آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
قهوه با فرنچ پرس
انواع نوشیدنی ها
3.9/5 - (7 امتیاز)
13

طرز استفاده از فرنچ پرس (طرز تهیه قهوه یا فوم شیر با فرنچ پرس)

زهرا دهقان 19 اردیبهشت 1402 6 دقیقه

فرنچ پرس یکی از ابزارهای مناسب برای تهیه قهوه، دمنوش و انواع چای به حساب می‌آید. افرادی که علاقه زیادی به خوردن قهوه دارند، این قهوه جوش را به خوبی می‌شناسند. با وجود آنکه طرز استفاده از این وسیله آسان است، اما باید نکاتی را مدنظر قرار دارد. در این مقاله از اسنپ فود طرز استفاده از فرنچ پرس را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

نگاهی به ساختار فرنچ پرس

نگاهی به ساختار فرنچ پرس

ممکن است این سوال برای شما پیش آید که فرنچ پرس چیست؟ راهنمای خرید انواع دستگاه فرنچ پرس چگونه است؟ پس بهتر است پیش از اینکه طرز کار کردن با فرنچ پرس را مورد بررسی قرار دهیم، ساختار آن را به طور کامل بشناسیم.

فرنچ پرس ابزاری با سه قسمت مجزاست:

  • اهرمی پیستونی شکل که همراه خود چند فیلتر دارد.
  • درپوشی کلاهی شکل که به اهرم متصل است.
  • بدنه یا مخزنی که از جنس استیل، شیشه یا پلاستیک است.

ساختار قهوه ساز فرنچ پرس

ساختار این وسیله شامل بخش‌های مختلفی است که هر کدام از آن‌ها وظیفه خاصی دارند.

  • هر فرنچ پرس یک پایه (stand) از جنس استیل یا پلاستیک دارد که به مخزن دستگاه متصل است. به این طریق می‌توانید دستگاه قهوه ساز خود را روی میز قرار دهید. البته برخی از فرنچ پرس‌ها فاقد هر گونه پایه هستند.
  • بدنه یا مخزن فرنچ پرس از جنس شیشه، سرامیک، استیل یا پلاستیک است و حجم و ظرفیت متفاوتی دارد. استیل مقاوم‌تر بوده اما بدنه‌های شیشه‌ای و سرامیکی زیباتر هستند. بدنه‌های پلاستیکی در اولویت آخر انتخاب قرار می‌گیرند.
  • وجود اهرم برای فشردن قهوه آسیاب شده یا تفاله چای و دمنوش بسیار مفید است. فیلترها نیز برای جلوگیری از پراکنده شدن قهوه یا چای و دمنوش در آب جوش کاربرد دارند. درپوش در تهیه قهوه و دم‌نوش نقش مهمی ایفا می‌کند؛ به نحوی که خرابی درپوش در عملکرد اهرم و فیلترها که عموماً استیل هستند اثر منفی دارد.

طرز استفاده از فرنچ پرس برای تهیه قهوه

طرز استفاده از فرنچ پرس برای تهیه قهوه

قهوه یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های دنیا است و طرز تهیه قهوه دمی با طعمی بی نظیر و با دستگاه های مختلف امکان‌پذیر است و یکی از این دستگاه‌ها فرنج پرس خواهد بود. برای اینکه با کمک فرنچ پرس نوشیدنی درست کنید، ابزار عجیب و غریبی برای تهیه نوشیدنی لازم نخواهید داشت؛ تنها کافی است دستگاه فرنچ پرس در اختیار داشته باشید.

دو نکته مهم در تهیه کردن قهوه با فرنچ برس

برای درست کردن یک قهوه خوشمزه با استفاده از فرنچ پرس نکات زیر را مدنظر قرار دهید.

  • درجه آسیاب کردن قهوه باید به قدری باشد که از فیلترهای فرنچ پرس عبور نکند. در ضمن سایز دانه‌های آسیاب شده در زمان لازم برای دم کشیدن قهوه تاثیرگذار است.
  • آب جوش باید در دمای ۹۰ تا ۹۴ درجه سانتی‌گراد باشد؛ بنابراین در مدت زمان ۲۰ تا ۳۰ ثانیه آب جوشیده به دمای مورد نظر شما می‌رسد.

مواد اولیه لازم برای تهیه قهوه در فرنچ پرس

اگر می‌خواهید در دستگاه فرنچ پرس قهوه تهیه کنید، به مواد اولیه زیر نیاز دارید.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
پودر قهوه 15 گرم
آب 225 میلی‌لیتر

نحوه استفاده از فرنچ پرس برای قهوه

طرز استفاده از فرنچ پرس برای تهیه قهوه به شکل زیر است:

  • مرحله اول: ابتدا مقداری آب داغ را در مخزن دستگاه بریزید و صبر کنید که قهوه ساز فرنچ پرس کمی گرم شود. اجازه دهید تا آب به مدت ۳۰ تا ۴۵ ثانیه بجوشد. (دمای ۹۰ درجه برای تهیه قهوه کافی است.)
  • مرحله دوم: دانه‌های قهوه را آسیاب کرده یا از پودر قهوه آماده استفاده کنید. دقت داشته باشید که اگر قهوه تازه را آسیاب کنید، نوشیدنی طعم و عطر بهتری به دست می‌آورد.
  • مرحله سوم: آب داغی که در مرحله اول برای گرم کردن قهوه ساز فرنچ پرس استفاده کرده بودید، از آن خارج کنید.
  • مرحله چهارم: اکنون پودر قهوه را در مخزن فرنچ پرس بریزید و آب جوش را آرام آرام به آن اضافه کنید.
  • مرحله پنجم: به مدت یک تا دو دقیقه اهرم را بالا نگهدارید تا فیلترها هم از پودر قهوه فاصله داشته باشند. سپس اهرم را پایین ببرید تا فیلترها هم به پودر قهوه فشار بیاورند.
  • مرحله ششم: تنها ۴ دقیقه باید صبر کنید تا نوشیدنی قهوه شما آماده شود. (گاهی توصیه می‌شود که ۴ تا ۸ دقیقه برای درست شدن قهوه منتظر بمانید.)

طرز استفاده از فرنچ پرس برای کاپوچینو

طرز استفاده از فرنچ پرس برای کاپوچینو

طرز استفاده از فرنچ پرس برای تهیه کاپوچینو نیز ساده است. مواد اولیه زیر را آماده کرده و مراحل زیر را برای تهیه کاپوچینو با فرنچ پرس پیش ببرید.

مواد لازم در طرز استفاده از فرنچ پرس برای نسکافه

برای درست کردن کاپوچینو با فرنچ پرس، مواد اولیه زیر را آماده کنید.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
نسکافه ۲ قاشق غذاخوری
شکر ۱ قاشق غذاخوری
آب ۴ قاشق غذاخوری
شیر داغ ۱ لیوان

دستور تهیه کاپوچینو با فرنچ پرس

برای طرز تهیه کاپوچینو کار سختی را در پیش روی ندارید! برای درست کردن این نوشیدنی با فرنچ پرس مراحل زیر را دنبال کنید.

  • مرحله اول: نسکافه را با شکر و آب مخلوط کنید. سپس آن را در فرنچ پرس ریخته و با بالا و پایین کشیدن اهرم، مخلوط را به خوبی پرس کنید.
  • مرحله دوم: مخلوط آماده شده را در دو فنجان تقسیم کنید.
  • مرحله سوم: شیر را با کمک شیر جوش به طور کامل بجوشانید و نیمی از شیر داغ را در فرنچ پرس بریزید.
  • مرحله چهارم: شیر داغ باقی مانده را در روی مخلوط نسکافه دو فنجان تقسیم کنید.
  • مرحله پنجم: شیر درون فرنچ پرس را با بالا و پایین کشاندن اهرم به خوبی فشار دهید تا کف آماده شود. سپس کف شیر آماده شده را روی دو فنجان اضافه کنید.
  • مرحله ششم: برای تزئین کاپوچینو می‌توانید پودر قهوه، نسکافه یا حتی دارچین به‌کار ببرید.

فوم گیری شیر با استفاده از فرنچ پرس

فوم گیری شیر با استفاده از فرنچ پرس

فوم شیر یکی از موادی است که در خوش طعم‌تر شدن قهوه یا کاپوچینو مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچین استفاده از فوم شیر باعث زیباتر شدن نوشیدنی شما می‌شود. فوم شیر را می‌توان با روش‌های مختلفی درست کرد اما تهیه فوم شیر با قهوه ساز فرنچ پرس یکی از آسان‌ترین روش‌ها است. برای آماده کردن فوم شیر با فرنچ پرس مراحل زیر را دنبال کنید.

  • مرحله اول: برای تهیه کف شیر با فرنچ پرس شیر را به طور کامل بجوشانید. برای جوشاندن شیر می‌توانید از شیرجوش یا مایکروفر استفاده کنید.
  • مرحله دوم: بعد از اینکه شیر به مدت حداکثر یک دقیقه جوشید، آن را در مخزن فرنچ پرس بریزید. شیر باید به اندازه نیمی از مخزن دستگاه باشد.
  • مرحله سوم: اهرم فرنچ پرس را بالا و پایین بکشانید و این کار را آن‌قدر ادامه دهید که شیر به صورت فوم تغییر شکل دهد.
  • مرحله چهارم: در این زمان حجم شیر دو برابر شده و تمام مخزن را پر می‌کند.

اکنون می‌توانید کف شیر آماده شده را روی فنجان قهوه یا کاپوچینو خود بریزید.

طرز استفاده از فرنچ پرس برای چای

طرز استفاده از فرنچ پرس برای چای

از فرنچ پرس می‌توان برای درست کردن چای و دمنوش نیز استفاده کرد. تهیه چای در دستگاه فرنچ پرس به آسانی انجام می‌شود و مشابه تهیه قهوه است.

مواد لازم برای تهیه چای در فرنچ پرس

برای درست کردن چای به مواد اولیه زیر نیاز دارید، البته می‌توان برای تهیه انواع دمنوش‌ها نیز از فرنچ پرس استفاده کرد. در این صورت گیاه مورد نظر را با چای سیاه جایگزین کنید.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
چای سیاه یک قاشق چای‌خوری
آب جوش یک لیوان

دستور تهیه چای در فرنچ پرس

برای درست کردن چای مراحل زیر را دنبال کنید.:

  • مرحله اول: با اضافه کردن آب جوش فرنچ پرس را گرم کنید و سپس آب جوش را خارج کرده و دور بریزید.
  • مرحله دوم: چای را داخل فرنچ پرس بریزید و آب جوش تازه را به آرامی به آن اضافه کنید.
  • مرحله سوم: اهرم فرنچ پرس را به مدت 5 تا 10 دقیقه در قسمت بالایی قرار دهید.
  • مرحله چهارم: حالا اهرم را به آرامی به سمت پایین فشار دهید تا جلو تفاله‌ها را بگیرد.

چای شما آماده است؛ نوش جان!

فرنچ پرس، دستگاهی برای تهیه انواع نوشیدنی…

در این مقاله طرز استفاده از فرنچ پرس را آموزش دادیم. دستگاه قهوه ساز فرنچ پرس برای تهیه قهوه مورد استفاده قرار می گیرد؛ هرچند تهیه دم نوش و چای هم با استفاده از آن انجام می‌شود.

البته، در صورتی که هوس خوردن نوشیدنی‌های مختلف را کرده‌اید، اما زمان تهیه آن‌ها را نداشته یا این دستگاه را در اختیار ندارید، می‌توانید از کافه آنلاین اسنپ فود استفاده کنید. به بخش کافه آنلاین اسنپ فود مراجعه کرده، از منو کافه‌های نزدیک هر آنچه را که می‌خواهید سفارش داده و در مدت زمانی کوتاه درب منزل تحویل بگیرید.

اشتراک:
زهرا دهقان- 507 مقالات

ارسال نظرات

نظرات(13 دیدگاه)

emamiyazdi
12 آذر 1402

سلام از اینکه آموزش طرز استفاده از فرنچ پرس (طرز تهیه قهوه یا فوم شیر با فرنچ پرس با صدا توضیح دادید مممنونم اموزش جالب و متنوعی بود مرسی

  • snappfoodadmin
    12 آذر 1402

    سلام خواهش میکنیم آموزش صوتی استفاده از فرنچ پرس و طریق تهیه قهوه و فوم شیر با فرنچ را برای راحتی مخاطبین گذاشته ایم میتوانید طرز تهیه قهوه و نسکافه را هم از لینک زیر ببینید طرز تهیه قهوه دمی با طعمی بی نظیر (با موکاپات، کمکس، سایفون و …) https://blog.snappfood.ir/%D8%B7%D8%B1%D8%B2-%D8%AA%D9%87%DB%8C%D9%87-%D9%82%D9%87%D9%88%D9%87-%D8%AF%D9%85%DB%8C/

سمیه احدی
03 آذر 1402

از قهوه جوش در طرزهای مختلف بهره ببرید. قهوه جوش صحت بدن، لذت را در سفره شما بهبود می‌بخشد. قبل از استفاده، درست روش های دم کردن، میزان قهوه و زمان پختن را بیاموزید. شاید تجربه‌ای دلپذیر برای شما واقع شود!چند محصول خوب دیگر هم معرفی میکنم: محصولات پر فروش

  • snappfoodadmin
    03 آذر 1402

    سلام ممنون که تجربه خودتون در مورد استفاده از فرنج پرس و تهیه قهوه و فرم شیر با فرنچ به ما گفتید شما میتوانید بهترین قهوه ها و نسکافه ها را از طریق اسنپ فود تهیه کنید https://snappfood.ir/

  • snappfoodadmin
    03 آذر 1402

    سلام ممنون که تجربه خودتون در مورد استفاده از فرنج پرس و تهیه قهوه و فرم شیر با فرنچ به ما گفتید شما میتوانید بهترین قهوه ها و نسکافه ها را از طریق اسنپ فود تهیه کنید https://snappfood.ir/

davod emami
29 خرداد 1402

سلام اینجا یاد گرفتم که فوم شیر در خوش طعم‌تر شدن قهوه یا کاپوچینو موثر هستش مرسی

  • snappfoodadmin
    29 خرداد 1402

    سلام خوشحالیم که طرز استفاده از فرنچ پرس (طرز تهیه قهوه یا فوم شیر با فرنچ پرس) مطالعه کردید و از قهوه کاپوچینو خوشتون امده در صورت تمایل از طرز تهیه انواع کیک ها دیدن کنید https://blog.snappfood.ir/category/cake-pasrty-recipes/cake-ideas-recipes/

فرزانه گلدسته
29 خرداد 1402

دستور تهیه چای در فرنچ پرس خیلی خوب گذاشتید خوشم امد

  • snappfoodadmin
    29 خرداد 1402

    سلام خوشحالیم که طرز استفاده از فرنچ پرس (طرز تهیه قهوه یا فوم شیر با فرنچ پرس) مطالعه کردید و ازطرز تهیه چای در فرنج پرس خوشتون امده در صورت تمایل از طرز تهیه انواع کیک ها دیدن کنید و ایس لاته هم ببینید https://blog.snappfood.ir/category/cake-pasrty-recipes/cake-ideas-recipes/ https://blog.snappfood.ir/%D8%B7%D8%B1%D8%B2-%D8%AA%D9%87%DB%8C%D9%87-%D8%A2%DB%8C%D8%B3-%D9%85%D9%88%DA%A9%D8%A7/

رضوان
05 دی 1401

پودر دارچین روی فوم قهوه؟ نشنیده بودم ،اما خییییلی بوی خوبیه ترکیبش با بوی قهوه واییییی.

  • Snappfood
    05 دی 1401

    سلام رضوان عزیز ممنونیم که کامنت گذاشتین و از این که این مطالب براتون جالب و مفید بوده خوشحالیم. اگر از این مطلب لذت بردید، مطلب زیر که درباره قهوه یونانی نوشته شده است را از دست ندهید. https://blog.snappfood.ir/طرز-تهیه-قهوه-یونانی/

مهدی ح
05 دی 1401

مرسی با همین آموزش یه چیزایی یاد گرفتم بد نبود. بازم ازین آموزشا بذارین.

  • Snappfood
    05 دی 1401

    سلام مهدی جان خوشحالیم که این مطلب براتون مفید بوده.، اگر ازین مقاله لذت بردید پیشنهاد میکنم حتما مطلب زیر که درباره تهیه قهوه ترک روی گاز نوشته شده است را مطالعه کنید. https://blog.snappfood.ir/طرز-تهیه-قهوه-ترک-روی-گاز/

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود