آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • مرینیت ماهی
    مزه دار کردن ماهی با جذاب ترین طعم ها مهر 7, 1403
  • ترک عادت گاز گرفتن سگ
    ترک عادت گاز گرفتن سگ ها به طور دائمی مهر 7, 1403
  • روغن کانولا
    روغن کانولا چیست و برای چی خوبه؟ مهر 7, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه حلوای کدو حلوایی
آموزش آشپزی
2.5/5 - (2 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه حلوای کدو حلوایی به صورت مرحله به مرحله

مینا اسماعیل بیگی 04 اسفند 1401 7 دقیقه

با نزدیک شدن به ماه‌های سرد سال برداشت کدو تنبل آغاز می‌شود و آن‌ها منتظراند تا شما طرز تهیه حلوای کدو حلوایی را روی آن‌ها پیاده سازی کنید. حلوا کدو تنبل بسیار راحت و بی دردسر درست می‌شود و می‌توانید از آن به عنوان یک دسر خوشمره یا یک افطاری مقوی، ساده و خوشمزه در ماه رمضان استفاده کنید. خاصیت آنتی اکسیدان از مهم‌ترین خواص کدو حلوایی است که از بروز سرماخوردگی و آنفولانزا جلوگیری می‌کند. در ادامه همراه ما باشید تا این حلوای خوشمزه را به صورت مرحله‌ای به شما آموزش دهیم.

 

طرز تهیه حلوای کدو حلوایی
تعداد نفرات 4 نفر
زمان آماده سازی 15 دقیقه
زمان پخت 30 دقیقه
درجه سختی کم
میزان کالری در هر 100 گرم 469 کیلوکالری

1. حلوای کدو حلوایی با شکر

حلوای کدو حلوایی با شکر

یک حلوای خوشمزه و متفاوت با کدو حلوایی.

اگر شما هم علاقمند به درست کردن حلوا با کدو حلوایی و آرد گندم هستید، تا پایان این مطلب همراه ما باشید. در ادامه به مواد لازم و طرز تهیه حلوا با کدو حلوایی و شکر اشاره کرده‌ایم:

مواد لازم برای حلوای کدو حلوایی

برای درست کردن حلوای کدو تنبل به مواد زیر احتیاج دارید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
کدو تنبل 1 کیلوگرم
آرد قنادی 2 لیوان دسته دار فرانسوی
شکر 2 لیوان دسته دار فرانسوی
روغن مایع 1 لیوان دسته دار فرانسوی
زعفران دم کرده غلیظ 2 قاشق غذاخوری
گلاب یک دوم لیوان دسته دار فرانسوی
دارچین یک دوم قاشق چای خوری
پودر نارگیل برای تزئین به میزان لازم

طرز تهیه حلوای کدو حلوایی

برای آن که یک حلوای کدو تنبل بسیار خوش طعم و خوش عطر داشته باشید، کافیست مراحل زیر را با دقت دنبال کنید:

  • مرحله اول: کدو حلوایی‌ها را بشویید و پوست آن‌ها را بگیرید. آن‌ها در قطعات متوسط خرد کنید، در یک قابلمه ریخته و روی آن‌ها را آب بریزید، در حدی که سطح آن را بپوشاند. بهتر است آبی که استفاده می‌کنید، به دمای جوش رسیده باشد. وقتی آب شروع به جوشیدن کرد، حرارت را کم کنید و در ظرف را بگذارید تا کدو حلوایی‌ها به خوبی نرم شوند.
  • مرحله دوم: بعد از این که کدو تنبل‌ها پختند، آن‌ها را در غذاساز یا مخلوط کن بریزید و پوره کنید. برای له کردن، از گوشت کوب برقی یا دستی هم می‌توانید استفاده کنید. همچنین در این مرحله آرد را دو مرتبه از الک ریز بگذرانید تا ناخالصی‌هایش گرفته و سبک‌تر شود و آن را کنار بگذارید.
  • مرحله سوم: گلاب را با شکر در یک قابلمه کوچک یا شیرجوش مخلوط کنید و به هم بزنید. ظرف را روی شعله متوسط قرار دهید و اجازه دهید تا دانه‌های شکر کاملا حل شوند. زعفران، دارچین و هل را در این مرحله به قابلمه اضافه کنید. وقتی دانه‌های شکر کاملا حل شدند، حرارت را خاموش کنید. توجه داشته باشید که نیازی به جوشیدن گلاب نیست.

    حلوای کدو حلوایی

    حلوای کدو حلوایی، یک دسر خوشمزه با خواص فراوان.

  • مرحله چهارم: آرد الک شده را در یک تابه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. وقتی خامی آرد گرفته شد و تا قبل از این که رنگ آرد قهوه‌ای شود، کره و روغن را به آن اضافه کنید. مدام آرد را به هم بزنید و تفت دهید تا گلوله نشود و در نهایت مخلوط منسجمی به دست بیاید.
  • مرحله پنجم: پوره کدو حلوایی را به تدریج و در چند مرحله به تابه آرد و روغن اضافه کنید و هر بار به هم بزنید. سپس شربت حلوا را به مواد اضافه کنید و کاملا با هم مخلوط کنید تا یکدست شود.
  • مرحله ششم: حلوا را در حالی که روی حرارت ملایم قرار دارد، به هم بزنید و تابه را به شکل گهواره‌ای، به چپ و راست تکان دهید. وقتی حلوا به غلظت کافی رسید، حرارت را خاموش کنید. حلوای کدوحلوایی شما آماده است.

در صورت تمایل می‌توانید این حلوا را داخل قالب سیلیکونی کاپ کیک بریزید و حدود ۱ یا ۲ ساعت در یخچال قرار دهید. پس از این که حلوا خودش را گرفت، قالب را در ظرف مناسب برگردانید و روی آن را با خلال بادام و پسته، تزیین و سرو کنید. حالا که طرز تهیه حلوا با کدو حلوایی را به شما اموزش دادیم، پیشنهاد می‌کنیم که در کنار این حلوا، طرز تهیه حلوا نثار را نیز یاد بگیرید و در یک روز دو حلوای خوشمزه تهیه کنید.

2. حلوای کدو حلوایی با شیره انگور

یکی دیگر از روش‌های درست کردن حلوای کدو حلوایی این است که برای تهیه آن به جای شکر از شیره انگور استفاده کنیم. در ادامه مواد لازم و طرز تهیه حلوای کدو حلوایی با شیره انگور را توضیح خواهیم داد.

مواد لازم برای حلوای کدو حلوایی با شیره انگور

برای درست کردن این حلوای خوشمزه به مواد زیر احتیاج دارید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
کدو حلوایی 500 گرم
گلاب یک دوم فنجان
آب یک دوم لیوان
آرد قنادی 1 لیوان
شیره انگور 1 لیوان
زعفران دم کرده 2 قاشق غذاخوری
پودر دارچین 1 قاشق چایخوری
روغن مایع یک دوم لیوان
پودر هل 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه حلوا کدو حلوایی با شیره انگور به صورت مرحله به مرحله

حلوای کدو حلوایی با شیره انگور

حلوای کدو حلوای، یک حلوای خوشمزه با طعمی نو.

طرز تهیه حلوا کدو حلوایی با شیره انگور به شکل زیر است:

  • مرحله اول: ابتدا کدو حلوایی‌ها را شسته و پوست بگیرید و به قطعات متوسط برش بزنید. سپس آن‌ها را به صورت آبپز یا بخاپز بپزید. پس از پخت کدو حلوایی می‌توانید آن را به سلیقه خود با میکسر یا گوشتکوب به صورت پوره دربیاورید.
  • مرحله دوم: در این مرحله پوره کدو حلوایی را داخل یک قابلمه مناسب بریزید و به آن شیره انگور را به همراه نصف لیوان آب اضافه کنید و روی حرارت متوسط قرار دهید. این ترکیب را مرتب هم بزنید تا شیره انگور به طور کامل در آب حل شود.
  • مرحله سوم: پس از این که آب داغ شد و شیره انگور به طور کامل حل شد، پودر هل را به همراه گلاب، پودر دارچین و زعفران دم کرده به آن اضافه کنید و به خوبی مخلوط کنید تا مواد با هم یکدست شوند. سپس قابلمه را از روی حرارت کنار بگذارید.
  • مرحله چهارم: در این مرحله آرد را دو مرتبه الک کنید و سپس داخل یک تابه مناسب به خوبی تفت دهید تا طعم و بوی خامی آرد گرفته شود. البته باید مراقب باشید که رنگ آرد تغییر نکند. حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه که آرد را تفت دادید، روغن مایع را به آرامی به آن اضافه کنید.
  • مرحله پنجم: حالا روغن و آرد را به خوبی ترکیب کنید تا یکدست شوند. سپس مخلوط شربت و پوره کدو حلوایی را کم کم به آن اضافه کنید و به صورت مداوم هم بزنید تا حلوا وسط تابه جمع شود و دیگر به لبه‎های تابه نچسبد.
  • مرحله ششم: حالا دسته‌های تابه را بگیرید و آن را مانند گهواره تکان دهید تا حلوا کاملا منسجم و براق در وسط تابه بماند. در ادامه حلوا را داخل ظرف مورد نظرتان بکشید و به سلیقه خود با مغزیجاتی مثل پسته و بادام تزیین کرده و سرو کنید.

اگر شما هم جز دوستداران انواع شیرینی هستید ولی شرایط پختن آن‌ها را ندارید با مراجعه به صفحه سفارش شیرینی آنلاین می‌توانید شیرینی مورد علاقه خود را سفارش بدهید و در  کوتاه‌ترین زمان ممکن آن را درب منزل تحویل بگیرید.

فوت و فن‌های طرز تهیه حلوای کدو حلوایی

فوت و فن‌های طرز تهیه حلوای کدو حلوایی

حلوا کدو حلواییی، یک دسر خوشمزه و پرخاصیت برای کودکان.

برای این که حلوای خوشمزه‌تر و باکیفیت بهتری داشته باشید، حتما نکات زیر را در هنگام پخت آن مدنظر داشته باشید:

  1. توجه داشته باشید که اگر خامی آرد به خوبی گرفته نشود، حلوا به کام می‌چسبد. برای اطمینان پیدا کردن از این که خامی آرد گرفته شده یا نه، کمی از آرد را با کره مخلوط کرده و تست کنید تا مطمئن شوید که حلوا به سقف دهان نمی‌چسبد.
  2. ترکیب کدو حلوایی و هویج طعم خوبی در این حلوا ایجاد می‌کند. برای درست کردن حلوای کدو حلوایی و هویج، دو عدد هویج را به همراه کدو حلوایی بپزید و پوره کنید.
  3. اگر کدو‌های شما زیاد شیرین نبود، به دلخواه می‌توانید مقدار شکر را تغییر دهید.
  4. در طرز تهیه حلوا کدو تنبل بدون آرد، برای انسجام حلوا به جای آرد از نشاسته استفاده می شود. البته اندازه نشاسته ای هم که به کار می برید باید به اندازه همان آرد باشد.
  5. برای این که عطر خوب هل داخل حلوا کاملا مشهود باشد، بهتر است از پودر هل تازه آسیاب شده داخل حلوا استفاده کنید تا عطر بهتری داشته باشد. برای این کار کافیست هل سبز را به کمک آسیاب کاملا پودر کرده و بعد از الک رد کنید.
  6. برای جلوگیری از شل شدن حلوا شربت را یکباره اضافه نکنید و در چند مرتبه این کار را انجام دهید؛ زیرا حلوای شل را اگر زیاد حرارت دهید، کمی از کیفیت آن کاسته خواهد شد.
  7. یکی از مهم‌ترین نکاتی که برای تهیه یک حلوای خوشمزه لازم است این است که آرد باید به خوبی تفت داده شود. آرد خام یا آردی که زیاد تفت داده شده، مزه حلوا را بد می‌کند.
  8. زمان تفت دادن آرد بسته به حجم آرد متغیر است. اگر حلوا را در حجم بیشتری تهیه می‌کنید، باید صبور باشید و زمان بیشتری صرف کنید تا در عین حال که رنگ آرد تغییر پیدا نکند، خامی آرد هم گرفته شود.
  9. به دلخواه می‎توانید از کمی پودر زنجبیل نیز در این حلوا استفاده کنید.
  10. می‌توانید از مخلوط کره و روغن مایع در این حلوا استفاده کنید تا حلوای کدو نرم‌تری داشته باشید.

حلوای کدو حلوایی با شکر یا شیره انگور؟

حلوا کدو حلوایی را می‌توانید برای مراسمات مذهبی یا ماه مبارک رمضان نیز تهیه کنید و از خواص خوب کدو حلوایی بهرمند شوید. در این مقاله تلاش کردیم تا طرز تهیه حلوای کدو حلوایی را با شکر و شیره انگور به همراه فوت و فن‌های آن به شما آموزش دهیم. امیدواریم با نزدیک شدن فصل پاییز و زمستان این حلوای مقوی و پرخاصیت را تهیه کرده و از عطر و طعم آن در کنار خانواده لذت ببرید. اگر در رابطه با طرز تهیه این حلوا سوال دارید، حتما در قسمت نظرات آن را با ما در میان بگذارید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 2729 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود