معرفی میوه خاص، آشنایی با عجیب ترین میوه های دنیا

میوه خاص
دسته بندی: انواع میوه جات
4.5/5 - (10 امتیاز)

آنچه در این مقاله میخوانید

میوه خاص چیزی نیست که از کره مریخ آمده باشد، این میوه‌ها، روی همین کره خاکی رشد می‌کنند، اما جنبه‌های خاص و حیرت‌آوری دارند که آن‌ها را از سایر میوه‌ها متمایز می‌کند. برای مثال، آیا می‌دانید که در ایران، انارهایی به رنگ قیر با خواص درمانی بی‌نظیر وجود دارند؟ یا اینکه آیا فیسالیس‌های فانوسی شکل را می‌شناسید و می‌دانید که چه مزایایی برای سلامتی دارند؟ آیا با خواص آووکادو، این میوه سبز رنگ شبیه گلابی آشنایی دارید؟

واقعیت این است که صحبت از میوه های خاص همانند مطلب معرفی میوه بهار، بسیار جذاب و شگفت‌انگیز است، پس اگر شما هم دوست دارید که گوشه‌ای از این دنیای شگفت‌آور را تجربه کنید، با اسنپ فود همراه شوید.

دراگون فروت یا میوه اژدها ، نیروبخش و جوان کننده

دراگون فروت

خاستگاه این میوه صورتی و خاص (Dragon Fruit)، کشورهای آمریکای جنوبی و مکزیک است. پوست ضخیم و صورتی رنگ آن، فلس‌ها یا برآمدگی‌هایی برجسته دارد و زیر این پوسته نسبتا خشن، بافتی خمیری به رنگ سفید قرار گرفته است. البته، این بافت خمیری در بعضی گونه‌ها ممکن است صورتی رنگ باشد. این بافت نرم، دانه‌های کوچک، سیاه و پراکنده‌ای را در خود جای داده است. گوشت دراگون فروت، شیرینی ملایم همراه با اندکی طعم گس دارد.

برای مصرف آن، میوه را از وسط به دو نیم تقسیم کرده و گوشت آن را با اسکوپ خارج کنید. کسانی که این میوه را خورده‌اند، طعم آن را چیزی بین کیوی و گلابی توصیف کرده‌اند. مصرف این میوه خاص برای سلامتی هم بسیار مفید است. دراگون فروت، این میوه خارجی صورتی، ضد پیری و ضد فشار خون است. این میوه می‌تواند از سکته‌های مغزی پیشگیری کند و با محتوای غنی از فیبر خود، باعث بهبود عملکرد روده‌ها شود. همچنین، مبتلایان به دیابت نوع 2 هم می‌توانند با خیال راحت این میوه را استفاده کنند.

رزبری قرمز کوچک با خواص بسیار بزرگ

رزبری قرمز

رزبری قرمز (Red raspberry) که به آن رازبری و تمشک خارجی هم می‌گویند، میوه‌ای ریز و مخروطی با حفره‌ای کوچک در وسط آن است که از تابستان تا پاییز به بار می‌نشیند. این میوه خارجی قرمز، سردسیری و متعلق به خانواده توت سیاه است و از لحاظ ظاهری هم شباهت زیادی به سایر توت‌ها دارد. قرن‌ها است که خاصیت دارویی این میوه مورد توجه قرار گرفته است و از آن برای مواردی همچون کاهش فشار خون، رفع اختلالات باروری، جلوگیری از عفونت‌های تنفسی، بهبود جای زخم‌ها و جوش‌ها و بهتر شدن عملکرد دستگاه گوارش استفاده می‌شود.

این میوه خاص، با کالری پایین و فیبر بالا، انتخابی مناسب برای رژیم‌های کاهش وزن بوده و مقدار ویتامین C آن از پرتقال هم بیشتر است. این میوه سردسیری، خطر ابتلا به دیابت و بیماری‌های قلبی را نیز کاهش می‌دهد. مصرف رزبری قرمز به صورت تازه، خشک شده و همچنین پخته شده در انواع دسرها و شیرینی‌ها رایج است و عطر و طعم فوق‌العاده‌ای دارد.

سیب سبز فرانسوی ، رقیب همپای سیب قرمز

سیب سبز فرانسوی

سیب سبز فرانسوی، سیبی ترش‌مزه با بافتی ترد و آبدار است و ممکن است طعم ترش آن برای سرد مزاجان چندان خوشایند نباشد. با این حال، این سیب خاص، در مقایسه با سایر هم‌خانواده‌های خود، قند و کربوهیدرات‌های کمتری دارد و مقدار ویتامین A موجود در آن، 2 برابر سیب قرمز است. بنابراین، مصرف سیب سبز فرانسوی، اثربخشی بیشتری بر سلامت بینایی، سلامت استخوان‌ها، سلامت پوست و سیستم ایمنی بدن دارد.

سیب سبز فرانسوی (French green apple)، چربی بسیار کمی دارد و به جریان خون بهتر، افزایش متابولیسم بدن و حتی کاهش وزن، کمک می‌کند. با خوردن این میوه خاص می‌توانید روند پیری را به تأخیر بیندازید و از سلامت قلب و عروق خود به خوبی محافظت کنید.

توت فرنگی با ظاهری جذاب و عطری خوش

توت فرنگی

یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین گونه‌های توت، توت فرنگی (Strawberry) است که ظاهری جذاب و عطری خوشایند دارد. در میان میوه های خاص، توت فرنگی خانواده‌ای پرجمعیت است که بیش از 6000 گونه مختلف دارد. بافت نرم و حساس توت فرنگی باعث ماندگاری کوتاه مدت آن می‌شود. مصرف توت فرنگی، به صورت خام و به صورت پخته در قالب انواع دسرها و شیرینی‌ها رایج است و با توجه به شاخص گلیسمی پایین، گزینه‌ای مناسب برای افراد دیابتی محسوب می‌شود. علاوه بر این، مصرف توت فرنگی، موجب سلامت چشم‌ها، بهبود عملکرد سیستم گوارش، کنترل فشار خون و کاهش کلسترول خون می‌شود.

آووکادو ، ملکه ماسک های زیبایی

آووکادو

آووکادو (Avocado)، میوه بومی مکزیک و استوایی، با 400 گونه مختلف است. این میوه، ظاهری شبیه یک گلابی بزرگ دارد و به همین دلیل، به آن گلابی تمساح هم می‌گویند. پوست این میوه به رنگ سبز تیره بوده و بافتی خامه‌ای همراه با هسته‌ای بزرگ و قهوه‌ای را در خود جای داده است. به دلیل وجود این بافت خامه‌ای، آووکادو را با نام میوه کره‌ای هم می‌شناسند.

این میوه سبز رنگ بیضی شکل، سرشار از چربی‌های سالم، ویتامین‌های گروه B، پتاسیم و منیزیم است. مصرف آووکادو، فواید بی‌شماری مانند کاهش التهاب بدن، کاهش فشار خون، کاهش وزن و بهبود عملکرد سیستم گوارش را به دنبال دارد. همچنین مصرف این میوه، چه به صورت تازه و چه در قالب ماسک زیبایی، برای سلامت و نشاط پوست و مو، غوغا می‌کند. جالب است بدانید که آووکادو در فهرست میوه های بدون قند نیز جای می‌گیرد. پس آووکادو، میوه ای شبیه گلابی به رنگ سبز را حتما مصرف کنید.

فیسالیس و فانوس های آویخته بر درختان

فیسالیس

فیسالیس (Physalis) یکی از میوه های خاص است که ظاهر آن را می‌توان به فانوس‌هایی کوچک و نارنجی رنگ تشبیه کرد که از شاخه‌های درخت آویزان شده‌اند. وقتی این پوسته فانوسی شکل و نازک را کنار بزنید با میوه‌ای کروی و زیبا به رنگ نارنجی مواجه می‌شوید که شاید شما را به یاد گیلاس بیندازد. البته ناگفته نماند که نام دیگر این میوه هم «گیلاس زمینی» است و دانه‌های ریز داخل گوشت هم خوراکی هستند. مصرف این میوه، هم به صورت خام و هم پخته، رایج بوده و از نوع پخته شده آن در تهیه شیرینی استفاده می‌شود. فیسالیس، طعمی ترش و ملس دارد و با خوردن آن ترکیبی از طعم‌های گیلاس، آناناس و توت فرنگی تداعی خواهد شد.

این میوه خاص، ارزش غذایی بالایی دارد و مقادیر قابل توجهی از انواع آنتی اکسیدان‌ها، ویتامین‌های ضروری و مواد معدنی مهم مانند آهن را در خود جای داده است. مصرف آن می‌تواند سلامت اندام‌های مهمی مانند قلب، کلیه‌ها، چشم‌ها و کبد را تأمین کند و یک کنترل‌کننده طبیعی برای قند و فشار خون باشد.

شیرنارگیل یا کوکوریکو در رقابت با همتایان بالغ

کوکوریکو

نارگیل کال، سبز رنگ است و ماه‌ها طول می‌کشد که به رنگ قهوه‌ای و شکل بالغ در‌آید. این نارگیل‌های نابالغ همان شیر نارگیل یا کوکو ریکو هستند که به آن‌ها، نارگیل سبز یا نارگیل نارس هم گفته می‌شود. برند تولیدکننده این میوه در ایران، برند کوکو ریکو است و این نامگذاری هم به همین دلیل اتفاق افتاده است. این نارگیل‌ها نسبت به رفقای بالغ خود، گوشت کمتری دارند و به مرور زمان و با رسیده شدن، گوشتی‌تر و شیرین‌تر خواهند شد.

94 درصد از حجم این میوه را آب تشکیل داده است و چربی ناچیزی دارد. شیرنارگیل (Coco Rico) می‌تواند سطح قند خون را کاهش دهد و با ذخایری غنی از انواع آنتی اکسیدان‌ها، مانع از بروز بیماری‌های مزمنی همچون انواع سرطان‌ها و فشار خون شود. در این میوه خاص، مواد معدنی مهم دیگری مانند پتاسیم، منیزیم، فسفر و کلسیم هم قرار گرفته است که فواید زیادی برای سلامتی دارند. برای مثال، مصرف شیرنارگیل می‌تواند فشار خون را کاهش داده و سنگ کلیه را نیز رفع کند.

آناناس ، میوه ای خاص و لاکچری

آناناس

آناناس (Pineapple)، میوه‌ای گرمسیری و متعلق به آمریکای جنوبی است. پوسته ظاهری میوه، سخت و خاردار، اما گوشت داخلی آن شیرین و آبدار است که البته گاهی هم به ترشی می‌زند. با مصرف این میوه محبوب وارداتی، می‌توانید 80 درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین C را تأمین کنید. با خوردن آناناس همچنین حجم قابل توجهی از آنزیم بروملین، ویتامین‌ها و مواد معدنی مهم همچون پتاسیم، منیزیم و اسید فولیک در اختیار بدن قرار می‌گیرد.

مصرف این میوه خاص، فواید بی‌شماری برای سلامتی دارد و با حجم وسیع آنتی اکسیدان‌ها، مانع از بروز بیماری‌های خطرناکی مانند سرطان می‌شود. به علاوه، می‌توانید در مواردی مانند درمان سینوزیت، بهبود بارداری، بهبود هضم، سلامت روده و حتی کاهش وزن هم روی خواص آناناس حساب کنید.

انار سیاه با یک دنیا خاصیت باورنکردنی

انار سیاه

آیا تا به حال انار پوست سیاه دیده‌اید؟ این میوه، گونه‌ای نادر و کمیاب از انواع انار بوده و خوشبختانه، ایران یکی از معدود کشورهای صاحب نژاد این میوه است. انار سیاه (Black Pomegranate)، اناری جنگلی و خودرو بوده که ردپای آن در دامنه کوه‌های مرطوب شمال و جنگل‌های پراکنده زاگرس به چشم می‌خورد. این انار خاص از اوایل آبان ماه وارد بازار می‌شود و برخلاف پوست تیره، دانه‌هایی به رنگ صورتی روشن دارد. شاید تصور کنید که پوست سیاه و ضخیم و دانه‌های ترش‌مزه این انار جذابیت چندانی ندارند، اما باید بدانید که ترکیبات انار سیاه در هیچ میوه دیگری یافت نمی‌شود!

انار سیاه، حاوی 15 نوع اسید آمینه است که 6 مورد آن‌ها در هیچ میوه دیگری وجود ندارند. به علاوه، حجم اسید آمینه‌های موجود در این میوه مفید با گوشت قرمز برابری می‌کند. از دیگر خواص این میوه خاص و فوق‌العاده می‌توان به پیشگیری از دیابت، درمان دردهای مفصلی، کنترل فشار خون، کاهش بیماری‌های قلبی، درمان زردی و تقویت روده‌ها اشاره کرد.

انگور ردکارنت ، انگوری معجزه گر

انگور ردکارنت

این میوه قرمز رنگ کوچک و خاص را با نام انگور فرنگی قرمز هم می‌شناسند. این نوع انگور، گونه‌ای وحشی، خودرو و بومی اروپا است. ظاهر آن، کروی و قرمز رنگ است و طعم شیرینی دارد. این میوه خاص، میوه‌ای مدر و کمیاب بوده که سر و کله آن در نیمه‌های تابستان پیدا می‌شود. انگور رد کارنت (Red Currant)، حاوی آنتی اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی فراوانی است که موجب خواص ضدباکتریایی قوی این میوه می‌شود. همچنین ردکارنت، میوه‌ای ضد التهاب است و مصرف آن برای مبتلایان به روماتیسم و نقرس توصیه می‌شود. از سویی دیگر این انگور اروپایی، نوعی مسکن طبیعی است که به کاهش دردهای میگرن و کنترل استرس کمک می‌کند.

گلابی آفریقایی ، انتخابی مناسب برای کاهش وزن

گلابی آفریقایی

گلابی آفریقایی، گونه‌ای از خانواده گلابی‌ها و متعلق به آمریکای جنوبی بوده که میوه ای شبیه گلابی به رنگ زرد است. این میوه خاص، اندازه‌ای متوسط و بافتی ترد و شیرین دارد و از نظر ظاهری می‌توان آن را شبیه گلابی شیلی توصیف کرد. این میوه خاص، منبعی بی‌نظیر از انواع آنتی اکسیدان‌ها، ویتامین C، ویتامین K، پتاسیم و فولات است و فیبر موجود در آن می‌تواند باعث تقویت سیستم گوارش شود. همچنین می‌توانید برای سلامت چشم، سلامت قلب و کاهش وزن هم روی خواص فوق‌العاده این میوه آفریقایی حساب کنید.

هندوانه ابوجهل و تاثیر معجزه آسای آن در درمان دیابت

هندوانه ابوجهل

این میوه خاص به نام‌های خربزه تلخ، سیب تلخ، حنظل و خیار تلخ هم معروف است. هندوانه ابوجهل میوه‌ای گرمسیری و بومی مناطق کویری بوده که رشد آن به صورت خودرو و بالا روند است و به دور گیاهان دیگر می‌پیچد. این میوه ظاهری شبیه یک هندوانه کوچک دارد و طعم آن، آنقدر تلخ است که شاید نتوانید به راحتی آن را میل کنید. بنابراین، معمولا از شکل خشک و آسیاب شده این میوه، آن هم به اندازه یک قاشق چای‌خوری استفاده می‌شود.

این میوه، سمی است و مصرف مقادیر بیشتر آن می‌تواند باعث ایجاد مسمویت شود. هندوانه ابوجهل، یک داروی بی‌رقیب برای کنترل قند خون است. مصرف این میوه خاص می‌تواند مشکلات مربوط به کبد و کیسه صفرا را بهبود بخشیده و با افزایش متابولیسم بدن، به کاهش وزن کمک کند. علاوه بر این‌ها، خاصیت ضد سرطانی و ضد التهابی این میوه هم قابل توجه بوده و می‌توان از آن به عنوان پادزهری موثر برای نیش عقرب و مار هم استفاده کرد.

استارفروت ، ستاره ای در دنیای میوه ها

استارفروت

در میان میوهای خارجی، نام استارفروت (Star fruit) هم جای می‌گیرد. استارفروت، میوه‌ای گرمسیری و بومی کشورهای هند، مالزی، اندونزی، سریلانکا و نپال است. خاص بودن این میوه، مربوط به شکل زیبا و منحصر‌به‌فرد آن است. پوسته ظاهری میوه، صاف، نازک، زاویه دار و به رنگ زرد مایل به نارنجی است و زمانی که میوه را از عرض برش بزنید، شکل یک ستاره زیبا نمایان خواهد شد. بنابراین، به این میوه، استارفروت یا میوه ستاره‌ای می‌گویند که به نام‌های اختری، کوکبی و کارامبولا هم معروف است.

طعم استارفروت را می‌توان ترکیبی از طعم‌های سیب، گلابی، انگور و سایر مرکبات توصیف کرد و هر چقدر این میوه رسیده‌تر باشد، شیرین‌تر است. استارفروت یکی از میوه های زیبا است که مقادیر روی بسیاری دارد. خواص ضد باکتریایی این میوه، سمج‌ترین جوش‌ها و آکنه‌ها را هم نابود می‌کند. به علاوه، استار فروت سرشار از آنتی اکسیدان بوده و برای سلامت قلب، سلامت استخوان‌ها، کاهش قند خون و سم‌زدایی بدن بسیار مفید است.

انگور ژاپنی و خواص بی نظیر آن برای سلامتی

انگور ژاپنی

انگور ژاپنی (Currant) که به آن انگور فرنگی هم می‌گویند، میوه‌ای وحشی و مربوط به خطه شمال ایران است. این میوه خاص، ظاهری گرد و قرمز رنگ همراه با خال‌های ریز سفید یا قهوه‌ای دارد و کمی بزرگ‌تر از زرشک است. گیلانی‌ها به آن گیلاس هندی و تمشک گیلان هم می‌گویند و از اوایل شهریور تا آذر ماه، در بازار یافت می‌شود. انگور ژاپنی، میوه‌ای آبدار و دانه‌دار بوده و طعم آن ترش و کمی گس است.

این میوه کم کالری، سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدانی و ویتامین C است و مصرف آن برای رفع یبوست، درمان واریس، درمان عفونت‌های ریوی، خون رسانی بهتر به بدن، کاهش کم خونی، اسهال و بند آوردن خونریزی لثه مفید است. به علاوه، این میوه خواص ضد ویروسی و ضد التهابی بسیار قوی دارد.

پوملو ، یک سنگین وزن بی رقیب

پوملو

پوملو (Pomelo) یا گریپ فروت چینی، یکی از بزرگترین میوه های جهان و از خانواده مرکبات است که وزن آن به 1 تا 4 کیلوگرم می‌رسد. این میوه خاص، شباهت زیادی به گریپ فروت خودمان دارد، اما اگر آن را چشیده باشید، متوجه می‌شوید که شیرین‌تر، آبدارتر و خوشمزه‌تر از گریپ فروت است. البته فراموش نکنید که موقع خوردن میوه، غشای میان پره‌ها را جدا کنید تا طعم تلخ و تیز آن‌ها، لذت شیرینی این میوه را از بین نبرد. پوملو، پوستی قطور و خوراکی دارد که زرد یا سبز است و در تهیه انواع دسرها و مارمالادهای خوشمزه، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این میوه که بومی مناطق آسیای جنوب شرقی است، نقش ویژه‌ای در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد و با تحریک بدن به کلاژن‌سازی بیشتر، سلامت پوست را تأمین می‌کند. پوملو یک محرک طبیعی اشتها است و هضم غذا را سرعت می‌بخشد. همچنین این میوه با وجود مقادیر فراوان پتاسیم، نقش مهمی در کنترل فشار خون و دفع سموم بدن دارد.

انبه مصری ، میوه ای رنگارنگ با خواص بی نظیر

انبه مصری

خاستگاه این میوه، غرب و مرکز آفریقا است و برای اولین بار، از سریلانکا راهی مصر شد. این گونه از انبه، شباهت زیادی به انبه پاکستانی دارد و به طور کلی، مناطق گرمسیری و ساحلی، شرایط مساعدی برای رشد این گونه نادر از انبه را فراهم می‌کنند. پوست این میوه خاص می‌تواند سبز، صورتی، قرمز، نارنجی یا زرد باشد که نمونه پوست قرمز، همان انبه آفریقایی است. با وجود این رنگ‌های متنوع در پوسته خارجی، رنگ گوشت انبه در اغلب موارد، زرد طلایی است.

طعم شیرین و دلچسب انبه مصری باعث شده است که به عنوان یک طعم‌دهنده و رنگ‌دهنده، طرفداران زیادی در آشپزی داشته باشد. این میوه، منبعی عالی از ویتامین A و آنتی اکسیدان‌های قدرتمندی مانند فلاونوئیدها است. یکی از مزیت‌های مهم مصرف ابنه مصری، کاهش اشتها و در نتیجه، کاهش وزن است و به همین دلیل، محبوبیت زیادی دارد. علاوه بر این، مصرف انبه مصری به دلیل مقادیر بالای پتاسیم، از سلامت قلب و عروق محافظت کرده و فشار خون را کنترل می‌کند.

بلوبری ، دوست حافظه

بلوبری

بلوبری (Blueberry) که آن را به نام‌های زغال اخته آبی و تمشک آبی هم می‌شناسند، بومی آمریکای شمالی است. این میوه کوچک بنفش رنگ، بافتی آبدار و گوشتالو و طعم شیرینی دارد که احتمالا شما را به یاد طعم انگور قرمز شیرین می‌اندازد. این میوه خاص، در شمال ایران به نام سیاه کوتی یا ولیک شناخته می‌شود.

استفاده از بلوبری، به شکل خام یا در قالب انواع ژله و چای متداول است و آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین‌های موجود در آن، یک میوه ضد سرطان و ضد پیری ساخته‌اند. فیبر بالای بلوبری نیز به کاهش سطح گلوکز خون در مبتلایان به دیابت کمک می‌کند. همچنین، مصرف این میوه، نقش مهمی در حفظ تراکم استخوان‌ها داشته و قدرت حافظه را افزایش می‌دهد. البته خواص بلوبری به این موارد ختم نمی‌شود و این میوه، فواید بی‌شماری برای سلامتی دارد.

رزبری زرد و مقابله با سرطان

رزبری زرد

رزبری زرد (Yellow raspberry)، یکی از میوه‌های سردسیری و متعلق به خانواده توت‌ها است. این میوه کوچک، ظاهری مخروطی شکل با مرکزی توخالی دارد. بافت آن، شبیه توت شکننده و حساس است و طعم بسیار شیرین و دلچسبی دارد. در واقع، رزبری زرد شکلی جهش یافته از رزبری قرمز است که به آن تمشک خارجی هم می‌گویند.

در ساختار کوچک این میوه، ذخایری بزرگ از انواع آنتی اکسیدان‌ها، ویتامین‌های گروه B و C و درصد بالایی از فیبر قرار دارد. بنابراین، مصرف رزبری زرد برای سلامت قلب و عروق مفید بوده و خطر ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهد. به علاوه، زربری زرد یک میوه ضد سرطان است و برای کاهش وزن هم می‌توان روی مقادیر بالای فیبر آن حساب کرد.

پشن فروت و خاصیت معجزه آسای آن برای قلب

پشن فروت

پشن فروت (Passion fruit) یا گرانادیلا، میوه‌ای گرمسیری است و در جزایر هاوایی با نام لیلیکوئی شناخته می‌شود. در واقع، گل ساعتی یک گیاه با میوه ای بزرگ و بنفش است که میوه آن را با نام پشن فروت می‌شناسند. پوسته خارجی این میوه، سخت بوده و به رنگ بنفش یا زرد است. زمانی که پوست پشن فروت حالت چروکیده پیدا کند، میوه آماده خوردن است. گوشت میوه، شکلی خمیری مانند و رنگ نارنجی داشته و بسیار لذیذ است. دانه‌های انبوه این میوه نیز داخل بافت گوشتی آن قرار دارند و کاملا ترد و خوراکی هستند.

طعم پشن فروت، حالت پیچیده‌ای دارد که می‌توان آن را ترکیبی از طعم‌های تند و شیرین و کمی اسیدی توصیف کرد. بهترین راه برای خوردن پشن فروت آن است که میوه را از وسط نصف کرده و گوشت آن را با قاشق میل کنید. این میوه، شاخص گلیسمی پایینی دارد و مصرف آن برای دیابتی‌ها مشکلی ایجاد نمی‌کند. پشن فروت به دلیل مقادیر زیاد پتاسیم، میوه‌ای معجزه‌آسا برای حفاظت از قلب و کنترل فشار خون محسوب می‌شود. همچنین، این میوه برای سلامت مغز و اعصاب، استحکام استخوان‌ها و بهبود عملکرد سیستم گوارش نیز بسیار مفید است.

پاپایا ، میوه ای اشکی شکل با طعمی بی نظیر

پاپایا

پاپایا (Papaya) که با نام خربزه درختی هم شناخته می‌شود، میوه‌ای کمیاب، استوایی و بومی مناطق قاره‌ای آمریکا و مکزیک است. این میوه گرمسیری، ظاهری نسبتا کشیده و اشکی شکل دارد و زمانی که کاملا رسیده باشد، پوستی زرد رنگ شبیه انبه پیدا می‌کند. زیر این پوست نازک، گوشتی نرم و لطیف با طعمی شیرین و بسیار لذیذ قرار دارد و دانه‌های کوچک، سیاه رنگ و تلخ مزه‌ای نیز داخل بافت گوشتی دیده می‌شود. برای مصرف پاپایا، باید میوه را با یک چاقوی تیز برش داده، دانه‌های سیاه آن را جدا کنید و گوشت میوه را میل کنید.

در لیست میوه های خاص، پاپایا هم جای می‌گیرد و باید گفت که منبعی غنی از انواع آنتی اکسیدان‌ها، ویتامین C، ویتامین‌های گروهB ، پتاسیم، منیزیم و فیبر است.  این میوه بومی مکزیک، می‌تواند به مبارزه با سرطان، کاهش فشار خون، بهبود هضم و بهبود زخم‌ها کمک نیز کرده و سطح قند خون را در بیماران دیابتی، در حد متعادل نگه دارد.

رامبوتان ، میوه ای خاص و مژه دار

رامبوتان

رامبوتان (Rambutan)، میوه‌ای استوایی و بومی کشور اندونزی است. در فهرست میوه های صورتی رنگ، نام رامبوتان نیز قرار می‌گیرد که شکلی گرد یا بیضی دارد. سطح این میوه قرمز روشن یا صورتی بوده و پوشیده از رشته‌های ضخیم و مو مانند، شبیه مژه است .گوشت میوه، سفید یا صورتی و شفاف بوده و بافتی ترد و ژله‌ای با طعم ترش و شیرین دارد که یادآور ته‌مزه توت فرنگی است. فراموش نکنید که دانه قهوه‌ای رنگ و مرکزی این میوه، خوراکی نیست. رامبوتان، سرشار از فیبر است و به عنوان یک میوه لاغر‌کننده شناخته می‌شود. مصرف این میوه گرمسیری، برای برطرف کردن کم خونی مفید بوده و می‌تواند از ابتلا به دیابت جلوگیری کند. همچنین، مصرف رامبوتان، برای بهبود عملکرد دستگاه گوارش و جلوگیری از پوکی استخوان نیز توصیه می‌شود.

سالاک با پوستی خوش خط و خال

سالاک

سالاک یکی از انواع میوه خاص است. ویژگی خاص سالاک (Salak)، مربوط به پوسته فلس‌دار آن است که هر بیننده‌ای را به یاد پوست مار می‌اندازد و به همین دلیل، به آن مارمیوه هم می‌گویند. این میوه که بومی جاوه و سوماترا است، محصول نخلی به نام سالاک است. زیر این پوسته فلس‌دار و قهوه‌ای رنگ و نازک، گوشتی سفید و نسبتا آبدار با دانه‌های بزرگ و سیاه قرار دارد. در واقع، گوشت میوه حالتی سه لوبی با 2 لوب بزرگ و 1 لوب کوچک داشته که قوام بافت گوشتی این میوه را می‌توان به یک سیب ترد تشبیه کرد. طعم مارمیوه در گونه‌های رسیده آن، شیرین و کمی اسیدی است.

سالاک، سرشار از پکتین، ویتامین C، پتاسیم، بتاکاروتن و ترکیبات قوی آنتی اکسیدانی است. مصرف این میوه موجب تقویت حافظه شده و در تأمین سلامت چشم‌ها و پوست و مو، نقش بسیار موثری دارد.

کام کوآت ، میوه ای زیبا و تزئینی

کام کوآت

کامکوات (Kumqua)، با نام محلی پرنجی، پرتقالی کوچک و تزئینی است که در مناطق شمالی ایران کشت می‌شود. البته موطن اصلی این میوه، کشور چین است و نام آن از دو کلمه (Kam) و (quat) تشکیل شده که «پرتقال طلایی» معنی می‌دهد. کامکوات ظاهری کوچک و نارنجی رنگ با طعمی ترش و شیرین دارد و پوست نرم و نازک آن نیز خوراکی است.

مصرف این میوه زمستانه و بهاره، هم به صورت خام و هم به صورت پخته رایج است. با این حال، واضح است که شکل خام آن خواص درمانی بیشتری دارد. کامکوات یک میوه انرژی‌بخش بوده و مشکلاتی مانند فشار خون، قند خون، چربی خون و یبوست را به خوبی رفع می‌کند. این میوه همچنین برای کم کردن وزن هم انتخاب مناسبی است.

گلابی آنجو با خواص ضد سرطانی

گلابی آنجو

آنجو، میوه شبیه گلابی معمولی نیست و ظاهر خاص و متفاوتی از گلابی زرد دارد. شکل ظاهری آن گرد و به رنگ قرمز است و عطر فوق‌العاده‌ای دارد. این میوه خاص، بومی فرانسه است و برخلاف پوسته قرمز رنگ بیرونی، گوشتی سفید با بافتی نرم و آبدار دارد. این گلابی خاص، منبعی غنی از فیبر و ویتامین‌هایی مانند ویتامین C، K و E است و به همین دلیل آن را میوه ای پر ویتامین می‌دانند. این میوه همچنین مقادیر بالایی پتاسیم، منیزیم، کلسیم و آهن را در خود جای داده است و از مهم‌ترین خواص آن می‌توان به خواص ضد التهابی، خواص ضد سرطانی، تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش قند خون اشاره کرد.

کیوی تو زرد ، رقیبی شیرین برای کیوی سبز

کیوی تو زرد

کیوی تو زرد که با نام کیوی طلایی نیز شناخته می‌شود، میوه شبیه کیوی بوده و یکی از انواع میوه های خاص محسوب می‌شود. این گونه، پوستی صاف‌تر، بدون پرز و به رنگ قهوه‌ای روشن‌تری دارد. گوشت آن هم شیرین‌تر از کیوی سبز است و با خوردن آن، طعمی بین انبه و توت فرنگی را احساس خواهید کرد.

میزان ویتامین C موجود در این گونه، 3 برابر پرتقال است و پتاسیم آن با موز برابری می‌کند. گوشت زرد رنگ این کیوی، نسبت به کیوی سبز دانه‌های کمتری داشته و پر‌انرژی‌تر است. از آنجا که این میوه خاص مانند سایر هم‌خانواده‌های خود فاقد چربی، کلسترول و سدیم است، یک میان‌وعده سالم محسوب می‌شود.

کیوانو مخلوطی از عطر و طعم

کیوانو

میوه خاص و استوایی کیوانو (Kiwano) را باید ترکیبی از چند میوه مختلف دانست. کیوانو میوه ای با پوست ضخیم و گوشتی و دانه های خوراکی است. پوست ظاهری آن، شبیه خربزه بوده و گوشت داخل میوه بافتی شبیه خیار دارد که با امتحان کردن نوع رسیده آن، متوجه طعمی شبیه موز می‌شوید! بنابراین، تعجبی ندارد که این میوه عجیب را با نام‌هایی مانند خیار آفریقایی یا خربزه شاخ‌دار هم بشناسند. البته فراموش نکنید که همه انواع کیوانوها خوراکی نیستند و خوردن کیوانوهای سبز رنگ، به خاطر سمی بودن بسیار خطرناک است. با این وجود، نوع نارنجی رنگ این میوه غیر‌سمی است و می‌توانید با خیال راحت آن را میل کنید.

برای خوردن کیوانو، میوه را از وسط به دو نیم تقسیم کرده و با قاشق، بافت نرم و خیاری آن را نوش جان کنید. توجه داشته باشید که بافت خاص این میوه، انتخابی مناسب برای تهیه انواع اسموتی‌ها است. کیوانو، یک منبع غنی از آنتی اکسیدان است که در درمان مشکلاتی مانند کم خونی، مشکلات گوارشی، مشکلات مربوط به بینایی، بیماری‌های قلبی – عروقی، استرس و افسردگی، تاثیر زیادی دارد.

موز قرمز با طعمی دلچسب و خاص

موز قرمز

موز قرمز ، بومی کاستاریکا است و با نام موز داکا هم شناخته می‌شود. این میوه از نظر ظاهری شباهت کاملی با موزهای زرد موجود در بازار داشته و تنها تفاوت آن، همین رنگ قرمز و خاص است. البته گوشت این موز هم می‌تواند به رنگ کرم یا مایل به صورتی باشد. طعم آن نیز، شیرین‌تر از موزهای زرد است و بافت چرب‌تری دارد. موز قرمز را خارج از یخچال و دور از میوه‌های دیگر نگهداری کنید، زیرا گاز اتیلن حاصل از این میوه، می‌تواند میوه‌های دیگر را خراب کند.

این موز خاص شبیه هم‌خانواده‌های زرد رنگ خود، سرشار از پتاسیم بوده و با مصرف آن می‌توانید مقدار قابل توجهی ویتامین C، ویتامینB6  و فیبر دریافت کنید. موز قرمز، یک تصفیه‌کننده طبیعی خون است و مصرف آن می‌تواند باعث کاهش وزن، سلامت قلب و سلامت پوست و مو شود.

لیمو ترش لایم کوات ، یک لیموترش مفید ترکیبی

لایم کوات

از پیوند لیموترش شیرازی و کامکوات به لیموترش لایم کوات (Limequat) می‌رسیم که میوه‌ای کوچک، بیضی شکل و به شدت اسیدی است. این میوه پر دانه، رنگ زرد مایل به سبز دارد و از انواع میوه جات پاییزی و زمستانی مفید محسوب می‌شود. لیموترش لایم کوات، منبعی غنی از ویتامین C است و در مواردی مانند تقویت کبد، التهاب لثه، تب و سرماخوردگی، عفونت و فرایند هضم غذاها، بسیار اثربخش و کمک‌کننده است. همچنین، لایم کوات یک چربی‌سوز طبیعی بوده که هم به صورت خام و هم پخته قابل مصرف است. برخی افراد لایم کوات را ترش ترین میوه جهان می‌دانند.

لونگان ، یک کپسول طبیعی آهن

لونگان

لونگان (Longan) که آن را با نام چشم اژدها خوراکی هم می‌شناسند، بومی چین و ویتنام است. اثرات درمانی خاص این میوه موجب شده که به آن لقب میوه جادویی بدهند. لونگان، ظاهری گرد و کوچک دارد، پوست میوه نازک بوده و گوشت شیرین آن را هسته‌ای بزرگ دربرگرفته است. مصرف لونگان، هم به صورت خام و هم پخته رایج بوده و شکل خشک شده آن که رنگی تیره دارد، یک مسکن طبیعی اعصاب است. گوشت لونگان حاوی مقادیر زیادی فیبر، پروتئین، ویتامینC ، ویتامین‌های گروهB ، پتاسیم و منیزیم است و با مصرف آن، 15 برابر اسفناج و 20 برابر انگور، آهن دریافت می‌کنید.

منگوستین و خواص بی نظیر آن

منگوستین

منگوستین (Mangosteen) یا ترگیل، میوه‌ای گرمسیری و بومی جنوب هند و کشورهای مالزی، تایلند و اندونزی است. این میوه خاص، ظاهری گرد و بنفش رنگ با پوسته‌ای سفت و سخت دارد. زیر این پوسته سخت، گوشتی سفید رنگ با بافتی نرم و آبدار قرار گرفته که همان قسمت خوراکی این میوه خاص است. منگوستین گاهی بدون دانه بوده و گاهی، دانه‌های محدود و ترش‌مزه‌ای دارد.

گوشت سفید این میوه، سرشار از فیبر و ترکیبات ضد باکتریایی و ضد التهابی است. بنابراین، مصرف آن اگزما را تسکین داده، التهاب روده و معده را کاهش می‌دهد و حتی در پیشگیری و درمان امراضی مانند اسهال خونی نیز موثر است. البته خواص منگوستین به گوشت میوه ختم نمی‌شود و از پوست آن نیز می‌توانید به عنوان یک آبرسان طبیعی تارهای مو استفاده کرده و ریزش مو را کاهش دهید.

میوه کاکتوس ، میوه ای خاردار و مفید

میوه کاکتوس

آیا می‌دانید که برخی از درختچه‌های سبز و خاردار کاکتوس، میوه‌هایی خوش‌رنگ و خوشمزه به نام گلابی خاردار دارند؟ این میوه‌ها که به آن‌ها میوه کاکتوس نیز گفته می‌شود، متعلق به گونه‌ای خاص از کاکتوس‌ها به نام انجیر هندی یا (opuntia) است. با این حال، گونه‌هایی مانند کاکتوس هودیا (Hoodia) و نوع سانپدرو (sanpedro) هم میوه‌هایی خوراکی با ارزش غذایی بالا دارند. با وجود خارهایی که روی این میوه وجود دارد، شما با خطرناک ترین میوه جهان روبه‌رو نیستید و تنها باید در هنگام گرفتن پوست میوه، مراقب خارهای آن باشید.

میوه کاکتوس رسیده، شکل گرد، رنگ بنفش و طعم ترش و شیرین دارد. این نمونه در فهرست میوه های خاص، سرشار از آنتی اکسیدان‌های قوی است؛ بنابراین، به خوبی بدن را سم‌زدایی می‌کند. این میوه همچنین در سلامت قلب و عروق، کاهش قند خون، کاهش وزن و درمان عفونت‌ها و زخم‌ها نیز موثر است. مصرف میوه کاکتوس هم به صورت خام و هم پخته رایج است و بعد از جدا کردن خارها و پوست میوه، می‌توانید گوشت داخل آن را میل کنید.

هندوانه آناناسی ، رفیق هندوانه قرمز

هندوانه آناناسی

اگر فکر می‌کنید هندوانه آناناسی یکی از میوه های جهش یافته است، باید بگوییم که نگران نباشید، این میوه تنها گونه‌ای هندوانه و البته با خواص بسیار است. آیا می‌دانید که بیش از 50 گونه هندوانه وجود دارد؟ بنابراین، جای تعجب نیست که یکی از این گونه‌ها، به جای رنگ قرمز، گوشتی زرد رنگ داشته باشد. این گونه که در ایران آن را با نام «هندوانه آناناسی» می‌شناسند، فاقد رنگدانه‌های لیکوپنمی است.

این میوه، گوشتی شیرین و نرم دارد و دانه‌های سیاهی در سطح آن به صورت پراکنده قرار گرفته‌اند. مصرف این میوه در مردان، تاثیری شبیه داروی ویاگرا دارد. به علاوه، ترکیبات موجود در این هندوانه خاص، درمانی طبیعی برای فشار خون بالا و آنژین صدری است. همچنین، هندوانه آناناسی منبعی غنی از لوتئین بوده و به سلامت چشم‌ها کمک می‌کند.

گواوا ، میوه ای استثنائی با خواص بسیار

میوه گواوا خاص

گواوا (Guava) میوه ای شبیه انار کوچک با پوست سبز مایل به زرد است. این میوه بومی آمریکای مرکزی، مکزیک، کارائیب و آمریکای جنوبی بوده اما در مناطق گرمسیر نیز قابل رشد است. گواوا عطر خاص و منحصربه فردی دارد و گوشت داخلی آن به رنگ‌های قرمز، صورتی، زرد و سفید دیده می‌شود. این میوه خاص گونه‌های مختلفی داشته و همین موضوع موجب تفاوت رنگ بافت داخلی میوه و حتی اندازه آن می‌شود. اندازه گواوا ممکن است مانند یک زردآلو یا یک پرتقال باشد.

جالب است بدانید که این میوه خواص بسیاری دارد. مصرف گواوا سطح تری گلیسیرید و کلسترول بد خون را کاهش داده و بدین طریق احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی را کمتر می‌کند. آنتی اکسیدان‌های لیکوپن و کوئرستین موجود در این میوه، سطح رادیکال‌های آزاد بدن را کاهش داده و از ابتلا به انواع سرطان جلوگیری می‌کنند.

میوه یام بری ، ترش مزه و دوست داشتنی

میوه یام بری

یکی از انواع میوه خاص ، میوه یام بری است. یام بری، میوه قرمز کوچک ترش مزه‌ای بوده که بومی کشور چین است. قطر این میوه از 3 سانتی‌متر بیشتر نیست و پوسته‌ای زبر و برجسته دارد. این میوه را با نام علمی myrica rubra می‌شناسند. از دیگر نام‌های این میوه می‌توان به توت فرنگی چینی، توت فرنگی ژاپنی، وکس بری، یانگ می و بی بری چینی اشاره کرد. گوشته داخلی یام بری به رنگ پوسته آن قرمز بوده و البته گاهی رنگ روشن‌تری دارد.

این میوه کالری کم و البته فیبر زیادی دارد و به همین دلیل، می‌توان آن را در رژیم غذایی لاغری جای داد. از سویی دیگر وجود نوعی آنتی اکسیدان به نام آنتوسیانین باعث شده است که یام بری یک میوه چربی‌سوز محسوب شود. از دیگر خواص یام بری می‌توان به مبارزه با التهاب، سلامت پوست و مو و جلوگیری از پوکی استخوان اشاره کرد.

ازگیل یا انبه شمالی با ویتامین‌های مختلف

میوه انبه شمالی

ازگیل میوه ی عجیب و خوشمزه‌ای است که اغلب ما طعم آن را چشیده‌ایم. اما چرا به آن انبه شمالی می‌گویند؟ در زبان محلی، به این میوه «اَنبوه» می‌گویند که گاهی «اَنبو» نیز تلفظ می‌شود و همین موضوع سبب شده تا برخی فکر کنند شمالی‌ها، ازگیل را با نام انبه می‌شناسند. ازگیل میوه‌ای کوچک با رنگ زرد تا نارنجی است که البته برخی گونه‌های آن رنگ قرمز هم دارند.

ازگیل حاوی مواد معدنی و ویتامین‌های مختلفی است که مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین می‌کند. این میوه حاوی ویتامین C است که پوست را تغذیه کرده و موجب رفع چین و چروک‌های پوستی می‌شود. ازگیل مقادیر قابل توجهی فیبر دارد که عملکرد دستگاه گوارش را تنظیم کرده و مشکلات گوارشی همچون یبوست را درمان می‌کند.

میوه دوریان ، بدبوی خوشمزه

میوه دوریان بدبو

دوریان (Durian) میوه بزرگ زرد رنگ با پوست خاردار است که شاید بتوان آن را عجیب‌ترین میوه دنیا دانست. دوریان در کشورهای جنوب شرق آسیا مثل مالزی، اندونزی و تایلند رشد کرده و ظاهر متفاوتی دارد. گوشت داخلی این میوه زرد بوده و بافتی شبیه بستنی کره‌ای دارد. عجیب‌ترین ویژگی دوریان بوی تند و بد آن است بوی آن را شبیه بوی ماهی گندیده توصیف کرده‌اند. همین بو سبب شده است تا ورود این میوه به هتل‌ها و هواپیما ممنوع باشد.

با وجود این بوی بد، طعم این میوه بسیار خوشمزه بوده و به باور برخی افراد مزه بهشت می‌دهد! همین طعم خوب موجب شده است تا میوه دوریان طرفداران خاص خود را داشته باشد. جالب است بدانید که میوه دوریان ارزش غذایی زیادی دارد و مصرف آن خواص مختلفی را به همراه خواهد داشت.

میوه چیکو ، میوه شیرین پرخاصیت

میوه چیکو خاص

چیکو یکی از میوه های خارجی موجود در ایران است که در استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان پرورش داده می‌شود. میوه‌ای شیرین و خوشمزه که با نام ساپودیلا نیز شناخته می‌شود. چیکو بافت نرم و گوشت بسیار شیرینی دارد و عطر جذابی از آن به مشام می‌رسد. طبع میوه چیکو گرم و تر بوده و نیاز بدن به بسیاری از مواد مغذی را تامین می‌کند.

وجود ویتامین C موجب می‌شود تا میوه چیکو به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند. همچنین ویتامین A در این میوه، احتمال ابتلا به بیماری‌های چشمی مانند تباهی لکه زرد و آب مروارید را کاهش می‌دهد. از دیگر خواص چیکو می‌توان به کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی و انواع سرطان اشاره کرد.

میوه خاص را از سایت خاص بخرید

در مطلب بالا، انواع میوه خاص دنیا را به شما معرفی کردیم. پیشنهاد می‌کنیم که حتما چند مورد از این میوه‌ها را تهیه کرده و از طعم آن‌ها لذت ببرید. البته، ممکن است بسیاری از این میوه‌ها در میوه فروشی‌های محل شما در دسترس نباشند، به همین دلیل، خوب است از اسنپ فود کمک بگیرید.

اگر می‌خواهید یک میوه خاص را مهمان منزل خود کنید، وارد سایت یا اپلیکیشن اسنپ فود شده و از قسمت خرید میوه آنلاین ،میوه موردنظر خود را خریداری کنید. میوه شما در کمترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت به دست شما خواهد رسید.

سوالات متداول

انار سیاه چیست و خواص های میوه انار سیاه ؟

انار سیاه، حاوی 15 نوع اسید آمینه است که 6 مورد آن‌ها در هیچ میوه دیگری، وجود ندارند. به علاوه،
حجم اسید آمینه‌های موجود در این میوه مفید با گوشت قرمز برابری می‌کند. از دیگر خواص این میوه خاص و
فوق‌العاده می‌توان به پیشگیری از دیابت، درمان دردهای مفصلی، کنترل فشار خون، کاهش بیماری‌های قلبی،
درمان زردی و تقویت روده‌ها اشاره کرد.انار سیاه، اناری جنگلی و و خودرو است که ردپای آن در دامنه کوه‌های
مرطوب شمال و جنگل‌های پراکنده زاگرس، به چشم می‌خورد

دراگون فروت،ضد پیری و ضد فشار خون است. این میوه می‌تواند جلوی سکته‌های مغزی را بگیرد و با محتوای
غنی از فیبر خود،باعث عملکرد بهتر روده‌ها شود. همچنین، مبتلایان به دیابت نوع 2 هم می‌توانند
با خیال راحت از آن استفاده کنند دراگون فروت یا اژدها میوه ای نیروبخش و جوان کننده خاستگاه این میوه خاص،
کشورهای آمریکای جنوبی و مکزیک است. پوست ضخیم و صورتی رنگ آن، فلس‌ها یا برآمدگی‌هایی برجسته دارد

فیسالیس، طعمی ترش و ملس دارد و با خوردن آن ترکیبی از طعم‌های گیلاس، آناناس و توت فرنگی برایتان تداعی
خواهد شد.اسم دیگر این میوه هم «گیلاس زمینی» است و دانه‌های ریز داخل گوشت هم خوراکی هستند.
مصرف این میوه، هم به صورت خام و هم پخته، رایج است و از نوع پخته شده آن در تهیه شیرینی استفاده می‌شود.
این میوه خاص،ارزش غذایی بالایی دارد و مقادیر قابل توجهی از انواع آنتی اکسیدان‌ها،ویتامین‌های ضروری و
مواد معدنی مهم مانند آهن را در خود جای داده است. مصرف آن می‌تواند سلامت ارگان‌های مهمی مانند قلب،
کلیه ها، چشم ها و کبد را تأمین کند و یک کنترل‌کننده طبیعی برای قند و فشار خون باشد.

انبه مصری،شباهت زیادی به انبه پاکستانی دارد و به طور کلی، مناطق گرمسیری و ساحلی، شرایط مساعدی برای رشد این گونه نادر از انبه دارند. پوست این میوه خاص می‌تواند سبز، صورتی، قرمز، نارنجی و یا زرد باشد و نمونه پوست قرمز، همان انبه آفریقایی است طعم شیرین و دلچسب انبه مصری باعث شده است که به عنوان یک طعم‌دهنده و رنگ‌دهنده، طرفداران زیادی در آشپزی داشته باشد. این میوه، منبعی عالی از ویتامین A و آنتی اکسیدان‌های قدرتمندی مانند فلاونوئیدها است و یکی از مزیت‌های بزرگ مصرف آن، کاهش اشتها و در نتیجه، کاهش وزن است و به همین دلیل، محبوبیت زیادی دارد. علاوه بر این، مصرف انبه مصری به خاطر مقدار بالای پتاسیم موجود در آن، از سلامت قلب و عروق محافظت کرده و فشار خون را کنترل می‌کند و می‌تواند باعث بهبود دیابت،جلوگیری از اسم و تنظیم مایعات بدن شود از میوه انبه مصری در سالاد ها و دسرها استفاده میشود

پاپایا که با نام خربزه درختی هم شناخته می‌شود، میوه‌ای کمیاب، استوایی و بومی مناطق قاره‌ای امریکا و مکزیک است.
این میوه گرمسیری، ظاهری نسبتا کشیده و اشکی شکل دارد و زمانی که کاملا رسیده باشد،پوستی زرد
رنگ شبیه انبه پیدا می‌کند این میوه خاص، منبعی غنی از انواع آنتی اکسیدان‌ها، ویتامین C، ویتامین‌های گروه B و
پتاسیم و منیزیم و فیبر است مصرف آن می‌تواند به مبارزه با سرطان، کاهش فشار خون، بهبود هضم و بهبود
زخم‌ها کمک کند و سطح قند خون را در بیماران دیابتی، کنترل کند

نظرات کاربران

احمد
06.خرداد.1402

سلام من شیرنارگیل یا کوکوریکو استفاده کردم فشار خون را کاهش داد و سنگ کلیه را رفع کرد ممنون که شیر نارگیل معروفی کردید

    snappfoodadmin
    07.خرداد.1402

    سلام خوشحالم که شیرنارگیل یا کوکوریکو باعث بهبود شما شده همیشه سلامت باشید

داریوش
06.خرداد.1402

سلام میوه کاکتوس در ایران هستش چه خواص خوبی داره

    snappfoodadmin
    07.خرداد.1402

    سلام بله میوه کاکتوس داریم

کتایون ناظرنیا
06.خرداد.1402

سلام هندوانه آناناسی خوشمزه س علت رنگ زرد هندوانه آناناسی چیست

    snappfoodadmin
    07.خرداد.1402

    سلام وجود ماده لیکوپن در هندوانه باعث زرد رنگی این هندوانه آناناسی می شود

اذر بخشی
06.خرداد.1402

سلام میوه کاکتوس خیلی خواص داره از کجا تهیه کنم

    snappfoodadmin
    07.خرداد.1402

    سلام از فروشگاه های اینترنتی میتونید خرید کنید

اعظم اکبری
06.خرداد.1402

سلام هندوانه زرد بتاکاروتن و آنتی اکسیدان های بسیار قوی دارد دیگه در چه میوه های بتاکاروتن و انتی اکسیدان هستش

    snappfoodadmin
    07.خرداد.1402

    سلام بله هندانه آناناسی زرد بتاکاروتن و آنتی اکسیدان داره که در اغلب در سیب زمینی های شیرین و هویج ها وجود دارد

جلال
06.خرداد.1402

سلام هندوانه آناناسی ایا مزه ی همین هندوانه معمولی قرمز دارد

    snappfoodadmin
    07.خرداد.1402

    سلام نه مزه متفاوتی دارد

yekta
07.خرداد.1402

سلام خسته نباشید اسم دیگر میوه کاکتوس چیه ؟

    snappfoodadmin
    07.خرداد.1402

    سلام میوه کاکتوس به اسم گلابی خاردار هم میشناسن

زهرا حاصلی نژاد
07.خرداد.1402

کدام کشورها میوه کاکتوس یا گلابی خاردار دارد در ایران هم هستش

    snappfoodadmin
    07.خرداد.1402

    سلام میوه کاکتوس سوریه و لبان و فلسطین مناطقی هستند که میوه کاکتوس یا گلابی خاردار پرورش می دهند اما مراکش بزرگترین صادر کننده میوه کاکتوس هستش بله در ایران همه هستش .

روناک
07.خرداد.1402

میوه کاکتوس چه مزه ی دارد اصلا میشه خوردش یا تزیینی هستش

    snappfoodadmin
    07.خرداد.1402

    سلام دوست گرامی بله خوردنی هستش ، میوه کاکتوس اگر کاملا رسیده باشد طعمی ببین ترش و شیرین داره

باران نیاوریان
07.خرداد.1402

میوه کاکتوس ارزش غذایی داره این همه ازش میگن

    snappfoodadmin
    07.خرداد.1402

    سلام میوه کاکتوس دارای ترکیب مواد مغذی خاص از جمله مقدار زیاد ویتامین c گروه خانواده ویتامین b منیزیم ، پتاسیم، کلسیم ، مس و فیبر غذایی است .با ترکیبات آلی میوه کاکتوس سرشار از زردینه ها پلی فنول ها و بتالین ها است که تاثیر مثبتی روی سلامتی دارد

amir abbas
07.خرداد.1402

سلام سمیدونی خیلی دوست دارم بدونم این میوه دارگون فروت یا میوه اژدها از کدام کشور امده اسم اژدها از چین امده

    snappfoodadmin
    07.خرداد.1402

    سلام نه دوست گرامی میوه دراگون فروت یا میوه اژدها بومی آمریکای مرکزی هستش و خیلی زیاد در فلوریدا کارایب ، هاوایی ، تایوان کشت می شود

haamedd
07.خرداد.1402

سلام خسته نباشید ممنون از توضیحاتون واقعا دوست داشتم میوه ها و خواصشون بشناسم

    snappfoodadmin
    07.خرداد.1402

    سلام خواهش میکنم خوشحالم که براتون مفید بوده

arash
07.خرداد.1402

سلام ایا درست میکن که میوه کاکتوس باعث لاغری و کاهش وزن میشه ؟

    snappfoodadmin
    07.خرداد.1402

    سلام بله درسته میوه کاکتوس مقدار بالای فیبر و تراکم مواد مغذی کالری کم و چربی اشباع در میوه کاکتوس میتوان بدون افزایش وزن به سلامت بدن کمک کنه و اینکه فیبرو کربوهیدارت می تواند جلوی پرخوری بیش از حد بگیره وباعث مهار گرسنگی بشه

hadi
07.خرداد.1402

سلام تو رو به خدا تو این گرونی مملکت میوه های گرانی که نمیشه پیداشون کرد نزارید خانمم میخواد رژیم بگیره سایت شما رو دیده دونه دونه اسم میوه ها میبره ندارم اقا
از کجا بیارم میوه کاکتوس ، دراگون فروت ، رزبری قرمز ، سیب سبز فرانسوی، سیبی ترش‌مزه ،،،،،،، بخرمممم

    snappfoodadmin
    07.خرداد.1402

    سلام دوست گرامی ما شرایط اقتصادی مردم درک میکنیم احترام میزارید این مطالب صرفا برای اشنایی با میوه ها و خواص انها هستش

بهرام
07.خرداد.1402

سوال میخوام بدونم میشه این میوه دراگون فروت یا میوه اژدها در ایران کاشت تو چه اب و هوایی رشد داره

    snappfoodadmin
    07.خرداد.1402

    سلام میوه ی دراگون فروت یا میوه اژدها در اب و هوایی گرمسیری رشد سریع تر داره و در شرایط محیطی مناسب بعد از یک ماه میتواند شاهد رشد میوه دراگون فروت یا میوه اژدها باشید

      بهرام
      10.خرداد.1402

      سلام ممنون در جواب کامنت و توضیحات درباره میوه ی دراگون فروت اطلاعاتم بیشتر کردید خسته نباشید

        snappfoodadmin
        11.خرداد.1402

        موفق باشید سلام خواهش میکنم خوشحالم که براتون مقاله دراگون فروت مفید بوده

صبا
07.خرداد.1402

سلام چه جالب انگور ژاپنی ، انگور فرنگی خیلی دیده بودم اما فکر میکردم سمی هستند

    snappfoodadmin
    07.خرداد.1402

    سلام نه انگور ژاپنی سمی نیستند و خواص خوبی هم دارند

shadii
07.خرداد.1402

سلام لیموترش لایم کوات، شنیدم که ضد سرطان هم هستش درسته

    snappfoodadmin
    07.خرداد.1402

    سلام بله درسته لیمو ترش سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان‌ها است که می‌توانند موجب تقویت سیستم ایمنی بدن شده و همچنین موجب خنثی سازی و از بین رفتن رادیکال‌های آزاد موجود در بدن که از عوامل ایجاد کننده سرطان‌ها هستند، می‌شوند. لیمو ترش از مرکباتی است که یک معجزه در کشتن سلول‌های سرطانی است و قدرتی ۱۰۰۰۰ بار قوی‌تر از شیمی درمانی دارد.

میترا
07.خرداد.1402

سلام مادرشوهرم میگه برام لیموترش بخر برای سلامتی چشمم خوبه شما بگید خوبه ؟

    snappfoodadmin
    07.خرداد.1402

    سلام دوست گرامی ویتامین C موجود در لیموترش می‌تواند موجب جلوگیری از بروز پیرچشمی و بیماری‌های چشمی در سنین بالا شود. همچنین فلاونوئید موحود در لیمو ترش می‌تواند از عفونت‌های چشمی جلوگیری کند

davod changhali
07.خرداد.1402

سلام لونگان که آن را با نام چشم اژدها میگن ایران پیدا میشه

    snappfoodadmin
    07.خرداد.1402

    سلام لونگان فروشگاه های اینترنتی را بگیرید ممکن داشته باشن

مرسانا اسفندیاری
07.خرداد.1402

سلام دوستم امریکا زندگی میکنه میگه لونگان یا نام چشم اژدها رو برای بهبود سیستم ایمنی بدنم بخورم درسته میگه نظر شما چیه

    snappfoodadmin
    09.خرداد.1402

    سلام امیدوارم همیشه سلامت باشید بله میوه لونگان یا چشم اژدها کمک به تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر سرماخوردگی و آنفولانزا؛ می کند ویتامین C در لونگان، مکانیزم دفاعی شما را بهبود می‌بخشد، به جذب آهن کمک می‌کند و برای پوست مفید است.

ایلار
07.خرداد.1402

سلام این میوه ها سیب ترش و گلابی افریقایی انلاین از کجا بخریم

samiyar
07.خرداد.1402

سلام خوردن این میوه لونگان یا چشم اژدها ممکن حساسیت بیاره

    snappfoodadmin
    07.خرداد.1402

    سلام دوست گرامی برخی افراد ممکن است نسبت به میوه‌ لونگان حساسیت داشته باشند.بطور مثال ممکن فردی که به آسم مبتلا بود و به انبه حساسیت داشته، با مصرف لونگان دچار خارش و تورم بشه.در مصرف لونگان باید حساسیت ها در نظر گرفت

manighe
07.خرداد.1402

سلام طریقه استفاده از میوه لونگان یا چشم اژدها میشه بگید فقط باید مثل میوه خوردش

    snappfoodadmin
    07.خرداد.1402

    سلام دوست گرامی از لونگان می‌توان در انواع سالاد میوه، دسر و دیگر خوراکی‌های شیرین مانند ژله استفاده کرد. دستور پخت پودینگ لونگان که با شیر نارگیل درست می‌شود، در بسیاری از کشور‌های آسیایی محبوب است.

sepideh tabibzadehh
07.خرداد.1402

سلام گلابی آفریقایی را از کجا تهیه کنم

setare
07.خرداد.1402

سلام گلابی آفریقایی برای کسهای که میخوام رژیم بگیرن و کاهش وزن داشته باشن خوبه پیشنهاد میدم تو رژیمتون گلابی افریقایی بزارید

    snappfoodadmin
    07.خرداد.1402

    سلام بله برا ی کسهای که رژیم هساتند یا فکر کاهش وزن هستند گلابی افریقایی مناسب هستش

سودا سارهیی
07.خرداد.1402

سلام آووکادو چه ویتامین های برای بدن داره

    snappfoodadmin
    07.خرداد.1402

    سلام آووکادو مقداری از هر آنچه بدن شما نیاز دارد را دارد. حاوی ویتامین A، B1، B2، B5، B6، C، E، K، منیزیم، پتاسیم، فیبر غذایی، کربوهیدرات، چربی ها، آهن، فسفر و موارد دیگر است.

سیرجانی پور
07.خرداد.1402

سلام میوه آووکادو که چربی داره چرا میگن برای قلب و بدن مفیده اخه

    snappfoodadmin
    07.خرداد.1402

    سلام آووکادو ممکن است محتوای چربی بالایی داشته باشد، اما برای قلب بسیار مفید است. چربی موجود در آووکادو تک اشباع شده و کلسترول بسیار پایینی دارد که باعث می شود آن را بدون عوارض جانبی برای خوردن بی خطر کنید. نه تنها این، بلکه خوردن آووکادو همچنین سطح کلسترول موجود و همچنین تری گلیسیرید خون را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. این به این دلیل است که آووکادو حاوی بتا سیتوسترول و فیبر محلول است که مشخص شده است سطح کلسترول خون را کاهش می دهد.

      سیرجانی پور
      10.خرداد.1402

      سلام مننون درمورد آوودکاو کامنتو خوب جواب دادید پیچتون خیلی
      https://blog.snappfood.ir
      خوبه همراه ثابت این سایت شدم

        snappfoodadmin
        11.خرداد.1402

        موفق باشید سلام خواهش میکنم خوشحالم که براتون مفید بوده

پرهام پاکزاد
07.خرداد.1402

سلام پاپایا خیلی دوست دارم بکارم چطوری میشه کاشت کدام اب هوا رشد داره

    snappfoodadmin
    07.خرداد.1402

    درخت پاپایا رشد سریعی داشته و پس از سه سال از زمان کاشت تولید میوه می‌کند. این درخت متعلق به مناطق معتدل و گرمسیر است و در دمای پایین‌تر از -۲ درجه دچار مشکل شده یا به کلی از بین می‌رود. این گیاه نیاز به خاک‌های ماسه ای و با زهکشی مناسب دارد و در صورت انباشته شدن آب پای درخت طی ۲۴ ساعت از بین خواهد رفت.

    امیرخسرو
    10.خرداد.1402

    پرهام برادر تو ایران میخوایی پاپایا بکاری مردانه راسته میگی، یک عمر سیب زمینی،،، میکاریم برداشت میکنیم دزست حسابی نمیتونیم کاسبی کنیم نکنه بردار کار ریسک زیاد کاشت میوه پاپایا سرمایتو ب باد نده

      snappfoodadmin
      11.خرداد.1402

      سلام میوه پاپایا کاشتش شاید سخت بنظر برسه اما امکان پذیر است ممنونن نظرتون گفتید امیدوارم موفق باشید

توحید
07.خرداد.1402

سلام اسم دیگه پاپایا چی هستش سخت صداش کنم میوه پاپایا

    snappfoodadmin
    07.خرداد.1402

    سلام پاپایا یا خربزه درختی بهش میگن

ترنج
07.خرداد.1402

سلام اسم میوه رامبوتا یعنی چی از کجا میاد

    snappfoodadmin
    07.خرداد.1402

    رامبوتا از میو های جنوب شرقی آسیا و بومی مالزی و اندونزی و تایلند است. در زبان مالیایی به معنی میوه مودار است که بر گرفته از شکل ظاهری آن است.

tahmineh
07.خرداد.1402

سلام میوه رامبوتا چه مزه ی داره و شبیه چه میوه های هستش

    snappfoodadmin
    07.خرداد.1402

    سلام میوه رامبوتا میوه شیرین و آبدار است و مزه رامبوتا شبیه به انگور دارای هسته ای بزرگ می باشد. میوه رامبوتا شباهت زیادی به میوه لایچی و لونگان دارد

تارا
07.خرداد.1402

سلام من دیابت دارم بهم خوردن انار سیاه پیشنهاد دادن

    snappfoodadmin
    07.خرداد.1402

    خواص میوه انار سیاه که خاص و فوق‌العاده است می‌توان به پیشگیری از دیابت، درمان دردهای مفصلی، کنترل فشار خون، کاهش بیماری‌های قلبی، درمان زردی و تقویت روده‌ها اشاره کرد.

هدی
10.خرداد.1402

هندوانه ابوجهل شبیه خیار چنبل خودمون که 😁😁

    snappfoodadmin
    11.خرداد.1402

    سلام میوه هنداونه ابوجهل خاص به نام‌های خربزه تلخ، سیب تلخ، حنظل و خیار تلخ هم معروف است از دید شما شبیه خیار چنبل است جالب بود

کیومرث
20.تیر.1402

خیلی میوه و انواع میوه جات داریم که اسم میوه ها را بلد نیستم حتی اسم خیلی از میوه جات نشنیدم
اما پاپایا و خواص میوه پاپایا خوب بلدم

    snappfoodadmin
    22.تیر.1402

    سلام میوه های خارجی و میوه های استوایی و کیوه های ایرانی زیادی داریم که در بلاگ اسنپ فود مقاله هاشون همراه با عکس وخواص و ضررهایشان جمع آوری شده است
    چندتا از میوه ها براتون نام میبرم رزبری قرمز (Red raspberry) که به آن رازبری و تمشک خارجی هم می‌گویند سیب سبز فرانسوی ، رقیب همپای سیب قرمز و
    فیسالیس (Physalis) یکی از میوه های خاص است که ظاهر آن را می‌توان به فانوس‌هایی کوچک و نارنجی رنگ تشبیه کرد و میوه آناناس و انگور ردکارنت و
    گلابی آفریقایی و هندوانه ابوجهل و استارفروت و انگور ژاپنی و میوه بلوبری و میوه انبه مصری و میوه پاپایا

afshinnn
20.تیر.1402

بعد خوندن این مقاله معرفی میوه خاص، آشنایی با عجیب ترین میوه های دنیا دراگون فروت و انبه مصری
پیدا کردم خوردم از مزشون خوشم نیمود شایدم یک میوه دیگه به اسم دارگون فروت و انبه مصری بهم انداختن سرمو کلاه گذاشتن
عکس میوه ها دیدم راستش زیاد با اون میوه های که من خوردم شبیه نبودن

    snappfoodadmin
    22.تیر.1402

    سلام عکس میوه ها و خواص و مضررات میوه جات و مزه میوه ها در مقاله ها اورده ایم تا شما همراهان گرامی راحت تر بتوانید میوه ها را تهیه و خرید کنید
    میوه دراگون فروت این میوه خارجی صورتی، ضد پیری و ضد فشار خون است. این میوه می‌تواند از سکته‌های مغزی پیشگیری کند و با محتوای غنی از فیبر خود،
    باعث بهبود عملکرد روده‌ها شود. همچنین، مبتلایان به دیابت نوع 2 هم می‌توانند با خیال راحت این میوه را استفاده کنند.طعم شیرین و دلچسب انبه مصری باعث شده است
    که به عنوان یک طعم‌دهنده و رنگ‌دهنده، طرفداران زیادی در آشپزی داشته باشد. این میوه، منبعی عالی از ویتامین A و آنتی اکسیدان‌های قدرتمندی مانند فلاونوئیدها است.
    یکی از مزیت‌های مهم مصرف ابنه مصری، کاهش اشتها و در نتیجه، کاهش وزن است و به همین دلیل، محبوبیت زیادی دارد

حماصیان
08.مرداد.1402

سلام من شیرنارگیل یا کوکوریکو استفاده کردم فشار خون را کاهش داد و ممنون از مصرف شیر نارگیل خیلی خوشحالم تجربه ی مزه ای خوبی بود

    snappfoodadmin
    09.مرداد.1402

    سلام شیر نارگیل یا کوکوریکو این میوه خاص، مواد معدنی مهم دیگری مانند پتاسیم، منیزیم، فسفر و کلسیم هم قرار گرفته است
    که فواید زیادی برای سلامتی دارند. برای مثال، مصرف شیرنارگیل می‌تواند فشار خون را کاهش داده و سنگ کلیه را نیز رفع کند.
    بیشتر مردم شیرنارگیل را جزو میوه های خارجی میداند

آتوسا
08.مرداد.1402

سلام خواص هندوانه آناناسی برای بدن چیست؟ علت رنگ زرد هندوانه آناناسی چیه؟

    snappfoodadmin
    09.مرداد.1402

    سلام وجود ماده لیکوپن باعث زرد رنگی این هندوانه آناناسی می شود.خواص هندوانه آناناسی :ترکیبات موجود در این هندوانه میوه خاص،
    درمانی طبیعی برای فشار خون بالا و آنژین صدری است.هندوانه آناناسی منبعی غنی از لوتئین بوده و به سلامت چشم‌ها کمک می‌کند.

آذین روحانیفر
08.مرداد.1402

سلام میوه کاکتوس باعث لاغری و کاهش وزن میشه ؟ میوه موز چی باعث لاغری میشود در رژیم غذایی بزارم ؟

    snappfoodadmin
    09.مرداد.1402

    سلام بله میوه کاکتوس مقدار بالای فیبر و تراکم مواد مغذی کالری کم و چربی اشباع در میوه کاکتوس میتوان بدون افزایش وزن به سلامت بدن کمک کنه و
    اینکه فیبرو کربوهیدارت می تواند جلوی پرخوری بیش از حد بگیره وباعث مهار گرسنگی بشه ، میوه موز مقدار قابل توجهی ویتامین C، ویتامینB6 و فیبر دریافت کنید.
    موز قرمز، یک تصفیه‌کننده طبیعی خون است و مصرف آن می‌تواند باعث کاهش وزن، سلامت قلب و سلامت پوست و مو شود.

baiyram
08.مرداد.1402

سلام میوه دوریان بد بود چه جالبه گوشت خوشمزه نرمی دارد و چون بوی بدی دارد داخل هتل نمیشه ازش استفاده کرد

    snappfoodadmin
    09.مرداد.1402

    سلام دوریان (Durian) میوه بزرگ زرد رنگ با پوست خاردار است که شاید بتوان آن را عجیب‌ترین میوه دنیا دانست.دوریان بوی تند و بد بوی شبیه بوی ماهی گندیده دارد.
    بوی بد دوریان دلیلی شده که تا ورود این میوه به هتل‌ها و هواپیما ممنوع باشد.
    با وجود این بوی بد، طعم این میوه بسیار خوشمزه بوده و مزه خوب بهشت می‌دهد همین طعم خوب که میوه دوریان طرفداران خاص خود را دارد

parniya darabi
08.مرداد.1402

سلام به چه میوه ای ،میوه رامبوتا میگویند و چه مزه ای دارد

    snappfoodadmin
    09.مرداد.1402

    سلام میوه رامبوتا میوه شیرین و آبدار است و مزه رامبوتا شبیه به انگور دارای هسته ای بزرگ می باشد.
    میوه رامبوتا شباهت زیادی به میوه لایچی و لونگان دارد. رامبوتا را به اسم میوه خارجی میشناسند

sepehr tabaniye
24.مرداد.1402

سلام اندازه و میزان کالری و فیبر میوه رزبری قرمز ، رازبری و تمشک به چه حدی هستش .کالری و فیبر رزبری قرمز چقدر هستش

    snappfoodadmin
    29.مرداد.1402

    سلام رزبری قرمز (Red raspberry) که به آن رازبری و تمشک خارجی هم می‌گویند.میوه خاص رزبری یا رازبری، با کالری پایین و فیبر بالا، انتخابی مناسب برای رژیم‌های کاهش وزن است
    و مقدار ویتامین C رزبری از پرتقال هم بیشتر است.رزیری از نظر ظاهری شبیه به انواع توت ها هستش .این میوه سردسیری، رزبری که فیبر بالا و کالری پایین دارد خطر ابتلا به دیابت و
    بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. خاصیت دارویی میوه رزبری :کاهش فشار خون، رفع اختلالات باروری، جلوگیری از عفونت‌های تنفسی، بهبود جای زخم‌ها و
    جوش‌ها و بهتر شدن عملکرد دستگاه گوارش است .

احمدنیا
24.مرداد.1402

سلام میوه انار سیاه از اول اینجوری یا اناری که میزاریم جلو آفتاب سیاه بشه بعد بخوریم.پوست سیاه انار در اثر موندن انار جلو افتاب هستش

    snappfoodadmin
    29.مرداد.1402

    سلام انار سیاه که خاصیت های برای بدن دارد از اول پوست سیاه رشد میکند و در اصل رنگ این نوع انار کمیاب سیاه است .انار سیاه (Black Pomegranate)، اناری جنگلی و
    خودرو بوده که ردپای آن در دامنه کوه‌های مرطوب شمال و جنگل‌های پراکنده زاگرس به چشم می‌خورد.میوه انار سیاه برخلاف پوست تیره، دانه‌هایی به رنگ صورتی روشن دارد.
    انار سیاه، حاوی 15 نوع اسید آمینه است که 6 مورد آن‌ها در هیچ میوه دیگری وجود ندارند.حجم اسید آمینه‌های میوه انار مفید،با گوشت قرمز برابری می‌کند.
    خواص میوه انار سیاه : پیشگیری از دیابت، درمان دردهای مفصلی، کنترل فشار خون، کاهش بیماری‌های قلبی، درمان زردی و تقویت روده‌ها است.

miraniye minavand
24.مرداد.1402

سلام کام کوآت درخچه ای تزیینی خیلی قشنگی هم داره کام کوات مثل پرتقال کوچلو هستش

    snappfoodadmin
    29.مرداد.1402

    سلام کام کوآت ، یا کامکوات میوه ای زیبا و تزئینی که با نام محلی پرنجی، پرتقالی کوچک و تزئینی در مناطق شمالی ایران کشت می‌شود. اسم این میوه در کشور چین پرتقال طلایی معنی میدهد.
    کامکوات ظاهری کوچک و نارنجی رنگ با طعمی ترش و شیرین دارد و پوست نرم و نازک آن خوراکی است.کامکوات یک میوه انرژی‌بخش بوده و مشکلاتی مانند فشار خون، قند خون،
    چربی خون و یبوست را به خوبی رفع می‌کند.کام کوآت برای کم کردن وزن هم انتخاب مناسبی است. درخچه ای تزیئینی کام کوات در آپارتمان ها نگهداری میکنند