آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
انواع نوشیدنی ها
5/5 - (2 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه کوکتل با لیمو و نعنا

ترمه افضلی 19 مهر 1402 5 دقیقه

اگر لیستی از پرطرفدارترین کوکتل‌های دنیا تهیه کنیم، اصلا دور از ذهن نخواهد بود که کوکتل  لیمو نعنا در صدر این لیست قرار بگیرد. ترکیب لیمو و نعنا چیزی شبیه جادو است به همین خاطر در اکثر نوشیدنی‌های میوه‌ای این ترکیب را به عنوان پایه ثابت می‌بینیم. اما برای یک کوکتل کامل همین دو عضو اصلی هم کافی خواهد بود و با کمترین مواد می‌توانید یک نوشیدنی عالی درست کنید. ما هم قصد داریم در این مطلب شما را با بهترین رسپی‌های این کوکتل آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

تازگی و طراوت را با نوشیدن کوکتل‌های میوه‌ای حس خواهید کرد.

طرز تهیه کوکتل با لیمو و نعنا

برویم سراغ بهترین کوکتل‌های جهان و طعم بی‌نظیر آن‌ها را به خانه بیاوریم. اگر در جستجوی تهیه لیموی تازه هستید، سریع‌ترین روش ثبت سفارش میوه آنلاین در اسنپ‌فود است. هر میوه‌ای که احتیاج داشتید را با بالاترین کیفیت درب منزل‌ تحویل بگیرید.

 

به هیچ وجه از خواص درمانی لیمو و نعنا غافل نشوید.

اطلاعات کلی کوکتل‌ها را در جدول زیر قرار داده‌ایم.

میزان کالری 150 تا 200 کالری
زمان آماده سازی 5 تا 10 دقیقه
زمان پخت
تعداد نفر 1

 

کوکتل لیمو با نعنا و عسل

کوکتل لیمو با آب گاز دار همراه با نعنا و عسل یکی از ساده‌ترین اما در عین حال خوشمزه‌ترین کوکتل‌های جهان است و ما هم قصد داریم با همین کوکتل شروع کنیم. چیز زیادی نیاز ندارید جز:

 

لیمو ترش 1 عدد
یخ به میزان لازم
نعنا 10 برگ
عسل 1 قاشق غذاخوری
آب گازدار 1 لیوان

 

اگر در خانه لیمو و نعنا داشتید وقت را تلف نکنید و سریع دست به کار شوید.

ابتدا لیمو ترش ‌های حلقه شده و نعنا را داخل لیوان بریزید. با قاشق کمی آن‌ها را له کنید تا عطر مواد آزاد شود. یک قاشق عسل، آب گاز‌دار و یخ را اضافه و تمام مواد را خوب ترکیب کنید. لیوان را با چند برگ نعنا تزیین کنید.

اگر به شیکر دسترسی داشتید، می‌توانید همین کوکتل را با شیکر تهیه  کنید. ابتدا لیمو و نعنا را خوب تکان دهید. بعد یخ اضافه کنید و باز تکان دهید. حدود 15 ثانیه این کار را انجام دهید و بعد مواد را داخل لیوان بریزید. طبق دستور اولیه آب گازدار اضافه‌ کنید و نوش جان کنید.

کوکتل لیمو با خیار و زنجبیل

اگر دنبال طعم جدیدی در بین کوکتل‌ها هستید، پیشنهاد ما کوکتلی است که در ادامه با طرز تهیه آن آشنا خواهید شد. موادی که نیاز دارید به شرح زیر است:

زنجبیل رنده شده 1 قاشق چای خوری
لیمو ترش کوچک 1 عدد
آب گا دار 1 لیوان
یخ به میزان لازم
نعنا چند برگ

 

ابتدا زنجبیل، خیار، نعنا و لیموترش را در لیوان بریزید و با قاشق له کنید تا عطر آن‌ها را حس کنید. سپس آب گازدار و یخ را اضافه کنید. لیوان را با لیمو ترش، نعنا یا زنجبیل تزیین کنید. نوش جان!

کوکتل لیمو و انار

کوکتل لیمو و انار با رنگ محسور کننده و طعم دلپذیری که دارد برای همه جذاب است و خیلی سخت می‌توان دست رد به سینه‌ی آن زد. برای این کوکتل به مواد زیر نیاز دارید:

آب انار ¼ لیوان
لیمو ترش کوچک 1 عدد
نعنا 6-8 برگ
آب گازدار 1 لیوان
سیروپ یا شربت ساده 1 قاشق چای‌خوری

 

 

 

این کوکتل خوش رنگ از بهترین انتخاب‌ها برای پذیرایی از مهمان‌ها است.

نصف لیمو ترش تکه تکه شده را در لیوان بلندی بریزید، سیروپ را اضافه کنید و بعد لیمو را با قاشق له کنید تا آب لیمو خارج شود. سپس برگ نعنا، آب انار، آب گازدار و یخ  را اضافه کنید. لیوان را با نعنا تزیین کنید.

برای تهیه آب انار یا هر آب‌میوه‌ای که تمایل داشتید، راحت‌ترین روش ثبت سفارش آبمیوه بستنی آنلاین در اسنپ‌فود است. بدون دردسر سفارش‌ را هر کجا که باشید تحویل خواهید گرفت.

کوکتل لیمو و کیوی

اگر از طرفداران کیوی هستید به هیچ وجه این کوکتل را از دست ندهید. برای شروع به مواد زیر نیاز دارید:

کیوی 2 عدد
آب نارگیل 1 لیوان
لیموترش 1 عدد
نعنا چند برگ
یخ به میزان لازم

 

بی شک طعم این کوکتل شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

تمام مواد را داخل مخلوط‌ کن بریزید و بعد از این‌ که خوب ترکیب شدند، آن‌ها‌ را در لیوان‌ بریزید و تزیین کنید. اگر دوست داشتید، می‌توانید نصف لیوان آووکادو هم به مواد اولیه اضافه کنید.

کوکتل لیمو و آناناس

بهتر است یک راست برویم سراغ مواد اولیه. موادی که نیاز دارید عبارت‌اند از:

آب آناناس نصف لیوان
آب نارگیل نصف لیوان
نعنا 10 برگ
لیمو ترش 1 عدد

 

حتی قبل از چشیدن این کوکتل می‌توانیم طعم بهشتی آن را متصور شویم.

تمام مواد را داخل مخلوط‌ کن بریزید و با سرعت بالا ترکیب کنید. سپس مواد را داخل لیوان بریزید. در صورت تمایل می‌توانید لیوان را با آناناس یا نعنا تزئین کنید و نوش جان کنید.

کوکتل موهیتو و توت فرنگی

اگر توت ‌فرنگی در منزل دارید و می‌خواهید نوشیدنی جدیدی با آن درست کنید، درمورد این کوکتل شک نکنید. موادی که نیاز دارید:

توت فرنگی 6 عدد
نعنا 10 برگ
لیمو ترش 1 عدد
شکر 11 قاشق غذاخوری
آب گازدار 1 لیوان
یخ به میزان لازم

 

کوکتل موهیتو و توت فرنگی ترکیبی بهشتی است.

سه عدد توت فرنگی، نعنا، نصف آب لیمو ترش و شکر را داخل مخلوط کن بریزید و کاملا مواد را باهم ترکیب کنید. مواد را داخل لیوان بریزید و آب گازدارو یخ را اضافه کنید. چند برش توت فرنگی و چند حلقه لیموترش را داخل لیوان قرار دهید. نوشیدنی شما آماده است. نوش جان!

کلام آخر

در این مقاله در مورد طرز تهیه انواع کوکتل صحبت کردیم. در تمام رسپی‌ها از لیمو و نعنا استفاده شده بود و با خواص این مواد نیز آشنا شدیم. از این به بعد هر زمان که این ترکیب  را در اختیار داشتید، بدون لحظه‌ای تعلل، یک نوشیدنی خنک و مملو از  خاصیت آماده کنید و هیچ‌گاه لذت چشیدن این طعم‌های پر طراوت را از خود دریغ نکنید. اگردوست داشتید با رسپی‌های بیشتری آشنا شوید، مقاله ما در وبلاگ اسنپ‌فود با موضوع  طرز تهیه انواع کوکتل میوه را از دست ندهید.

اشتراک:
ترمه افضلی- 775 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود