آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • درمان عروس هلندی افسرده
    درمان افسردگی عروس هلندی شهریور 17, 1403
  • طرز تهیه رولت مرغ
    طرز تهیه رولت مرغ مجلسی شهریور 17, 1403
  • مرغ پرتقالی
    طرز تهیه مرغ پرتقالی شهریور 17, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه کیک شربتی
آموزش آشپزی
4.2/5 - (15 امتیاز)
14

با طرز تهیه کیک شربتی کام خود را از همیشه شیرین‌تر کنید

مینا اسماعیل بیگی 20 اسفند 1402 8 دقیقه
۴ نفر
مناسب برای
غذای اصلی
نوع
متوسط
سطح
30 دقیقه
زمان آماده سازی
30 دقیقه
پخت

کیک شربتی یا شیرینی شربتی یکی از پرطرفدارترین و دلپذیرترین کیک‌ها برای انواع سلیقه‌هاست. این شیرینی بافت نرم و لطیفی دارد و کمتر کسی برای نوش جان کردن این کیک پنبه‌ای خوشمزه تعلل می‌کند.

در طرز تهیه کیک شربتی ، ابتدا روغن و شکر را مخلوط کرده و سپس تخم مرغ را اضافه کنید. در ادامه هل پودر شده، ماست شیرین و زعفران دم کرده را به مواد افزوده و هم بزنید. حالا آرد و بیکینگ پودر را به دیگر مواد اضافه کنید، خمیر را داخل قالب شیرینی بریزید و آن را در فر بپزید. برای تهیه شربت نیز آب، شکر و زعفران را روی شعله حرارت دهید و هل پودر شده و گلاب را بیفزایید. پس از خنک شدن شربت و کیک، شربت را روی کیک بریزید و در یخچال قرار دهید.

این کیک ساده، خوشمزه و پرشهد که به کیک باقلوا نیز معروف است، بیشترین طرفداران را در شهرهای شیراز و قزوین دارد. البته روش پخت این کیک در همه شهرها یکسان و شبیه به هم است. شیرینی شربتی با عطر و بوی هل، گلاب و زعفران، فوق‌العاده به نظر می‌رسد و کمتر کسی می‌تواند از این کیک شربتی که معروف به کیک باقلوایی یا کیک گلاب است، بگذرد.

کیک شربتی
تعداد نفرات ۶ نفر
زمان آماده‌سازی ۴۰ دقیقه
زمان پخت ۲۵ دقیقه
میزان سختی متوسط

فیلم آموزش طرز تهیه کیک شربتی

اگر دوست دارید کیک شربتی را خیلی سریع و آسان تهیه کنید، فیلم تهیه این کیک را در ادامه ببینید. با کمک این ویدئو می‌توانید به راحتی و بدون مطالعه متن زیر، یک کیک خوشمزه تهیه کنید.

 

طرز تهیه کیک شربتی یا باقلوایی

دستور کیک باقلوا شربتی به آسانی انجام شده و با عطر و بوی فوق‌العاده‌ای که دارد، بهترین انتخاب برای دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه است. شما می‌توانید با این کیک خوشمزه از مهمانان خود پذیرایی کنید. کیک شربتی خوشمزه با دو روش درون فر و بدون فر تهیه می‌شود. در ادامه این مطلب، طرز تهیه کیک شربتی قزوین با دو روش را مرحله به مرحله توضیح می‌دهیم؛ پس تا انتها همراه ما باشید.

البته علاوه بر دستور پخت کیک باقلوا شربتی، اگر به پخت انواع شیرینی‌ها در منزل علاقه‌مند هستید، آشنایی با طرز تهیه کیک زبرا برای شما بسیار جذاب خواهد بود و می‌توانید با این دو نوع کیک از مهمانان خود پذیرایی کنید.

طرز تهیه کیک شربتی یا باقلوایی

مواد لازم برای تهیه کیک باقلوایی شربتی

مواد لازمی که برای طرز تهیه کیک شربتی با ماست نیاز است، به شرح زیر هستند. با این مواد اولیه می‌توان برای ۶ نفر کیک شربتی تهیه کرد و در طرز تهیه کیک شربتی برای 20 نفر باید مواد اولیه را به نسبت افزایش دهید.مواد لازم برای تهیه کیک باقلوایی شربتی

مواد لازم مقدار مورد نیاز
آرد سفید ۲ پیمانه
شکر ۱ پیمانه
ماست شیرین ۱ پیمانه
روغن ۱ پیمانه
هل پودر شده یک چهارم قاشق چایخوری
تخم مرغ ۴ عدد
بیکینگ پودر ۲ قاشق چایخوری
زعفران دم کرده ۱ قاشق چایخوری
پودر پسته به اندازه دلخواه
پودر نارگیل به اندازه دلخواه

برای درست کردن شربت مورد نیاز در تهیه کیک شربتی با اب، مواد اولیه زیر را آماده کنید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
آب ۱ پیمانه
شکر ۱ پیمانه
گلاب یک چهارم لیوان
زعفران ۱ قاشق چایخوری
هل پودر شده یک چهارم قاشق چایخوری

دستور تهیه کیک شربتی خوشمزه با فر

در ادامه به طرز تهیه شیرینی شربتی داخل فر اشاره می‌کنیم:مراحل تهیه کیک شربتی خوشمزه با فر

  • مرحله اول: در طرز پخت کیک شربتی ابتدا، فر را با دمای 180 درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا به‌خوبی گرم شده و برای پخت کیک حاضر شود.
  • مرحله دوم: در این مرحله روغن و شکر را کاملا هم بزنید تا با هم مخلوط شده و به رنگ کرمی در آیند.
  • مرحله سوم: تخم مرغ‌ها را به مخلوط روغن و شکر اضافه کنید و با همزن هم بزنید. دقت داشته باشید که تخم مرغ‌ها را دانه دانه اضافه کرده و حداقل دو الی سه دقیقه هم بزنید تا کف کند، زیرا این کار در کیفیت و یک‌دست شدن کیک تاثیر به سزایی دارد.
  • مرحله چهارم: در مرحله بعدی از طرز تهیه کیک شربتی، هل پودر شده، ماست شیرین و زعفران دم کرده را به مخلوط اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا ترکیبی لطیف و پنبه‌ای به دست آورید.
  • مرحله پنجم: آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کنید، دو الی سه بار الک کرده و سپس به ترکیب مایه شیرینی بیفزایید؛ اما بیش از اندازه این مخلوط را هم نزنید، زیرا کیک خشک می‌شود.
  • مرحله ششم: در ادامه طرز تهیه کیک شربتی زعفرانی، درون سینی فر یا قالب، کاغذ روغنی پهن کنید و کف سینی را چرب کرده و مواد را داخل آن بریزید. کیک را به مدت 25 دقیقه در فر قرار دهید؛ البته با توجه به نوع و کیفیت مواد استفاده شده برای شیرینی شربتی، مدت زمان کافی برای پخت کیک در فر، متفاوت خواهد بود. کیک را با استفاده از خلال دندان یا چنگال چک کنید، اگر خلال یا چنگال تمیز بود کیک آماده شده است. آن را از فر بیرون آورده و در محیط قرار دهید تا خنک شود.
  • مرحله هفتم: برای طرز تهیه شربت روی کیک اسفنجی، ابتدا آب، شکر و زعفران را بر روی شعله متوسط گاز قرار دهید تا باهم ترکیب شده و بجوشند. نیازی نیست شربت بیش از حد بجوشد، جوشیدن آن تا زمان حل شدن شکر کافی است. سپس هل پودر شده را به مخلوط اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا شربت غلیظی به دست آید. در مرحله آخر از طرز تهیه شربت کیک، گلاب را بیفزایید و شربت را در جای خنک قرار دهید تا آماده شود.
  • مرحله هشتم: شربت تهیه شده را در محیط بگذارید تا سرد شود. بعد از خنک شدن شربت و کیک باقلوایی مجلسی، شربت را بر روی کیک بریزید تا کاملاً با کیک شربتی عجین شود. سپس کیک را به مدت 2 ساعت در یخچال قرار دهید تا شربت و کیک به خورد هم بروند. در نهایت کیک شربتی را در یک ظرف زیبا قرار دهید و از پودر پسته و پودر نارگیل برای تزیین کیک شربتی استفاده کنید. سپس کیک تزیین شده را در کنار دوستان و خانواده نوش جان کنید.

طرز تهیه کیک شربتی بدون فر

کیک شربتی یکی از انواع کیکهای عصرانه است که می‌توان بدون فر نیز تهیه کرد. برای طرز تهیه کیک باقلوا شربتی اگر فر در اختیار ندارید، می‌توانید مانند طرز تهیه کیک وانیلی ساده و خانگی، از قابلمه نچسب استفاده کنید.طرز تهیه کیک شربتی بدون فر

  • مرحله اول: برای درست کردن کیک، کف قابلمه را چرب کرده و مواد تهیه شده را درون قابلمه بریزید.
  • مرحله دوم: قابلمه را به مدت 40 دقیقه روی شعله ملایم بگذارید تا کیک به آرامی پخته شود.
  • مرحله سوم: بعد از گذشت 40 دقیقه، درب قابلمه را بردارید و خلال یا چنگال را درون کیک فرو کنید؛ اگر کیک به خلال نچسبید، کیک شربتی باقلوا آماده است.
  • مرحله چهارم: کیک باقلوای شربتی بدون فر را بعد از خنک شدن، در ظرفی زیبا قرار دهید و با پودر پسته و پودر نارگیل تزیین کنید.

نکات مهم در دستور پخت کیک شربتی ساده و خوشمزه

در دستور کیک شربتی باید نکات مختلفی را رعایت کنید که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:نکات مهم در دستور پخت کیک شربتی خوشمزه

  • پیش از تهیه شیرینی، مواد اولیه آن مانند تخم مرغ را از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسند.
  • قبل از تهیه شیرینی شربتی، فر را در دمای 180 درجه قرار دهید تا داغ شود.
  • درب فر را زودتر از زمان آماده شدن کیک باز نکنید، زیرا پف کیک می‌خوابد.
  • یکی از نکات کیک شربتی، ایجاد برش‌های منظم از کیک است. برای اینکه برش‌های منظم‌تری به وجود آید، باید کیک را تا زمانی که هنوز داغ است برش بزنید. همچنین دقت داشته باشید که پیش از اضافه کردن شربت، برش‌های موردنظر ایجاد شوند.
  • طرز تهیه کیک شربتی بدون ماست نیز در جای خود قابل توجه است. برای تهیه کیک باقلوایی مغزدار از ماست استفاده نمی‌شود و شیر جایگزین خواهد شد، زیرا شیر بافت کیک را نرم‌تر می‌کند. همچنین در طرز تهیه کیک شربتی با شیر، مغزهای مختلفی مانند گردو، بادام و پسته، داخل مایه شیرینی اضافه می‌شود. بسیاری از افراد کیک باقلوا شربتی با شیر را به نوع با ماست آن ترجیح می‌دهند.
  • در مرحله آخر تهیه کیک، مواد شیرینی شربتی را زیاد هم نزنید؛ زیرا پف کیک کم می‌شود.
  • کیک باقلوایی و شهد روی کیک، قبل از ترکیب شدن، باید کاملا خنک شوند؛ زیرا اگر گرم باشند، بافت کیک خمیری خواهد شد.
  • برای خنک شدن شربت و کیک، از قرار دادن آن‌ها در یخچال خودداری کنید.
  • بعد از ترکیب کردن کیک شربتی و شربت تهیه شده از زعفران، گلاب و هل آن را درون یخچال قرار دهید و روی کیک را با سلفون بپوشانید تا درون یخچال خشک نشود.
  • این شیرینی بهتر است به مدت 2 تا 3 ساعت داخل یخچال باقی بماند تا شربت کاملا به خورد مواد شیرینی برود.
  • برای اینکه روی کیک طلائی شود، در دقایق پایانی پخت، گریل فر را روشن کنید.
  • کیک شربتی در ظرف پیرکس هم قابل تهیه است و این کیک فوق‌العاده خوش طعم و دلپذیر خواهد شد.
  • علاوه بر پودر پسته و نارگیل، می‌توانید از خلال بادام و گل سرخ هم برای تزئین كيك شربتي استفاده کنید.
  • قبل از تهیه کیک، شربت را درست کنید تا به خوبی خنک شود.

روش نگهداری کیک شربتی

طرزتهیه کیک شربتی را می‌توان به عنوان یکی از انواع پرطرفدارترین کیک خانگی معرفی کرد. برای نگهداری این کیک شیره دار، آن را داخل ظرفی درب‌دار قرار داده و در یخچال بگذارید. دقت داشته باشید که این کیک به دلیل ترکیب شربت، ماندگاری کمتری دارد و باید آن را پس از ۳ روز مصرف کنید.روش نگهداری کیک شربتی

جلوگیری از خراب شدن کیک شربتی

کیک‌شربتی در معرض هوا خشک شده و بافت نرم و جذاب خود را از دست می‌دهد، پس دقت داشته باشید که درب ظرف نگهداری از آن کاملا بسته باشد. همچنین برای جلوگیری از خراب شدن کیک شربتی، توجه کنید که کیک خارج از یخچال نماند.

برای عصرانه، کیک باقلوایی (شربتی) تهیه کن…

در این مقاله به آموزش کیک شربتی پرداختیم که یک دستور کیک فوق العاده خوشمزه و از انواع کیک عصرانه است. در کنار این دستور پخت پیشنهاد می‌کنیم تا طرز تهیه کیک دبل چاکلت کافی شاپی را نیز یاد بگیرید. با تهیه شیرینی شربتی خوشمزه و خوش طعم یا انواع کیک می‌توانید یک عصرانه دلپذیر و فوق‌العاده را در روزهای سرد پاییزی، کنار خانواده یا دوستان خود داشته باشید.

همچنین به جای وقت گذاشتن برای طرز تهیه ی کیک شربتی یا دیگر انواع کیک در خانه، می‌توانید آن‌ها را به صورت آنلاین از اسنپ فود، سفارش دهید. با سفارش آنلاین شیرینی از اسنپ فود، در کمترین زمان ممکن، موردنظر خود را درب منزل تحویل بگیرید.

سوالات متداول

در طرز درست کردن کیک شربتی به چه مواد اولیه‌ای نیاز داریم؟

برای تهیه کیک به آرد سفید، شکر، ماست شیرین، روغن، هل پودر شده، تخم مرغ، زعفران دم کرده، بیکینگ پودر، پودر پسته و پودر نارگیل نیاز دارید و شربت کیک نیز با استفاده از آب، شکر، گلاب، زعفران و هل پودر شده درست می‌شود.

طرز تهیه کیک باقلوایی شربتی بدون فر چگونه است؟

کیک شهد دار را می‌توان بدون فر نیز تهیه کرد. در این روش پس از درست کردن خمیر کیک، کف قابلمه را به خوبی چرب کرده و خمیر را داخل قابلمه قرار دهید. سپس قابلمه را روی شعله ملایم به مدت ۴۰ دقیقه حرارت دهید تا کیک پخته شود.

چرا کیک شربتی پف نکرد؟

اگر در هنگام پخت کیک داخل فر، درب فر را باز کنید؛ پف کیک از بین می‌رود. همچنین پس از اضافه کردن آرد به خمیر کیک، از هم زدن بیش از حد آن خودداری کنید؛ زیرا این کار نیز باعث کم شدن پف کیک شربتی می‌شود.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 2711 مقالات

ارسال نظرات

نظرات(14 دیدگاه)

vahidsarabi
13 آبان 1402

سلام کیک باقلوایی کنار دمنوش بهار نارنج و دارچین خیلی میچسبه مخصوصا هوا بارانی باشه

  • snappfoodadmin
    13 آبان 1402

    سلام می تونید کیک باقلوایی و دمنوش بهارنارنج و کیک یزدی و انواع غذاها و دسرها را از اسنپ فود خرید کنیدhttps://snappfood.ir/

خاتمی
18 مهر 1402

سلام کیک شربتی بدون فر خیلی عالی هستش چی تا یک کیک و شیرینی میخوایم درست کنیم دنگ و فنگ فر روشن کردن داریم

عمرانیی
27 شهریور 1402

کیک باقلوایی کنار دمنوش دارچین و بهار نارنج خوشمزه میشه یبار امتحان کنید🙂

گودرز
09 خرداد 1402

کیک باقلوایی شربتی در قابلمه درست کردم هم کیک سوخت هم قابلمه حسرت بدل طعم کیک باقلوایی موندم کسی نیست برام درست یکی بیاد برام درست کنه توروخدا

  • snappfoodadmin
    09 خرداد 1402

    سلام در قابلمه نسوز با شعله مناسب باید میزاشتید میتونید امادش از اسنپ فود تهیه کنید https://snappfood.ir/service/confectionery?page=0

گلنوش
09 خرداد 1402

سلام خیلی خوبه اموزش کیک ها کامل گذاشتید اینجوری میدونیم داخل کیک ها چه موادی هستش به کدام حسایت داریم یا نداریم کدام دوست داریم و نداریم کیک باقلوایی دوست دارم مرسی خوب توضیح دادید

  • snappfoodadmin
    09 خرداد 1402

    سلام خواهش میکنم میتونید کیک باقلوایی و کیک شربتی درست کنید از خوردن کیک دست پخت خودتون لذت ببرید

yaserzadeh
09 خرداد 1402

سلام بهتر نیست همه چیز خودم درست نکنم خیلی ها هستند از طریق پختن کیک و شیرینی کسب درامد میکنن خود من کیک باقلوایی و کیک شربتی جزو لیست کیک های فروشم هستش اینجوری که هرکسی از روی دستور پخت شما کیک درست کنه پس کی بیاد کیک های باقلوایی و کیک شربتی ما رو بخره

  • snappfoodadmin
    09 خرداد 1402

    سلام دوست گرامی انشاالله پر رزق روزی باشید میتونید به سایت اسنپ فود مراجعه کنید اونجا محصولات خودتون معروفی کنید این اموزشها برا ی علاقه مندان به کیک و شیرینی هستش و خیلی ها اشپزس نیستند صرفا مطالعه میکند بدون یک کیک از چه موادی درست شده

vahid
09 خرداد 1402

پس چرا کیک شربتی من خشک شد

  • snappfoodadmin
    09 خرداد 1402

    سلام باید کیک شربتی درون یخچال بزارید روی کیک را با سلفون بپوشانید تا درون یخچال خشک نشود.

ویشکا
09 خرداد 1402

کیک باقلوایی درست کردم اصلا پف نکرد چرا

  • snappfoodadmin
    09 خرداد 1402

    سلام درب فر را زودتر از مان اماده شدن کامل کیک باقلوایی باز کردید

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود