آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
انواع کیک
2.2/5 - (4 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه کیک پیانو

ترمه افضلی 28 اسفند 1401 5 دقیقه

برای درست کردن این کیک پیانویی خوشمزه با ما همراه باشید.

 

طرز تهیه کیک پیانو، یک کیک خیس و پرطرفدار

کیک پیانو یکی از کیک‌های پرطرفدار در سراسر جهان است ولی ریشه اصلی آن به ترکیه برمی‌گردد. کیک پیانو هنوز هم یکی از دسرهایی است که طرفداران پر و پا قرصی در ترکیه دارد. این نوع کیک در قالب‌های مسطحی پخته می‌شود و سطح بیرونی آن را یک لایه پودینگ یا کرم وانیلی می‌پوشاند.

برای آماده سازی کیک پیانویی به هیچ مواد اولیه خاص یا ابزار خاصی نیست و شما به راحتی می‌توانید این دسر مجلسی و در عین حال ساده را در مدت کوتاهی آماده کرده و از آن برای پذیرایی از دوستانتان استفاده کنید. این کیک خیس علی رغم طعم عالی، ظاهر بی نظیری دارد به همین دلیل کمتر کسی ممکن است از آن استقبال نکند. توصیه می‌کنیم با ما در این مقاله همراه باشید تا با هم طرز تهیه کیک پیانو را بررسی کنیم.

اگر به پخت کیک وشیرینی‌های مختلف علاقه دارید، توصیه می‌کنیم طرز تهیه انواع کیک و شیرینی را در اسنپ فود از دست ندهید.

طرز تهیه کیک پیانو جذاب ترکیه‌ای

همانطور که گفته شد طرز تهیه کیک پیانویی هیچ چیز پیچیده‌ای را شامل نمی‌شود اما باید بدانید تهیه این کیک فوت و فن‌های ساده‌ای دارد که شما با دانستن آن‌ها می‌توانید کیک به مراتب جذاب‌تری را آماده کنید. ما همه نکات لازم را برای تهیه این کیک برای شما آماده کرده‌ایم:

میزان کالری در هر 100 گرم 300 کالری
زمان آماده سازی 60 دقیقه
زمان لازم برای پخت 50 دقیقه
تعداد نفرات 8 نفر

 

برای تهیه مواد مورد نیاز کیک تولد پیانو لازم است بدانید که ما به سه دسته مواد جدا نیاز داریم:

  • مواد مورد نیاز کیک
مواد لازم میزان مورد نیاز
تخم مرغ 3 عدد
وانیل ¼ قاشق چای خوری
شیر نصف لیوان
روغن مایع نصف لیوان
شکر 1 لیوان
آرد سفید 1 و ½ لیوان
پودر کاکائو 3 قاشق غذا خوری
بکینگ پودر 1 قاشق مربا خوری

 

  • مواد مورد نیاز برای مرطوب کردن کیک
مواد لازم میزان مورد نیاز
شیر 1 و ½ لیوان
پودر نسکافه یا پودر کاکائو 2 قاشق غذا خوری

 

  • مواد مورد نیاز برای پودینگ کرمی
مواد لازم میزان مورد نیاز
شیر 2 لیوان
شکر 1.3 لیوان
آرد سفید نصف لیوان
وانیل 1.4 قاشق چای خوری
خامه صبحانه 200 گرم
پودر کاکائو به مقدار لازم

 

بعد از اینکه همه مواد اولیه را به میزان‌های گفته شده آماده کردیم به سراغ آماده سازی این کیک جذاب می‌رویم:

  • مرحله اول

در ابتدا تخم مرغ‌ها را داخل یک کاسه مناسب شکسته و سپس وانیل و شکر را به آن اضافه می‌کنیم. این مواد را با استفاده از همزن تا جایی مخلوط می‌کنیم که حجیم و کرم رنگ شوند، حدودا پنج دقیقه زمان لازم است.

  • مرحله دوم

در ادامه شیر و روغن را به مواد اضافه کرده و حدود یک دقیقه همه مواد را با هم مخلوط می‌کنیم.

 

شما می‌توانید لایه کیکی دسر خود را با هر طعمی که دوست دارید، آماده کنید!

  • مرحله سوم

آرد را به همراه پودر کاکائو و بکینگ پودر دو بار الک می‌کنیم. سپس این ترکیب را در چند مرحله به مایه کیک‌مان اضافه می‌کنیم. با استفاده از یک لیسک یا یک قاشق پهن مواد را در یک جهت هم می‌زنیم. این کار را فقط در حدی می‌کنیم که مواد با هم مخلوط شوند. اگر بیش از این مواد مخلوط شوند اثر بکینگ پودر از بین خواهد رفت.

  • مرحله چهارم

فر را روی دمای 180 درجه سانتی گراد گذاشته و اجازه می‌دهیم تا به خوبی گرم شود. اگر از فرهای برقی یا توستر استفاده می‌کنید دمای دستگاه را روی 160 درجه تنظیم کنید. مایه کیک آماده شده را داخل قالب مورد نظر ریخته و سپس قالب را داخل فر می‌گذاریم. بعد از حدود 45 دقیقه پخت کیک کامل شده است.

 

نکات الحاقی برای تهیه این کیک خوشمزه

اگر شما هم نگران میزان کالری هستید که کیک و شیرینی‌ها دارند، توصیه می‌کنیم برای تهیه کیک خانگی خود از طرز تهیه کیک رژیمی استفاده کنید تا یک کیک رژیمی خوشمزه با کالری کمتر داشته باشید.

در بخش بعدی طرز تهیه کیک پیانو، به سراغ درست کردن کرم این کیک جذاب می‌رویم. شیر، شکر و آرد الک شده را داخل یک قابلمه مناسب ریخته و آن را روی حرارت قرار می‌دهیم. مواد داخل قابلمه را با همزن دستی هم می‌زنیم تا به خوبی شکر حل شود و مواد ما غلیظ بشود.

وقتی مواد به غلظت مناسب رسید، وانیل را به آن اضافه می‌کنیم و همه مواد را با هم مخلوط می‌کنیم. سپس قابلمه را از روی حرارت بر می‌داریم تا خنک شود. بعد از اینکه مواد ما به خوبی خنک شدند، خامه صبحانه را جداگانه با چنگال می‌زنیم تا رقیق شود و سپس آن را با بقیه مواد کرم مخلوط می‌کنیم. کرم ما آماده است!

کیک پیانویی یک گزینه عالی برای پذیرایی شما در مهمانی‌ها.

بخش آخر در تهیه کیک پیانویی، آماده سازی مواد لازم برای مرطوب کردن کیک است. شیر را بر اساس علاقه‌تان با پودر کاکائو یا پودر نسکافه مخلوط کنید. زمانی که پخت کیک شما به اتمام رسید و آن را از فر خارج کردید، در همان زمانی که کیک هنوز داغ است با استفاده از یک سیخ چوبی، چنگال یا خلال دندان سوراخ‌هایی را روی آن ایجاد کنید.

سپس ترکیب شیر و پودر کاکائو یا پودر نسکافه را به آرامی روی کیک بریزید. بعد از اینکه شیر به خوبی به کیک جذب شد، کرمی که از قبل آماده کرده‌ایم و کاملا خنک شده است را روی کیک می‌ریزیم. با استفاده از پشت قاشق می‌توانید کرم را در سطح کیک صاف و مرتب بکنید.

برای تزئین کیک پیانو می‌توانید روی سطح کیک پودر کاکائو یا نسکافه الک کنید و یا شکلات تخته‌ای را با رنده درشت روی آن رنده کنید. خرده‌های بیسکوئیت و ترافل‌های رنگی نیز پیشنهادهای دیگری هستند که می‌توانید از آن‌ها در تزئین کیک پیانو خود استفاده کنید.

با استفاده از همین تزئین‌های ساده به راحتی می‌توانید کیک پیانو دخترانه یا پسرانه جذابی تهیه کرده و با آن دختر و پسر خود را هیجان زده کنید! بعد از تزئین کیک آن را داخل یخچال قرار داده و 8 تا 10 ساعت اجازه دهید تا استراحت کند. بعد از این زمان کیک پیانویی جذاب شما آماده است.

 

و در آخر

اگر تهیه کیک پیانو به نظر شما خیلی زمانبر است و دوست دارید کیک‌هایی را آماده کنید که در مدت زمان کوتاه‌تری آماده می‌شوند، پیشنهاد ما به شما طرز تهیه کیک کنجدی است. یک کیک خوشمزه که در مدت زمان کوتاهی می‌توانید آن را نوش جان کنید.

در این مقاله به طور مفصل و کامل طرز تهیه کیک پیانو را بیان کردیم. حالا شما هر آنچه که برای آماده سازی و پخت یک کیک تولد پیانو لازم است را می‌دانید.

اگر زمان کافی برای تهیه کیک پیانو را دارید حتما توصیه می‌کنیم که حداقل برای یک بار این تجربه دلچسب را از خودتان دریغ نکنید اما اگر زمان کافی ندارید، قنادی آنلاین به شما کمک می‌کند تا در زمان بسیار کوتاه‌تری یک کیک پیانویی خوشمزه داشته باشید. شما از چه روشی برای تهیه کیک پیانو ترکیه‌ای استفاده می‌کنید؟ از چه چیزهایی برای تزئین کیک پیانو استفاده خواهید کرد؟ منتظر پیشنهادات جذاب شما هستیم حتما آن‌ها را با ما در میان بگذارید.

اشتراک:
ترمه افضلی- 775 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود