طرزتهیه 10 نوع کوکتل میوه خوشمزه با میوه های فصل

4.4/5 - (11 امتیاز)

هنگامی که به روزهای گرم تابستان می رسیم، همیشه یک لیوان نوشیدنی خنک و گوارا می‌تواند روز ما را به کلی تغییر دهد. یکی از انواع نوشیدنی که در سراسر جهان طرفداران بی‌شماری دارد، کوکتل میوه است. کوکتل میوه‌ای انواع فراوانی دارد که در این مطلب به برخی از جذاب‌ترین و معروف‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد؛ اما سوال اینجا است که کوکتل میوه ای چیست؟ انواع کوکتل میوه کدام‌ها هستند؟ جواب این سوالات و بسیاری سوالات دیگر را در ادامه این مطلب از اسنپ فود پاسخ خواهیم داد.

کوکتل چیست؟

واژه کوکتل چه معنایی دارد؟ کوکتل به طور کلی به هر چیزی گفته می‌شود که به صورت ترکیبی تهیه شده باشد، یعنی ترکیبی از چند جز مختلف باشد. کوکتل میوه هم به نوشیدنی گفته می‌شود که از ترکیب چند نوشیدنی مختلف همراه با میوه تهیه می‌شود. محبوبیت این دسر آنقدر زیاد بوده که باعث شده تا واژه کوکتل به عنوان شروع یا آغاز (مهمانی) هم مورد استفاده قرار بگیرد. بنابراین کوکتل میوه به ترکیب دو نوع نوشیدنی یا بیشتر گفته می‌شود.

در کشورهای غیر اسلامی معمولا کوکتل را با الکل تهیه می‌کنند. در کشور ما و دیگر کشورهای اسلامی کوکتل با ترکیب آب گازدار تهیه می‌شود. تصور کنید که چند نوع نوشیدنی متفاوت می‌توان در نقاط مختلف جهان پیدا کرد. اکنون با ترکیب تمام این نوشیدنی‌ها با یکدیگر می‌توان به تعداد نامحدودی نوشیدنی متفاوت که هرکدام کوکتل نام دارند دسترسی پیدا کرد.

کوکتل به چند دلیل مختلف بسیار پرطرفدار است. اول اینکه طعم متفاوت و خاصی دارد. دوم تنوع بسیار زیاد طعم آن است. تقریباً هر روز می‌توانید یکی از کوکتل‌های معروف دنیا را با ترکیب دو نوع مختلف نوشیدنی تهیه کرده و تقریباً پس از چند ماه یک طعم یکسان را دو بار تجربه نکنید.

مورد بعدی فصلی بودن نوشیدنی کوکتل است. هر نوع میوه‌ای طعم خاص خود را دارد اما ترکیب دو نوع میوه می‌تواند طعم‌های متفاوتی را در اختیار شما قرار دهد که تقریباً در هیچ فصلی نمی‌توان آن را پیدا کرد.

راستی در مقاله بهترین نوشیدنی ها برای صبحانه می‌توانید با گزینه مقوی و خوشمزه‌ای که می‌توانید برای صبحانه نوش جان کنید آشنا شوید.

طرز تهیه کوکتل میوه

اگر شما هم با دیدن عکس کوکتل میوه با بستنی در اینترنت وسوسه شده‌اید که از این ترکیب جذاب در مهمانی‌های خود استفاده کنید به شما این مژده را می‌دهیم که با هر میوه‌ای که در یخچال خود دارید می‌توانید کوکتل تهیه کنید. به تعداد طعم‌های متفاوت کوکتل میوه، طرز تهیه کوکتل میوه‌ای نیز متفاوت است. طعم و ساختار هر نوع میوه منحصربه‌فرد است و ترکیب برخی میوه‌ها با دیگر میوه‌ها باید با وسواس بیشتری انجام شود. کوکتل میوه با بستنی، کوکتل میوه زمستانی، کوکتل میوه خشک، کوکتل میوه با ژله از انواع کوکتل‌های ساده است که می‌توانید در خانه تهیه کنید.

معمولاً در طرز تهیه کوکتل میوه 4 جزء اصلی وجود دارد. میوه‌ها که بدون شک بخش اول و اصلی کوکتل هستند. شما می‌توانید از انواع میوه‌های مورد علاقه خود برای تهیه کوکتل استفاده کنید. به منظور خرید راحت‌تر این میوه‌ها نیز می‌توانید خرید خود را از یک میوه فروشی آنلاین انجام دهید. بخش دوم شکر است که برای نوشیدنی‌هایی که شیرینی کمتری دارند نیاز است. بخش سوم آب گازدار است. اگر دوست دارید که کوکتل شما طعم حرفه‌ای تر و متفاوت‌تر داشته باشد بهتر است طرز تهیه کوکتل با آب گاز دار را در این مقاله مطالعه کنید.

بخش نهایی نیز یار جدایی ناپذیر روزهای گرم تابستان است. قالب‌های کوچک یخ که اگر در هر نوشیدنی قرار بگیرند، هیچ کس توان تحمل در برابر آن را ندارد. صدای دل‌نشین قالب های یخ درون نوشیدنی می‌تواند به تنهایی بخشی از عطش شما را برطرف کند.

اگر شما هم تا به حال در گوگل جست و جو کرده‌اید چگونه کوکتل درست کنم؟ باید بگوییم به طور کلی می‌توان یک قاعده کلی را در تهیه کوکتل میوه در نظر داشت: هرچه ذائقه شما دوست دارد، همان طرز تهیه کوکتل میوه است. کافی است میوه هایی که دوست دارید را پیدا کرده و با ترکیب آن‌ها انواع کوکتل میوه ای را تهیه کنید.

معروف ترین انواع کوکتل میوه

همان طور که اشاره شد، با ترکیب انواع میوه می‌توان هزاران کوکتل میوه تهیه کرد. در همه کشورهای جهان میوه‌های متفاوتی وجود دارد که با ذائقه افراد آن کشور همخوانی دارد. همچنین فراوانی یک نوع میوه نیز می‌تواند در تهیه یک نوع خاص کوکتل میوه تأثیر بسزایی داشته باشد.

از طرف دیگر، برخی کوکتل ها هستند که طرفداران جهانی دارند. این نوع کوکتل ها تقریباً در تمامی کشورها تهیه شده و بیشتر مردم نیز آن‌ها را دوست دارند. در ادامه برخی از کوکتل‌های معروف دنیا را به شما معرفی خواهیم کرد.

کوکتل موهیتو

در مطلبی جداگانه به صورت مفصل در خصوص کوکتل موهیتو صحبت کردیم. کوکتل موهیتو mojito cocktail یکی از محبوب ترین و معروف‌ترین انواع کوکتل در جهان بشمار می رود. آب گازدار، برگ نعناع، لیمو و شکر اجزای اصلی کوکتل موهیتو را تشکیل می دهد.

بسیاری معتقدند که کوکتل موهیتو از شهر هاوانا پایتخت کوبا آمده است. این کوکتل در کشورهای ایالات متحده و زادگاه آن کوبا به میزان زیادی مصرف می‌شود. به خاطر در دسترس بودن مواد پایه و خنک کنندگی این کوکتل خوشمزه بسیار پرطرفدار است. همچنین یکی از انواع کوکتل بدون الکل هم محسوب می‌شود که بدون الکل هم طعم بی‌نظیر خود را حفظ می‌کند. در ادامه طرز تهیه این کوکتل تابستانی را ملاحضه خواهید کرد. از دیگر کوکتل‌های تابستانی معروف طرز تهیه کوکتل هندوانه و خیار است.

طرز تهیه کوکتل موهیتو

نصف فنجان آب گازدار، 10 الی 15 برگ نعنای تازه، یک عدد لیموترش تازه، 2 قاشق غذاخوری شکر و به میزان دلخواه یخ قالبی برای تهیه کوکتل موهیتو نیاز دارید.

لیمو را به ورقه‌های نازک برش دهید.

برگ نعنا را داخل یک لیوان بزرگ بریزید.

چند ورقه از لیموترش و چند برگ نعنای تازه را برای تزئین نگاه دارید.

چند برش لیمو را به لیوان اضافه کرده و با گوشتکوب فشرده کنید.

کوکتل موهیتو

قالب های کوچک یخ و آب گازدار را به لیوان اضافه کنید.

برگ های نعنای باقیمانده و ورقه های لیموترش را با دلخواه خود تزئین کنید.

کوکتل آناناس و نارگیل

کوکتل آناناس و نارگیل با نام پینا کولادا شناخته می‌شود و نوشیدنی محبوب و رسمی کشور پورتوریکو است. آناناس و نارگیل در کشور ما نیز طرفداران زیادی دارد و به خاطر طعم خوشمزه آن در بسیاری نوشیدنی ها و دسرها استفاده می شوند. این کوکتل میوه تابستانی یک گزینه عالی برای پذیرایی در فصل تابستان است و برای تهیه سریع و فوری کوکتل آناناس می‌توانید از کمپوت آناناس در تهیه این کوکتل خوشمزه استفاده کنید. آناناس و نارگیل جز بهترین میکس میوه‌ها محسوب می‌شود که طعم آن هرگز از خاطرتان نمی‌رود.

طرز تهیه کوکتل سیب و پرتقال

نحوه تهیه کوکتل سب و پرتقال بسیار آسان است کافی است دو لیوان آب سیب، یک لیوان آب پرتقال، مقداری توت فرنگی خرد شده (برای تزئین)، یخ، یک فنجان آب گازدار، مقداری پودر زنجبیل را تهیه کنید.

آب پرتقال، آب سیب و اندکی پودر زنجبیل را در مخلوط کن بریزید. آن‌ها را با دور تند مخلوط کن به خوبی ترکیب کنید.

کوکتل سیب و پرتقال

مواد ترکیب شده را درون لیوان ریخته و آب گازدار را به آن‌ها اضافه کنید.

کوکتل سیب و پرتقال

یخ و توت فرنگی را درون لیوان بریزید. کوکتل شما آماده است.

کوکتل موز و بستنی

موز یکی از محبوب‌ترین میوه‌های جهان است. در فصل گرما نیز در میان دسرهای شیرین بدون شک بستنی حرف اول را برای کاهش دمای بدن می‌زند. ترکیب موز و بستنی یک کوکتل عالی برای روزهای گرم تابستان شما است. اگر به دنبال طرز تهیه کوکتل میوه با بستنی هستید این گزینه مناسب شما است.

طرز تهیه کوکتل موز و بستنی

 

100 گرم کره، نصف لیوان خامه پرچرب، 120 گرم شکر قهوه‌ای، 100 گرم شکلات تخته‌ای، 4 گردوی درشت، یک لیتر بستنی وانیلی، 3 عدد موز خرد شده را تهیه کنید.

کوکتل موز و بستنی

کره، خامه و شکر را درون شیرجوش بریزید. آن‌ها را روی شعله ملایم گذاشته و اندک اندک هم بزنید تا شکر حل شود.

پس از حل شدن شکر، شعله را زیاد کنید تا مخلوط به جوش آید. پس از به جوش آمدن، شعله را کم کرده و بگذارید حدود 3 الی 4 دقیقه با حرارت ملایم به جوشیدن ادامه دهد.

ظرف را از روی شعله بردارید تا خنک شود. این سس کوکتل شما خواهد بود.

شکلات تخته‌ای و گردوها را کاملاً خرد کنید.

بستنی، موز خرد شده، شکلات و گردو را با یکدیگر ترکیب کنید.

لیوان‌ کوکتل میوه‌ای خود را انتخاب کرده و اندکی از سس سرد شده را داخل آن بریزید.

کوکتل موز و بستنی

ترکیب بقیه مواد و سس را به صورت لایه لایه اضافه کنید و در نهایت باز هم روی آن سس بریزید.

روی لیوان را با چند برش موزد و اندکی پودر شکلات تزئین کنید. نوش جان!

کوکتل توت فرنگی و سیب

توت فرنگی نیز جزء میوه‌های بسیار خوشمزه و پرطرفدار در کشور ماست. حتی می‌توانید از توت فرنگی فریز شده برای تهیه نوشیدنی با تکه‌های میوه استفاده کنید. این کوکتل میوه با بستنی را می‌توانید برای کودکان عزیزتان تهیه کنید. توت فرنگی به دلیل رنگ بسیار زیبا و بوی دل‌نشین مورد علاقه بسیاری افراد از جمله کودکان است. ترکیب توت فرنگی با سیب یک کوکتل بسیار خوشمزه را برای روزهای گرم تابستان به شما هدیه می دهد. اگر شما هم از آن دسته افراد علاقمند به میل کردن کوکتل میوه با بستنی هستید این کوکتل میوه بهاری می‌تواند برای شما مناسب باشد.

کوکتل توت فرنگی و سیب را می‌توان جز بهترین میکس میوه‌ها دانست. از آن خاطر که هر دو میوه در ایران به فراوانی و با کیفیت بالا کاشت می‌شود. تنها با داشتن همین دو میوه و بدون سیروپ می‌توانید یک کوکتل بدون الکل و خوشمزه تهیه کنید. اگر بخواهید می‌توانید با اضافه کردن یک اسگوپ بستنی یک کوکتل میوه با بستنی حرفه‌ای درخانه تهیه کنید.

طرز تهیه کوکتل توت فرنگی و سیب

12 عدد توت فرنگی، یک عدد سیب متوسط خرد شده، یک لیوان شیر کم چرب، 2 قاشق غذاخوری شکر و مقداری خامه فرم گرفته برای تزئین را آماده کنید.

سیب، شکر و شیر را درون مخلوط کن بریزید. مواد را به خوبی مخلوط کنید تا ترکیب یکنواختی به دست آید.

توت فرنگی ها را اضافه کرده و حدود 15 ثانیه دیگر با این مواد مخلوط کنید.

لیوان‌های کوکتل میوه‌ای خود را آماده کرده و مخلوط را به لیوان‌ها انتقال دهید. روی هر لیوان را با مقداری خامه و برش‌های توت فرنگی و ورقه‌های نازک سیب تزئین کنید.

کوکتل هندوانه و خیار

شاید بتوان هندوانه را محبوب ترین میوه فصل تابستان در ایران دانست. از هندوانه جدای از میل کردن به عنوان میوه، می‌توان در تهیه یک کوکتل خوشمزه نیز استفاده کرد. شاید خیار طعم جذابی برای یک نوشیدنی نداشته باشد اما اطمینان داشته باشید که ترکیب آن با هندوانه در تهیه کوکتل هندوانه و خیار یکی از بهترین و دوست داشتنی ترین انواع کوکتل میوه را در اختیار شما قرار می‌دهد. برای طرز تهیه کوکتل میوه تابستانی با استفاده از هندوانه و خیار به چه چیزهایی نیاز دارید؟

طرز تهیه کوکتل هندوانه و خیار

700 گرم هندوانه، یک عدد خیار بزرگ، 2 عدد لیمو ترش، 2 قاشق غذاخوری عسل و مقداری یخ خورد شده را فراهم کنید.

خیار و هندوانه را به مکعب‌های کوچک برش دهید و هسته هندوانه را جدا کنید.

کوکتل هندوانه و خیار

مقداری را برای تزئین جدا کرده و بقیه را درون مخلوط کن بریزید. مخلوط کن را روشن کرده و بگذارید ترکیب شما به طور کامل پوره شود.

مخلوط به دست آمده را از صافی رد کنید.

آب لیمو ترش را گرفته و در ظرف کوچکی بریزید.

عسل را به لیمو ترش اضافه کنید و اندکی هم بزنید.

ترکیب خیار و هندوانه را درون لیوان‌های مخصوص بریزید. آب لیمو ترش و عسل را به لیوان اضافه کنید.

کوکتل هندوانه و خیار

یخ‌های قالبی را درون لیوان بریزید. کوکتل را با تکه‌های کوچک هندوانه و خیار تزئین کنید. می‌توانید از هسته‌های هندوانه نیز برای تزئین کمک بگیرید.

کوکتل مارگاریتا

کوکتل مارگاریتا یکی دیگر از محبوب ترین انواع کوکتل در جهان است. مارگاریتا در کشورهای ایالات متحده و مکزیک جزء برترین کوکتل ها به شمار می رود. پایه اصلی مارگاریتا توت فرنگی و لیموترش است. آموزش کوکتل نوشیدنی معروف دنیا را در ادامه مطالعه خواهید کرد. طرز تهیه کوکتل با آب گاز دار بسیار محبوب است و در کمترین زمان ممکن تهیه می‌شود.

طرز تهیه کوکتل مارگاریتا

450 گرم توت فرنگی، یک عدد لیمو ترش متوسط حلقه شده، 60 میلی لیتر آب‌لیموی تازه، یک فنجان آب گازدار، 120 میلی لیتر آب پرتقال، یخ و شکر رنگی (برای تزئین) را تهیه کنید.

توت فرنگی ها را شسته و به همراه یخ، آب پرتقال و آب لیمو داخل مخلوط کن بریزید. مخلوط کن را روی سرعت متوسط بگذارید تا یخ‌ها خرد شده و توت فرنگی پوره شود.

لبه هرکدام از لیوان‌ها را در یک ظرف آب‌لیمو فرو ببرید تا خیس شود. سپس بلافاصله در ظرف شکر رنگی فرو ببرید تا به شکرها به لبه لیوان چسبیده و حالت تزئینی به لیوان‌ها بدهد.

مخلوط را داخل لیوان بریزید. چند حلقه لیمو را برای تزئین لبه لیوان بگذارید. آب گازدار را داخل مخلوط ریخته و اندکی با قاشق هم بزنید.

کوکتل مارگاریتای شما آماده است. نوش جان کنید.

ظرز تهیه نوشیدنی با کیوی

کیوی یکی دیگر از میوه‌های محبوب در دنیا است که در کشور ما به وفور یافت می‌شود. با استفاده از این میوه پرطرفدار می‌توانید یک نوشیدنی کوکتل میوه‌ای بسیار جذاب تهیه کنید. چه چیزی جذاب‌تر از تهیه یک نوشیدنی با تکه‌های میوه برای پذیرایی از مهمانانتان است.

طرز تهیه کوکتل کیوی

به ازای هر نفر یک کیوی، نصف آب یک لیموترش، ۱ تا ۲ عدد برگ نعنا، نصف قاشق چایخوری عسل یا شکر و مقداری آب گازدار تهیه کنید.

آب لیمو، کیوی خرد شده و عسل را درون لیوان بریزید و مخلوط را به هم بزنید.

حالا به این ترکیب برگ‌های نعنا را اضافه کنید.

در آخر آب گازدار را به این ترکیب جادویی اضافه کنید و از طعم آن لذت ببرید.

کوکتل میوه کاکتوس

میوه کاکتوس یکی از جذاب‌ترین میوه‌هایی است که اخیرا در ایران محبوبیت پیدا کرده است. این میوه دارای خواص زیادی است که از آن جمله می‌توان به کاهش قند خون، کنترل بیماری دیابت، درمان کلسترول و همچنین کمک به کاهش وزن اشاره کرد. این میوه دارای رنگ قرمز بسیار جذابی است و همین ویژگی آن را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای تهیه کوکتل تبدیل می‌کند. شما با استفاده از میوه کاکتوس یا آب آن می‌توانید یک کوکتل لوکس و جذاب برای مهمانان خود آماده کنید.

طرز تهیه کوکتل میوه کاکتوس

چند میوه کاکتوس یا آب میوه کاکتوس، مقداری عسل یا شکر، مقداری آب لیمو تازه و مقداری آب گازدار را آماده کنید.

اگر از میوه کاکتوس استفاده می‌کنید ابتدا آن را خوب بشویید و سپس پوست آن را بگیرید و میوه را به قطعات مکعبی کوچک برش بزنید و در لیوان بریزید. اگر از آب کاکتوس استفاده می‌کنید مقداری از آن را درون لیوان بریزید.

شکر یا عسل را همراه با آب لیمو تازه به لیوان اضافه کند و مخلوط را هم بزنید.

در نهایت بر روی این ترکیب خوش‌زنگ آب گازدار بریزید. کوکتل جذاب شما آماده است.

خنکای دلچسب یک پذیرایی خاص

کوکتل میوه مورد علاقه شما کدام است؟ آیا کوکتل مورد نظر خود را در این لیست پیدا کردید؟ تهیه کوکتل در خانه می‌تواند بسیار ساده باشد. کافی است مواد مورد علاقه خود را پیدا کنید، طرز تهیه کوکتل با سیروپ، طرز تهیه کوکتل با آب گاز دارد و کوکتل میوه با ژله در دسته بندی کوکتل‌های معروف دنیا هستند. اما در بین این همه کوکتل مختلف شاید گاهی دوست داشته باشیم یک طعم خاص و جدید را امتحان کنیم. اگر ترکیبات موردنیاز برای کوکتل موردنظرتان را در خانه نداشتید می‌توانید از طریق اسنپ فود نوشیدنی محبوب خود را به راحتی سفارش دهید و از طعم آن لذت ببرید.

در پایان اگر نوشیدنی های گرم هم برای شما جذاب هستند پیشنهاد می کنیم مقاله طرز تهیه دمنوش به لیمو را بخوانید.

 

 

سوالات متداول

1.کوکتل میوه چیست؟

کوکتل میوه به نوشیدنی گفته می‌شود که از ترکیب چند میوه و نوشیدنی مختلف تهیه می‌شود. واژه کوکتل به‌عنوان شروع یا آغاز (مهمانی) است.

باید بدانیم که به تعداد طعم‌های متفاوت میوه‌ها، طرز ساخت متفاوتی نیز برای کوکتل میوه وجود دارد. برای تهیه کوکتل میوه 4 جزء اصلی نیاز است؛ بخش اول میوه‌ها، بخش دوم شکر (برای نوشیدنی‌هایی که شیرینی کمتری دارند)، بخش سوم آب گازدار، بخش نهایی قالب‌های کوچک یخ که مخصوص تابستان‌های گرم است.

کوکتل موهیتو، کوکتل آناناس و نارگیل با نام پیناکولادا، کوکتل موز و بستنی، کوکتل توت‌فرنگی و سیب، کوکتل هندوانه و خیار، کوکتل مارگاریتا، کوکتل سیب و پرتقال.

توت‌فرنگی، آب‌پرتقال و آب‌لیمو را به همراه یخ در مخلوط‌کن ترکیب می‌کنیم. مخلوط را داخل لیوان ریخته، آب گازدار به آن اضافه می‌کنیم، قبل از این کار برای تزیین، لبه­‌ی لیوان را در آب‌لیمو و شکر فروبرده و چند حلقه لیمو روی لبه­ی آن می‌گذاریم.

نظرات کاربران

sara
23.آذر.1401

من امتحان کردم خیلی جذاب شد انتظار نداشتم. مرسییی. بازم دستور تهیه کوکتل های مختلفو بزارین لطفا.

zahra
23.آذر.1401

خسته نباشید عالی بود. به نظرم برای مهمونی ها خیلی چیز شیک و مجلسی تری هستن تا شربت های خودمون

    adroafz
    23.آذر.1401

    سلام zahra جان ممنون که کامنت گذاشتین. آبمیوه های طبیعی خیلی گزینه های سالم و خوبی برای پذیرایی هستند، پیشنهاد میکنیم مقاله ی زیر رو هم مطالعه کنید تا بدونید چرا میتونن مفیدترین گزینه برای پذیرایی باشن:
    https://blog.snappfood.ir/خواص-آب-پرتقال-طبیعی/