طرز تهیه کوکتل هندوانه و خیار به صورت مرحله به مرحله

کوکتل هندوانه و خیار
به این مقاله امتیاز دهید

کوکتل هندوانه و خیار یک نوشیدنی خوشمزه و خنک تابستانی بوده که سرشار از مواد مغذی مانند فیبر، آنتی اکسیدان، پتاسیم، ویتامین A، ویتامین C و ویتامین B است. با توجه به در دسترس بودن خیار و هندوانه در تمام فصول، شما می‌توانید این کوکتل را در سایر فصول سال نیز تهیه کرده و از خواص آن به خصوص تامین آب مورد نیاز بدن بهره ببرید. هندوانه ضد عفونی کننده بدن و پاک‌کننده روده‌ها بوده و مصرف این کوکتل برای افرادی که ناراحتی کلیه و ناراحتی‌های ادراری دارند، بسیار مناسب است. در ادامه همراه ما باشید تا طرز تهیه کوکتل هندوانه و خیار را به طور کامل در اختیار شما قرار دهیم.

کوکتل هندوانه و خیار
تعداد نفرات 4 نفر
زمان آماده سازی 15 دقیقه
درجه سختی کم
میزان کالری در هر 100 گرم حدود 50 کالری

کوکتل هندوانه و خیار؛ یک نوشیدنی خوشمزه و خوشرنگکوکتل هندوانه و خیار خوشمزه

مواد استفاده شده در این کوکتل، دارای کالری کمی هستند و از این رو مصرف آن به افرادی که رژیم لاغری دارند، توصیه می‌شود. علاوه بر این، از آنجایی که بخش عمده هندوانه و خیار از آب تشکیل شده است، این کوکتل می‌تواند منبع خوبی برای جبران آب از دست رفته بدن شما باشد.

مواد لازم برای کوکتل هندوانه و خیار

موادی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم معمولا در تمام فصل‌ها در دسترس شما هستند و معمولا شما می‌توانید با صرف هزینه‌‌ای کم آن‌ها را تهیه کنید. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم برای داشتن یک نوشیدنی خوشمزه و متفاوت، مواد زیر را تهیه کرده و دست به کار شوید. با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است، می‌توانید برای ۴ نفر این کوکتل را تهیه کنید. در صورتی که می‌خواهید مقدار کمتر یا بیشتری کوکتل هندوانه و خیار تهیه کنید، کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
هندوانه 700 گرم
خیار بزرگ 1 عدد
لیمو ترش 2 عدد
عسل 2 قاشق غذاخوری
یخ به میزان لازم

مراحل طرز تهیه کوکتل هندوانه و خیار

برای درست کردن این کوکتل، نیاز دارید مراحل زیر را با دقت و حوصله دنبال کنید:

  • مرحله اول: قبل از هر کاری در نظر داشته باشید که برای درست کردن این کوکتل، خیار و هندوانه باید خنک باشند؛ از این رو باید آن‌ها را حتما در یخچال یا جای خنک نگهداری کنید. پس از خارج کردن هندوانه و خیار از یخچال، آن‌ها را به صورت مربع شکل برش بزنید و هسته‌های هندوانه را خارج کنید.
  • مرحله دوم: چند عدد از این مربع‌ها را برای تزئین جدا کرده و مابقی میوه‌ها را داخل مخلوط کن بریزید. مخلوط کن را روشن کرده و تا پوره شدن کامل میوه‌ها، آن‌ها را مخلوط کنید. دقت داشته باشید که هندوانه و خیار کاملا پوره شوند.
کوکتل هندوانه و خیار
  • مرحله سوم: یک کاسه بزرگ انتخاب کرده و روی آن یک صافی یا توری قرار دهید. می‌توانید از چای صاف کن نیز استفاده کنید. مخلوط هندوانه و خیار پوره شده را داخل صافی بریزید و میوه های خرد شده باقیمانده در صافی را با قاشق فشار دهید تا آب میوه بیشتری در کاسه به دست آید.
کوکتل هندوانه و خیار
  • مرحله چهارم: لیمو ترش‌ها را شسته و از وسط برش بزنید و هسته‌های آن را خارج کنید. آب آن‌ها را گرفته و داخل یک کاسه کوچک بریزید. عسل را به آب لیموی تازه اضافه کرده و مخلوط و آن را به ترکیب میوه‌ها اضافه کنید.
کوکتل هندوانه و  خیار
  • مرحله پنجم: لیوان یا ظرف مدنظرتان را با مقداری یخ پر کرده و روی آن، کوکتل هندوانه و خیار بریزید. سپس روی ظرف را با تکه‌های هندوانه و خیار که در مرحله اول کنار گذاشته بودید، تزئین کنید. در ادامه این مطلب پیشنهاد می‌کنیم مطالعه مقاله طرز تهیه 10 نوع کوکتل میوه خوشمزه با میوه های فصل را از دست ندهید.

نکات مربوط به کوکتل هندوانه و خیارنکات مربوط به کوکتل هندوانه و خیار

در ادامه این مطلب پیشنهاد می‌کنیم نکات زیر را در رابطه با این کوکتل مطالعه کنید:

  1. برای سرو این نوشیدنی در لیوان، توصیه می‌کنیم لبه‌های لیوان را تزئین کنید. برای این کار لبه‌های لیوان را با مخلوط آب و شکر مرطوب کرده و سپس لبه آن‌ها را درون کاسه پر از ترافل‌های رنگی یا پودر نارگیل قرار دهید.
  2. استفاده از گیاهان خوشبو مانند نعنا و لوندر (اسطوخودوس) در طرز تهیه نوشیدنی کوکتل پیشنهاد می‌شوند.
  3. اگر شما دوست دارید کوکتل شما غلیظ‌تر و حالت ژله‌ای بیشتری داشته باشد، استفاده از خامه بر روی آن گزینه بسیار مناسبی است که طعم دلپذیری به کوکتل میوه شما می‌دهد.
  4. خیار و هندوانه طبعی سرد دارند و بدن انسان را خنک می‌کنند و عسل طبعی گرم دارد که سردی این نوشیدنی را متعادل کرده است.
  5. مصرف بیش از حد هندوانه و خیار می‌تواند محتوای آب بدن را افزایش دهد و باعث بروز مسمومیت با آب یا هیدراتاسیون بیش از حد در بدن گردد؛ بنابراین در مصرف این نوشیدنی، جانب احتیاط را رعایت کنید.
  6. اثر خنک کنندگی خیار و هندوانه با یکدیگر باعث تشدید سینوزیت می‌گردد؛ از این رو توصیه می‌کنیم افرادی که مشکل سینوزیت دارند، از نوشیدن این کوکتل در فصل سرما خودداری کنند.
  7. پیشنهاد می‌کنیم این کوکتل را تازه به تازه تهیه کنید؛ چرا که این نوشیدنی را برای مدت کوتاهی می‌توان داخل یخچال نگهداری کرد.
  8. سعی کنید تا جای ممکن از قند و شکر در تهیه انواع کوکتل استفاده نکنید و به جای آن‌ها از قند‌های طبیعی نظیر عسل و شیره استفاده کنید.

کوکتل هندوانه و خیار و جادوی شگفت انگیز طعم ها

در این مطلب طرز تهیه کوکتل هندوانه و خیار را به طور کامل و به همراه نکات آن به شما آموزش دادیم. کوکتل میوه‌ای یکی از بهترین نوشیدنی‌ها برای استفاده در میهمانی‌ها و جشن‌های شما به ویژه در روزهای گرم سال است و کوکتل هندوانه و خیار نیز با توجه به طبع خنک و سردی که دارد، می‌تواند انتخاب مناسبی برای برطرف کردن گرما و عطش شما باشد. به این منظور، شما می‌توانید خیار یا هندوانه تازه را از قسمت خرید آنلاین میوه اسنپ فود خریداری کرده و یک کوکتل خوشمزه تهیه کنید. همچنین، اگر تمایل داشته باشید که این نوشیدنی را آماده خریداری کنید، می‌توانید از قسمت سفارش آنلاین آبمیوه کمک بگیرید.

نظرات کاربران