آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
نوشیدنی های چاق کننده و مقوی
انواع نوشیدنی ها
3/5 - (3 امتیاز)
بدون نظر

نوشیدنی های چاق کننده و مقوی

مینا اسماعیل بیگی 12 بهمن 1401 7 دقیقه

استفاده از نوشیدنی‌های چاق کننده یکی از روش‌های مناسب برای افزایش وزن محسوب می‌شود. البته نباید این نکته را فراموش کرد که نوشیدنی‌ها نمی‌توانند جای غذاها را بگیرند. اما اگر میل چندانی به غذا خوردن ندارید و اشتهای شما برای غذاها کم است، توصیه می‌کنیم از نوشیدنی‌ها غافل نشوید. ضمن اینکه این نوشیدنی‌ها می‌توانند وزن شما را افزایش داده و برای چاقی شما هم موثر باشند.

چند نوشیدنی سحرآمیز برای چاقی

نوشیدنی‌ها اگر به درستی با یکدیگر ترکیب شوند، می‌توانند در چاقی و لاغری شما تاثیر فراوانی داشته باشند. در هر حال شما اگر تمایل دارید اضافه وزن داشته باشید به ازای هر یک کیلو از وزن اصلی بدن خود به ۲۰ کالری نیاز دارید تا بدنتان بتواند به تمام اجزا رسیدگی کرده و آنها را ترمیم کند. بنابراین شما باید در هر وعده غذایی ۵۰۰ کالری دریافت کنید تا میزان دریافتی کالری شما از حد طبیعی بیشتر شده و افزایش وزن شما را به همراه داشته باشد. ما در ادامه قصد داریم نوشیدنی‌های چاق کننده‌ای را به شما معرفی کنیم که می‌توانید از آنها در کنار وعده‌های غذایی خود استفاده کنید.

نوشیدنی جوانه جونوشیدنی جوانه جو

نوشیدنی جوانه جو یکی از نوشیدنی های چاق کننده و مقوی به حساب می‌آید. این نوشیدنی به دلیل وجود جوانه جو و همینطور جوانه گندم به شدت مغذی و چاق کننده است. حتی می‌توانید برای رشد کودکان نیز از آن استفاده کنید. در تهیه این نوشیدنی شما به شیر، مخمر آب جو، عسل، پودر جوانه جو و پودر جوانه گندم احتیاج دارید. تمام مواد را باید با یکدیگر در میکسر یا مخلوط کن بریزید تا در نهایت یک خامه خوش رنگ داشته باشید. در طول روز می‌توانید به هر میزانی که تمایل داشتید از این نوشیدنی مقوی نوش جان کنید. این نوشیدنی اگر به صورت گرم استفاده شود یک داروی خواب آور طبیعی محسوب می‌شود.

 نوشیدنی شیر و عسل

هیچ‌کس نمی‌تواند منکر خاصیت عسل شود. ماده‌ای کاملاً طبیعی که در طی سال‌ها خراب نشده و خاصیت خود را حفظ می‌کند. یک نوشیدنی چاق کننده و مقوی که به راحتی نیز آماده می‌شود. در طرز تهیه نوشیدنی های چاق کننده ، معجون شیر عسل در جایگاه ویژه‌ای قرار دارد. چون در هر حال در خانه تمام ایرانی‌ها شیر و عسل پیدا می‌شود. برای تهیه کردن این نوشیدنی شما به عسل، ملاس سیاه و شیر داغ احتیاج دارید. طرز تهیه آن نیز این گونه است که باید تمام مواد را به یکدیگر مخلوط کنید. بهتر است شیر شما کمی به دمای محیط رسیده باشد یا ولرم باشد. اما سعی کنید از استفاده شیر جوش و یا بسیار داغ بپرهیزید. شیر را بجوشانید تا از سلامت آن مطمئن شوید، اما بصورت جوش و داغ استفاده نکنید. عسل را با شیر ولرم یا گرم مخلوط کرده و نوش جان کنید. این نوشیدنی برای اشخاصی که تمایل دارند سریع چاق شوند یک نوشیدنی معجزه گر به حساب می‌آید. ضمن اینکه ترکیب شیر و عسل به شدت اشتها آور است.

نوشیدنی پسته و شیر و بادامنوشیدنی پسته و شیر و بادام

نوشیدنی پسته بادام و شیر یک نوشیدنی رایج در هندوستان است که به شدت و به سرعت باعث افزایش وزن شما خواهد شد. در تهیه این نوشیدنی از شکر، شیر، خلال بادام، خلال پسته و گلاب استفاده می‌کنند. برای تهیه این نوشیدنی که در میان نوشیدنی‌های چاق کننده و مقوی یکی از بهترین‌ها به حساب می‌آید، شما ابتدا باید شیر را بجوشانید. اینکار سبب می‌شود که به سالم بودن آن پی ببرید. سپس بعد از اینکه شیر به دمای محیط رسیده و حرارت خود را از دست داد در آن پسته و بادام و شکر بریزید.

بعد از اینکه شکرها حل شدند، گلاب را نیز به آن اضافه کرده و خوب با هم مخلوط کنید. تقریبا ۱۰ دقیقه الی ۱۵ دقیقه با حرارت بسیار پایین و ملایم این ترکیب را بر روی حرارت کم، گرم کنید. سپس بعد از این مدت زمان حرارت را خاموش کرده و آن را در کناری قرار دهید تا خنک شود. بعد از خنک شدن نیز آن را درون یخچال بگذارید تا سرد شود. پس از سرد شدن، حالا زمان خوردن این معجون چاق کننده و لذیذ است.

در پایان این مطلب، پیشنهاد می‌کنیم که اگر میانه خوبی با بادام دارید، طرز تهیه شیر بادام خانگی را نیز در اسنپ فود مطالعه کنید.

نوشیدنی آلفا آلفا یا جوانه یونجه

شاید به نظر برسد که نوشیدنی آلفا آلفا نام عجیب و غریبی دارد. اما آلفا آلفا همان جوانه یونجه است و این نوشیدنی از جوانه یونجه تهیه می‌شود. بد نیست بدانید که یونجه در دسته غلات مقوی و به شدت چاق کننده است. برای تهیه این نوشیدنی شما به یک عدد سیب کوچک، شیر سویا، آلفا آلفا یا جوانه یونجه و کمپوت آناناس احتیاج دارید.

در طرز تهیه نوشیدنی های چاق کننده و مقوی این نوشیدنی نیز به شدت ساده و بدون زحمت تهیه می‌شود. در این نوشیدنی شما باید آناناس‌ها را در کنار سیب‌های پوست گرفته و خرد شده و همینطور آلفا آلفا یا جوانه جو در مخلوط کن بریزید. بعد از اینکه به خوبی تمام مواد با هم یکدیگر ترکیب شدند حالا شیر سویا را به آنها اضافه کنید. در نهایت وقتی این نوشیدنی را به لیوان سرو خود منتقل کردید با کمی جوانه جو یا آلفا آلفا روی سطح آن را تزیین کنید. این نوشیدنی علاوه بر چاق کننده بودن به شدت مقوی و مغذی است.

میلک شیک با میوه‌هامیلک شیک با میوه‌ها

از معجزه و خاصیت میوه‌ها در چاق شدن و افزایش وزن غافل نشوید. میوه‌ها از جمله موادی هستند که در تهیه نوشیدنی های چاق کننده و مقوی به شدت مورد استقبال قرار می‌گیرند و به چاق شدن شما بسیار کمک می‌کنند. نوشیدنی‌های میلک شیک حاوی شیر هستند و میزان کالری دریافتی شما را افزایش خواهند داد. همچنین نوشیدنی‌های میلک شیک کمک می‌کنند تا شما سریعتر به هدف خود برسید. در تهیه این نوشیدنی از پودر شیر، شیر، میوه‌های تازه و بستنی خامه‌ای استفاده خواهید کرد.

برای طرز تهیه آن نیز کافیست که شیر را به همراه پودر شیر و میوه‌های تازه مانند آناناس، انبه، توت فرنگی و سیب در کنار یک اسکوپ از بستنی خامه‌ای به غذاساز یا مخلوط کن خود منتقل کنید. بعد از اینکه تمام مواد خوبی با یکدیگر مخلوط و یکدست شدند، حالا می‌توانید آن را به لیوان نهایی سرو منتقل کنید. برای محکم کاری نیز کمی روی آن را با خامه تزیین کنید. اضافه کردن وانیل نیز به این ترکیب بلامانع است و موجب خوشمزه‌تر شدن این نوشیدنی خواهد شد.

نوشیدنی هات چالکت

شکلات داغ یا هات چاکلت یکی از نوشیدنی‌های چاق کننده و هوس انگیز است که به سرعت باعث افزایش وزن شما خواهد شد. بدون شک تا به امروز نمی‌دانستید که این نوشیدنی که در دهه‌های اخیر به شدت سر و صدا کرده و عاشقان خود را دارد، از چاق کننده‌های فوری و موثر به حساب می‌آید. البته به شما توصیه می‌کنیم که به هیچ عنوان در نوشیدن این نوشیدنی‌ها که حاوی شکر هستند و باعث چاقی مفرط شما خواهند شد زیاده روی نکنید. همیشه باید حد وسط را نگه داشت. البته این نوشیدنی با هات چاکلت‌های معمول و فوری که در کافه‌ها میل می‌کنید کمی متفاوت است.

هات چاکلت همان نوشیدنی محبوبی است که افراد با اضافه وزن نمی‌توانند آن را مصرف کنند. اما شما با خیال راحت برای افزایش وزن خود می‌توانید روی آن حساب کنید. برای تهیه این نوشیدنی از کره بادام زمینی، شیر، شکلات آب شده و بستنی خامه‌ای استفاده کنید. سعی کنید که در طول روز یک وعده از این نوشیدنی را میل کنید. برای تهیه آن کافیست شکلات آب شده را با کره بادام زمینی مخلوط کرده وسپس شیر به آن‌ها اضافه کنید. وقتی که این مواد به خوبی با هم مخلوط شدند، آنها را در فر یا مایکروویو بگذارید و اجازه دهید تا کمی داغ شود. بعد از داغ شدن این ترکیب، هات چاکلت شما آماده است. روی آن را با خامه تزئین کرده و نوش جان کنید.

نوشیدنی معجون هفت مغزنوشیدنی معجون هفت مغز

نوشیدنی معجون هفت مغز نیز یکی از نوشیدنی های چاق کننده و مقوی دیگری به حساب می‌آید که به راحتی می‌توانید آن را در منزل تهیه کنید. بعد از انجام تمرینات ورزشی برای بازگرداندن انرژی خود باید این نوشیدنی را معرفی کرد. در تهیه این نوشیدنی از مغز پسته، مغز گردو،  مغز بادام، مغز بادام زمینی و مغز بادام هندی در کنار عسل،  خرما،  کنجد،  زعفران،  موز و گلاب،  پودر نارگیل،  بهار نارنج و آب استفاده می‌شود. برای تهیه آن نیز به کافیست که پوست خرماها را گرفته و سپس آن‌ها را با مغزها به همراه عسل و زعفران دم کشیده،  کنجد و پودر نارگیل،  موز،  بهار نارنج و آب در غذاساز ریخته و با هم به خوبی مخلوط کنید. تقریبا ۳ دقیقه زمان کافی است تا معجون طلایی و چاق کننده شما آماده شود. این معجون را می‌توانید با برش‌های آناناس، مغزهای پودر شده و حلقه‌های موز تزیین کرده و نوش جان کنید.

نوشیدنی معجون علی بابا

معجون علی بابا نیز یکی دیگر  از نوشیدنی‌هایی به حساب می‌آید که در میان نوشیدنی های چاق کننده و مقوی، پرطرفدار است. در این ترکیب از شیر، خرما، موز، بستنی وانیلی و بستنی زعفرانی، خامه، عسل، شیر، شیره انجیر، پودر نارگیل، کنجد، مغز پسته، مغز گردو و مغز فندق، مغز بادام و زرده تخم مرغ استفاده می‌شود.

در ابتدا بهتر است که پوست خرماها را از آنها جدا کنید و سپس تمام مواد را با هم درون غذاساز یا همزن بریزید. البته اگر تمایل داشتید می‌توانید زرده‌های تخم مرغ را از این نوشیدنی حذف کنید. در نهایت این نوشیدنی را با موز و مغزها تزیین کرده یک ساعت در یخچال بگذارید تا سرد شود. وقتی غلیظ و سفت شد می‌توانید مجددا بر روی آن بستنی و حلقه‌های موز قرار داده و نوش جان کنید. این نوشیدنی بشدت پرانرژی است.

برای اطلاع کامل از نحوه تهیه این معجون و نوشیدنی هفت مغز، می‌توانید طرز تهیه معجون هفت مغز + معجون علی بابا را نیز در سایتما بخوانید.

چاق شدن خوب است اما دلیل لاغری خود را می‌دانید؟

ما در این مطلب سعی کردیم تا نوشیدنی‌های چاق کننده و مقوی را به شما معرفی کنیم. اگر در این نوشیدنی‌ها از میوه استفاده می‌شود، به راحتی می‌توانید با خرید آنلاین میوه از اسنپ فود ، مواد اولیه مورد نیاز خود را سفارش دهید. اگر هم تمایل دارید تا یک نوشیدنی آماده مصرف کنید، می‌توانید از سفارش انلاین آبمیوه اسنپ فود کمک بگیرید. البته نباید فراموش کرد که قبل از اقدام برای افزایش وزن به پزشک مراجعه کرده و با انجام مراحل لازم به دلیل لاغری خود پی ببرید. گاهی اوقات غده تیروئید سبب می‌شود که شما سوخت و ساز بالایی داشته باشید. گاهی اوقات نیز استرس و فشار زیاد کار و زندگی سبب بروز کم اشتهایی و در پی آن لاغری شما خواهد شد. در هر حال اول علت را کشف کنید و سپس به علاج آن بپردازید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود