ۲ عدد
شیر ۱۲۵ گرم

 

مواد لازم لایه کاراملی

مواد لازم مقدار لازم
شیر گرم ۶ قاشق غذاخوری
کره ۳۰ گرم
شکر ½ لیوان

 

میزان کالری در هر 100 گرم 84 کیلو کالری
زمان آماده سازی 30 دقیقه
زمان لازم برای پخت 45 دقیقه
تعداد نفرات 4 نفر

 

برای تهیه کیک برگردان کاراملی مجلسی ابتدا درون قالب خود را با کاغذ روغنی بپوشانید. برای تهیه کارامل اول شکر را درون یک تابه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید.

اجازه دهید دوم سوم شکر ذوب شود سپس شکر را هم بزنید تا کاملاً ذوب شود. شیر گرم و کره را به کارامل اضافه کنید و مداوم هم بزنید تا کارامل یکدست شود. حالا ابتدا نصف کارامل سپس برش‌های به و سپس باقی کارامل را درون قالب بریزید.

حالا برای تهیه مایه کیک را آماده می‌کنیم ابتدا تخم مرغ، شکر و وانیل را با همزن برقی به مدت ۸ دقیقه هم بزنید تا روشن و کش دار شود. سپس شیر را به همراه روغن مایع به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید و دوباره مواد را با هم مخلوط کنید.

کیک برگردان کاراملی؛ یک کیک خوش طعم و متفاوت که کارامل دارد.

 

 

آرد و بکینگ پودر را 3 مرتبه الک کنید و طی 3 مرحله به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم بزنید.

فر را با حرارت 170 درجه سانتی گراد گرم کنید. مایه کیک را درون قالب روی به و کارامل بریزید و قالب را چند مرتبه محکم روی سطح کار بکوبید تا هوای اضافی بین مواد از بین برود.

حالا اجازه دهید کیک به مدت 50 دقیقه درون طبقه میانی فر بماند تا کاملاً پخته شود. پس از اینکه کیک برگردان کاراملی شما خنک شد آن  را به اندازه و فرم دلخواه برش بزنید و نوش جان.

 

 

کلام آخر

ما در این مقاله به آموزش طرز تهیه کیک برگردان پرداختیم. اگر تمایل دارید که کیک‌های خاصی مانند کیک برگردان تهیه کنید به شما پیشنهاد می‌دهیم که با طرز تهیه کیک تخته‌ای نیز آشنا شوید. ضمنا در اینترنت می‌توانید طرز تهیه أنواع پای و تارت را مطالعه کنید و در خانه تهیه کنید.

همچنین اگر وقت و انرژی لازم برای تهیه کیک و شیرینی مورد نظر خود را ندارید می‌توانید به‌راحتی با خرید شیرینی انلاین را تهیه کنید.

 

 

اشتراک:
ترمه افضلی- 775 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود