آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • گل بابا آدم
    گل بابا آدم و نکات مهم نگهداری مهر 25, 1403
  • معرفی بهترین رستوران های مشهد به همراه آدرس، عکس و منو مهر 25, 1403
  • جلوگیری از ریزش موی گربه
    جلوگیری از ریزش موی گربه؛ دلایل و روش های درمان مهر 25, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه کیک ساده وانیلی
آموزش آشپزی
به این مقاله امتیاز دهید
بدون نظر

طرز تهیه کیک وانیلی ساده برای یک عصرانه دلچسب!

مینا اسماعیل بیگی 07 فروردین 1403 7 دقیقه
۴ نفر
مناسب برای
غذای اصلی
نوع
متوسط
سطح
30 دقیقه
زمان آماده سازی
30 دقیقه
پخت

کیک ساده وانیلی جزء آن دسته از کیک‌هایی است که کافی است تا عطر پخت آن در فضای خانه بپیچد؛ آن وقت به هیچ عنوان نمی‌توان این لذت دوست‌داشتنی را با کیک‌های آماده مقایسه کرد.

در طرز تهیه کیک ساده وانیلی ، باید ابتدا کره را با همزن برقی بزنید تا بافت آن تغییر کند. شکر را اضافه کرده و به هم زدن ادامه دهید. تخم مرغ‌ها را دانه دانه اضافه کرده و باز هم مواد را هم بزنید. وانیل را نیز بیفزایید و هم زدن را ادامه دهید. نیمی از آرد، بیکینگ پودر و نمک را داخل مواد کیک ریخته و سپس خامه صبحانه را اضافه کنید. در نهایت مابقی ترکیب آرد، بیکینگ پودر و نمک را داخل ظرف ریخته و هم بزنید. کف قالب کیک را چرب کنید، مواد را داخل قالب بریزید و در فر قرار دهید تا پخته شود.

در ادامه این مطلب از مجله اسنپ فود، با آموزش طرز تهیه کیک ساده وانیلی همراه شما هستیم.

کیک وانیلی ساده
تعداد نفرات ۸ نفر
زمان آماده‌سازی ۳۰ دقیقه
زمان پخت ۵۰ دقیقه
میزان سختی متوسط

طرز تهیه کیک وانیلی ساده

طرز تهیه کیک ساده برای مهمانی کار چندان سختی نیست، فقط باید برای درست کردن آن از مواد اولیه مرغوب و باکیفیت استفاده کرده و مراحل پخت را به طور دقیق اجرا کنید.طرز تهیه کیک وانیلی ساده

مواد اولیه کیک وانیلی ساده

در طرز تهیه کیک ساده با پف زیاد به مواد اولیه زیر نیاز دارید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
کره ۱۰۰ گرم
آرد یک و نیم پیمانه
شکر ۱ پیمانه
وانیل ۱ قاشق چایخوری
بیکینگ پودر نصف قاشق چایخوری
نمک یک هشتم قاشق چایخوری
خامه صبحانه نصف پیمانه

دستور پخت کیک وانیلی ساده

در این قسمت بهترین دستور پخت کیک وانیلی را برای شما تهیه کردیم. این رسپی برگزیده ترین طرز تهیه کیک وانیلی ساده است:دستور پخت کیک وانیلی ساده

  • مرحله اول: در اولین مرحله از طرز تهیه کیک ساده اسفنجی، قبل از شروع هر کاری فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کرده و به مدت ۲۰ دقیقه صبر کنید تا گرم شود. اگر حرارت فر شما به شدت بالا می‌رود و ممکن است تا آماده شدن مواد کیک، بیش از حد داغ شود؛ آن را با دمای کمتر روشن کنید.
  • مرحله دوم: کره را که به دمای محیط رسیده است، با همزن برقی بزنید تا کاملاً سبک شده و بافت آن تغییر کند. در ادامه شکر را به کره بیفزایید و هم زدن مواد را به مدت ۵ دقیقه ادامه دهید.
  • مرحله سوم: تخم مرغ‌ها را یکی یکی به ترکیب کره و شکر اضافه کنید. هر تخم مرغ را به مدت یک الی دو دقیقه با همزن هم بزنید. در این مرحله وانیل را نیز به ترکیب اضافه کنید تا عطر آن آزاد شود.
  • مرحله چهارم: آرد، بیکینگ پودر و نمک را مخلوط کنید و نیمی از آن را به مواد قبلی بیفزایید؛ سپس مواد را به آرامی هم بزنید. دقت کنید که هم زدن مواد با همزن برقی، به اندازه‌ای باشد که آرد با مواد مایع مخلوط شود.
  • مرحله پنجم: پس از اضافه کردن نصف مخلوط مواد خشک، خامه را بیفزایید و در ادامه باقیمانده آرد، بیکینگ پودر و نمک را به ترکیب اضافه کنید.
  • مرحله ششم: کف قالب کیک را چرب کنید و کاغذ روغنی را داخل قالب قرار دهید. مواد را به آرامی داخل قالب بریزید و چند بار قالب را به زمین بزنید تا کاملاً هواگیری شود.
  • مرحله هفتم: قالب کیک را در طبقه وسط فر قرار دهید و تایمر را برای مدت زمان ۵۰ دقیقه تنظیم کنید. چراغ فر را نیز روشن کنید تا به باز کردن درب فر نیازی نداشته باشید.
  • مرحله هشتم: پس از پف کردن کیک و پختن آن، با استفاده از یک خلال دندان آماده شدن کیک را امتحان کنید. اگر پس از فرو کردن خلال و خارج کردن آن، چیزی از کیک به خلال دندان نچسبیده بود؛ یعنی کیک آماده است.
  • مرحله نهم: حال فر را خاموش کرده و درب آن را باز بگذارید. صبر کنید تا کیک داخل فر سرد شود و سپس آن را بیرون بیاورید.

با این دستور پخت بی‌نظیر می‌توانید از خوردن یک کیک ساده و سریع وانیلی لذت ببرید. کیک وانیلی به عنوان یکی از قدیمی‌ترین کیک‌های اروپایی شناخته می‌شود. در ادامه با طرز تهیه کیک وانیلی بدون فر و کیک خیس وانیلی همراه شما هستیم.

طرز تهیه کیک وانیلی بدون فر

این کیک خوشمزه مانند طرز تهیه کیک خرمالو به سادگی و با استفاده از یک قابلمه و اجاق گاز هم پخته می‌شود. رسپی مربوط به طرز تهیه کیک ساده بدون فر به این صورت است:طرز تهیه کیک وانیلی بدون فر

  • مرحله اول: مواد کیک وانیلی را به همان روش گفته شده در بخش قبل، ترکیب کرده و آماده کنید.
  • مرحله دوم: کف یک قابلمه نچسب را چرب کنید و آن را روی حرارت قرار دهید تا گرم شود.
  • مرحله سوم: مواد کیک را داخل قابلمه بریزد، سطح آن را با کمک لیسک صاف کنید و درب قابلمه را با دم‌کنی بپوشانید.
  • مرحله چهارم: شعله گاز را کم کرده و به مدت ۴۵ الی ۶۰ دقیقه صبر کنید تا پخت کیک کامل شود. در این مرحله طرز تهیه کیک ساده وانیلی در قابلمه به پایان رسید و کیک وانیلی شما آماده است.

طرز تهیه کیک خیس وانیلی

مواد مورد نیاز برای تهیه کیک خیس وانیلی و دستور پخت آن دقیقا مشابه کیک وانیلی ساده است و تنها تفاوت در سسی است که در انتها روی کیک ریخته می‌شود. این سس بافت کیک را بسیار نرم‌تر و خوشمزه‌تر کرده و آن را برای عصرانه دلپذیرتر می‌کند. برای تهیه سس این کیک، رسپی‌های مختلفی موجود است که ما ساده‌ترین و خوشمزه‌ترین دستور پخت آن را در اختیار شما قرار می‌دهیم.طرز تهیه کیک خیس وانیلی

  • مرحله اول: برای تهیه این سس ۱ پیمانه شکر، ۱ پیمانه شیر و نصف پیمانه روغن مایع را با هم ترکیب کنید. البته می‌توانید میزان این مواد را متناسب با ذائقه خود تغییر داده و تنظیم کنید.
  • مرحله دوم: زمانی که کیک شما داخل فر است، مواد سس را روی حرارت قرار دهید به صورت مداوم هم بزنید تا به جوش آید. سپس شعله را خاموش کنید و منتظر بمانید تا ترکیب سس به دمای محیط برسد. سرد شدن سس کیک وانیلی کمک می‌کند تا شکر بهتر حل شده و عطر روغن نیز کمتر شود.
  • مرحله سوم: پس از اینکه کیک را از فر خارج کردید، سه چهارم سس را به آرامی و با قاشق روی کیک بریزید.
  • مرحله چهارم: به مدت یک ربع صبر کنید و سپس باقیمانده سس را روی کیک ریخته و در نهایت آن را داخل یخچال بگذارید.

تزیین کیک وانیلی ساده و خانگی

اگر مایل هستید کیک وانیلی ساده یا خیس خود را تزئین کنید و با عکس کیک وانیلی، هنر خود را به همه نشان دهید با مراحل تزئین کیک وانیلی با ما همراه باشید.

برای تزیین این کیک کافی است مقداری پودر قند را الک کنید، روی کیک بپاشید و آن را با خلال بادام یا پسته تزیین کنید. همچنین می‌توانید از گاناش برای تزیین این کیک خوشمزه کمک بگیرید. برای این کار روی گاناش پودر قند را اضافه کرده و سپس آن را با غنچه‌های گل محمدی یا توت فرنگی تزیین کنید. در ادامه می توانید برای ایده گرفتن، انواع مدل کیک تولد دخترانه را از همین مجله بخوانید.

نکات مهم در طرز تهیه کیک ساده وانیلی

در طرز تهیه کیک ساده وانیلی خانگی، نکات زیر را مدنظر قرار دهید تا نتیجه کار یک کیک خوشمزه و حرفه‌ای باشد:

  • در هنگام پخت کیک، درب فر را باز نکنید؛ این کار باعث می‌شود تا پف کیک از بین برود.
  • اضافه کردن مقداری گلاب و کشمش به خمیر کیک ساده، طعم و عطر آن را بهبود می‌دهد.
  • با استفاده از قالب‌های طرح‌دار، ظاهر کیک شما مجلسی و زیباتر خواهد شد.

نکات مهم در طرز تهیه کیک ساده وانیلی

  • در طرز تهیه کیک ساده با شیر، به جای خامه صبحانه، از نصف پیمانه شیر استفاده می‌کنند.
  • در طرز تهیه کیک ساده با ماست هم نیمی از خامه صبحانه با ماست جایگزین می‌شود.
  • در ترکیب این کیک می‌توانید از پودر کاکائو یا زعفران نیز استفاده کنید تا از کیک ساده به کیک کاکائویی یا زعفرانی برسید.

نکته: برای مدل کیک تولد پسرانه، می‌توانید از طراحی‌های خلاقانه و رنگ‌های جذاب استفاده کنید که همواره توجه کودکان را جلب می‌کند.

روش نگهداری کیک وانیلی ساده

پس از آشنایی با طرز تهیه کیک ساده وانیلی، اکنون این سوال پیش می‌آید که کیک وانیلی را چگونه نگهداری کنیم؟ این کیک بافت نرم و لطیفی دارد و به همین دلیل در معرض هوای آزاد خشک می‌شود. کیک را داخل ظرفی درب‌دار قرار دهید و در یخچال بگذارید.

جلوگیری از خراب شدن کیک ساده وانیلی

اگر کیک وانیلی ساده، خارج از یخچال باقی بماند، خراب می‌شود. همچنین دقت داشته باشید که درب ظرف نگهداری کیک، کاملا بسته باشد تا خشک نشده و بافت آن تغییر نکند. البته رعایت این نکته در طرز تهیه کیک یزدی خانگی نیز اهمیت بسیاری دارد.

کیک وانیلی ساده، انتخاب جذاب برای عصرانه

در این مطلب طرز تهیه کیک ساده وانیلی و انواع آن را به همراه نکات لازم آموزش دادیم. دقت داشته باشید، موادی که در طرز تهیه کیک ساده وانیلی معرفی کردیم، باید همگی تازه باشند. شما می‌توانید به سادگی این کیک خوشمزه را به شکل خشک یا خیس تهیه کنید و از خوردن آن در وعده عصرانه لذت ببرید.کیک وانیلی ساده، انتخاب جذاب برای عصرانه

البته اگر حوصله یا زمان کافی برای تهیه کیک را ندارید، اسنپ فود در خدمت شماست. با سرویس سفارش انلاین شیرینی، هر آنچه را که میل دارید، سفارش دهید و درب منزل تحویل بگیرید.

سوالات متداول

در طرز تهیه کیک ساده وانیلی از چه مواد اولیه‌ای استفاده می‌شود؟

برای درست کردن این کیک ساده و خوشمزه به کره، آرد، شکر، وانیل، بیکینگ پودر، نمک و خامه صبحانه نیاز دارید.

چرا پف کیک وانیلی از بین رفت؟

اگر در هنگام پخت کیک وانیلی داخل فر، درب فر را باز کنید، پف کیک از بین می‌رود.

چگونه از پخت کیک وانیلی ساده مطمئن شویم؟

کیک وانیلی به حدود ۵۰ دقیقه زمان برای پخت نیاز دارد. پس از پایان این مدت زمان، یک خلال دندان را داخل کیک فرو کنید؛ اگر کیک به خلال دندان نچسبید، پخت آن کامل شده است.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 2738 مقالات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود